Caesar Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Witam z takim dylematem: Ponieważ nie mam religów (NP300) to zastanawiam się co lepsze? 4 poprzeczki montowane do ramy nad drzwiami - typowy bagażnik, czy relingi mocowane do dachu i dopiero do nich poprzeczki bagażnika. Ile KG można położyć na takim bagażniku dachowym? Czy ktoś mógłby mi doradzić... Dzięki, Cezar. Skończyłem konstruowanie bagażnika. Na zdjęciu rezultat - powinien być dość mocny na wyprawę terenową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 mam prośbę weź zrób fotę tego mocowania do dachu bo ja sie przyglądałem kilka razy na swój dach i ni cholery nie wiem jakby to się trzymać miało, no chyba że mam w starej wersji inny dach ... to jak mam szansę dostać fotę mocowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 (edytowane) Cyknij parę fotek jak ten bagażnik poskręcałeś i z czego. Ja mam takowy paśnik, który zakładam w razie musu https://picasaweb.go...05131253/Ambona Edytowane 21 Grudnia 2011 przez Yoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 ja mam problem z zamocowaniem do dachu nie chce wiercić jeśli jest inna możliwość... jak będzie mocowanie to bagażnik się pojawi znalazłem coś takiego http://www.rackattack.com/product-pages/product-pdf/thule-fit-kit-60-instructions.pdf z czego wynika że niekoniecznie trzeba by wiercić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Jeżeli masz rant wokół dachu (coś jak w żuku czy patrolu) to sprawa prosta. Jedziesz uchwytami od okoła dachu i masz mega wytrzymały bagażnik o wiele większa ładowność niż na relingach. Szkoda wtedy wiercić. NA srajdach ktoś kiedyś wstawiał fotki na samoróbę takich uchwytów do rantów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 (edytowane) tartatata tak to każdy potrafi .. mówię ze nie ma rantu, a fazy rynienki są takie ze jakby łapał za nią i rant przy drzwiach to się ześliźnie, trzeb byłapać dalej poid uszczelka ale to mocno ogranicza grubość ucha bo drzwi muszą się domykać ... raczej Edytowane 24 Grudnia 2011 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Cześć, Bagażnik wykonany jest na dwóch komletach oryginalnych łap z poprzeczkami do nissana (to jest chyba THULE for Nissan) rzek ok. 900 zł. Ja to zamawiałem w sklepie przy firmowym serwisie nissan i jakość jest naprawdę OK. (Na terenie dawnej bazy MPT przy Bitwy Warszwskiej jest taki sklepik z bagażnikami - ta mteż mogą takie mieć) Podłoga ze sklejki antypoślizgowej wodoodpornej i aluminiowe boki to już moja konstrukcja (wiecej szczegółów na życzenie). Takie łapy podchodzą pod uszczelkę (woda nie leci do środka) i są dość mocno pochylone. Wtedy tworzy się "ujemny" kąt i przy dociąganiu śrub nie ma prawa spaść z rantu. To pochylenie łap jest konieczne bo się obcierają o drzwi. W zasadzie stopka każdej łapy wypadać powinna na środek takiego przetłoczenia dachu - tam jest najsztywniej. Wszystko się sprawdziło dość dobrze. Zdj. z pełnymi kanistrami na dachu znajdziesz na temacie "zdjęcia nszych terenówek..." Obecnie bagażnik jest zdjęty, więc nie mam fotki szczegółów o które pytasz. Długo, długo nad tym myślałem i uważam, że tak jest lepie niż na relingach. Jak będzie wypadek, to i tak każda konstrukcja się urwie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 (edytowane) z moich poszukiwań i odpytywań wyszło tak że faktycznie jest zestaw thule przy czym seria rapid stopy 750 lub 754 i do tego fit kit 1086 razem wyjdzie za nowe powyżej 900, podają 75kg na cztery stopy a u ciebie jest 8 więc pewnie się trzyma dlatego tak solidnie, właśnie się tylko przyglądam na te łapy bo z manuali wynika że są zakładane na uszczelkę i wtedy drzwi się dociskają do łapy a nie do uszczelki zwłaszcza to mnie interesuje ciec i tak nie powinno bo od góry jest rynienka i 2 uszczelki. zgodzę się z tym że każda konstrukcja się urwie ... ale jak jest bagażnik że tak powiem przewiercony do dachu to jest o wiele pewniej i podejrzewam że w momencie gdyby się urwał to było by to już poza moim zainteresowaniem... bagażniki mocowane na łapy mają ta wadę że gdy któraś z poprzeczek się wygnie to łapy się najczęściej wypinają czego kiedyś doświadczyłem, zależy ile chce się wozić na nim, ale wiem że i tak się skończy na tym że włożę po prostu to co będzie do przewiezienia dlatego zastanawiam się nad mocniejszą wersją zwłaszcza że ja nie mam możliwości mocowania w tylu punktach. a swoją drogą to nie sadzisz je jakbyś woził kobitę w środku to byś mniej przyhaczał o gałęzie ? Edytowane 28 Grudnia 2011 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Żona zadowolona ! że ktoś uważa tak jak ona - włosy się mieżwią od tych gałęzi... Jak masz rynienkę, to trzeba poszukać innych łap. Rynienki wokół dachu są w Partolach Land Rowerach.. U mnie W np300 nic takiego nie ma - stąd takie rozwiazanie. Relingi, czy też przykręcany bagażnik prędzej moim zdaniem odkształci (zwłaszcza przy nacisku w dół) dach niż taki na łapach bo powierzchnia stóp tych takich wsporników wypada na przetłoczenie dachu i jest dość duża. Ponadto, zobacz jak wyglądają relingi na Nissanach po kilkuletnim jeżdżeniu zima-lato - katastrofa - farba złazi i utlenione aluminium prześwituje obleśnie. Co do odkszałcenia poprzeczek, to wydaje się nierealne - sklejka 12mm sporo wytrzyma nawet mimo dużej średnicy otworów. Ponadato, czy relingi, czy łapy to tylko dach i pracuje nawet bez obciążenia. Zbyt duży ciężar spowoduje pękniecie szyby przedniej - jakby nie mocował. Jak będę na działce to porobię zdjęcia łap i bagażnika, może go założymy na samochód. Do siego roku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 nie mam rynienek pokazywałem w d21 wylada ze jest ten sam dach bo pasują te same kity w/g producenta, tyle ze ja mam 2 drzwi co trochę komplikuje sprawę bo mam mały rozstaw belek, chyba ze włożę adapter. zobaczymy coś wymyślę, zdjęcia łap thule mam z netu aaaa to Ty Caesar !! tak mi podobnie auto wyglądało jakbym wiedział to bym kazał przywieźć łapę od bagażnika do wglądu ale spokojnie opracowuje swoje mocowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.