Gość iskierka Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Masz zupełną racje , zgniła mi tylko dolna belka . Musze kupić calosc bo tylko takie są w sprzedarzy w Szwecji , ale od czego jest szlifierka kontowa . Tylko niewiem czy dolną belke tesz musze spawać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 oczywiście że tak. Jak masz ciąć panel i spawać to lepiej wymień w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iskierka Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 No i po bólu. Oddałem do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darth Vader Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Odświeże troche temat, otóz mam panowie pytanie odnośnie N15 jak to jest jest przedni pas czy go nie ma w rocznikach produkowanych do 98 roku był a pozniej go nie było? A pytam bo włąsnie straciłem kawałek przodu :/ i trzeba będzie to zrobić a jestem zielony!! z góry dzięki za odpowiedz, mam Alme z 99r. silnik 14, 87 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 w kazdym aucie jast pas przedni, w jednych np golf calkowicie demontowalny, dobra sprawa, 15 minut i masz dwie podluznice i motor natomiast w japonczykach jest wszystko zgrzewane. tylko wyciecie i wspawanie nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hiszpan2010 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 witam. mam zamiar zabrac sie za wymiane belki pod zderzakiem almera n16 2001. w zwiazku z tym mam kilka pytań czy jesli odrece stara belke to silnik musze podniesc na lewarku zeby nie opadł?? czy nie jest ona spawana z innymi elementami?? tzn czy jest wymienialna ( przykrecona na śruby) prosze równiez o wszelkiego rodzaju pomocne rady i wskazówki mile widziane fotki >pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 (edytowane) Też muszę się zabrać za to, bo moja to już strasznie jest spróchniała. Nie sądzę, żeby silnik na niej siedział, jedyne co to może chłodnica (choć też nie sądzę) a na pewno wiązka z kablami tam idzie w takiej osłonie. Ponieważ u mnie przepróchniałe jest najbardziej na środku tej belki to wydaje mi się że optymalnie będzie tam coś wspawać po całej długości bez odkręcania starego. W ostatnim tyg marca będę wymieniał filtry i olej to zajrzę tam na kanale u Teścia, przy okazji muszę założyć sprężynę od lewarka zmiany biegów, bo z jednej strony mi nie odbija. Edytowane 2 Marca 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwaltek Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Też muszę się zabrać za to, bo moja to już strasznie jest spróchniała. Nie sądzę, żeby silnik na niej siedział, jedyne co to może chłodnica (choć też nie sądzę) a na pewno wiązka z kablami tam idzie w takiej osłonie witaj zmartwię cię... mocowania chłodnic -> przykręcone do belki dolne mocowanie silnika -> przykręcone do belki wczołgaj się pod Alii i popatrz chwilkę... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 (edytowane) witaj zmartwię cię... Czy ktoś się orientuje jak mocowana jest chłodnica, czy do tej dolnej czy gdzieś na górze też? Edytowane 1 Marca 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Ja wymienialem belke w tamtym roku (przeprochiała na srodku i wspawanie jakiegos profilu na długo by nie pomogło)jak zabezpieczałem całe podwozie. 1. Nie trzeba powieszac zadnego silnika 2. nie trzeba wyjmowac chłodnicy, aczkolwiek jedna sie na niej opiera. 3. Belka nie jest wyłącznie przykręcana. Jest połączona fabrycznie zgrzewami z kołnierzami od podłużnic. Ogólnie miałem sporo więcej zabawy z tym niz myslalem (1 cały dzien). Najwiecej mi sie zeszło z rozwierceniem tych zgrzewów (jest ich okolo 8), ale tylko dlatego ze do tego potrzebne jest dobre wiertło a ja owego nie posiadałem. Za nową belke chyba w inter carsie zapłacilem 110zł. Od razu tez ja zabezpieczylem przed korozja bo nie wygladała zbyt solidnie (ciensza blacha) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 (edytowane) Cześć mario632. Czy mógłbyś mi krótko odpowiedzieć na kilka pytań?: -Czy ta belka z IC miała już nawiercenia w tych miejscach co stara? -Czy mocowałeś ją na śruby czy jakoś inaczej? -Rozumiem że zdejmowałeś tylko zderzak? -Jakim środkiem zabezpieczałeś belkę? -Jak to wygląda w tym roku? z góry dziękuję za fatygę. P.S. Znalazłem coś takiego powinno być dobre Edytowane 2 Marca 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 (edytowane) Cześć mario632. Czy mógłbyś mi krótko odpowiedzieć na kilka pytań?: -Czy ta belka z IC miała już nawiercenia w tych miejscach co stara? -Czy mocowałeś ją na śruby czy jakoś inaczej? -Rozumiem że zdejmowałeś tylko zderzak? -Jakim środkiem zabezpieczałeś belkę? -Jak to wygląda w tym roku? z góry dziękuję za fatygę. P.S. Znalazłem coś takiego powinno być dobre Dokladnie to jest taka belka i ma juz zrobione dziury(widac to na brzegach). W fabrycznej w miejscu tych dziur sa zgrzewy, musisz je przewiercic i wyjac stara belke. Potem wkladasz nową (nie pojdzie tak latwo i przyda sie dobry młotek:) ). dopasujesz sobie dziury albo nawiercisz nowe jak bedzie latwiej i skrecisz srubami. Zabezpieczalem tym co mi zostało z podwozia czyli podkladem antykorozyjnym, potem emalia i na koncu resztkami masy bitumicznej ktore mi zostały ( jak zauwazysz nowa belka ma ciensza troche blache i jest pomalowana cieniutko farbą). Ja tak to zrobiłem ze belka jest juz raczej dożywotnia. W tym roku nie miało prawa się pojawic zadnej rdzy.Ps. Trzeba zdjac tylko zderzak i chyba wypiac kierunki Edytowane 2 Marca 2011 przez mario632 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 a gdzie można kupić tę belkę i czy występuje sama czy cały pas przedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 (edytowane) @mario632, dzięki za opis. @vlad24 Najlepiej wpisz VIN swojego auta na stronie: http://www.japancars.ru/cat/nissan/ Znajdź element i skopiuj jego numer katalogowy do google. W przypadku belki do mojego auta jest to numer:62530-BN730. Występuje ona jako pojedynczy element jak również składnik całego pasa przedniego wzmocnienia. Edytowane 3 Marca 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 W inter carsie powini miec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Dobra, mam już belkę i pozostałe rzeczy. Zmatuję najpierw tą farbę co jest nałożona, żeby podkład z emalią dobrze się trzymał a potem bitexem jeszcze na to i montaż. Belka faktycznie wygląda mniej solidnie jak ta stara... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnyzimny Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 mam ten sam problem. wczoraj zauwazylem ze srodek belki to prochno i ledwo wisi. za ile kupowiliscie belke i ile kosztuje montaz?? czy belka (62530-bn730) jest dobra tez do nissana almery z 2002 przed faceliftinigiem?? czy mam sie spieszyc z wymiana czy moze cos mi sie jeszcze uszkodzic np chlodnica mi spadnie czy cos?? wymienienie to jak najszybciej ale pytam sie bo nie chce zadnych niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 (edytowane) mam ten sam problem. wczoraj zauwazylem ze srodek belki to prochno i ledwo wisi. za ile kupowiliscie belke i ile kosztuje montaz?? czy belka (62530-bn730) jest dobra tez do nissana almery z 2002 przed faceliftinigiem?? czy mam sie spieszyc z wymiana czy moze cos mi sie jeszcze uszkodzic np chlodnica mi spadnie czy cos?? wymienienie to jak najszybciej ale pytam sie bo nie chce zadnych niespodzianek. No mój jest z 2000 roku i mam ten sam numer części co Ty. Moja belka jest w takim stanie że bliżej środka można odłamywać palcami kawałeczki . Zamawiałem z www.czesci24.pl. Chłodnica chyba też od góry jest mocowana, więc nie powinna polecieć. Montaż to koszt ok 1 dnia roboczego oraz: bitex w sprayu - 16 zł, śrubki - 5 zł, podkład przeciw rdzy - 15 zł, 4 browary (w moim przypadku) - 11 zł. potrzebne narzędzia: -młotek -wiertarka, wiertła -śrubokręt -klucze a w warsztacie to nie wiem. Nie pytałem. Edytowane 23 Marca 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zimnyzimny Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 No mój jest z 2000 roku i mam ten sam numer części co Ty. Moja belka jest w takim stanie że bliżej środka można odłamywać palcami kawałeczki . Zamawiałem z www.czesci24.pl. Chłodnica chyba też od góry jest mocowana, więc nie powinna polecieć. Montaż to koszt ok 1 dnia roboczego oraz: bitex w sprayu - 16 zł, śróbki - 5 zł, podkład przeciw rdzy - 15 zł, 4 browary (w moim przypadku) - 11 zł. potrzebne narzędzia: -młotek -wiertarka, wiertła -śrubokręt -klucze a w warsztacie to nie wiem. Nie pytałem. czyli mowisz ze to jest latwa robota? podwieszac silnika nie trzeba?? czy ktos moze polecic kogos kto moze mi to zrobic i kto na tym sie zna?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) czyli mowisz ze to jest latwa robota? podwieszac silnika nie trzeba?? czy ktos moze polecic kogos kto moze mi to zrobic i kto na tym sie zna?? Kolega mario632 robił to u siebie. Wyżej masz opisane przez Niego co i jak. Jak się będziesz dowiadywał ile za taką robotę chcą w warsztacie to napisz jak możesz. Dodam to sobie do rocznego budżetu domowego "in plus" 2011-04-04 U mnie już po wymianie. 1 dzień murowany, a jak ktoś nie ma dobrych tytanowych wierteł to więcej. Oderwanie starej belki bez szlifierki kontowej wydaje się niemożliwe, gdyż jej kołnierz jest założony pod inną blachę i zgrzany, więc samo rozwiercenie ok 20 otworów z jednej i drugiej strony to za mało. Może się też przydać spawarka zamiast szlifierki. Będzie jeszcze lepsza żeby przepalić blachę. Mimo iż na środku próchno to po bokach zdrowa i mocna blacha, dużo mocniejsza od tej zamiennej. Nic nie trzeba podwieszać, chłodnice się opuszczą, ale będą się trzymać. Silnik trzymają boczne poduchy. Śrubki najlepiej utwardzane 6 mm z dość szerokimi podkładkami. Najlepiej na 2 nakrętki zakręcić. 5-6 z każdej strony. Belkę emaliowałem 2x gdzie się dało i do tego bitgum w sprayu. Uważać na wiązkę kabli. Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hiszpan2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 WITAM.JA U SIBIE W MIESCIE ROZPYTAŁEM CO I JAK WIEC KOSZTY WYMIANY BELKI WACHAJĄ SIE OD 200 DO NAWET 500 ZŁ ZA SAMA ROBOCIZNE PLUS KOSZT BELKI OKOŁO 100 . TEZ CZEKA MNIE WYMIANA WIEC WSZELKIE PORADY I SPOSTRZEŻENIA MILE WIDZIANE MYSŁALEM ZE TYLKO W MOIM TAK PRZERDZEWIAŁA ( MÓWIE MOZE UDERZONY BYŁ CZY JAK) ALE WIDZE ZE PROBLEM DOSC POPULARNY HEH POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) Wszystko jest chyba już napisane, trzeba zacząć rano żeby noc nie zastała. I odpuścić browary bo cięcie lub spawanie (dziurawienie spawarką) w wypadku tej wiązki kabli i warunków może okazać się mało precyzyjne. Lepiej zostawić je i po fajrancie wychlać . Jedno jest pewne, nie można zrezygnować z wiercenia i na przykład zjechać kontówką bo 2 warstwy blachy po obu stronach to będzie znacznie za grubo, żeby dało się tą nową belkę umocować. Trzeba dokładnie pozbyć się starej blachy i zostawić tylko same kołnierze a te w nowej belce ciapnąć i zespawać stare z nowymi, ale dopiero po tym jak nowa belka będzie już na swoim miejscu. Co do wiercenia to zaczynać 6 mm gdyby zgrzew jeszcze trzymał to poprawić ósemką. Zgrzewy (okrągłe wklęsłe punkty)można zauważyć, choć w przypadku wcześniejszego pokrycia boku bitexem może być to utrudnione. Zgrzewów jest ok 20 po obu stronach. Nie ma co czekać, bo jak spróchnieje to opadnie chłodnica i będzie się trzymać tylko na rurkach- można sobie wyobrazić co się może stać przy wszelkiego rodzaju nierównościach. Edytowane 5 Kwietnia 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Borofik Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Witam wszystkich jestem po wymianie beleczki i celem pomocy opiszę całą zabawę: 1. belka kupiona przez neta do wymiany należy przygotować: - almera 2 ze zgniłą belka dolną - nowa belka ( zamienniki bardzo słabo zabezpieczony antykorozyjnie, zabezpieczyć jak kto może i potrafi ) - Wiertarka - wiertła tytan 6 + 8 ( nity ósemki ) - młotek 2kg - młotek gumowy - przecinak - szlifierka kątowa - 20 śrub 6mm dł min 20mm - 40 podkładek 20 nakrętek - 2 śruby 12x1,25 dł. min 30mm ( ciężko dostać, nie próbować wkręcać 12 metrycznej ) MOCOWANIE ŁOŻA PODUSZKI SKRZYNI - 3 śruby 10x1,25 dł. min 20mm LEWE BOCZNE MOCOWANIE BELKI - zestaw narzędzi: klucze, śrubokręty - drut do odwieszenia chłodnic - rękawice wskazane - min 6 godzin roboty - min 6 browarów - dobrze by było mieć kanał... bez da rade ale będzie wiec ej zabawy NO TO DO ROBOTY 1. ściągamy zderzak, krzyżak pierwsza śruba we wnęce koła od osłoną, druga od dołu pod osłoną, trzecia pod kierunkiem przednim. Analogicznie z drugiej strony, Otwieramy maskę 5 klipsów plastikowych. Od dołu zderzak ma dwie łapy marne szanse że się czegoś trzymają bo mocowane są do zgniłej belki ale jakby co to 2 klipsy plastikowe. Uwaga na zatrzaski w błotnikach po jednym z każdej stronie na wysokości bocznych kierunków nie pourywać. ZDERZAK UWOLNIONY DO ZDJĘCIA. 2. Oryginalnie belka trzyma się na 3 śrubach od strony kierowcy, 2 śruby od dołu ( łoże skrzyni )ok 12 zgrzewów z każdej strony, dodatkowo jest zawinięta i zgrzana od góry do podłużnic ( i już wiesz po co gumówka ) 3. Na belce leżą: duża chłodnica bezpośrednio na 2 gumowych poduszkach, mała chłodnica klimy na 2 stojakach przykręconych do belki, wiązka elektryczna, nie zgubić i nie wyrzucić gumowych poduszek i podpór należy je wykorzystać w nowej belce. 4. Zaczynamy przewiercać wszystkie zgrzewy, ja nawiercałem 6 a potem na gotowe 8. Po nawierceniu wszystkich zgrzewów należy podwiesić chłodnice do ramy od góry, metoda dowolna ważne żeby nie spadły na ziemię ja użyłem drutu. Teraz najprzyjemniejsze młotek przecinak i napierdalanka Na bokach odbijamy lub tniemy jak komu wygodnie ogólnie łatwo odchodzi górę należy odciąć. 5. Nową belkę zaczynamy montować od strony kierowcy 3 oryginalnymi śrubami. Następnie dowiercamy na wymiar otwory w nowej belce na wzór otworów po przewierconych zgrzewach, sugeruję połowę opuścić nie ma sensu przykręcać więcej niż 8 śrubami. Po przyłapaniu jednej strony należy dopasować chłodnice, następnie przykręcamy dół 2 śruby 12x1,25 a na samym końcu nawiercamy prawą stronę i przykręcamy na gotowe. Zderzak zakładamy w odwrotnej kolejności do ściągania. Wszystkie plastikowe klipsy były w stanie lekko mówiąc marnym zarówno pod maska jak i od dołu przy osłonach wszystko skręciłem śrubami 6mm. Zauważyłem super sztywność zderzaka. 6. PROBLEMY: - po odcięciu lub odbiciu przecinakiem góry oryginalnych belek zostaną zadziory lub inne g..na ja w tym miejscu odgiąłem nowa belkę i tak nie ma tam możliwości podejścia więc odgiąłem to i przykręciłem nowa belkę tylko w osi - namęczyłem się najbardziej przy montowaniu chłodnic do nowej belki... przydało by się 8 rąk Mi zeszło 6 godzin, ale warto... cena za wymianę u magików min 500zł + belka Jestem średnio uzdolniony ale dałem rade... powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł Ł. Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Ten sam problem. Belka przegniła... Nissan almera 2001 sedan 1.8. Przy wymianie sworznia wahacza dolnego, jednej z poduszek silnika(przednia) i łączników stabilizatora mechanik stwierdził, że do 200 zł jest w stanie się tym zająć. 500 złotych wydaje się być kwotą przesadzoną... Problem taki, że w intercarsie nie mają przedniego pasa belki. Jest ktoś w stanie podlinkować przedni pas belki? Z innej beczki 150 zł za wymianę tych 4 części to duża kwota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 (edytowane) Ten sam problem. Belka przegniła... Nissan almera 2001 sedan 1.8. Przy wymianie sworznia wahacza dolnego, jednej z poduszek silnika(przednia) i łączników stabilizatora mechanik stwierdził, że do 200 zł jest w stanie się tym zająć. 500 złotych wydaje się być kwotą przesadzoną... Problem taki, że w intercarsie nie mają przedniego pasa belki. Jest ktoś w stanie podlinkować przedni pas belki? Z innej beczki 150 zł za wymianę tych 4 części to duża kwota? w Stolicy za sam łącznik i wahacz by tyle skasowali. To dobra cena. Jeszcze nie wie ile roboty przy tej belce go czeka, ale jak zrobi za 200 zł to kupuj belkę i przybij z nim interes. Belka TU - jeszcze taniej niż ja zapłaciłem... Edytowane 20 Września 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.