Popek82 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Witam jestem nowy na forum. Przrglądałem wiele wątkó ale akurat dolegliwości mojego qashqaia nie znalazłem. A mianowicie po ruszeniu np. po nocy przy skręconych kołach podczas przyspieszania słychać bardzo głośno dziwne chrobotanie jakby od lewej strony. Jak auto się rozgrzeje to też słychać ale dużo ciszej. Czy ktoś jjuż to przerabiał. Nadmieniam QASHQAI 2.0 benzynka 44 tyś. km przebiegu 2008 rok. Pytam teraz bo do ASO jade na sprawdzenie dopiero za tydzień (taki wolny termin mieli.) Acha i jeszcze jedno ostatnio też jakies 2 tygisnie temu mechanik w aso stwierdził luzy na przekładni kierowniczej i aso stwierdziło ze wymienią całą przekładnie niestety jeszcze nie dojechała. czy te odgłosy mogą być od przekładni. Z gory dzięki za odpowiedz pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bus driver Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) Witam jestem nowy na forum. Przrglądałem wiele wątkó ale akurat dolegliwości mojego qashqaia nie znalazłem. A mianowicie po ruszeniu np. po nocy przy skręconych kołach podczas przyspieszania słychać bardzo głośno dziwne chrobotanie jakby od lewej strony. Jak auto się rozgrzeje to też słychać ale dużo ciszej. Czy ktoś jjuż to przerabiał. Nadmieniam QASHQAI 2.0 benzynka 44 tyś. km przebiegu 2008 rok. Pytam teraz bo do ASO jade na sprawdzenie dopiero za tydzień (taki wolny termin mieli.) Acha i jeszcze jedno ostatnio też jakies 2 tygisnie temu mechanik w aso stwierdził luzy na przekładni kierowniczej i aso stwierdziło ze wymienią całą przekładnie niestety jeszcze nie dojechała. czy te odgłosy mogą być od przekładni. Z gory dzięki za odpowiedz pozdro Ja bym stawiał na półośkę !!! tylko nie rozumiem co to ma wspólnego z temperaturą silnika czy czegoś tam . Prosty test , jeżeli przy maksymalnie skręconych kołach coś ... stuka czy trzeszczy to raczej napewno półośka . Klasyczny przypadek , niestety do wymiany i to jak najszybciej półośka przez ó czy u ??? zamotałem się !!! Edytowane 27 Lutego 2011 przez bus driver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 no własnie sam nie wiem jakie to ma znaczenie ale takie mam wrażenie ze jak sie rozgrzeje to jest ciszej. A do testu jak ruszam albo przyspieszam delikatnie to nic nie słychać nawet na maksymalnie skręconych kołach a jak dynamicznie wcisne gaz to chrobocze jak cholera brzmi jakby tarcie metalu o metal albo jak łożysko pracujące bez kulek. dziwne tylko ze przy reakcji na dynamiczne przyspieszenie tak sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Moim zdaniem przegub. Pilnie wymienić bo staniesz na drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 też tak podejrzewałem ze przegub niestety pilnie dla aso to tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5lf Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 A tylko ASO robi takie skomplikowane prace? Moze warto znaleźć dobrego mechanika za 1/3 ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 dla twojej informacji tylko aso robi na gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
honnki Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Miałem a raczej znowu mam taką samą sytuację jak opisuje autor wątku. Zgłosiłem to około roku temu przy okazji wymiany amortyzatorów i kilku innych usterek. Zaskoczył mnie i to pozytywnie serwis Przyguccy w Łodzi. Trwało to jednak do chwili kiedy po wymianie amorków i naprawie innych usterek doszło do przekładni kierowniczej którą diler w osobie naprawdę profesjonalnego Pana obiecał wymienić na nową (objawy chrobotanie szczególnie przy skręcie) Na hali pojawił się chyba kierownik serwisu. Widziałem przez szybę jak rozmawiał z obsługującym mnie Panem (wyglądało to na opier.. . Chwilę potem profesjonalizm się zakończył bo dowiedziałem się iż dzwonili do centrali nissana a tam nakazali im smarowanie jakiegoś łożyska. Fakt że przez rok nie chrobotało ale znowu się to pojawia i to niestety rzadko bo będąc tam ostatnio nijak nie mogłem tego zaprezentować.Popek82 widzę iż masz ten sam silnik co ja i ten sam rocznik auta - może to znowu jakaś przypadłość??? Daj znać co serwis stwierdził u Ciebie i jak to samemu sprawdzić. PS. Mam prośbę do Ciebie -sprawdź czy na uruchomionym silniku po wciśnięciu pedału hamulca delikatnie się "opada w podłogę" U mnie delikatnie opada ale nie do końca, hamulce dobre. Serwis twierdzi że tak powinno być a mnie to troszkę martwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 kolego u mnie z pedaęm hamulca wszystko ok. Na pewno dam znać co z tym chrobotaniem a co do stwierdzonego luzu na przekładni to czekam na czesc i maja wymienic na nowa. A chrobotanie pojawiło sie po diagnozie przekładni. no coż zobaczymy co w piątek powiedzą czy to wina tych luzów na przekłądni czy coś innego. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość taxman Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Witam jestem nowy na forum. Przrglądałem wiele wątkó ale akurat dolegliwości mojego qashqaia nie znalazłem. A mianowicie po ruszeniu np. po nocy przy skręconych kołach podczas przyspieszania słychać bardzo głośno dziwne chrobotanie jakby od lewej strony. Jak auto się rozgrzeje to też słychać ale dużo ciszej. Czy ktoś jjuż to przerabiał. Nadmieniam QASHQAI 2.0 benzynka 44 tyś. km przebiegu 2008 rok. Pytam teraz bo do ASO jade na sprawdzenie dopiero za tydzień (taki wolny termin mieli.) Acha i jeszcze jedno ostatnio też jakies 2 tygisnie temu mechanik w aso stwierdził luzy na przekładni kierowniczej i aso stwierdziło ze wymienią całą przekładnie niestety jeszcze nie dojechała. czy te odgłosy mogą być od przekładni. Z gory dzięki za odpowiedz pozdro Witam, Po 10 tys. tez miałem chrobotania przy skręcaniu. Wymienili łożyska pod mcphersonami i przeszło. kaszana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 no i po wizycie w aso. jak już wspomniałem wymieniono przrkłądnie kierowniczą (zdiagnozowano wcześniej luzy) i nasmarowano łożysko kolumny kierowniczej (podobnie honnki jak u Ciebie), jak narazie wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Behemot Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Mam trochę inne objawy, ale nie bedę zakładał nowego wątku o chrobotaniu Od kiedy kupiłem swoją QQ+2 (3500km temu) słyszę delikatne chrobotanie z okolic przedniego lewego słupka (siedząc za kierownicą). Nie jest to dźwięk metaliczny, raczej taki "suchy". Nie zależy od ruchów kierownicą (pojawia się na zakrętach tak samo, jak na jeźdźie na wprost) i ustaje w momencie zatrzymania samochodu (nawet jak porusza się z minimalną szybkością, chrobotanie jest, jego intensywność nie zależy od prędkości - cały czas jest na tym samym bardzo niewielkim poziomie głośności). Miałem podejrzenie, że to coś na linii klocek - tarcza (były do wymiany), ale po wymianie nic się z chrobotaniem nie zmieniło... Dramatu nie ma, ale irytuje mnie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t.hamer Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) WItam. Mam podobne objawy w QQ 1,6 2009 Acenta. Przy jeździe na wprost i gładkim asfalcie słyszę dziwne "tarcie" powtarzalne w zależności od prędkości jazdy. Obstawiałem podobnie jak kolega Behemot - kierunek klocki i tarcze lub opony zimowe (mocno wyskakane). Po wymianie tarcz, klocków i opon na letnie - bez zmian. W tym momencie myślę o sprawdzeniu półosi, może przegubów, łożysk. Macie jakieś propozycje? Może ktoś miał podobne objawy? Edytowane 29 Kwietnia 2014 przez t.hamer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Podnieś auto i zakręć kołami (miałem podobnie przy walniętym łożysku kola jeszcze w N15) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 To samo miałem w Matizie. I tak jak sugeruje Manix, to też było walnięte łożysko. Jak tarcie jeszcze z prawej strony, to prawie pewnik... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t.hamer Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Dzięki Koledzy! Wczoraj odwiedziłem (podobno najlepszego w mojej okolicy) fachowca. Okazało się, że półoś była niedokręcona - stąd to chrobotanie. Zrobiłem próbę. Po dokręceniu nieprzyjemne dudnienie pozostało. Mechanik stwiedził że, niedokręcona półoś mogła uszkodzić łożysko, w wyniku czego chrobotanie nie ustało. Dodał też że pewności 100% nie daje czy wina lezy po stronie piasty z łożyskiem czy może skrzywionej półosi. Dziś pojadę na rozpędzarkę i sprawdzę czy łozysko się odezwie. Problem dotyczy łożyska w lewym przednim kole. A no i nie wspomniałem wcześniej że auto dostało lekko w lewy błotnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Jeśli dostalo w lewy błotnik,to już prawie pewne że łożysko,ew.półoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Jak mówi mój kolega -jeśli koło dostało szczała to łożysko do wymiany , Niestety boczne przyłożenie siły bardzo niszczy łożyska kół ,czasami wystarczy odbić się bokiem od krawężnika żeby zniszczyć/skrzywić piastę i uszkodzić łożysko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t.hamer Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Dzięki za podpowiedź, wymiana piasty z łożyskiem zrobiła robotę. Koszt piasty około 320 zł. Koszt wymiany u kolegi w garażu - sześciopak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.