Robert36 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Mam problem silnik grzeje się wskaźnik wchodzi na czerwone pole , załancza sie dmuchawa przy chłodnicy a chłodnica zimna.po odkreceniu korka wlewu płynu na chłodnicy niemal pod ciśnieniem wywala płyn.W zbiorniczku wyrównawczym poziom bez zmian.Przewód z silnika za termostatem sprwia wrażenie jak by nie było w nim płynu.Czy termostat się zawiesza czy zapowietrzony układ?prosze o porade jak w serenie go odpowietrzyć. Nadmienię że chłodnica była wymieniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Robert. Ma byc tak . Rura ktora idzie od silnika przez termostat do chlodnicy ma byc zimna lub ewentualnie letnia (w lecie) i stac sie goraca po nagrzaniu silnika . To znaczy ze termostat sie otworzyl. >Jesli ta rura nagrzewa sie rowno z silnikiem to znaczy ze termostat jest otwarty. Teraz dotyczy to Twojego przypadku . Jesli rura jest zimna a silnik sie gotuje to termostat jest stale zamkniety. I w tym pierwszym i drugim przypadku termostat do wymiany. Termostat zakladasz odpowietrznikiem do gory i po wymianie odpowietrzenie ukladu. Budowa i zasada dzialania jest taka sama w kazdym samachodzie wiec postepujesz w/g ogolnych zasad. Przy odpowietrzaniu ogrzewanie na full i na wolnych obrotach grzejesz az sie wentylator wlaczy. Potem ewentualnie uzupelnienie plynu . Na wolnych obrotach szybciej nagrzejesz auto niz podczas jazdy. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.