Gość aduss Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 mam do wymiany akumulator w almerze n 16 o poj 2.2 i nie wiem zbytnio jaki. proszę o porade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Największy jaki fizycznie wymiarami tam wejdzie. Osoby wypisujące bajki, że się nie doładuje, można odesłać na jakieś wykłady do technikum czy coś w ten deseń. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Fizycznie do wejdzie nawet od Tatry w poprzek Sprawdź na swoim jaką ma pojemność w AH lub podejdź do najbliższego sklepu automoto (nie hipermarketu) i tam na pewno dostaniesz odpowiedni akumulatorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 (edytowane) mam do wymiany akumulator w almerze n 16 o poj 2.2 i nie wiem zbytnio jaki. proszę o porade ja wsadziłbym coś koło 80Ah (ale najpierw sprawdź, czy będzie miejsce) i minimum 680A(EN) pradu rozruchowego. tanio i całkiem dobrze: autocraft z allegro średnia półka: ZAP/ NordStar, Topla, Autopart drogo (nie wiem czy warto tyle przepłacać): moll centry unikaj jak ognia, nieważne, że co drugi sprzedawca bedzie sie starał co ją wcisnąć. Edytowane 24 Lutego 2011 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Co do centry to połowicznie potwierdzam, w jednym aucie padła mi miesiąc po gwarancji, tzn "padła" rozładowała się, po naładowaniu wystarczy że auto postało kilka godzin na mrozie i aku kapeć. - ładowanie było OK, pobór OK. W almerce mam też Centre i jak narazie odpukać, działa od 3lat poprawnie. Pamiętaj jeszcze o jednym, sprawdzaj datę (często niestety zakodowana ale to info znajdziesz w necie) produkcji akumulatora przed zakupem, żebys się nie naciał na taki który lezy w sklepie z pół roku albo więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 (edytowane) Miesiąc temu założyłem Centrę Futura,85 Ah ze względu na częste wykorzystanie auta w mieście.Na razie bez zarzutu .Poprzednio miałem Bannera.9 lat.Ale teraz już takich porządnych juz chyba nie robią PS:Jak potrzebujesz tanio akumulator to w Bielsku-Białej jest dobra hurtownia.Na PW mogę Ci wysłac linka z Allegro. Edytowane 24 Lutego 2011 przez anderman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Ja jezdze niecale 2 lata z jakims ukrainskim aku Westa 74 Ah 720 EN i nie narzekam. Bywalo, ze po ponad tygodniu stania w te najgorsze mrozy tej zimy odpalalem za pierwszym razem bez problemu, ale wiadomo, ze to nie tylko zasluga aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 mam do wymiany akumulator w almerze n 16 o poj 2.2 i nie wiem zbytnio jaki. proszę o porade VARTA poleca (nr rodzina napięcie pojemność prąd rozruchowy): 574 402 075 3162 / SILVER dynamic / 12 / 74 / 750 572 409 068 3132 / BLUE dynamic / 12 / 72 / 680 BOSCH poleca (nazwa nr nr wymiary pojemność prąd rozruchowy): Akumulator Bosch S4 / 0.092.S40.070 / S40 07 / 278x175x175 / 72Ah / 680A / L- Akumulator Bosch S5 / 0.092.S50.070 / S50 07 / 278x175x175 / 74Ah / 750A / L- LANDPORT -> http://www.landportbv.com/Batteries.aspx *nie polecają niczego brak w katalogu; BANNER poleca (nazwa typ napięcie pojemność prąd rozruchowy wymiary): Power Bull / P74 05 / 12V / 74 Ah / 680A / 278x175x175 Starting Bull / 574 05 / 12V / 74 Ah / 640A / 278x175x175 CENTRA poleca (nazwa model napięcie pojemność prąd rozruchowy wymiary): FUTURA / CA722 / 12V / 75Ah / 730A / 278x175x175 PLUS / CB712 / 12V / 71Ah / 670A / 278x175x175 STANDARD / CC652 / 12V / 65Ah / 540A / 278x175x175 AutoCraft *brak wyszukiwarki i nie znalazłem katalogu; ZAP poleca (model): 575 25 dla wersji hatchback lub 574 12 / 575 20 / 580 25 / 570 01 *swoja drogą ciekawa rozbieżność tu tylko jeden a tu 4; NORD STAR - to "firma - marka" ZAP`a jak dobrze zrozumiałem. TOPLA poleca (nazwa, pojemność, prąd rozruchowy, wymiary): TAB TAB / 70Ah / 600A / 278x175x175 Topla Energy / 70Ah / 600A / 278x175x175 Topla TOP - sealed / 75Ah / 720A / 278x175x175 TAB Magic - sealed / 75Ah / 720A / 278x175x175 Topla EcoDry / 65Ah / 600A / 278x175x190 TAB EcoDry / 65Ah / 600A / 278x175x190 TAB EcoDry VRLA AGM / 65Ah / 600A / 278x175x190 AUTOPART *konkretnej wyszukiwarki brak ale przejrzysty katalog "online" jest; MOLL *konkretnej wyszukiwarki brak ale katalog "xls" jest z dokładnym "doborem" do auta, ale jakoś go już nie ogarniam ...bajki, że się nie doładuje... A jak w sytuacji gdy autem jeździmy wyłącznie po mieście i np. na krótkich odcinkach, do tego nie codziennie? *upierdliwe, ale sporo ludzi niestety właśnie tak ma; ...ZAP/ NordStar... centry unikaj jak ognia... NordStar`a produkuje ZAP, to jakaś linia czy osobna "marka" tańsza/lepsza/gorsza/itd? Jakieś inne jeszcze "warte uwagi" marki? niż np. te co umieściłem powyżej? *w aucie CENTRA od 3-4 lat i nie miał jeszcze problemów a auto przez ten czas miało takie sezony "zimowe" jak w pytaniu pierwszym, choć sam jakbym miał kupić to chyba wybrałbym inną markę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 A jak w sytuacji gdy autem jeździmy wyłącznie po mieście i np. na krótkich odcinkach, do tego nie codziennie? *upierdliwe, ale sporo ludzi niestety właśnie tak ma; W takim wypadku mniejszego akumulatora też nie doładujesz, albo inaczej, doładujesz go w takim samym stopniu jak większy, z tą róznicą, że akumulator mniejszej pojemności rozładuje się szybciej/wystarczy na mniej rozruchów niż akumulator większej pojemności. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_B Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Nie polecam sugerowania się parametrami posiadanego akumulatora przy wyborze nowego..... We wtorek moja Almera 1,5 dCi nie dała rady rano odpalić. Po wyjęciu aku do doładowania okazało się, iż mam go po prostu zbyt słabego - zamiast zalecanych 72-74 Ah i prądu rozruchowego min. 600A "siedziało" tylko 59Ah i 460A.... Całonocne ładowanie i dolanie wody destylowanej jak na razie pomogło. Lepiej - tak jak pisali koledzy wcześniej - podjechać do jakiegoś sklepu z akumulatorami i poprosić o dobranie. Swoją drogą mam pytanie - czy takie problemy z akumulatorem mogły doprowadzić do uszkodzenia odtwarzacza płyt CD - płyta nie daje się ani wyjąć ani włożyć, przy przekręceniu zapłonu lub naciśnięciu przycisku do wyjmowania płyt - terkotanie mechanizmu w środku. Dodatkowo przycisk przełączania pomiędzy radiem i CD nie działa.... Czyżby taki felerny zbieg okoliczności???? Czy też tak macie, że jeśli nawet nie ma włożonego kluczyka do stacyjki, to można wyjąć płytę z odtwarzacza?? (działa przeznaczony do tego przycisk..) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 (edytowane) Doładuj aq i wsadź spowrotem do auta. Idzie juz wiosna, mrozy się skończą i wtedy już duży prąd rozruchowy do niczego ci potrzebny nie będzie. Nowy aq kupisz sobie późną jesienią. co do radia... to raczej zbieg okolicznosci. ps 59Ah i 460A pradu rozruchowego to jeszce nie jest tragicznie mało jak na silniczek 1,5dci. Owszem mało, ale jeszcze dopóki nie będzie mniej niż -20 spokojnie daje radę. (pojemność wystarczająca, tyko prąd niski) Edytowane 25 Lutego 2011 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Co do radia to miałem podobną sytuacje, radio wariowało, zacinało się itd. Odpięcie klemy z aku na minut kilka pomogło, pamięć się zresetowała i wszystko gra. A jeśli chodzi o wyjmowanie płyt bez włączonej stacyjki to jest to zależne od tego jak masz podłączone radio, jeśli możesz go słuchać bez kluczyków a płyty nie możesz wyjąć to coś jest z radiem i najlepiej przed gmeraniem go zresetować. Jeśli włącza się tylko po przekręceniu kluczyka to wystarczy podpiąć dodatkowe zasilanie przez kostkę ISO do radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_B Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 (edytowane) Właśnie tak zrobiłem - akumulator doładowany przez całą noc, dolana woda i odpukac od środy nie ma problemów. Przy okazji zakupiony prostownik i kable rozruchowe :-). Jeżeli chodzi o radio - to było jakieś uszkodzenie mechanizmu pobierania / wydawania płyty. Radio naprawiłem na Wolumenie w Warszawie ( http://www.audiomax.zoliborz.pl/ ). Podobno "przekręcił" sie jakiś wałek.... Człowiek wymienił mi cały napęd płyty CD - koszt 130,00 zł, roboty na 30 min (naprawił "od ręki"). Podobno jakaś częsta wada naszych firmowych Clarionów - podobno z ASO Nissana też tam przynoszą radia do naprawy :-). Jeżeli chodzi o sposób podłączenia radia (radio fabryczne) - jest zrobione tak, że bez kluczyka nie działa nic oprócz właśnie tego przycisku do wyjmowania płyty z odtwarzacza. I właśnie zaciekawiło mnie czy tak to właśnie ma być czy nie... Edytowane 26 Lutego 2011 przez Marcin_B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 (edytowane) jak się jezdzi po mieście,tu zgasił i odpalił itd,to trzeba doładować prostownikiem,bo alternator nie da rady doładować akumulatora z prostych przyczyn,za dużo odbiorników musi zasilić.W każdym aucie tak jest nie tylko w Almie Edytowane 26 Lutego 2011 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 (edytowane) jak się jezdzi po mieście,tu zgasił i odpalił itd,to trzeba doładować prostownikiem,bo alternator nie da rady doładować akumulatora z prostych przyczyn,za dużo odbiorników musi zasilić.W każdym aucie tak jest nie tylko w Almie jakbyś gasił dosłownie co kilometr-półtora, potem stał aż silnik ostygnie i tak w koło, to zgoda. Jak dłuższe dystanse (albo króciutkie, ale przy ciągle rozgrzanym silniku) to nie widzę sensu. Sprawna instalacja jest w stanie sobie z tym poradzić. Edytowane 26 Lutego 2011 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 pozwolę sobie jeszcze odkopać temat i podpiąć się z innym pytaniem: Co myślicie o wszelakich "pokrowcach" / "ocieplaczach" na akumulator? --> http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&sg=0&string=akumulator+pokrowiec&order=bd&change_view=1 pytanie bardziej ogólnikowe i abstrahujące od rozwoju i technologii wykorzystywanej kiedyś i dziś w akumulatorach; tak z praktyki, kto korzysta i czy widzi jakieś plusy/minusy? Kiedyś spotykane częściej, dziś już praktycznie ich nie ma "seryjnie", jednocześnie sprzedają się całkiem nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 (edytowane) kolejna bzdura i mit. Akumulator sam w sobie nie wydziela ciepła więc jakikolwiek izolator jedno czy dwukierunkowy powoduje, że akumulator nie nagrzewa się od silnika, co za tym idzie będzie dłużej chłodny i osiągnie niższą temperaturę, niż akumulator nie zawinięty w nic. Edytowane 3 Marca 2011 przez buladag 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 (edytowane) myślę,że nie chodzi,o nagrzanie akumulatora,a o nie dopuszczenie do jego wychłodzenia.Bo jak się już domyślacie,poniżej -10 stopni Celcjusza akumulator sam się rozładuje(im więcej na minusie tym szybciej-nawet jak jest nowy)Jeżdżę już dość długo i wiem że powyżej 25 stopni to czasem nie da rady zakręcić porządnie,zwłaszcza Diesla.Wolę ocieplić AKU. i na 90% pomaga. Edytowane 5 Marca 2011 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Ja się pochwalę. Mam akumulator "No name". 2005 rocznik. Kręci nawet przy minus 35 stopniach (raz się taka noc przydarzyła) i tak trzecią zimę w moim posiadaniu. Żadnych ocieplaczy/ ochładzaczy, izolacji itp...Nie do zdarcia, odpukać. Eksploatacja eksploatacją. Firma, firmą, ale szczęście też trzeba mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 (edytowane) Jacek: Ale jak masz zamiar go nie ochłodzić? Akumulator nie wydziela ciepła więc obłożenie go czymkolwiek nic nie da, będzike miał taką samą temperaturę niż nie obłożny, gdyby wydzialał ciepło wtedy tak. Edytowane 6 Marca 2011 przez buladag 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzech Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Wymieniałem w styczniu starą centrę bo czas i mróz ją zabiły:) Jako, że w motocyklu od zawsze siedzi Yuasa to i Nysce taką fundnąłem - znaczy 10x mocniejszą Chyba nikt nie wymieniał tej firmy a myślę, że godna polecenia i nie droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 Jacek: Ale jak masz zamiar go nie ochłodzić? Akumulator nie wydziela ciepła więc obłożenie go czymkolwiek nic nie da, będzike miał taką samą temperaturę niż nie obłożny, gdyby wydzialał ciepło wtedy tak. chyba jednak wydziela ciepło........................... ładowałeś kiedyś akumulator?????? pozdrawiam mam do wymiany akumulator w almerze n 16 o poj 2.2 i nie wiem zbytnio jaki. proszę o porade widzę że temat zszedł na boczny tor.................. Ja Ci pomogę z tym aku Akumulator o mocy: 74Ah 750A Zresztą sam sprawdź sobie: http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range='>http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range= http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedzikooo Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 ja natomiast mam problem z ciągle niedoładowanym akumalatorem centra plus. Kupiłem 4 miesiace temu i chyba bede musiał złożyc reklamacje. Dokładnie jest to aku centra plus 62 ah 540 http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-centra-plus-62ah-540a-cb620-p-41.html. Nie wiem czy tez dobrze wybrałem do swojego modelu , może to moja wina bo odpalam auto 3-4x w tygodniu i jeżdzę krotkimi odcinkami. W trasie to ja w miesiącu jestem może 2x. Almera 1.8 Już raz doładowywalem jego przez 24h i pomogło może na 2 tygodnie, potem znowu miałem czarną plamkę zamiast zielonej. Może własciele tych silników napiszą jakie mają u siebie aku i jesli mam taką charaktersytykę jazdy to moze powinniem w ogóle inny aku kupic o mniejszych rozmiarach ?Nie mogę włączyć nawet alarmu na noc bo następnego dnia w ogóle nie odpalę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 (edytowane) chyba jednak wydziela ciepło........................... ładowałeś kiedyś akumulator?????? pozdrawiam Chyba nie uważasz, że alternator da taki prąd aby elektrolit się zagrzał/zagotował. :E No chyba, że wyłaczymy odbiorniki i kilka godzin będziemy cisnąć na wysokich obrotach. Edytowane 13 Marca 2011 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 zagotowanie na pewno nie grozi ale znikome ilości ciepła na pewno powstają. Pozdrawiam ja natomiast mam problem z ciągle niedoładowanym akumalatorem centra plus. Kupiłem 4 miesiace temu i chyba bede musiał złożyc reklamacje. Dokładnie jest to aku centra plus 62 ah 540 http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-centra-plus-62ah-540a-cb620-p-41.html. Nie wiem czy tez dobrze wybrałem do swojego modelu , może to moja wina bo odpalam auto 3-4x w tygodniu i jeżdzę krotkimi odcinkami. W trasie to ja w miesiącu jestem może 2x. Almera 1.8 Już raz doładowywalem jego przez 24h i pomogło może na 2 tygodnie, potem znowu miałem czarną plamkę zamiast zielonej. Może własciele tych silników napiszą jakie mają u siebie aku i jesli mam taką charaktersytykę jazdy to moze powinniem w ogóle inny aku kupic o mniejszych rozmiarach ?Nie mogę włączyć nawet alarmu na noc bo następnego dnia w ogóle nie odpalę. Kolego zdecydowanie kupiłeś za duży!!!! do twego auta pasuje: 44Ah 440A lub 52Ah 520A jeżeli ma się do wybory kilka aku to trzeba dobrać odpowiednio do wyposażenia tzn. jak masz elektryczne szyby, podgrzewane siedzenia, elektryczne lusterka itd wtedy wybierasz mocniejszy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.