damiang33 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) Udało się wyjąć. Mój sposób to: klucz mors, dobry uścisk i ruszanie w góę i w dół ułamałem tylko oczko śrubki mocującej. Przed całkowitym wyjeciem ślimaka uniosłem prawą strone auta o jakieś 20 cm żeby nie spuszczać oleju. Niestety po wymianie impulsatora nic się nie zmieniło, dalej nie pokazuje predkości, więc umówiłem się do elektromechanika żeby sprawdził czy z licznikiem jest wszystko w porządku bo ja na elektronice się nie znam. Zębatka ma 19 zębów. Zdjęcia kiepskiej jakości bo robione telefonem. Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez damiang33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 no cóż i tak bywa, ale to co nie sprawdzaleś przed wyjęciem czy to impulsator ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 licznika jeszcze nie wyjmowałem, bodopiero mam jechać do elektromechanika. Byłem u niego to wstępnie ustalił, że impulsator jest dobry ale pewny będzie jak wszystko sprawdzi na spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 do sprawdzenia wszystkiego potrzebny cie miernik za 9zł ... ustawisz AC V podłączasz czujnik i nim kręcisz .. ja pojawi się napięcie to ok, to wszystko jest proste ale jaki im nie dasz schematów to będą płakali w warsztacie i im mnóstwo czasu zajmie (=$$$) ja bym proponował posprawdzać samemu przewody, masz dział z serwisówkami, tam w instrukcji będzie napisane wręcz krok po kroku jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 ... ułamałem tylko oczko śrubki mocującej... no właśnie to się przeważnie urywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Sam ślimak da się kupić, pasuje też z innych skrzyń. Praktycznie wszystko co miało wzdłużnie montowany silnik. Impulsator też są dostępne, w nowszych są impulsatory Boscha. Kolor zębatki ślimaka to różne przełożenia np. czerwone, czarne, niebieskie, brązowe. Da się wywalić linkę i założyć implusator, zostawiając ślimak. Sam test prosty: - pdonieść tył, - zakręcić kółkami, - podłączony do impulsatora omomierz pokaże raz zwarcie/raz brak połączenia, - podczas kręcenia kołami zmienią się wartości zwarcie/rozwarcie. Można iść głębiej w temat, na 1000m, powyżej 3000 tys. impulsów, co da rozdzielczość pomiaru 3km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 impulsator jest prądnicą AC !! więc nie generuje sygnału zwarcie/ rozwarcie tylko sinusa, a licznik zlicza przejścia sygnału przez zero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 impulsator jest prądnicą AC !! więc nie generuje sygnału zwarcie/ rozwarcie tylko sinusa, a licznik zlicza przejścia sygnału przez zero Też tak myślałem , nawet manual generalnie to potwierdza Choć czasem jest inaczej, zobacz na to: Licznik prędkości wykorzystuje tylko częstotliwość, kształt impulsu jest bez znaczenia. Jedynie przy automacie, ten sam czujnik wykorzystywany jest w inny sposób, TCM mierzy skuteczną wartość napięcia. Od jakiegoś czasu, nie używam już określenia prądnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 jeżeli do prądnicy tachometrycznej prądu zmiennego podłączysz miernik ustawiony na ciągłość to też będzie pikało zależnie od prędkości wszystko się zgadza, musieli by napisać podłącz oscyloskop sprawdź czy jest tam sinus o niskiej częstotliwości i znikomej amplitudzie ... no heloł to za skomplikowane by było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Nie trzeba patrzeć na wskazania podczas testu ... główna zaleta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Naprawione. Impulsator jest sprawny. Okazało się, że w liczniku trzeba było wymienic jakieś oporniki i poprawić luty w kilku miejscach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 jak sam tego nie robiłeś to nie wierze .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 najważniejsze, że działa. Oby jak najdłużej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 w tym sensie że uważam że nie stykał jakiś "kabelek" ale to by było za tanie w naprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corey Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Odkopię temat Przeszukałem forum i znalazłem wiele podobnych przypadków - ale przeważnie bez rozwiązania. Problem występuje czasami - czyli nie trwa on cały czas, przeważnie pojawia się w którym momencie jazdy - ale nie koniecznie. Objawy: - podczas jazdy nie spada prędkość - jest stała - podczas jazdy nie spada prędkość a rośnie - pomimo "stałej jazdy" - przy odpaleniu wskazówka ustawia się na 20km/h - raz samodzielnie rośnie (przy stojącym aucie) raz zachowuje sie normalnie - rośnie ale nie opada. Sprawdzanie: - pierwsze co sprawdziłem to podłączenie impulsatora - wcześniej był z nim problem (Hugh pomógł go rozwikłać) - połączenia są prawidłowe, nic nie przerwane - odpiąłem impulsator - przejechałem się autem - objawy jak wyżej - sprawdziłem ścieżkę przewodów - są w peszlu, peszel nie naruszony. W aucie nie było ingerencji w żadne okablowanie, problem wystąpił co dziwne po zaniku prawego stopu - żarówka była ok, odpiąłem wtyczkę - zapiąłem ją - stop powrócił. Wtyczka w tylnej lampie - taka z wieloma przewodami. Sugestie? Jedynie co przychodzi mi teraz na myśl to co pisaliście wyżej o samym liczniku - kondensator / rezystor - ale to gdybanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Koledzy, ja także odkopię temat. T2 2002 rok 2.7 TDi prędkościomierz bez linki. Prędkościomierz działał czasami (na ogół przeszkadało mu duże zimno lub wilgoć) Umarł po wizycie Krzyżowej (tym razem definitywnie) Sprawdziłem wtyczki pod spodem, jednak bez rezultatu. Moje pytanie - który to jest czujnik? (wszedłem pod auto i z prawej strony są trzy czujniki - dwa w reduktorze (jeden niżej i bardziej z tyłu, drugi wyżej, bliżej skrzyni, trzeci jest w skrzyni na wysokości lewarka zmiany biegów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 czujnik znajduje się po prawej stronie na skrzyni biegów przy wyjściu ze skrzyni na wał napędowy tylni. Idąc od strony silnika jest to ostatni czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Dzięki za szybkie info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Witam wszystkich Moze mi ktoś podpowie co sie stało u mnie z szybkościomierzem,otóz przy aucie stojącym pokazuje 30km/h a w czasie jazdy zawyzad predkośc o około 30 km/ha przy cofaniu do tyłu dochodzi do 0 ale gdy sie zatrzymam znowu pokazuje 30 ,dodam ze wymieniałem dzisiaj olej w silniku .czy moze coś uszkodziłem?czy zbieg okoliczności pozdrawiam i czekam na pomoc U mnie jest różnie, zależnie od temperatury zewnętrznej. Różnicę można porównać na prezentowanym filmie. Są wskazania licznika i wskazania GPS. Aha. Co do cofania to zawsze jest do tyłu. Do przodu cofać się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Ja ostatnio nawet wymontowałem zegary i próbowałem poprawić luty i nic nie dało. Muszę dokopać się do czujnika w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 U mnie temat załatwiony - winna była wtyczka przy czujniku w skrzyni. WD40, dogięcie styków, później złożenie na smar i porządne przymocowanie kabla załatwiło sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Heh zabiorę sie za to w poniedziałek. Auto łata się z dziur które były przy nadkolach z przodu i tym samym przednie poduchy pod ramą nie trzymały się. Korzystając z okazji że auto stoi na kanale wypnę wszystkie trzy wtyczki na skrzyni przedmucham je i załączę powtórnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.