mexio3 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Minęło już 2.5 roku od remontu silnika mojej primerki, i mogę już co nieco powiedzieć. A więc tak, zacznę od tego że remont w moim przypadku obejmował wymianę: Kpl. śrub (81030900) - AJUSA - 75zł Zestaw do głowicy (52203200) - AJUSA - 325zł Pierścienie (80 00585 1 0 000) - KOLBENSCHMIDT - 276zł Koszt robocizny: 700zł Od wymiany zrobiłem już ok. 30.000km, od wymiany do wymiany oleju ubywa ok. 200ml. Ma to pewnie związek z tym że czasami lubię wkręcić autko na wyższe obroty (wtedy tak ładnie mruczy :-) Niemniej jednak mogę powiedzieć z czystym sumieniem że nie żałuję żadnej wydanej złotówki na ten remont. Jeżeli komuś fajnie się jeździ primerą i ma ochotę nią jeszcze pośmigać - wymianę mogę polecić. Pewnie przez ten czas wydałbym już ładnych kilka stówek na dolewki oleju. W moim przypadku na 1000km dolewałem 1litr oleju. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania - służę pomocą. U mnie jest podobnie, tylko co kupiłem primerkę. Ubywa mi średnio ok. litra oleju na 1000km i właśnie zastanawiam się nad wymianą pierścieni. Silnik pracuje cicho i bezproblemowo. Jedyni denerwuje mnie te ubywanie oleju. Najgorsze jest to, że żeby sprawdzić stan oleju to muszę czekać kilka godzin aż spłynie. Tuż po zgaszeniu silnika to jest poniżej min., po odczekaniu 3 - 4 godz. jest półmax. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymin Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 (edytowane) Mnie zostało przyzwyczajenie z Primery P11, żeby nie oglądać bagnetu między wymianami- na 10kkm bierze ok. ćwierć litra. Natomiast teraz mam Almerę N16 z nieszczęsnym silnikiem QG18 i kiedy przed wymianą obejrzałem bagnet, to aż mnie zatkało, bo było sporo poniżej minimum. Jednak mój problem jest żaden w porównaniu do kolegów, bo na 13kkm ubyło około 0,8 litra, czyli nic, jak na ten silnik. Przebieg ok.150 tys.km. Edytowane 27 Marca 2016 przez tymin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 No to moja Primerka oczywiscie 1.8+podtleneg LPG przebija wszystko.. na 1000km pobiera no tak te 3litry co wchodzi do tego silnika..... Wielka szkoda bo autko doinwestowane, dobrze mi sie jezdz,rudej nie powiem tez troche jest...ale nie wiem co robic dalej z tym silnikiem, na ta chwile leje jeszcze oliwe.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 No to moja Primerka oczywiscie 1.8+podtleneg LPG przebija wszystko.. na 1000km pobiera no tak te 3litry co wchodzi do tego silnika..... Wielka szkoda bo autko doinwestowane, dobrze mi sie jezdz,rudej nie powiem tez troche jest...ale nie wiem co robic dalej z tym silnikiem, na ta chwile leje jeszcze oliwe.. Niestety, taka "zaleta" silnika 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Dododam tez jak juz ktos pisal, tez nie kopci, silnik ladnie pracuje lecz i tak ma wade. Chcialbym to 2.0 130KM+ ale grzebania a auto potrzebuje non stop. A i dodoam ze szwagier posiada tez nyske z silnikiem 1.8+ podtlenek LPG ma przejechane 250kkm, cos kolo 60kkm na LPG i od wymiany do wymiany praktycznie bez dolewania, wnioskuje tylko ze ma farta co chodzi o ten silnik Pozdrawiam Moze to moja wina bo lubie i lubilem zawsze nyske krecic a czy ten silnik to pragnie, nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 O ile to możliwe to lepiej ten silnik omijać z daleka, jednostka 2.0 to najlepszy wybór wśród benzyniaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Gdybym ja to wiedzial, kupilem bo cena byla super a co do silnika 1.8 przytocze to co ktos juz napisal moc jak 1.6 spalanie jak 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 No to moja Primerka oczywiscie 1.8+podtleneg LPG przebija wszystko.. na 1000km pobiera no tak te 3litry co wchodzi do tego silnika..... Wielka szkoda bo autko doinwestowane, dobrze mi sie jezdz,rudej nie powiem tez troche jest...ale nie wiem co robic dalej z tym silnikiem, na ta chwile leje jeszcze oliwe.. zużycie oleju straszne, remont silnika raczej nieopłacalny (za duże koszty) chyba tylko przekładka z anglika ma sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robek7_93 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Tez sadze ze przekladka najlepszym wyjsciem, ale znow na 1.8?!... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Tez sadze ze przekladka najlepszym wyjsciem, ale znow na 1.8?!... na 1,8 najbezpieczniej (oczywiście silnik musi być dobry) bo od 2,0 może nie podejść do końca elektryka i na pewno ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.