Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szybkościomierz


Gość bogdan815
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Udało się wyjąć. Mój sposób to: klucz mors, dobry uścisk i ruszanie w góę i w dół :) ułamałem tylko oczko śrubki mocującej. Przed całkowitym wyjeciem ślimaka uniosłem prawą strone auta o jakieś 20 cm żeby nie spuszczać oleju. Niestety po wymianie impulsatora nic się nie zmieniło, dalej nie pokazuje predkości, więc umówiłem się do elektromechanika żeby sprawdził czy z licznikiem jest wszystko w porządku bo ja na elektronice się nie znam.

  Zębatka ma 19 zębów. Zdjęcia kiepskiej jakości bo robione telefonem.

 

post-82144-0-96953800-1409477013_thumb.jpg

post-82144-0-43198700-1409477030_thumb.jpg

Edytowane przez damiang33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

licznika jeszcze nie wyjmowałem, bodopiero mam jechać do elektromechanika. Byłem u niego to wstępnie ustalił, że impulsator jest dobry ale pewny będzie jak wszystko sprawdzi na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia wszystkiego potrzebny cie miernik za 9zł ... ustawisz AC V podłączasz czujnik i nim kręcisz .. ja pojawi się napięcie to ok,

 

to wszystko jest proste ale jaki im nie dasz schematów to będą płakali w warsztacie i im mnóstwo czasu zajmie (=$$$)

 

ja bym proponował posprawdzać samemu przewody, masz dział z serwisówkami, tam w instrukcji będzie napisane wręcz krok po kroku jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ułamałem tylko oczko śrubki mocującej...

 

no właśnie to się przeważnie urywa  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ślimak da się kupić, pasuje też z innych skrzyń. Praktycznie wszystko co miało wzdłużnie montowany silnik.

Impulsator też są dostępne, w nowszych są impulsatory Boscha. Kolor zębatki ślimaka to różne przełożenia np. czerwone, czarne, niebieskie, brązowe. Da się wywalić linkę i założyć implusator, zostawiając ślimak.

 

Sam test prosty:

- pdonieść tył,

- zakręcić kółkami,

- podłączony do impulsatora omomierz pokaże raz zwarcie/raz brak połączenia,

- podczas kręcenia kołami zmienią się wartości zwarcie/rozwarcie.

Można iść głębiej w temat, na 1000m, powyżej 3000 tys. impulsów, co da rozdzielczość pomiaru 3km/h ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impulsator jest prądnicą AC !! więc nie generuje sygnału zwarcie/ rozwarcie tylko sinusa, a licznik zlicza przejścia sygnału przez zero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impulsator jest prądnicą AC !! więc nie generuje sygnału zwarcie/ rozwarcie tylko sinusa, a licznik zlicza przejścia sygnału przez zero

 

Też tak myślałem ;), nawet manual generalnie to potwierdza :)

Choć czasem jest inaczej, zobacz na to:

speeds.png

 

Licznik prędkości wykorzystuje tylko częstotliwość, kształt impulsu jest bez znaczenia.

Jedynie przy automacie, ten sam czujnik wykorzystywany jest w inny sposób, TCM mierzy skuteczną wartość napięcia.

Od jakiegoś czasu, nie używam już określenia prądnica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli do prądnicy tachometrycznej prądu zmiennego podłączysz miernik ustawiony na ciągłość to też będzie pikało zależnie od prędkości wszystko się zgadza, musieli by napisać podłącz oscyloskop sprawdź czy jest tam sinus o niskiej częstotliwości i znikomej amplitudzie ... no heloł to za skomplikowane by było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawione. Impulsator jest sprawny. Okazało się, że w liczniku trzeba było wymienic jakieś oporniki i poprawić luty w kilku miejscach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię temat

 

Przeszukałem forum i znalazłem wiele podobnych przypadków - ale przeważnie bez rozwiązania.

 

Problem występuje czasami - czyli nie trwa on cały czas, przeważnie pojawia się w którym momencie jazdy - ale nie koniecznie.

 

Objawy:

- podczas jazdy nie spada prędkość - jest stała

- podczas jazdy nie spada prędkość a rośnie - pomimo "stałej jazdy"

- przy odpaleniu wskazówka ustawia się na 20km/h - raz samodzielnie rośnie (przy stojącym aucie) raz zachowuje sie normalnie - rośnie ale nie opada.

 

Sprawdzanie:

- pierwsze co sprawdziłem to podłączenie impulsatora - wcześniej był z nim problem (Hugh pomógł go rozwikłać) - połączenia są prawidłowe, nic nie przerwane

- odpiąłem impulsator - przejechałem się autem - objawy jak wyżej

- sprawdziłem ścieżkę przewodów - są w peszlu, peszel nie naruszony.

W aucie nie było ingerencji w żadne okablowanie, problem wystąpił co dziwne po zaniku prawego stopu - żarówka była ok, odpiąłem wtyczkę - zapiąłem ją - stop powrócił. Wtyczka w tylnej lampie - taka z wieloma przewodami.

 

Sugestie?

Jedynie co przychodzi mi teraz na myśl to co pisaliście wyżej o samym liczniku - kondensator / rezystor - ale to gdybanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy, ja także odkopię temat.

 

T2 2002 rok 2.7 TDi prędkościomierz bez linki.

 

Prędkościomierz działał czasami (na ogół przeszkadało mu duże zimno lub wilgoć)

Umarł po wizycie Krzyżowej :) (tym razem definitywnie)

 

Sprawdziłem wtyczki pod spodem, jednak bez rezultatu.

 

Moje pytanie - który to jest czujnik? (wszedłem pod auto i z prawej strony są trzy czujniki - dwa w reduktorze (jeden niżej i bardziej z tyłu, drugi wyżej, bliżej skrzyni, trzeci jest w skrzyni na wysokości lewarka zmiany biegów) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik znajduje się po prawej stronie na skrzyni biegów przy wyjściu ze skrzyni na wał napędowy tylni. Idąc od strony silnika jest to ostatni czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Moze mi ktoś podpowie co sie stało u mnie z szybkościomierzem,otóz przy aucie stojącym pokazuje 30km/h a w czasie jazdy zawyzad predkośc o około 30 km/ha przy cofaniu do tyłu dochodzi do 0 ale gdy sie zatrzymam znowu pokazuje 30 ,dodam ze wymieniałem dzisiaj olej w silniku .czy moze coś uszkodziłem?czy zbieg okoliczności

pozdrawiam i czekam na pomoc

U mnie jest różnie, zależnie od temperatury zewnętrznej. Różnicę można porównać na prezentowanym filmie. Są wskazania licznika i wskazania GPS.

Aha. Co do cofania to zawsze jest do tyłu. Do przodu cofać się nie da. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio nawet wymontowałem zegary i próbowałem poprawić luty i nic nie dało. Muszę dokopać się do czujnika w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat załatwiony - winna była wtyczka przy czujniku w skrzyni.

 

WD40, dogięcie styków, później złożenie na smar i porządne przymocowanie kabla załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh zabiorę sie za to w poniedziałek. Auto łata się z dziur które były przy nadkolach z przodu i tym samym przednie poduchy pod ramą nie trzymały się. Korzystając z okazji że auto stoi na kanale wypnę wszystkie trzy wtyczki na skrzyni przedmucham je i załączę powtórnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...