Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Wypadająca piątka P11


nomyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do was takie pytanie czy ktoś naprawiał samemu tą dolegliwość starszych nissanów

Wiem ze naprawiają to w Siedlcach ale mam teraz troche czasu i zastanawiam się czy dało by rade zrobić to samemu głównie to chodzi mi skąd i jakie części są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam walającą się skrzynie od mojej starej P10 i jak będzie cieplej mam zamiar tam zerknąć, czy to co CZAJNIK mówił zda egzamin, czyli wybierak a nie synchronizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ciekawi mnie jak by zadzwonić do tych gości z Siedlec czy by powiedzieli dokładnie co i jak i czy można by od nich same częsci kupic

Może już ktoś próbował z szanownych forumowiczów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki DINO

Napisałem priva do czajnik-a i podałem linka do tego tematu może się odezwie

Dodam jeszcze że chodzi mi o skrzynie z nyski P11E SRI- Silnik : SR20DE- rok prod : 10/96

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcje sa dwie

albo wybierak albo pękła spręzyna trzymajac zabezpieczenia tuleji przesuwnej bez wymontowania skrzyni z auta raczej sie nie obejdzie potrzebne do naprawy części posiadam jak by ktoś potrzebował. tylko należy ustalić przyczynę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się to jakoś zdjagnozować co jest przyczyną bez wyjmowania skrzyni?

Dodam ze na początku piatka wypadała raz na jakiś czas teraz już właściwie nie da sie na niej jeździć nawet gdy ją mocno trzymam przy dodaniu gazu wyskakuje

CZAJNIK Ja rezerwuje te części :) Napisz może mi na priva ile byś za to chciał i czy będą jeszcze potrzebne jakieś uszczelki lub coś w podobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pozwolę sobie wtrącić się w temat. Mam podobny problem, tylko w mojej Nysce p11 1999r 2.0td, piąty bieg ciężko wchodzi, na 10prób wchodzi 3 razy. Jak nie wejdzie to leci po zębach. Czy mogą to być objawy tej samej usterki co przy wypadającej piątce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze do was pytanie

wywaliłem już skrzynie ale nie moge jej rozpołowić wszystkie

srubki rozkręcone z tyłu skrzyni odkręcony ten dekielek i zdjęte zabezpieczenia przy łozysku ale za cholere nie chce sie rozpołowić

rozchodzi się tylko do 1cm i dalej nie chce moze wiecie czy coś trzeba jeszcze zrobic ?Moze trzeba użyć wiekszej siły lub moze jakiś bieg ma byc włączony

jesli ktos rozbierał to prosze o szybka odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michal11pl

Robiłem ponad rok temu w Siedlcach cała naprawa 2 godzinki.

500 zł za usługę oraz nowe części plus nowy olej

Do dziś i myślę długo jeszcze problemu nie mam zapomniałem już wyskakującą piątke w Primerce :)))

Warsztat szczerze polecam duża kompetencja i fachowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w trakcie naprawy właśnie dziś zamówiłem zębatke piątego biegu z Siedlec regenerowaną bo nową lub sprawną na szybko ciężko dostać

Przesówka też jest zjechana ale można ją odwrócić bo po drugiej stronie w sumie jest jak nówka

Reszta wygląda na sprawną jak skończe i złoże wszystko do kupy to napisze pare słów czy działa tak jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie pstryknąć pare fot

W tej chwili mam zdjęcia zużytych części

Koło zębate piątego biegu na zdjęciu zaznaczyłem zuzyte zeby

abc65f4e377a0ee8m.jpg

Przesówka z zużytymi zębami

86b96fd48ee2c189m.jpg

Przesówka po odwróceniu na drugą strone -można ją przekładać ponieważ po obu stronach jest taka sama

63759ce150938f0em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CZAJNIK

jest tylko jedno ALE że zużyta zębatka to skutek a nie przyczyna bo zużycie nastąpiło w wyniku niepełnego wsunięcia tulei przesuwnej. :whistle:więc znajdż przyczynę bo regenerowana zębatka skończy tak samo

 

bieg nie wyskakuje od tego że zęby są zużyte albo inaczej zuzyte zęby tulei i zębatki powoduja ze bieg wchodzi ze zgrzytem ale jeśli juz wejdzie to powinien być wbity. A usterką jest wyskakujaca 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czajnik możliwe że jest jakaś przyczyna że zęby sie wytarły ale ja jej nie moge odnlaleść jeszcze raz wszystko dokladnie posprawdzam

A co do zębów wytartych to czy na pewno nie mogły się po prostu zużyć tym bardziej że są naprawde małe i wchodzą w siebie na małej powierzchni

Dodam jeszcze że żadnych zgrzytów przy wrzucaniu piatki u mnie nie było

 

ps: CZAJNIK a jak ty naprawiałeś te skrzynie to czy zębatke tez wymieniałeś czy tylko ten wybierak ?

 

edit jeszcze jedno pytanie do CZAJNIKA czy ten wybierak to to co poniżej na zdjęciu?

jesli tak to co w nim sie regeneruje i czy ten mój tego wymaga

589780e4c07316fam.jpg

Edytowane przez nomyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bardzo dziwne przy tak wytartych zębach nie było zgrzytów

po drugie zrób fotkę widełek tak aby było widać z profilu ten płaskownik

 

jeszcze jedno czy wałek główny nie ma przypadkiem luzu osiowego?

a może masz luzy na drążku wybieraka

 

gdzieś tkwi przyczyna tyle że przez net to bardzo ciężko się diagnozuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak skrzynia już złożona wymieniłem tylko zębatke i przełożyłem przesówke

Niestety nie udało mi się znaleść innych przyczyn wypadającej piątki ale odkryłem że przesówka na tej starej zębatce nie wskakiwała do końca zostawało troche luzu i można ją było lekko pochybotać na tej nowej wskakiwało do konca (nowa w sensie regenerowana -nie pytajcie nawet jak ta regeneracja wygląda ;)

narazie przejechane 20km sprawdzane z gazem do oporu i puszczanie piatka nie wyskakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zwyczajnie ponacinana przy każdym zębie gościu z Siedlec powiedział że takie wkładają i jest ok

Zapłaciłem za nią 150zł z przesyłką kurierską. Moją starą zębatke może też ponacinam i sprzedam :lol:

91b38c04f4cc8e7cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to widzę, bardzo precyzyjnie ponacinana biggrin.gif czyżby flex się omsknął w kilku miejscach laugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale druciarstwo!!!!!!

 

nawet uszkodzili tą powierzchnię z którą współpracuje synchronizator... może i to bedzie dzialało ale jak dla mne to gówno a nie regeneracja

 

jak sama nazwa mówi regeneracja polega na doprowadzeniu do stanu początkowego a wtym przypadku to raczej mylne pojecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha wiedziałem że będzie smiech na sali :D

Widocznie gościu miał za dużą tarcze założoną że ponacinał połowe zębatki

No cóż nie miałem za bardzo wyboru potrzebowałem tego na szybko ale jak bym wiedział jak to wygląda to bym sobie swoją ponacinał (tylko moja ma chyba bardziej zjechane te zeby)

Najważniejsze żeby działało jak najdłużej narazie jest ok piątka ładnie wchodzi bez żadnych zgrzytów i zostaje na miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nomyk mam taka właśnie sytuacje ze zastanawiam się czy kupować to kółko czy spróbować ponacinać jak to twoje i chyba spróbuje ale jakbyś mógł to podeślij zdjęcie  trochę większe tej zębatki ponacinanej żebym mógł się przyjżeć albo jak możesz to napisz czy te nacięcia są równo pomiędzy zębami czy raczej bliżej lewek krawędzi zęba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...