Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Tuningowy dolot powietrza


DanPlut
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Devi jak cytujesz to cytuj dokładnie, powiedziałem "niecałe 400 Nm", wersja Nismo ma mapę Autecha więc ma inne parametry niż standardowa Ztka i to ta z silnikiem HR. Wydech, zawieszenie jest Nismo , dumpery Yamaha/Autecha i jeszcze parę innych rzeczy.

Wszystkie modyfikacje były zaprojektowane przez zespół Nismo więc miałem nadzieje że będą działały i na szczęście tak jest.

Miałem wcześniej zwykłą Ztke więc mam odnośnik do działania zmian jakie wprowadziło Nismo i różnica jest dość duża. Dodatkowo wprowadziłem jeszcze parę zmian pod siebie i na razie wszystko fajnie współgra i frajda z jazdy jest ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400 KM tylko z SC albo T.

 

Co do zmiany mapy to przyrost ok 15 KM, dolot + wydech też pewnie koło tego. czyli do fabryki dojdzie jakies 20 KM. Obstawiał bym na hamowni jakąś realny wynik - 250 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devi jak cytujesz to cytuj dokładnie, powiedziałem "niecałe 400 Nm", wersja Nismo ma mapę Autecha więc ma inne parametry niż standardowa

 

z miłą chęcią chciałbym mieć niecałe 400 Nm :D

nawet gdyby to było 395 :D

 

"Twierdzi, ze ma 400 niutków. Koni koło 300."

Nie żebym podważał wiarygodność ale to dziwna i spora rozbieżność-powinno być podobnie blisko czyli z 400/380

 

ZdzPoz -trochę nie zrozumiałem, czego 400 a czego 380 ?

 

Wszystkie modyfikacje były zaprojektowane przez zespół Nismo więc miałem nadzieje że będą działały i na szczęście tak jest.

Miałem wcześniej zwykłą Ztke więc mam odnośnik do działania zmian jakie wprowadziło Nismo i różnica jest dość duża. Dodatkowo wprowadziłem jeszcze parę zmian pod siebie i na razie wszystko fajnie współgra i frajda z jazdy jest ogromna.

 

DanPlut pytał czy ktoś coś modyfikował. No i właśnie wydaje mi się, że droga, którą poszło Nismo jest właściwa i można zaryzykować z częściami od Nismo, a zapomnieć o turbo i SC, nitro choć jest stosunkowo tanie to chyba też nie tędy droga.

Edytowane przez devi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nismo można mieć jeszcze lekkie koła pasowe (rozmiar fabryczny, bo można mniejsze do SC) i koło zamachowe. podobno daje to coś ok 40 KM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nismo można mieć jeszcze lekkie koła pasowe (rozmiar fabryczny, bo można mniejsze do SC) i koło zamachowe. podobno daje to coś ok 40 KM!

 

Czas się obudzić i przestać myśleć że zmiana koła pasowego i zamachowego daje cokolwiek w temacie KM. Na zdrowy chłopski rozum, z punktu widzenia mechaniki - jak ma dawać? Koło zamachowe przekłada się jedynie na łatwość wchodzenia na obroty i NIC więcej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi przykładowo o 400 NM i do tego około 380 KM.

U mnie po założeniu fujity maksymalny moment 336 NM mam przy około 230 KM/4800 rpm,zaś przy maksymalnej mocy 287 KM/6700 rpm moment wynosi 290 NM, więc próbuję sobie wyobrazić jakie zmiany trzeba wprowadzić by przy wolnossącym silniku złapać taki moment (niechby nawet mniejszy niż 400 NM) przy mocy 300KM

Tutaj dla jasności ten mój wykres (przed i po założeniu dolotu):

58183534.th.jpg

 

 

p.s.

Może ujmę to w ten sposób:co trzeba by zrobić żeby podbijając moc o 20 KM podnieść tym samym moment o liczmy 50 NM w połowie zakresu obrotów.

 

Tutaj porównanie w przypadku silnika DE: http://www.modified.com/roadtests/0405scc_nismo_350z/index.html

Cytat:"The bad news? Only 10 hp on our dyno."

...i już nic nie rozumiem.

Edytowane przez ZdzPoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20110320180506.jpg

A oto wynik moich wypocin. Chcę jeszcze zrobić drugą część z zegarami, ale to już będzie spore wyzwanie.

Edytowane przez DanPlut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto wynik moich wypocin. Chcę jeszcze zrobić drugą część z zegarami, ale to już będzie spore wyzwanie.

 

ja to zawsze podziwiam jak ktoś coś robi w aucie i to nie wygląda jak robota przedszkolaka, ja mam dwie lewe ręce do tego :D

 

Czas się obudzić i przestać myśleć że zmiana koła pasowego i zamachowego daje cokolwiek w temacie KM. Na zdrowy chłopski rozum, z punktu widzenia mechaniki - jak ma dawać? Koło zamachowe przekłada się jedynie na łatwość wchodzenia na obroty i NIC więcej!

 

a łatwość wchodzenia na obroty nie ma żadnego związku z momentem obrotowym ?

Edytowane przez devi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto wynik moich wypocin. Chcę jeszcze zrobić drugą część z zegarami, ale to już będzie spore wyzwanie.

 

daje rade :)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"

Użytkownik CMQ dnia 21 marzec 2011, 17:45 napisał

Czas się obudzić i przestać myśleć że zmiana koła pasowego i zamachowego daje cokolwiek w temacie KM. Na zdrowy chłopski rozum, z punktu widzenia mechaniki - jak ma dawać? Koło zamachowe przekłada się jedynie na łatwość wchodzenia na obroty i NIC więcej!

 

 

a łatwość wchodzenia na obroty nie ma żadnego związku z momentem obrotowym ? "

 

Przy lżejszych kołach zamachowych są mniejsze straty mocy przenoszonej na koła auta.Stąd różnice w pomiarach na kołach a na silniku wychodzące w zależności od metody pomiaru (hamownia silnikowa lub rolkowa).Użytkownika interesuje moc na kołach,a na nią wpływają opory toczenia (szerokość opon),opór na kole zamachowym,alternator,kompresor,klimatyzacja i pewnie coś jeszcze się znajdzie.

Edytowane przez ZdzPoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto wynik moich wypocin. Chcę jeszcze zrobić drugą część z zegarami, ale to już będzie spore wyzwanie.

bdb wyszło :)

gdzie kupiłeś folie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Folie kupiłem na aledrogo, ważne, żeby to była 3M Di-Noc. Najlepsza folia z fakturą carbonu. Nakleja się na zimno a potem podgrzewa oparalką albo suszarką.

Edytowane przez DanPlut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...