Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] jaki akumulator


Gość aduss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Największy jaki fizycznie wymiarami tam wejdzie. Osoby wypisujące bajki, że się nie doładuje, można odesłać na jakieś wykłady do technikum czy coś w ten deseń. :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie do wejdzie nawet od Tatry w poprzek B) Sprawdź na swoim jaką ma pojemność w AH lub podejdź do najbliższego sklepu automoto (nie hipermarketu) i tam na pewno dostaniesz odpowiedni akumulatorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do wymiany akumulator w almerze n 16 o poj 2.2 i nie wiem zbytnio jaki. proszę o porade

 

 

ja wsadziłbym coś koło 80Ah (ale najpierw sprawdź, czy będzie miejsce) i minimum 680A(EN) pradu rozruchowego.

 

tanio i całkiem dobrze: autocraft z allegro

średnia półka: ZAP/ NordStar, Topla, Autopart

drogo (nie wiem czy warto tyle przepłacać): moll

 

centry unikaj jak ognia, nieważne, że co drugi sprzedawca bedzie sie starał co ją wcisnąć.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do centry to połowicznie potwierdzam, w jednym aucie padła mi miesiąc po gwarancji, tzn "padła" rozładowała się, po naładowaniu wystarczy że auto postało kilka godzin na mrozie i aku kapeć. - ładowanie było OK, pobór OK. W almerce mam też Centre i jak narazie odpukać, działa od 3lat poprawnie.

 

Pamiętaj jeszcze o jednym, sprawdzaj datę (często niestety zakodowana ale to info znajdziesz w necie) produkcji akumulatora przed zakupem, żebys się nie naciał na taki który lezy w sklepie z pół roku albo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość anderman

Miesiąc temu założyłem Centrę Futura,85 Ah ze względu na częste wykorzystanie auta w mieście.Na razie bez zarzutu .Poprzednio miałem Bannera.9 lat.Ale teraz już takich porządnych juz chyba nie robią :)

 

PS:Jak potrzebujesz tanio akumulator to w Bielsku-Białej jest dobra hurtownia.Na PW mogę Ci wysłac linka z Allegro.

Edytowane przez anderman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze niecale 2 lata z jakims ukrainskim aku Westa 74 Ah 720 EN i nie narzekam. Bywalo, ze po ponad tygodniu stania w te najgorsze mrozy tej zimy odpalalem za pierwszym razem bez problemu, ale wiadomo, ze to nie tylko zasluga aku. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do wymiany akumulator w almerze n 16 o poj 2.2 i nie wiem zbytnio jaki. proszę o porade

 

VARTA poleca (nr rodzina napięcie pojemność prąd rozruchowy):

574 402 075 3162 / SILVER dynamic / 12 / 74 / 750

572 409 068 3132 / BLUE dynamic / 12 / 72 / 680

 

BOSCH poleca (nazwa nr nr wymiary pojemność prąd rozruchowy):

Akumulator Bosch S4 / 0.092.S40.070 / S40 07 / 278x175x175 / 72Ah / 680A / L-

Akumulator Bosch S5 / 0.092.S50.070 / S50 07 / 278x175x175 / 74Ah / 750A / L-

 

LANDPORT -> http://www.landportbv.com/Batteries.aspx

*nie polecają niczego :P brak w katalogu;

 

BANNER poleca (nazwa typ napięcie pojemność prąd rozruchowy wymiary):

Power Bull / P74 05 / 12V / 74 Ah / 680A / 278x175x175

Starting Bull / 574 05 / 12V / 74 Ah / 640A / 278x175x175

 

CENTRA poleca (nazwa model napięcie pojemność prąd rozruchowy wymiary):

FUTURA / CA722 / 12V / 75Ah / 730A / 278x175x175

PLUS / CB712 / 12V / 71Ah / 670A / 278x175x175

STANDARD / CC652 / 12V / 65Ah / 540A / 278x175x175

 

AutoCraft

*brak wyszukiwarki i nie znalazłem katalogu;

 

ZAP poleca (model):

575 25 dla wersji hatchback

lub

574 12 / 575 20 / 580 25 / 570 01

*swoja drogą ciekawa rozbieżność tu tylko jeden a tu 4;

 

NORD STAR - to "firma - marka" ZAP`a jak dobrze zrozumiałem.

 

TOPLA poleca (nazwa, pojemność, prąd rozruchowy, wymiary):

TAB TAB / 70Ah / 600A / 278x175x175

Topla Energy / 70Ah / 600A / 278x175x175

Topla TOP - sealed / 75Ah / 720A / 278x175x175

TAB Magic - sealed / 75Ah / 720A / 278x175x175

Topla EcoDry / 65Ah / 600A / 278x175x190

TAB EcoDry / 65Ah / 600A / 278x175x190

TAB EcoDry VRLA AGM / 65Ah / 600A / 278x175x190

 

AUTOPART

*konkretnej wyszukiwarki brak ale przejrzysty katalog "online" jest;

 

MOLL

*konkretnej wyszukiwarki brak ale katalog "xls" jest z dokładnym "doborem" do auta, ale jakoś go już nie ogarniam :P

 

...bajki, że się nie doładuje...

A jak w sytuacji gdy autem jeździmy wyłącznie po mieście i np. na krótkich odcinkach, do tego nie codziennie?

*upierdliwe, ale sporo ludzi niestety właśnie tak ma;

 

...ZAP/ NordStar...

centry unikaj jak ognia...

NordStar`a produkuje ZAP, to jakaś linia czy osobna "marka" tańsza/lepsza/gorsza/itd?

Jakieś inne jeszcze "warte uwagi" marki? niż np. te co umieściłem powyżej?

 

*w aucie CENTRA od 3-4 lat i nie miał jeszcze problemów a auto przez ten czas miało takie sezony "zimowe" jak w pytaniu pierwszym, choć sam jakbym miał kupić to chyba wybrałbym inną markę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jak w sytuacji gdy autem jeździmy wyłącznie po mieście i np. na krótkich odcinkach, do tego nie codziennie?

*upierdliwe, ale sporo ludzi niestety właśnie tak ma;

 

 

 

W takim wypadku mniejszego akumulatora też nie doładujesz, albo inaczej, doładujesz go w takim samym stopniu jak większy, z tą róznicą, że akumulator mniejszej pojemności rozładuje się szybciej/wystarczy na mniej rozruchów niż akumulator większej pojemności.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin_B

Nie polecam sugerowania się parametrami posiadanego akumulatora przy wyborze nowego..... We wtorek moja Almera 1,5 dCi nie dała rady rano odpalić. Po wyjęciu aku do doładowania okazało się, iż mam go po prostu zbyt słabego - zamiast zalecanych 72-74 Ah i prądu rozruchowego min. 600A "siedziało" tylko 59Ah i 460A.... Całonocne ładowanie i dolanie wody destylowanej jak na razie pomogło.

Lepiej - tak jak pisali koledzy wcześniej - podjechać do jakiegoś sklepu z akumulatorami i poprosić o dobranie.

 

Swoją drogą mam pytanie - czy takie problemy z akumulatorem mogły doprowadzić do uszkodzenia odtwarzacza płyt CD - płyta nie daje się ani wyjąć ani włożyć, przy przekręceniu zapłonu lub naciśnięciu przycisku do wyjmowania płyt - terkotanie mechanizmu w środku. Dodatkowo przycisk przełączania pomiędzy radiem i CD nie działa.... Czyżby taki felerny zbieg okoliczności????

 

Czy też tak macie, że jeśli nawet nie ma włożonego kluczyka do stacyjki, to można wyjąć płytę z odtwarzacza?? (działa przeznaczony do tego przycisk..) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładuj aq i wsadź spowrotem do auta. Idzie juz wiosna, mrozy się skończą i wtedy już duży prąd rozruchowy do niczego ci potrzebny nie będzie. Nowy aq kupisz sobie późną jesienią.

 

co do radia... to raczej zbieg okolicznosci.

 

ps

59Ah i 460A pradu rozruchowego to jeszce nie jest tragicznie mało jak na silniczek 1,5dci.

Owszem mało, ale jeszcze dopóki nie będzie mniej niż -20 spokojnie daje radę. (pojemność wystarczająca, tyko prąd niski)

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do radia to miałem podobną sytuacje, radio wariowało, zacinało się itd.

Odpięcie klemy z aku na minut kilka pomogło, pamięć się zresetowała i wszystko gra.

A jeśli chodzi o wyjmowanie płyt bez włączonej stacyjki to jest to zależne od tego jak masz podłączone radio, jeśli możesz go słuchać bez kluczyków a płyty nie możesz wyjąć to coś jest z radiem i najlepiej przed gmeraniem go zresetować. Jeśli włącza się tylko po przekręceniu kluczyka to wystarczy podpiąć dodatkowe zasilanie przez kostkę ISO do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin_B

Właśnie tak zrobiłem - akumulator doładowany przez całą noc, dolana woda i odpukac od środy nie ma problemów. Przy okazji zakupiony prostownik i kable rozruchowe :-).

Jeżeli chodzi o radio - to było jakieś uszkodzenie mechanizmu pobierania / wydawania płyty. Radio naprawiłem na Wolumenie w Warszawie ( http://www.audiomax.zoliborz.pl/ ). Podobno "przekręcił" sie jakiś wałek.... Człowiek wymienił mi cały napęd płyty CD - koszt 130,00 zł, roboty na 30 min (naprawił "od ręki"). Podobno jakaś częsta wada naszych firmowych Clarionów - podobno z ASO Nissana też tam przynoszą radia do naprawy :-).

 

Jeżeli chodzi o sposób podłączenia radia (radio fabryczne) - jest zrobione tak, że bez kluczyka nie działa nic oprócz właśnie tego przycisku do wyjmowania płyty z odtwarzacza. I właśnie zaciekawiło mnie czy tak to właśnie ma być czy nie...

Edytowane przez Marcin_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się jezdzi po mieście,tu zgasił i odpalił itd,to trzeba doładować prostownikiem,bo alternator nie da rady doładować akumulatora z prostych przyczyn,za dużo odbiorników musi zasilić.W każdym aucie tak jest nie tylko w Almie

Edytowane przez Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się jezdzi po mieście,tu zgasił i odpalił itd,to trzeba doładować prostownikiem,bo alternator nie da rady doładować akumulatora z prostych przyczyn,za dużo odbiorników musi zasilić.W każdym aucie tak jest nie tylko w Almie

 

jakbyś gasił dosłownie co kilometr-półtora, potem stał aż silnik ostygnie i tak w koło, to zgoda.

 

Jak dłuższe dystanse (albo króciutkie, ale przy ciągle rozgrzanym silniku) to nie widzę sensu. Sprawna instalacja jest w stanie sobie z tym poradzić.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolę sobie jeszcze odkopać temat i podpiąć się z innym pytaniem:

 

Co myślicie o wszelakich "pokrowcach" / "ocieplaczach" na akumulator?

--> http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&sg=0&string=akumulator+pokrowiec&order=bd&change_view=1

 

pytanie bardziej ogólnikowe i abstrahujące od rozwoju i technologii wykorzystywanej kiedyś i dziś w akumulatorach;

tak z praktyki, kto korzysta i czy widzi jakieś plusy/minusy?

 

Kiedyś spotykane częściej, dziś już praktycznie ich nie ma "seryjnie", jednocześnie sprzedają się całkiem nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna bzdura i mit. Akumulator sam w sobie nie wydziela ciepła więc jakikolwiek izolator jedno czy dwukierunkowy powoduje, że akumulator nie nagrzewa się od silnika, co za tym idzie będzie dłużej chłodny i osiągnie niższą temperaturę, niż akumulator nie zawinięty w nic.

Edytowane przez buladag
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę,że nie chodzi,o nagrzanie akumulatora,a o nie dopuszczenie do jego wychłodzenia.Bo jak się już domyślacie,poniżej -10 stopni Celcjusza akumulator sam się rozładuje(im więcej na minusie tym szybciej-nawet jak jest nowy)Jeżdżę już dość długo i wiem że powyżej 25 stopni to czasem nie da rady zakręcić porządnie,zwłaszcza Diesla.Wolę ocieplić AKU. i na 90% pomaga.

Edytowane przez Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pochwalę. Mam akumulator "No name". 2005 rocznik. Kręci nawet przy minus 35 stopniach (raz się taka noc przydarzyła) i tak trzecią zimę w moim posiadaniu. Żadnych ocieplaczy/ ochładzaczy, izolacji itp...Nie do zdarcia, odpukać. Eksploatacja eksploatacją. Firma, firmą, ale szczęście też trzeba mieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek: Ale jak masz zamiar go nie ochłodzić? Akumulator nie wydziela ciepła więc obłożenie go czymkolwiek nic nie da, będzike miał taką samą temperaturę niż nie obłożny, gdyby wydzialał ciepło wtedy tak.

Edytowane przez buladag
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w styczniu starą centrę bo czas i mróz ją zabiły:)

Jako, że w motocyklu od zawsze siedzi Yuasa to i Nysce taką fundnąłem - znaczy 10x mocniejszą:)

Chyba nikt nie wymieniał tej firmy a myślę, że godna polecenia i nie droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek: Ale jak masz zamiar go nie ochłodzić? Akumulator nie wydziela ciepła więc obłożenie go czymkolwiek nic nie da, będzike miał taką samą temperaturę niż nie obłożny, gdyby wydzialał ciepło wtedy tak.

chyba jednak wydziela ciepło...........................

ładowałeś kiedyś akumulator??????

pozdrawiam

 

mam do wymiany akumulator w almerze n 16 o poj 2.2 i nie wiem zbytnio jaki. proszę o porade

widzę że temat zszedł na boczny tor..................

Ja Ci pomogę z tym aku

Akumulator o mocy: 74Ah 750A

Zresztą sam sprawdź sobie: http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range='>http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range=

 

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja natomiast mam problem z ciągle niedoładowanym akumalatorem centra plus. Kupiłem 4 miesiace temu i chyba bede musiał złożyc reklamacje. Dokładnie jest to aku centra plus 62 ah 540 http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-centra-plus-62ah-540a-cb620-p-41.html. Nie wiem czy tez dobrze wybrałem do swojego modelu , może to moja wina bo odpalam auto 3-4x w tygodniu i jeżdzę krotkimi odcinkami. W trasie to ja w miesiącu jestem może 2x.

Almera 1.8

 

Już raz doładowywalem jego przez 24h i pomogło może na 2 tygodnie, potem znowu miałem czarną plamkę zamiast zielonej. Może własciele tych silników napiszą jakie mają u siebie aku i jesli mam taką charaktersytykę jazdy to moze powinniem w ogóle inny aku kupic o mniejszych rozmiarach ?Nie mogę włączyć nawet alarmu na noc bo następnego dnia w ogóle nie odpalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak wydziela ciepło...........................

ładowałeś kiedyś akumulator??????

pozdrawiam

 

 

Chyba nie uważasz, że alternator da taki prąd aby elektrolit się zagrzał/zagotował. :E No chyba, że wyłaczymy odbiorniki i kilka godzin będziemy cisnąć na wysokich obrotach.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagotowanie na pewno nie grozi :D ale znikome ilości ciepła na pewno powstają.

Pozdrawiam

 

ja natomiast mam problem z ciągle niedoładowanym akumalatorem centra plus. Kupiłem 4 miesiace temu i chyba bede musiał złożyc reklamacje. Dokładnie jest to aku centra plus 62 ah 540 http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-centra-plus-62ah-540a-cb620-p-41.html. Nie wiem czy tez dobrze wybrałem do swojego modelu , może to moja wina bo odpalam auto 3-4x w tygodniu i jeżdzę krotkimi odcinkami. W trasie to ja w miesiącu jestem może 2x.

Almera 1.8

 

Już raz doładowywalem jego przez 24h i pomogło może na 2 tygodnie, potem znowu miałem czarną plamkę zamiast zielonej. Może własciele tych silników napiszą jakie mają u siebie aku i jesli mam taką charaktersytykę jazdy to moze powinniem w ogóle inny aku kupic o mniejszych rozmiarach ?Nie mogę włączyć nawet alarmu na noc bo następnego dnia w ogóle nie odpalę.

Kolego zdecydowanie kupiłeś za duży!!!!

do twego auta pasuje: 44Ah 440A

lub 52Ah 520A

jeżeli ma się do wybory kilka aku to trzeba dobrać odpowiednio do wyposażenia tzn. jak masz elektryczne szyby, podgrzewane siedzenia, elektryczne lusterka itd wtedy wybierasz mocniejszy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...