System Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Praktycznie nie chodzi i nie wiem, czy się nie zatarł mechanizm czy silniczek wycieraczki jest do wymiany? A stan jest taki, że po mokrej szybie praktycznie wycieraczka nie chodzi. Miał ktoś w.w. problem ?? Ewentualnie jakie są koszty silniczka ? Pozdr. R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 zapewne zaczyna się zacierać. albo czyszczenie albo wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Miałem też taki problem, zaczęła ciężko chodzić aż stanęła wycieraczka tylnej szyby. Wykręciłem silniczek, wystarczyło przeczyścić i nasmarować mechanizm ślimakowy który jest połączony z silniczkiem. Śmiga teraz jak nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 główna ośka na której siedzi ramie wycieraczki, tam puszcza uszczelniacz i smar zamienia się w coś podobnego do gliny i blokuje cały mechanizm. Czyszczenie i smarowanie pomoże na sezon, najlepiej jest to jakoś uszczelnić przed wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisner Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Praktycznie nie chodzi i nie wiem, czy się nie zatarł mechanizm czy silniczek wycieraczki jest do wymiany? A stan jest taki, że po mokrej szybie praktycznie wycieraczka nie chodzi. Miał ktoś w.w. problem ?? Ewentualnie jakie są koszty silniczka ? Pozdr. R. Temat już przerabiałem. Winowajcą okazał się silniczek (wytarte szczotki) oraz jak pisał przedmówca smar w mocowaniu wycieraczki, który zamienił się właśnie w coś ala glina. Co się tyczy silniczka jest on mocowany na nity i trzeba je rozwiercic aby dostac się do mechanizmu. Jedna uwaga: uważaj na zębatkę żeby wiedziec jak ją ustawic po renowacji silniczka jeśli będzie taka potrzeba. Pzdr. Alan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Borofik Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Witam, jestem po demontażu i czyszczeniu. Objawy awarii: chodziła, ledwo chodziła, aż zalękła i przestała... 1. Ściągamy osłonę tylnej klapy: 1 wkręt krzyżak + 2 klipsy plastik. reszta to zatrzaski plastikowe delikatnie ale stanowczo. 2. 3 śruby mocujące mechanizm do klapy 3. wypinamy zasilanie 4. silniczek + mechanizm mamy w reku 3 śruby odkręcamy pokrywę mechanizmu 5. najczęściej zaciera się czpień główny wycieraczki ( u mnie był tak zatarty że nie mogłem odbić go młotkiem ) Cały mechanizm należy rozebrać na części pierwsze: - dwie zębatki, - podkładka z czpieniem ślizgowym - koło zębate plastikowe - osłona górna plastikowa - nakładka z dwoma otworami ( większym i mniejszym ) 6. Wszystko rozbieramy ładujemy 50g smaru i składamy. 7. Skręcamy wszystko 8. Ma chodzić jak nowe PROBLEMY: 1. Śruba mocująca ramie wycieraczki ( u mnie zatarte na maxa nowy gwint, nowa nakrętka + nowa gruba podkładka gumowa ( ważne ) bez podkładki wycieraczka chodzi w osi co sprawi że mechanizm nie będzie działał po rozczepieniu. 2. Od strony silniczka nie ma kostki, tylko 3 kabelki, nie pomylić bo będzie dym 3. Jeżeli mechanizm jest bardzo wyrobiony należy użyć podkładek ( różnych grubości i różnej średnicy i w różnych miejscach mechanizmów, ogólnie ma nie być żadnych luzów ). 4. Można wyregulować zakres pracy wycieraczki, co kto lubi. CZAS PRACY 2 GODZINY. JESTEM SŁABO UZDOLNIONY ALE UDAŁO SIĘ. POWODZENIA. - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiekf Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 To ja się podłączę do tematu: kupiłem Almerę (n16) ze zdemontowanym silnikiem od tylnej wycieraczki, bo podobno spalił się i nie chodziła. Wczoraj nabyłem silniczek, ale okazało się, że problem tkwi gdzie indziej: po włączeniu tylnej wycieraczki ramię w ogóle nie chodzi. Po ustawieniu przełącznika na pracę i dopiero wtedy włączeniu zapłonu prąd idzie dosłownie przez sekundę, a potem wraz nie działa. Gdzie może być usterka? Nadmieniam, że silniczek był sprawdzony i jest 100% sprawny. Gniazdka nie są zaśniedziałe ani przegniłe czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robest Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 U mnie problem tkwił w trzpieniu na którym mocuje się ramię wycieraczki. Gdy załączałem wycieraczkę nie było żadnej reakcji a silnik i bezpiecznik wcale się nie przepalił. Po wymontowaniu całego napędu wybiłem trzpień i przeczyściłem go wraz z tulejką miedzianą w której pracuje. Zrobiłem nawet minimalny luz aby problem się już nie powtórzył ( drugi raz zablokowała się wycieraczka po pół roku od naprawy - nie wybiłem wówczas trzpienia) i do dzisiaj jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof W Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 U mnie problem tkwił w trzpieniu na którym mocuje się ramię wycieraczki. Gdy załączałem wycieraczkę nie było żadnej reakcji a silnik i bezpiecznik wcale się nie przepalił. Po wymontowaniu całego napędu wybiłem trzpień i przeczyściłem go wraz z tulejką miedzianą w której pracuje. Zrobiłem nawet minimalny luz aby problem się już nie powtórzył ( drugi raz zablokowała się wycieraczka po pół roku od naprawy - nie wybiłem wówczas trzpienia) i do dzisiaj jest ok. A jak wybiłeś ten trzpień. U mnie dość opornie to idzie. Co prawda kręci się na boki z oporami, ale wybić jest ciężko. Coś blokuje chyba. Wybijałem od strony gwintu wycieraczki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 mozesz sobie pomoc mlotkiem, wyjdzie, z bólem ale wyjdzie, albo w imadle wypchnij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof W Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 mozesz sobie pomoc mlotkiem, wyjdzie, z bólem ale wyjdzie, albo w imadle wypchnij. No dobra popróbuje. Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.