nunu85 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 ja natomiast mam problem z ciągle niedoładowanym akumalatorem centra plus. . Może własciele tych silników napiszą jakie mają u siebie aku i jesli mam taką charaktersytykę jazdy to moze powinniem w ogóle inny aku kupic o mniejszych rozmiarach ?Nie mogę włączyć nawet alarmu na noc bo następnego dnia w ogóle nie odpalę. Aq masz rozmiarowo dobry (choć większy i tak by nie zaszkodził- tak dla Twojej wiedzy) A dlaczego masz kłopoty? 1.Mierzyłeś kiedyś napięcie ładowania? Pewnie nie, a od tego powinieneś zacząć. JAk będzie niższe niz 13,9-14,5V niezależnie od obrotów i obciążenia, to tu tkwi problem. 2. Mierzyłeś upływność prądu? Być może radio abo alarm żrą ponadnormatywnie dużo prądu na postoju jak auto jest wyłączone i zamknięte. Max dopuszczalna upływnosć to 0,05A, a najlepiej poniżej 0,035A 3. Dopiero jak dwa powyższe badania zakończą się pomyślnie możesz zacząć winić aq (a to możliwe, bo Centra ostatnimi czasy puszcza buble, a nie dobre akumulatory. Kolego zdecydowanie kupiłeś za duży!!!! do twego auta pasuje: 44Ah 440A lub 52Ah 520A Nie pisz głupot kolego. Do almerki 1,8 ze sprawną instalacją moznaby wsadzić aq nawet i 100Ah (jeśliby tylko się zmieścił) i nie powinno być z nim żadnego problemu. Absolutnie żadnego. Większe aq ma same zalety oprócz dwóch wad (wyższej ceny i większych gabarytów) PS a 44Ah obawiam się, że byłby nawet za słaby, żeby odpalić auto simą przy -20 stopniach po powiedzmy tygodniu postoju pod chmurką. Chyba nie uważasz, że alternator da taki prąd aby elektrolit się zagrzał/zagotował. :E No chyba, że wyłaczymy odbiorniki i kilka godzin będziemy cisnąć na wysokich obrotach. A od czego jest regulator napięcia? Możesz kręcić sobie silnik do odcinki a napięcie i tak nie ma prawa przekroczyć 14,5V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 z firm polecam aku Boscha jest stosunkowo nie drogi a to samo co Varta ta sama firma na tej samej taśmie robione!!!!! a Varta znacznie droższa!!!!!!!!! Aq masz rozmiarowo dobry (choć większy i tak by nie zaszkodził- tak dla Twojej wiedzy) A dlaczego masz kłopoty? 1.Mierzyłeś kiedyś napięcie ładowania? Pewnie nie, a od tego powinieneś zacząć. JAk będzie niższe niz 13,9-14,5V niezależnie od obrotów i obciążenia, to tu tkwi problem. 2. Mierzyłeś upływność prądu? Być może radio abo alarm żrą ponadnormatywnie dużo prądu na postoju jak auto jest wyłączone i zamknięte. Max dopuszczalna upływnosć to 0,05A, a najlepiej poniżej 0,035A 3. Dopiero jak dwa powyższe badania zakończą się pomyślnie możesz zacząć winić aq (a to możliwe, bo Centra ostatnimi czasy puszcza buble, a nie dobre akumulatory. No wiesz co??? to dlaczego produkują różne moce aku????? z twojego wpisu wynika że mogą produkować 1 Sprawdź sam..... http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range='>http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range= Nie pisz głupot kolego. Do almerki 1,8 ze sprawną instalacją moznaby wsadzić aq nawet i 100Ah (jeśliby tylko się zmieścił) i nie powinno być z nim żadnego problemu. Absolutnie żadnego. Większe aq ma same zalety oprócz dwóch wad (wyższej ceny i większych gabarytów) PS a 44Ah obawiam się, że byłby nawet za słaby, żeby odpalić auto simą przy -20 stopniach po powiedzmy tygodniu postoju pod chmurką. A od czego jest regulator napięcia? Możesz kręcić sobie silnik do odcinki a napięcie i tak nie ma prawa przekroczyć 14,5V No wiesz co??? to dlaczego produkują różne moce aku????? z twojego wpisu wynika że mogą produkować 1 Sprawdź sam..... http://www.varta-aut...&lang=pl&range= http://www.varta-automotive.com/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedzikooo Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 pomiarów dokonywał sprzedawca w sklepie z aku, nie pamietam już tych liczb. Kazał tylko doładować na 24h. Jesli bedzie mozliwośc to wymienie na 55AH tylko nei wiem czy znowu Centrę brać ...a Banner ?co o tej firmie sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 No wiesz co??? to dlaczego produkują różne moce aku????? z twojego wpisu wynika że mogą produkować 1 Bo mniejsze są tańsze i zajmują mniej miejsca (co nie znaczy, że są lepsze czy wręcz jedyne odpowiednie) Koszty, koszty, koszty. JAk korzystasz z auta rzadko, albo zwykle robisz krótkie trasy a tylko raz na powiedzmy 2 tygodnie dłuższą, to taki większy aq jest dla ciebie wybawieniem. Mały musiałbyś zimą co tydzień doładowywać, a ten większy przetrwa sobie okresowe niedobory i uzupełni braki podczas tej dłuższej trasy. Albo jak lubisz sobie posłuchac radia z samochodu przez pół dnia na działce i potem nie mieć trudnosci z odpaleniem silnika- również większy aq się przydaje. Takie minimalne aq sugerowane przez instrukcje też nie sprawiają kłopotów- owszem, ale tylko jak wykorzystujesz auto w sposób "standardowy", tzn nie zostawiasz go pod blokiem na 2 tygodnie, nie jeździsz bardzo krótkich tras etc. ps tnij cytaty pomiarów dokonywał sprzedawca w sklepie z aku, nie pamietam już tych liczb. Kazał tylko doładować na 24h. Jesli bedzie mozliwośc to wymienie na 55AH tylko nei wiem czy znowu Centrę brać ...a Banner ?co o tej firmie sądzicie ? Centry drugi raz nie bierz. Przejrzyj temat od początku to sie dowiesz jaki marki sa polecane. Niemniej przed wymianą aq pojechałbym do elektryka niech sprawdzi upływność. to jest dla niego dosłownie 5 minut roboty (o ile wsio będzie ok i nie będzie musiał szukac przyczyn dużego upływu). Nie apłacisz za to więcej niż 10-20 zł, a będziesz przynajmniej na 100% wiedział, że to nie wina auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 (edytowane) A od czego jest regulator napięcia? Możesz kręcić sobie silnik do odcinki a napięcie i tak nie ma prawa przekroczyć 14,5V Napięcie tak, ale prąd szedłby duży (nie wiem jaka wydajność ma alternator w almerze. Ale nie ma to znaczenia, i tak jest to praktycznie nieosiągalne. Edytowane 13 Marca 2011 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 (edytowane) Napięcie tak, ale prąd szedłby duży (nie wiem jaka wydajność ma alternator w almerze. Ale nie ma to znaczenia, i tak jest to praktycznie nieosiągalne. gdzie by szedł ten prąd?? przecież jak ci regulator obetnie napięcie do 14,5V, to żaden prąd nie pójdzie na aq, bo nie będzie różnicy potencjałów. edit To, że altek ma powiedzmy 90A wydajności wcale nie znaczy, że zawsze tyle podaje. On bardzo rzadko korzysta ze swojej max wydajnosci. Edytowane 13 Marca 2011 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 (edytowane) Co,by nie założył za Aku.To i tak będzie zle.Ja zmuszony byłem kupić nowy i zapodałem 70Ah(nie pamiętam mocy rozruchowej)ale kręci rano jak trzeba.Zima nie była zbyt ostra,a zakręciłem go w gąbkę(żeby nie zmarzł)i problemu nie było.Ale rok wcześniej miałem opatulony w Styropian, i raz tylko mi nie zakręcił,bo było chyba ok-30.Kwestia jest taka,czy jezdzisz po mieście i często,gasisz i odpalasz, czy pszejeżdzasz kilkanaście kilometrów, bo to jest spora różnica.Aaaaaaa ,jeżdżę do pracy i z powrotem(30 km w jedną)i nie doładowywałem. A,termos służy do przechowywania produktów ciepłych,czy zimnych? Zresztą po co ocieplacze na akumulatory zakładane fabrycznie?? Edytowane 18 Marca 2011 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berry Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) klasyfikacja: Banner Bosch Moll ... Motorcraft ... ... ... ... itd Centry nie polecam, tak od siebie, nie wiem co się z ta firmą porobiło ale zamiast lepiej jest gorzej... Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez Berry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) A,dla wiadomości kolegów co nie bardzo wiedzą jak jest z ładowaniem,to ma się mieścić w przedziale 13,5-14,5.Każda i to pisze nawet nstrukcjaz Malucha, Aaaaaaaaaaa,Motorcrafta miałem kiedyś w aucie, i to za dużego jak przewidywany i 7 lat działał jak trzeba; Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedzikooo Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 jednak ta centra to chłam ! po raz 3 rozładował mi się, miałem non stop praktycznie niedoładowany aku. Po tygodniu jak naładuje może zielona lampa swieci się przez 2 tygodnie potem czarna wyskakuje. Byłem u elektryka i wszystko w porządku z samym samochodem, nie pobiera jakiejś dodatkowej energii (screen). W poniedziałek jadę do sprzedawcy z reklamacją tylko obawiam sie ze moze mi nie wymienić...co mam dokładnie powiedzieć aby przyjął wadliwy aku ?Oczywiście gwarancja jest aktualna, kupywałem w listopadzie zeszłego roku edit: słuchajcie 3 tygodnie temu wymieniłem na Molla i aku ten tak jak poprzedni zaczyna się rozdładowywać. Podjechałem do sprzedwcy akumulatorów, pomierzył i stwierdził że trzeba doładować. Zaraz po tym byłem u innego elektryka i ten mówi że delikatnie coś pobiera, ładowanie jest ok. Sam już nie wiem co mam robić, sprawdzałem czy przypadkiem gdzieś lampki się nie palą, w bagażniku ale jest wszystko na swoim miejscu. Nie włączam alarmu, radio mam te fabryczne, nie wiem co jest grane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 jednak ta centra to chłam ! po raz 3 rozładował mi się, miałem non stop praktycznie niedoładowany aku. Po tygodniu jak naładuje może zielona lampa swieci się przez 2 tygodnie potem czarna wyskakuje. Byłem u elektryka i wszystko w porządku z samym samochodem, nie pobiera jakiejś dodatkowej energii (screen). W poniedziałek jadę do sprzedawcy z reklamacją tylko obawiam sie ze moze mi nie wymienić...co mam dokładnie powiedzieć aby przyjął wadliwy aku ?Oczywiście gwarancja jest aktualna, kupywałem w listopadzie zeszłego roku edit: słuchajcie 3 tygodnie temu wymieniłem na Molla i aku ten tak jak poprzedni zaczyna się rozdładowywać. Podjechałem do sprzedwcy akumulatorów, pomierzył i stwierdził że trzeba doładować. Zaraz po tym byłem u innego elektryka i ten mówi że delikatnie coś pobiera, ładowanie jest ok. Sam już nie wiem co mam robić, sprawdzałem czy przypadkiem gdzieś lampki się nie palą, w bagażniku ale jest wszystko na swoim miejscu. Nie włączam alarmu, radio mam te fabryczne, nie wiem co jest grane weź miernik i sprawdź sobie ile mA prądu cie pobiera jak masz wszystko zgaszone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.