Gość octafan Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 mam zamiar zakupić autko z taka właśnie skrzynią. Silnik 2.0, 130 KM, rok 1999, przebieg wg licznika 149tys. Samochód obejrzałem- ogólnie jest ok (wady ma, ale latka też ). Ma książkę serwisową - ostatni wpis przy 143 tys (właśnie pchnąłem maila celem potwierdzenia). Zresztą- a doświadczenie jakieś posiadam- z wyglądu przebieg nawet prawdopodobny. Istotą sprawy jest skrzynia. Zaznaczam że to mój drugi w karierze Nissan (pierwsza była Almerka z 99r), ale z takim automatem nie miałem nigdy do czynienia. Jak ruszyłem- to poczułem się jak na skuterze Początkowo nawet myslałem że coś ze skrzynią jest nie tak, bo nie zmienia biegów. Na tiptronicu ok, ale na D lipa. Sprzedający uswiadomił mnie co i jak, ale mam kilka pytań. - czy u was też faktycznie nie czuć zmiany biegów - czy wasze auta na tej skrzyni też się tak kiepsko zbierają (nie ma dramatu, ale jednak muł... okrutny, jak na 130 KM) - ile pali auto z tą skrzynią (na gazie też jak ktoś ma- bo po ewentualnym zakupie ja ją zagazuję) - może macie jakieś uwagi lub spostrzeżenia którymi możecie się podzielic, lub podpowiecie na co zwrócić uwagę przy zakupie (cały czas chodzi o skrzynię) - najważniejsze: jak z trwałością tej skrzyni, jakieś awarie, kłopotliwe usterki, specjalne wymagania Jeszcze jedno pytanie. Czy ta skrzynia to jest to samo co ECVT z Nissana Micra (Fiata, Lancii, Subaru)? Bo akurat o tej skrzyni to już się nasłuchałem historii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Skrzynia dobra i w miarę bezawaryjna ale pod dwoma warunkami: 1. jeśli poprzedni właściciel nie szczędził kasy na oryginalny olej i wymieniał go co 60kkm 2. jeśli poprzedni właściciel jeździł w miarę emerycko, jeśli ostro cisnął to auto to słabo widzę bezawaryjność tej skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 U mnie w Primerze, skrzynie wymagała wymiany przy 265 tys. Załączała tylko pierwszy bieg. Moje auto też jest mułowate - kategorycznie zapomnij o "paleniu gumy", bo takie zjawisko nie występuje w automatach. CVT przyspiesza w całym zakresie obrotów, a że auto troche waży - czasami zajmuję to jakiś czas(tak - jest mułowate). Niestety nie dostarcza wielu wrażeń, jest wygode w uzytkowaniu,i to tyle. Cięzko jeździ się krętymi drogami (wiadomo, jeśli nie chcemy utracić przyczepności, redukujemy - a w automacie >hamujemy, co często powoduje załączanie ABS, mówie o większych prędkościach). W zimie to samo - nie jest źle,ale dużo lepiej niż na manualu. Co do płynności zmieniania biegów, jest to zależne od tego, jak głęboko wciskasz pedał gazu. Jeśli jedziesz emerycko, nic nie poczujesz - widać tylko po obrotomierzu. Jeśli natomiast dasz kick-down - potrafi szarpnąć przy zmianie biegów, i to jak cholera. Co do spalania, mam zamontowany gaz,na 37 zatankowanych litrów: Miasto - Max 280 km Mieszany - max 310 km Trasa (w zależonści od prędkości i obciążeń silnika) mi udało się Max 380 km Moja uwaga, jeśli będziesz zakładał instalacje LPG, skonsultuj to na forum - nie z miechanikiem, bo on wszytsko opchnie. Ja jestem bardzo niezadowolony z mojej instalacji. Auto ma jeszcze większego muła niż na benzynie, czasami nie reaguje prawidłowo na kick down i ogólnie na "głębsze" wciśniecie gazu. Jest to kwestia dobrze dobranych częsci (wtrysków i reduktora). Co jak co, ale na automacie bardzo czuć ubytek mocy. Skrzynia automatyczna jest za to bardzo wygodna w miescie, nie trzeba mieszać łyżką w zupie - jest elegancko. Na trasie też bardzo fajnie, jak już się auto toczy - ładnie przyspiesza, dobrze redukuje biegi. Tylko trochę nudno czasami Sprawdz, czy działa Kick-down, czy działa Over Drive (mały przycisk przy lewarku zmiany biegów), sprawdź poziom i klarowność płynu w skrzyni (musisz poszukaćjak to zrobić, bo trzeba wykonać pewną sekwencje ... silnik musi być ciepły, wrzucone N i coś tam jeszcze). Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_81 Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Sprawdź czy oleum było regularnie wymieniane - to podstawa przy tej skrzyni.Wiadomo olej drogi i nie każdy chce go wymieniać Z mojego doświadczenia wysypał mi się w zeszłym roku czujnik położenia łańcucha ( nowy koszt ok 550pln +wymiana ale wystarczy odkręcić tylko miskę oleum)przy przebiegu licznikowym 300000 Efekt auto jechało tylko jak gdyby na 1 biegu. Jak rozmawiałem z mechanikiem od automatów to ogólnie chwalił tą skrzynkę..mało która wytrzymuje takie przebiegi bez napraw. Odnośnie spalania u mnie jest tak samo co u kolegi bep'a - spalanie rzędu 13 litrów gazu na mieście ,w trasie około 10. Ogólnie auto muł straszny na D z sekwencja jest trochę lepiej. Hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Jesli to sr20 z cvt 1999 roku, to ma 140KM. Skrzynka u mnie pracuje super. Co to tego zamulenia to nie wiem o co chodzi. Faktem jest ze sr20 ciagnie dopiero od 4tyś. ale to nie wina skrzyni. Tak jak wspomniał poprzednik zdarzają sie podobno awarie sterownika hydraulicznego łancucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość franczesko Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Sprawdź czy oleum było regularnie wymieniane - to podstawa przy tej skrzyni.Wiadomo olej drogi i nie każdy chce go wymieniać Z mojego doświadczenia wysypał mi się w zeszłym roku czujnik położenia łańcucha ( nowy koszt ok 550pln +wymiana ale wystarczy odkręcić tylko miskę oleum)przy przebiegu licznikowym 300000 Efekt auto jechało tylko jak gdyby na 1 biegu. Jak rozmawiałem z mechanikiem od automatów to ogólnie chwalił tą skrzynkę..mało która wytrzymuje takie przebiegi bez napraw. Odnośnie spalania u mnie jest tak samo co u kolegi bep'a - spalanie rzędu 13 litrów gazu na mieście ,w trasie około 10. Ogólnie auto muł straszny na D z sekwencja jest trochę lepiej. Hej Witam czy możesz podać mi namiar na ten czujnik położenia łańcucha w tej cenie ( nowy koszt ok 550pln)? dziękuje i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
8lukas8 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Ja tam mam automat p11 2.0 SLX z 97r z konca roku i przebieg 145 tys. olej od nowowsic nie zmieniany czerwony jak oryginal i rowno biegi zmienia nic nie ruszane przy skrzyni. Idzie tak samo na benzynie jak i na sekwencji BRC. takze co do oleju w skrzyni to bym sie klicil jesli jest on czysty ja gadalem z gosciem od automatow co w stanach je robil to do poki olej ma czerwony kolor to smialo nie wymieniac czesto sprawdzac na wlaczonym silniku stan oleju i jezdzic. Wiadomo z czasem go ubywa ale dolac zawsze ciut mozna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.