Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Projekt] RB26DETT


Gość tsuiso.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tsuiso.pl

A więc jako, że AE86 poszła w drobiazgi i obecnie zamierzam pociąć dziadostwo z całym oddaniem i złością na najdrobniejsze żyletkokształtne kawałeczki ;) zmuszony byłem kupić samochód - bo tak naprawdę nie miałbym czym startować w przyszłym sezonie..

Ten sezon i tak przeznaczam na budowę auta... i treningi drugim driftowozem - który dostanie płynące do mnie nowe RB25DET serduszko, na miejsce starego - nie ukrywam tego mocno już wyeksploatowanego, którego nie bardzo chce mi się reanimować.

 

Tak więc prezentowane tutaj modyfikacje zostaną wsadzone w Nissana Silvię S15. Celem jest stworzenie auta do driftu... A moc? 600KM+ na normalnej Pb 98

 

Silnik, który wejdzie na miejsce SR-ki... to RB26DETT pochodzący z JDM-owskiego Nissana Stagea 260RS, którego mój znajomy kupił po bardzo konkretnym uderzeniu od jakiegoś sprzedawcy w UK. Facet nie wiedział, że owszem sprzedaje wrak, ale wrak jednego z najbardziej poszukiwanych JDM-owskich samochodów w limitowanych edycjach. Zresztą mój znajomy też tego nie wiedział i za 1500 funtów wszedłem w posiadanie silnika i wraka, który mimo mocnego zdezelowania znalazł nabywcę w Niemczech i z tego co wiem pracę nad przywróceniem go do życia są mocno zaawansowane :).

 

Sam silnik będzie montowany na customowanej konstrukcji mojego autorstwa... choć mocno opartej o rozwiązania z mocowania REINIK'a

Silnik dostanie blok z GT-R32, który jest nie wiadomo dlaczego bardziej wytrzymały, choć de facto pochodzi z starszego modelu auta. Planuję rozwiercenie go do 87 x 77,7 mm - czyli uzyskanie w zasadzie górnej granicy możliwości 2771 cm3. Konfiguracja taka podpatrzona w rysunkach silnika REINIK jest możliwa do uzyskania.

Silnik rzecz jasna zostanie wyważony w pełni, zamówiłem już panewki ACL Race 6B2960HX / 7M2428HX / RB4074

Silnik zostanie zakuty - tłoki i korbowody Spool.

Pompa oleju - TOMEI Oversize czyli TOMEI 193035

Szybki rozrząd Greddy już leży :) - wersja long

Pompa wody - N1 JDM :) kupiona za flaszkę :devil:

Uszczelki - cóż... myślę w zasadzie nad okordowanymi w otoczce płynnej, choć szczerze powiedziawszy tu mam zagwozdkę.

Co do skrzyni biegów - zastanawiam się mocno nad założeniem sekwencyjnej skrzyni kłowej... ale cholera nie mam pomysłu - tak więc liczę na Was w temacie skrzyni i sprzęgła.

Turbina - wybór jest prosty zwłaszcza, że mam je na stanie (swoją drogą drugą mam na sprzedaż - obie nówki) Garrett 2860-5

Customowane wtryski 700ccm

Intercooler AutoBahn88 do frontowego montażu rzecz jasna.

Wysokowydajna chłodnica JPerformance z osobnym obiegiem chłodzenia oleju

Wydech - to już pozostawiam magikom spod Kolonii... ale pewnie skończy się na Ø 80 :D

 

Jeśli chodzi o ECU to dobrze mam opanowaną jednostkę HKS F Con V Pro - zwłaszcza, że mam możliwość kupić ją za niewielkie pieniądze...

Turbiną zarządzać chcę przez Gizmo IBC

Przestawienie ogranicznika obrotów na 8 800 rpm

 

Słucham opinii i sugestii - za wszystkie bardzo dziękuję :)

Jak sami widzicie projekt raczej wysoko budżetowy jak na polskie warunki - ale prawda jest taka, że z takim sprzętem nie miałbym za bardzo czego szukać w polskich seriach driftingowych - celem jest King Of Europe i IDS/IDC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Aston7713

Wyrazy szacunku!!! :thumbsup::o

Tłusty projekt:D przy tych wszystkich zmianach to raczej możesz celować w okolice 700KM :jump:

Mam pełne uznanie dla tego projektu :) Ten silnik dużo zniesie więc można w niego włożyć;p

Widziałem na własne oczy i słyszałem na własne uszy jak te zakute silniki chodzą na turbinach wielkości wiadra które dmuchają 1.4 - 1.8 bara. Lecz to na inny typ startów są one robione.

Moim zdaniem te cacko co zrobisz będzie wymiatać:D

A co do sprzęgła to sądzę że dwutarczowe wytrzyma ;) Takie widziałem w akcji;p

Mam nadzieje że niedługo będziemy mogli zobaczyć twój sprzęt w akcji:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tsuiso.pl

2860-5 dmucha 1,6 bara...

i więcej (choć niewiele :D)

 

700 km to za dużo, zwłaszcza, że chodzi o odpowiednie utrzymanie krzywej obroty vs. moc i moment...

 

Silnik znosi nawet 1 300 KM choć szczerze powiedziawszy w dobie V8 jest juz przestarzałą platformą i wiem, że w razie "W" jest to auto na jeden sezon i za rok czas będzie zmienić platformę i silnik na Titana jak w RX-7 miałem ;(

Cholernie mi szkoda, że wywaliłem nim kozła i wszystko poszło w pizdu ;(

Ale... teraz jest Nissan w pełni.

 

Tylko dwutarczówek jest od groma typów... i nie wiem jaka skrzynię wybrać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...