Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Lampka hamulca ręcznego


Gość M.I.C.A
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z lampką sygnalizującą zaciągnięcie hamulca ręcznego - zapala się w czasie jazdy (hamulca nie dotykam) i przy gwałtownym hamowaniu oraz przy odpuszczaniu gazu (gwałtownym) lampka gaśnie, jak by była wyczulona na hamowanie samochodu.....nie wiem z czym to może być problem? Czujnik zaciągnięcia działa - jak zaciągne lampka się normalnie zapala....

 

W czym problem?

 

Michał

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Czujnik poziomu również podłączony jest pod tą kontrolkę. Na 100% nasz za mało płynu.

Podpisuję się pod tą opinią. Jak zużywają się klocki i poziom płynu opada, to w którymś momencie kontrolka się zapali. Miałem to samo i też gasło dopiero przy gwałtownym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Teraz rodzi sie pytanie dlaczego jest go za malo w tym zbiorniczku?? Proponuje przejzec przewody hamulcowe i zbadac sytuacje dalczego plyn ucieka... Plyn nie powinien uciekac i jego poziom powienien byc caly czas taki sam. Gdzies masz jakies nieszczelnosci prawdopodobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość microlot
Teraz rodzi sie pytanie dlaczego jest go za malo w tym zbiorniczku?? Proponuje przejzec przewody hamulcowe i zbadac sytuacje dalczego plyn ucieka... Plyn nie powinien uciekac i jego poziom powienien byc caly czas taki sam. Gdzies masz jakies nieszczelnosci prawdopodobnie.

 

Niezgodze sie z Toba.

Normalna rzecz ze płynu ubywa, chociazby przez odparowanie.W czasie eksploatacji płyn chłonie wode ktora go rozrzedza i pozniej paruje i stad są ubytki płynu.Dlatego powinno sie go wymieniac co jakis czas.Poza tym jesli jest woda w płynie hamulcowym to zmniejsza sie temperatura wzenia tego płynu i zmniejsza sie jego skutecznosc.

Tyle w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz rodzi sie pytanie dlaczego jest go za malo w tym zbiorniczku?? Proponuje przejzec przewody hamulcowe i zbadac sytuacje dalczego plyn ucieka... Plyn nie powinien uciekac i jego poziom powienien byc caly czas taki sam. Gdzies masz jakies nieszczelnosci prawdopodobnie.

 

Myslisz nie fizycznie, a ubytki na parowanie?? :D

 

Jeżeli przyjąć że klocki sie nie zuzywają. To zgodnie z własciwościami płynu hamulcowego będzie go powoli przybywać. Płyn ten ma własciwosci silnie higroskopijne (chłonie wilgoć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że ubywa połynu jest jak najbardziej normalne. Zaciski szczególnie z przodu mają dużą pojemność i jak klocki są już cienkie to ten płyn jest w zaciskach a nie w zbiorniczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger

Chyba ktoś pominął moją uwagę. Z czasem jak klocki hamulcowe są coraz cieńsze i tłoczek coraz dalej się wysuwa, układ ma coraz większą pojemność, dlatego w zbiorniczku płynu ubywa. Jak założysz nowe klocki i rozepchniesz tłoczki to płyn Ci się wyleje, chyba że go wcześniej odessasz strzykawką. To zupełnie naturalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
A czy w Sunnym tez tak jest ? Bo swieci caly czas ale plynu hamulcowego nie ma jeszcze ponizej minimum. Czy mozna dolac plynu czy trzeba caly wymienic?

 

Można dolewać byle był tej samej klasy DOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo swieci caly czas ale plynu hamulcowego nie ma jeszcze ponizej minimum.

Kontrolka zaczyna się świecić w połowie pomiędzy MIN i MAX. To że nie osiągnęło poziomu MIN potrafiło już niejednego zmylić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Bo swieci caly czas ale plynu hamulcowego nie ma jeszcze ponizej minimum.

Kontrolka zaczyna się świecić w połowie pomiędzy MIN i MAX. To że nie osiągnęło poziomu MIN potrafiło już niejednego zmylić ;-)

U mnie tez tak bylo jak grzebalem przy tylnych zaciskach... plynu bylo mniej wiecej w polowie stanu miedzy max a min. Kontrolka jazyla jak durna... wystarczylo dolac plynu i spox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo swieci caly czas ale plynu hamulcowego nie ma jeszcze ponizej minimum.

Kontrolka zaczyna się świecić w połowie pomiędzy MIN i MAX. To że nie osiągnęło poziomu MIN potrafiło już niejednego zmylić ;-)

O czym kiedys juz pisalem. Amen

 

PS. Na prawde przydalo by sie jakies FAQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moze być błachostka polegająca na tym że masz zatarte linki lub ich prowadnice i dźwignia nie powraca na swoje miejsce (objaw to luźno chodząca dźwignia hamulca ręcznego- luz w granicach 3-5 cm). Albo trzeba naciągnąć jeśli jeszcze mozna lub wymienić linkę. srawdz też sam czujnik pod dźwignią czy chodzi dobrze, czy nie ma syfu, moze coś nie styka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dolanie płynu załatwiło sprawę a i klocki są na wykończeniu (szurają przy hamowaniu)...

 

pozdro

 

All

 

To radze jak najszybciej wymienic, bo jak tego nie zrobisz, to dodatkowo bedziesz musial zmienic tarcze.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Jestem nowym klubowiczem i zarazem posiadaczem WP11 2000 TD od 6 miesięcy.Jak na razie zadowolonym.Wymieniłem przepływkę, a teraz zaczęła się świecić kontrolka czerwona ręcznegoRobiłem po kupnie gruntowny przegląd i klocki były OK.Dolanie płynu nie pomogło więć chciałbym sprawdzić włącznik ręcznego po dźwignią.Jak jednak dostać się do niego?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, ja mam taki problem, pierw był z kontrolka, a teraz już chyba trochę gorzej ;/. Pedał hamulca łapie dużo niżej niż łapał normalnie auto hamuje, jak np. stoję i "depcze" hamulec to zapala sie kontrolka o hamulcach i gaśnie.

 

Co w takim razie u mnie padło - gdzieś wyciek będzie czy może już klocki zjechane ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam podobny problem w swojej P11 2.0TD '97. Płynu jest na max. Jak stoję i naciskam kilka razy pedał hamulca to zaczyna się świecić kontrolka. Wydaje mi się że czujnik padł, bo gdy ściągnąłem kabelek od czujnika to przestało, a poźniej to już nie gasła ta kontrolka. Ale wszystko inne działa jak należy. Jak zaciągnę hamulec ręczny to się dalej świeci kontrolka. Jak go wymienić czy to jest razem ze zbiorniczkiem czy osobno go trzeba kupić. Pomożcie bo nie lubie jak mi coś nie działa, please ??!!

 

[ Dodano: Nie 02 Lis, 2008 17:31 ]

Wymieniłem wężyk od pompki hamulcowej (stary był zeprzały i ciągnął powietrze) i przestało. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...