Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie Juke


Gość skawi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I tak wlasnie jest, jak czuje sie auto to samo przychodzi, ze cos z nim jest nie tak. Nie pisalam, ze ciagle sprawdzam wiec nie wiem skad takie stwierdzenie sie wzielo. Znam moje auta i czuje je, wiec wiem kiedy cos im dolega.

Posprawdzalam co tylko moglam i wychodzi, ze komputer fiksuje, odetchnelam z ulga bo juz zaczelam sie rozgladac za nowym.

Pozdrawiam wszystkich i niech Wam sie bezpiecznie jezdzi.

Zoja, to Ty mnie ocenilas. Nie zrozumialas, ale mowi sie trudno. To nie o oszczednosci chodzilo tylko ze cos sie z autem dzieje, gdy nagle podnioslo sie spalanie. Ciekawe, gdyby Twoj zaczal nagle wiecej palic, to czy bys nie zasiegala rady fachowca co to moze byc?

Klaniaja sie podstawowe zasady eksploatacyje co musi isc na rowni z przyjemnoscia jazdy, jak to okreslilas.

 

Niech Twoje autko takich psikusow Ci nie robi., zycze z calego serca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak wlasnie jest, jak czuje sie auto to samo przychodzi, ze cos z nim jest nie tak. Nie pisalam, ze ciagle sprawdzam wiec nie wiem skad takie stwierdzenie sie wzielo. Znam moje auta i czuje je, wiec wiem kiedy cos im dolega.

Posprawdzalam co tylko moglam i wychodzi, ze komputer fiksuje, odetchnelam z ulga bo juz zaczelam sie rozgladac za nowym.

Pozdrawiam wszystkich i niech Wam sie bezpiecznie jezdzi.

Zoja, to Ty mnie ocenilas. Nie zrozumialas, ale mowi sie trudno. To nie o oszczednosci chodzilo tylko ze cos sie z autem dzieje, gdy nagle podnioslo sie spalanie. Ciekawe, gdyby Twoj zaczal nagle wiecej palic, to czy bys nie zasiegala rady fachowca co to moze byc?

Klaniaja sie podstawowe zasady eksploatacyje co musi isc na rowni z przyjemnoscia jazdy, jak to okreslilas.

 

Niech Twoje autko takich psikusow Ci nie robi., zycze z calego serca.

Masz rację, sorki:)

oczywiście "blondynka" ze mnie

Pozdrawiam również :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

   Dziś drugi raz od zakupu tankowałem do pełna mojego JUKE 1,5 dci i spalanie wyszło równe 6 litrów/100km , a komputer pokazał 6,8l/100km. Jazda to 30% miasto , 70% poza obszarem zabudowanym jazda najczęściej na 3 lub 4 biegu z prędkością od 50km/h do 80km/h. Komputer wyraźnie zawyża spalanie o 0,8 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

U mnie w świeżo odebranym 1,2 wyglada to tak:

Pierwsze tankowanie wystarczylo na ok 400km czyli 10 l / 100km ale jazda byla nieekonomiczna czytaj zwyczajna. Jadac jak dziadzia czyli 70-120 na autostradzie po drugim tankowaniu wyszlo 6,8 / 100.

Na razie nie moge wyjsc z szoku bo przyzwyczailem sie do astry 1,7. Gdzie przy predkosci przejazdowej 90-160 spalanie srednie wychodzilo 5.7-6.5 max

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że wszystko dobrze policzyłeś? Jeszcze się nie spotkałem z sytuacją by komputer zawyżał spalanie i to jeszcze tak dużo. Zwykle jest odwrotnie.

 

Nie rozumiem czemu Cię to dziwi. ;) Niewielkie turbobenzyny tak palą.

 

   Tak dobrze policzyłem. Zawsze tankuję auto do pełna,  zeruję średnie spalanie i dzienny licznik kilometrów. Od ostatniego tankowania przejechałem 565km, a do baku do wybicia weszło niecałe 34 litry ON. Matematyka  34 / 5,65 = 6,01  , a na liczniku średnie spalanie 6,8. Zobaczymy za dwa tygodnie przy kolejnym tankowaniu. 

Edytowane przez YATES
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś drugi raz od zakupu tankowałem do pełna mojego JUKE 1,5 dci i spalanie wyszło równe 6 litrów/100km , a komputer pokazał 6,8l/100km. Jazda to 30% miasto , 70% poza obszarem zabudowanym jazda najczęściej na 3 lub 4 biegu z prędkością od 50km/h do 80km/h. Komputer wyraźnie zawyża spalanie o 0,8 litra.

U mnie też zawyża. Mam benzynę, turbo 1.6. Jeżdżę po mieście i spalanie średnio wychodzi mi ok. 7.8-8.3. A komputer pokazuje 8.3-8.8. Te pół litra więcej.

 

Mam to potwierdzone przez całą zimę. Kilkanaście czy pewnie kilkadziesiąt tankowań.

 

 

Wysłane z iPhone'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety samochód pali więcej nic wskazuje komputer. Silnik 1.6 117 km. Komputer zaniza spalanie nawet do 0.5 litra. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

 

Swoją drogą polecam do monitorowania kosztów obsługi oraz spalania aplikacje mobilną Fuelio. Apka jest darmowa, bez reklam, stworzona przez naszego rodaka!

Edytowane przez neq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety samochód pali więcej nic wskazuje komputer. Silnik 1.6 117 km. Komputer zaniza spalanie nawet do 0.5 litra. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

 

Raczej normą jest zaniżanie przez komputer w stosunku rzeczywistego spalania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość _ROZCZAROWANY_

Drodzy forumowicze

Mniej więcej od września ubiegłego roku moja żona użytkuje Juka z silnikiem 1.2 DIG-T. Samochód był kupiony nowy w polskim salonie. Przed zakupem oczywiście były tygodnie zastanawiania się nad wyborem marki itp. Jednym z głównych kryteriów jakie braliśmy pod uwagę było spalanie. Do wyboru tego konkretnego modelu przekonały nas zarówno informacje z folderów reklamowych/www Nissana, przekonująca informacja od sprzedawcy itd. Ze wszystkich źródeł otrzymaliśmy potwierdzenie, że średnie spalanie Juka z tym konkretnym silnikiem (przypomnę - silnik małolitrażowy nowej generacji - z założenia oszczędny na poziomie silników diesla), nie powinno przekraczać 7, max 8 litrów na 100 km i mówię tu o spalaniu w jeździe miejskiej.

Pierwsze oznaki niepokoju wystąpiły w pierwszych tygodniach po zakupie i w zasadzie już przy pierwszym tankowaniu, kiedy to okazało się, że na pełnym baku samochód przejechał 400 km przy bardzo spokojnej jeździe mieskiej, z wyłączoną klimą, w trybie ECO itd.

Pomyślałem - ok - samochód niedotarty, jeździmy dalej. Kolejne tankowania i taka sama sytuacja. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 10L/100km, które wzrosło później do 10,6L/100 km. Tłumaczenie serwisu i sprzedaży Nissana w Rzeszowie - spokojnie- samochód musi się dotrzeć - proszę przejechać min. 2-3 tyś km. Żona przejechała prawie 5 (bardzo niewiele bo jeździ jedynie po mieście do pracy i z powrotem i czasem na zakupy). Sytuacja nie uległa poprawie.

Info z serwsu - bardzo prosimy przyjechać na diagnostykę i jak coś jest nie w porządku to na pewno to wykryjemy. Poza tym wie Pan - spalanie zależy od wieeeeeeelu przeróżnych czynników - i tutaj tłumaczenie jak małemu dziecku, które prawo jazdy będzie miało za 10 lat.... Ok - na diagnostyce jeszcze nie byłem, ale wkrótce się wybiorę. Nissan Polska poinformował mnie, że mogę złożyć reklamację i zapewne to zrobię bo jestem 200% pewny, że serwis NIC nie wykryje i powie, że wszystko jest w porządku.

Ja jednak w żadnym razie nie zamierzam zostawić tematu bo drodzy Państwo - spalanie powyżej 10 L na 100km owszem może się zdarzyć, ale nie w tak małym samochodzie z tak - NIBY - ekonomicznym silnikiem. W chwili obecnej czuję się oszukany przez firmę NISSAN w ujęciu globalnym jak i lokalnym. Podają nieprawdziwe informacje zarówno na WWW jak i w swoich salonach sprzedaży...


juke wersja accenta,
spalanie w miescie wedlug komputera: 7.6l
ale starodawne dzialanie arytmetyczne : ilość km pomiędzy tankowaniami / ilość litrów daje wyniki w granicach: 12, 9 - 11.9 , :(

Witam

U nas (tzn. u mojej żony) również wygląda to słabo. 10,6 L średnio w mieście... silnik "ekonomiczny" 1.2 DIG_T.... Podają że powinien spalać w mieście 7 max...


Hej.
U mnie w świeżo odebranym 1,2 wyglada to tak:
Pierwsze tankowanie wystarczylo na ok 400km czyli 10 l / 100km ale jazda byla nieekonomiczna czytaj zwyczajna. Jadac jak dziadzia czyli 70-120 na autostradzie po drugim tankowaniu wyszlo 6,8 / 100.
Na razie nie moge wyjsc z szoku bo przyzwyczailem sie do astry 1,7. Gdzie przy predkosci przejazdowej 90-160 spalanie srednie wychodzilo 5.7-6.5 max


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czyli możemy sobie podać rękę...o swoim przypadku piszę w odrębnym poście... obawiam się, że ten silnik 1.2 DIG-T to jakaś porażka pod względem spalania :\\\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Moja żona jeździ ze "starym" silnikiem 1,6 i spalanie nie przekracza 6,5l. Cały czas tryb sport. Tyle, że mniej więcej pół na pół trasa/miasto. Trasa po lokalnych drogach czyli niezbyt szybko.

Może to duże spalanie to kwestia stylu jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mój JUKE 1,5 dci na razie z każdym następnym tankowaniem pali coraz mniej. Przy ostatnim tankowaniu komputer pokazał średnią 5,8l/100km , a rzeczywiście spalanie było na poziomie 5,2l/100km. Na jednym baku przejechałem 700km i jeszcze były dwie kreseczki, a komputer pokazał zasięg bez tankowania około 80km.

   Moja codzienna jazda to 90% na 4 lub 5 biegu prędkość od 60km/h do 120km/h  , a 10% jazda miejska

 

Wczoraj następne tankowanie i wynik 5,1l/100km, a na komputerze pokazało 5,6l/100km

Edytowane przez YATES
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Generalnie silnik 1.2 w kwestii spalania jest szalenie wrażliwy na warunki jazdy i styl jazdy. Można nim spalić bardzo mało w trasie włączając dziadkowy tryb jazdy (co jest męczarnią) lub można spalić bardzo dużo gdy korzysta się z jego możliwości w mieście.

 

Wypożyczyłem kiedyś Pulsara 1.2 ze skrzynią CVT na lotnisku w Monachium, żeby przejechać nim do Augsburga - samochodu użyłem tylko do przejechania z lotniska na parking hotelowy i dwa dni później do pokonania identycznej trasy powrotnej. Autostrada była dość zatłoczona - jechałem jak reszta aut wokół i było to zwykle ok. 80 km/h, w drodze powrotnej zdarzył się nawet mały korek. Przed zwróceniem auta trzeba było dotankować do pełna. Przejechałem łącznie 185 kilometrów, a na stacji benzynowej koło lotniska do baku udało mi sie dolać niecałe 8.5 litra benzyny - więc w specyficznych warunkach ten silnik potrafi być bardzo ekonomiczny i nie wątpię, że w przypadku danych katalogowych warunki, w których te wartości stwierdzono, są właśnie odpowiednio specyficzne.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

   Dziś tankowałem JUKE do pełna i REKORD - pierwszy raz udało mi się zejść poniżej pięciu litrów, dokładnie po przejechaniu 690km zatankowałem 34 litry czyli średnia 4,93l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Właśnie kupiłem swojego 1.6t FWD- spalanie 10l/100km trasa A2 starałem się trzymać 160km/h.

Miasto przy mojej jeździe będzie 10l na 100% - konie trzeba nakarmić.

Wszystkie silniki Turbo biorą sporo paliwa i proszę się nie dziwić.

Z drugiej strony zrobiłem odczyt AFR silnika przez OBD i od dołu do prawie 5tyś mam ostro przelany silnik - aż się prosi o korekcję dawki - spalanie przy normalnej jeździe spadnie spokojnie o 1L/100 może nawet 1.5l. A przy na górze można spokojnie z 30KM ugryźć no i od dołu z 50Nm :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Jako, że jest to mój pierwszy post to nie pozostaje mi nic innego jak pozdrowić wszystkich forumowiczów.

 

Od kilku tygodni jestem posiadaczem ( szczęśliwym) NISMO 2013 4x4 CVT. 

Przed zakupem sporo czytałem o spalaniu, łudząc się że ktoś w końcu potwierdzi zgodność fabrycznych danych z rzeczywistością.

Ile kierowców, tyle opinii. Jeden sprzedający zapewniał mnie nawet, że z łódką na dachu i prędkością autostradową 130km/h nismo spalił mu 7,5l :)

W moim egzemplarzu takiego wyniku nie jestem w stanie osiągnąć. Zwyczajnie się nie da!!!!. Mając dostępnych 250 niutków i 200KM pod maską, grzechem byłoby jeździć w trybie ECO ( aczkolwiek przydaje się czasami na autostradzie).

 

Moje doświadczenia są następujące: 

 

Jazda głównie w trybie normal i przy włączonym napędzie 4WD-V - przy włączonym napędzie na przód, zbyt narowisty podczas szybkiego ruszania.

Pomiary są wynikiem rzeczywistego spalania po dotankowaniu, Komputer zazwyczaj zaniża  średnio o 0,3-0,5l/100km

 

S8 Łódź - Wrocław - średnio 130km/h z chwilowymi prędkościami do 160km/h - 9,8 - 10l/100km

A4 Rzeszów - W-w - średnio 140 - 160  ale i 190km/h się zdarzało  - jakieś 11,5l/100km

Solina - Rzeszów - w miarę płaski teren z kilkoma wzniesieniami - prędkość przepisowa, tzn 50 - 80km/h na odcinku 50km - nawet 6,9l/100 ale w trybie ECO  i nie chcę tego powtarzać. 

Wycieczki górskie - Wrocław Kudowa Zdrój, Karpacz, Szklarska - prędkości do 100km/h w sznurze samochodów, z dynamiczną jazdą jeśli warunki na drodze sprzyjają - średnio 8 - 8,5 l/100km. 

Reasumując, spalanie całkiem normalne jak na auto o takiej mocy, przy normalnym jej używaniu. Jeśli się przyzwyczaję do jego mocy to pewnie spalanie lekko spadnie:). Jak wieść niesie, 1.6T są przelane na niskich i średnich obrotach i po modyfikacji map wtrysków można zejść z 1l/100km. operacja taka to koszt od1100 - 2000 netto. Puki co spalanie mnie nie przeraża i nie planuję modyfikacji, aczkolwiek dodatkowych 40 niutków zachęca do rozważenia takiej opcji.

 

Dla porównania - Honda Civic 2.0 Type R - 200km, manual 7biegów - spala średnio 12l/100.

 

Mam nadzieję, że moje doświadczenia się komuś przydadzą. Jednego możecie być pewni: nawet jak nie jesteście przekonani do tego silnika, bo pali ciut za dużo, po pierwszym dniu przestaniecie patrzeć na spalanie a na frajdę z jazdy :).

 

Pozdrawiam

tw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim egzemplarzu takiego wyniku nie jestem w stanie osiągnąć. Zwyczajnie się nie da!!!!. Mając dostępnych 250 niutków i 200KM pod maską, grzechem byłoby jeździć w trybie ECO ( aczkolwiek przydaje się czasami na autostradzie).

 

Ogólnie tryb ECO wpływa na spalanie głównie poprzez zmianę sposobu działania skrzyni CVT - ale IMO nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia (w sensie końcowego wyniku), chyba że co chwila będziemy gwałtownie przyspieszać. Co do samych liczb to się zgadzam - trudno jest osiągnąć spalanie poniżej 10l, a zejść poniżej 9l (liczone od tankowania do tankowania) nie udało mi się nigdy, nawet przy bardzo równej, spokojnej jeździe w trasie. Wyniki katalogowe nie wiem skąd zostały wzięte, ale mocno odbiegają od rzeczywistości.  :thumbsdown:

 

Jak wieść niesie, 1.6T są przelane na niskich i średnich obrotach i po modyfikacji map wtrysków można zejść z 1l/100km. operacja taka to koszt od1100 - 2000 netto. Puki co spalanie mnie nie przeraża i nie planuję modyfikacji, aczkolwiek dodatkowych 40 niutków zachęca do rozważenia takiej opcji.

 

Jakiś powód jest, że po liftingu Nismo RS FWD z ręczną skrzynią ma maksymalny moment 280 Nm, a AWD z CVT wciąż tylko 250 Nm - ja bym obstawiał skrzynię biegów.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To chyba będzie mój pierwszy post na tym forum, więc kłaniam się wszystkim.

 

Dorzucę swoje uwagi na temat spalania 1,6 T AWD CVT - w skrócie i rzeczowo większego opoja nie spotkałem.

Zejście poniżej 10l - nierealne. Pali wszystko co się wleje. Z drugiej strony 13l tez nie zrobi :) jest jakiś pozytyw.

Dla tych co uważają, że trzeba "umić" jeździć: jazda w "dwa auta", w tym samym tempie 90-140 km/h - Juke 11 l/100km, mercedes 7,2 l/100 km. Mercedes C200 4matic, 187 KM. 

 

Co do modyfikowania mocy - wg "skrzyniomistrzów": CVT w Juke jest bardzo zminiaturyzowana i dostaje niezły łomot - zdarzają się naprawy przy 30 kkm więc ostrożnie.

Edytowane przez Teves
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dlatego mam MT i spokojnie można  dołożyć niutków :] bo skrzynia to wytrzyma.

Co do spalania w moim byłym autko mazda rx8 z silnikiem 2.0 hondy K20Z4 przy 220KM spalanie było od 8-18l na 100km więc juke przy tej mocy jest nie aż tak paliwożerny - trzeba by tylko zoptymalizować dawkę i przy jeździe eko nawet w mieście myślę że 8L/100 będzie można zrobić z drugiej strony 12L max przy dawaniu w palnik to naprawdę mało. 

Jedyne co irytuje to to że wskaźnik pokazuje ZERO do stacji a w baku jeszcze 10L - widać ewidentnie że to programowali pod PANIE :] które potrafią oddać mężom autka z paliwem tylko w filtrze ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Średnie spalanie w moim Juke wynosi 5,7 litra ON Jeżdę w trybie normalnym,ale czasem przechodzę na sport. Wtedy ma niezłego kopa . 

Paliwo tankuję na porządnych stacjach i te droższe . Co któreś tankowanie wlewam te tańsze i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika.

Pewnie dla wtryskiwaczy i całej reszty ma to znaczenie Z DPF -em zero problemów. Nawet nie wiem kiedy on się dopala 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

   Dziś tankowałem JUKE do pełna i kolejny REKORD  wyszło po przejechaniu całego baku 4,78l/100km. Komputer u mnie zawyża, pokazał średnie spalanie 5,4l/100km. To mi się podoba, jazda tańsza jak na LPG.

Edytowane przez YATES
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juke z silnikiem 1,6 wolnossący, 117 KM: jeżdżąc w przewadze autostradą, 60 km dziennie i nie przekraczając 120 km/h średnie spalanie jakie pokazuje komputer wynosi: 7,5, jeżdżąc powyżej 120 km/h spalanie wynosi: 8-8,5, przy jeżdżeniu ciągłym po mieście spalanie mieści się w granicy 8l, przy jednoczesnym stosowaniu klimatyzacji. Są to wyniki powtarzające się więc raczej prawdziwe. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że są to wskazania komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez spalanie na poziomie 7,3-7,5 L. Jazda w 60% po mieście na klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Czy może ktoś zauważył zależność między naładowaniem akumulatora a wysokością spalania paliwa? Przy maksymalnie naładowanym akumulatorze niższe zużycie paliwa ? czy to jest możliwe?                    Coś takiego mi się przytrafiło i nie wiem jak to wytłumaczyć.:question1:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma energii jest stała. 

 

Rozładowany  aku pobiera energię i stąd większe spalanie. Jednak różnica nie powinna być duża, ale jednak. 

W moim poprzednim autku (żadna klasa premium - Ford Fiesta) komputer pokazywał spalanie na postoju w litrach /godz. A w czasie jazdy w litrach/100km. I fajnie było widać jaki wpływ na spalanie ma pobór prądu. Spalanie wyraźnie malało przy wyłączaniu odbiornikow prądu, radia, klimy, świateł itp. 

 

Nissan nie potrafi tego przeskoczyć i na postoju komputer pokazuje spalanie 30l/100km co jest bezsensowne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Polega to na błędnych wskazaniach komputera, czy na faktycznie niższym spalaniu?  A jeżeli
rzeczywiście mniej pali - to dlatego że jest mocniejsza iskra ? czy jest może inny powód?  Osobiście doświadczyłem tego - jeżdżę regularnie dystans  100 km. palił mi 6.2 - 6,3 l  - po maksymalnym naładowaniu spalanie spadło do 5,4 - 5,5 l.  na tym samym dystansie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...