Gość kraqsek Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Witam. Jaki jest prawidłowy prąd ładowania aku przez alternator w 2.7 TDI? Bo u mnie jest: bez obciążenia 14 V i z obciążeniem 13,7V (światła, radio i nawiew)? I jaki jest "ubytek" prądu na postoju? i jak go zmierzyć? Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Jeśli spada pod obciążeniem poniżej 13.9V. to ładowanie siadło. Prawidłowe ładowanie pod obciążeniem jest na poziomie 14 - 14.5V bez 13.9V Ubytku żadnego nie ma na postoju, same aku powinno mieć 12-12.4V. a po włączeniu silnika min.13.9V. Mierzysz woltomierzem na klemach a przepływ masa - + altka. Co i jak jest już obszernie opisane na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Marcin. Przy takim napieciu zwlaszcza tym 13,7V musisz sie zainteresowac klemami na akumulatorze. Rowniez stanem przewodow ktore ida od alternatora do akumulatora. Poczysic zobaczyc czy nie sa gdzies popekane podokrecac i zobaczyc czy jest poprawa. Mozesz rowniez zobaczyc jaki jest stan szczotek na alternatorze. Jak bedziesz ponownie mierzyl to napiecie to daj mu tak ze 2000obr/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Żeby była jasność na przyszłość to mierzyłeś napięcie a nie prąd Co do połączenia na klemach to pomierz napięcie raz na "bolcach" akumulatora raz na klemach i wyczuj czy masz różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 jaki jest "ubytek" prądu na postoju? i jak go zmierzyć? Witam, Ubytek prądu na postoju, czyli prąd pobierany przez osprzęt samochodu po wyłączeniu silnika przez np. sterownik silnika, alarmu, licznik, zegarek i różnego rodzaju inne elementy a także upływność prądu przez uszkodzoną izolację przewodów sprawdzisz bardzo prosto włączając amperomierz szeregowo pomiędzy klemę a biegun akumulatora, dla Twojej wygody może to być dowolny biegun ten do którego jest łatwiejszy dostęp. W celu zapobieżenia uszkodzenia miernika zaczynaj od wyższego zakresu miernika, chociaż i tak w mierniku elektronicznym raczej musi być w tym obwodzie bezpiecznik tzw. szybki (natychmiastowy), przy ewentualnym dokupywaniu zwróć na to uwagę. Za pomocą Iloczynu tego prądu i napięcia na biegunach (po ponownym założeniu klemy) określisz moc strat na postoju w watach [W]. U mnie na postoju napięcie na akumulatorze wynosi 12,6V, podczas pracy silnika napięcia nie mierzyłem, właśnie aby te ewentualne brakujące dziesiątki wolta nie zmusiły mnie do jakiś poszukiwać dziury w całym. Poza tym i tak będę wymieniał alternator na większy 120A tylko ze względu na różnego rodzaju po dokładane przeze mnie odbiorniki prądu. Pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.