stasinel Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Witam Nie jestem mechanikiem. Olej i filtry wymieniam 2 razy do roku. Auto to Primera P11.144 2,0 benzyna z roku 2000 silnik wg Vin i dokumentów to SR20DE. Niby wersja 110 kW, ale srebrna pokrywa zaworów?? Udało mi się ;-( w niedziele zabić silnik SR20DE-zdolniacha ze mnie. Krótki opis: coś w czasie jazdy zastukało przygasł zaczął wydawać dźwieki jak rozklekotany disel. Zjechałem z drogi i..zgasł i za diabła już nie chcial zakrecić. Znajomy mechanik (po odcholowaniu)i kilku próbach z użyciem klucza na głównym kole pasowym z silnika określił "śmierć silnika" (wstępne koszty naprawy wyliczył na pow 1000-1500 zł za części)dlatego przymierzam się do wymiany silnika i tu kilka pytań: -czy wystarczy jak kupię sam "slupek" SR20 (czy wszystkie "dziury" na kolektory w SR'kach pasują do siebie) -czy silnik SR musi być konkretnie do modelu P11.144 (komp-sterowanie) -i ogólne na co powinienem zwrócić uwagę podczas ewentualnego zakupu. Pytania naiwne ale 2litrówek SR i nie tylko w ogłoszeniach jest dość sporo, a chcialbym w miarę na ile to możliwe odbudowac auto do stanu używalności takiej jak przed "śmiercią silnika" Dzięki za rady. Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 -czy wystarczy jak kupię sam "slupek" SR20 (czy wszystkie "dziury" na kolektory w SR'kach pasują do siebie) -czy silnik SR musi być konkretnie do modelu P11.144 (komp-sterowanie) -i ogólne na co powinienem zwrócić uwagę podczas ewentualnego zakupu. ad1. tak ad2. kompa i czujniki poprzekładasz i będzie latał, ale lepiej od P11.144 bo mocniejszy ad3. po włożeniu sprawdzić ciśnienie, i czy ma gwarancję rozruchową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.