Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 gasł na gazie a teraz już i na benzynie!!!!!


Gość bartek14047
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartek14047

Witam,

mam problem z gasnącym silnikiem podczas jazdy. A mianowicie zacznę od początku. Silnik 1.5 benzyna 90 KM gaz sekwencja pamiętam tylko że reduktor tomasetto a resztę napisze potem jak zobaczę. Zawsze gdy zimny silnik tzn nie rozgrzany na maksa temp przełączania około 30 paru stopni czyli standard. No więc jadę sobie przełączy się na gaz przed światłami wrzucam luz i obroty tak spadają że gaśnie. Zrobiłem sobie wymianę oleju filtrów ogólnie przegląd ale nie gazu, powymieniałem linki gazu i takie tam inne. Obroty szalały na Pb więc ustawili. Na nie rozgrzanym silniku wkręcam go tak do 3 - 4 tys cały czas na Pb wrzucam luz i zdycha. Czyli zaczęło się od gazu a teraz również na Pb to samo się dzieje. Powiedzieli że przepływomierz ale wykręcony wyczyszczony i przepustnica od razu też ale problem nie zniknął a przpływka ok. Jeszcze podjadę na przegląd gazu ale jak na Pb gaśnie to nie wiem czy coś to da.

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejrzyj gaz, wtryski i reduktor, bo może już czas na regenerację, napisz co masz zamontowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek14047

LPG mam już prawie 3 lata i po drodze 2 razy reduktor wymieniany. Wcześniejsze 2 reduktory to SCORPION MINI 03-09 siadły i w wakacje założyli mi TOMASETTO ALASKA AT09. I wygląda na to że znowu go wymienią bo reszta czyli przepływka, filtry wszystko okey.

 

A w wakacje wymieniali bo znowu miałem problem z odpalaniem. Jak wymienili to już było po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę mało jak an przebieg od wakacji :) ale jak po wymianie było OK to tutaj bym szukał przyczyny, daj jakieś zdjecia instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek14047

Teraz jestem poza domem i nie mam tych papierów o LPG. A foto zaraz wrzucę. Tam inni którzy mieli podobne problemy ale nie mieli LPG mówili tez o świecach i cewkach że to tez pomaga.

 

Takie ogólne foto

post-30170-0-94910200-1299428118_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie dramat, zmienił bym gazownika, na początek: trójnik pomiarowy powinien być za filtrem a nie przed, opaski na wężykach, wtryski w pionie, choć i tak nadają się do zmiany bo te pewnie już nie trzymają parametrów, reduktor chyba powyżej chłodnicy czyli nie dziwne, że padają, zmniejsz zdjęcie, daj jakieś scriny z ustawień i mapy, ale po tym co widać nie spodziewam się jakiegoś pozytywnego zaskoczenia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek14047

UHH to mnie pocieszyłeś. Bo ten zakład rzekomo uchodzi za jeden z lepszych w Kielcach i okolicach. A może masz kogoś godnego polecenia kogo znasz albo słyszałeś w okolicach właśnie kielc lub łodzi kto by to ewentualnie poprawił. Ale ogólnie naprawdę poza tymi reduktorami jestem bardzo zadowolony jak auto chodzi czasem szarpie jak nie rozgrzane, ale tak to nic się nigdy nie działo (oprócz reduktorów)z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szarpie, bo wtryski zasyfione i do tego na leżąco, a jak to jeden z lepszych zakładów w Kielcach to strach pomyśleć jak montują pozostałe biggrin.gif

jak masz chęci i pojecie to możesz sobie sam to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak zawsze kłopot z czasem ;) aby to doprowadzić do ładu to pewnie z dzionek by zszedł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dać małego matrixa /albo hany nie zielone koszt do 400zł

+ kabelek + ew laptopik/netbook opaski i już by to śmigało hany lepsze bo nie trzeba wiercić ale może być zabawa z połączeniem ,,,,tak czy inaczej Dino Ci prawdę powiedział ,,,przynajmniej wsad MJety wtryski koszt 185 zł + wymiana zapytaj ile Cie to będzie kosztowało ale nie u nich ,,,,bo za brak opasek na wężykach jest dyskwalifikacja klepaki do wymiiany ,,jak dasz hane to będziesz słyszał tylko pstryk i jedziesz jak na pb po 2,6 anie po 5 zł !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek14047

Kurde tak jak mówię bo też nie brałem pierwszego lepszego zakładu i niby mieli być najlepsi. A instalacja była cenowo za***ista bo 2200 pln i oprócz tych reduktorów to nigdy nic się nie działo teraz gaśnie i jakieś jaja się dzieją nie wiem dlaczego. A w kielcach i tak do nich wszyscy odsyłają bo mówią że najlepsi. A w łodzi nie mam pojęcia. Jak macie jakieś namiary kto by to poprawił do dajcie bo już nie wiem kogo słuchać normalnie. Jak będzie trzeba jechać trochę dalej to trudno byle by poprawili tak jak ma być.

 

Ale widze że ty jesteś z krk też by mogły być okolice krakowa ewentualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są chłopaki na Beskidzkiej co siedzą na LPG forum i ich jedynie polecam ale wiem że mają pojęcie i siedzą w nowinkach co sprawdzone a co nie wiec mi też pomogli ,,,,, a i kuzynowi też jeden kolega instalkę zrobił i był happy ,,,, co Ci mogę poradzić jak nie chcesz sam dłubać a kilku kolegom pomogliśmy i są zadowoleni zwłaszcza że sami troszkę się poduczyli i porobili i kasa w kieszeni im została ,,,,,

 

pytania są takie

= czy mas dostęp do przenośnego kompa na windzie

= czy masz choć troszkę chęci na grzebanie we własnym aucie

= czy chcesz sam sobie naprawić czy wolisz się męczyć z fachowcami a ich to naprawde mało jest ,,,

 

bo reduktor chyba ba styk jest choć może i daje rade ,,, 90 KM

ale wtryski masz do zmiany na 100% ..

 

a zauważyłem lepszy wał u Ciebie w instalacji masz ustawione 1 wtryskiwacz od lewej strony jak patrzysz na foto robi za 4 ty,,,, jeszcze ciekawe jak emulator jest podpiety mmmm skoro nie wiedzą fachowcy który jest 1 cylinder w silniku mmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za wprowadzeniem kary śmierci dla gazowników co tak LPG montują. Dziwne że to w ogóle jeździ. Jeśli tak zamontowali gaz to strach zajrzeć w mapy wtrysku. Moja rada:

1. Reset komputera benzynowego, check się nie palił? A może go zmostkowali?

2. Wyczyścić przepustnicę, przepływomierz, silnik krokowy (środek do przepustnic i gaźników).

3. Kroki 1, 2 powinny doprowadzić benzynę do ładu.

4. Wyrzucić Valteki zastępując je Matrix HD344 lub Hana.

5. Wymienić reduktor na Zavoli.

6. Sprawdzić gdzie są nawierty w kolektorze - bo mam wrażenie że jakiś kawał od wtrysków benzynowych i wywiercone jak popadnie.

7. Wykonać poprawny montaż: reduktora, wtryskiwaczy - to co pisał Dino.

8. Do momentu poprawy montażu instalacji nie jeździć na gazie.

Ciekawe jak głowica zniosła to nieszczęście pod maską. Mam tylko nadzieję że sterownik podpierał się benzyną. Jeśli chcesz dam ci kontakt do kumatego gazownika w Radomiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek14047

Właśnie się palił check na gazie a jak tankowałem to gasł ale potem i tak znowu się zapalał.

 

Nie wiem nikogo nie chce oskarżać oni robią już to parę lat i to do merców infiniti itp więc jakiś doświadczenie muszą mieć. Taka almerka to dla nich pryszcz. Instalacja kosztowała 2200taniej nie znalazłem więc też miałem świadomość że wtryski nie będą jakiś wybujałe a chodzi tylko o oszczędność fakt że co jakiś czas się coś kopsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze masz wątpliwości to pokaż swoje zdjęcie spod maski na forum www.lpg-forum.pl bo takiej sieczki to dawno nie widziałem. Co z tego że zakładają LPG do Merców i Infiniti, skoro robią to nagannie? Po twoich doświadczeniach nie pozwoliłbym im założyć LPG do swojej kosiarki.

Piszesz że check ci się palił - przecież to już dyskwalifikuje montaż LPG. Ciekawe w jakim stanie masz głowicę. Doprowadź benzynę do ładu, potem baw się w LPG ale już nie u tych partaczy. Twoją instalację trzeba doinwestować w nowe wtryskiwacze i porządny reduktor + przebudowa całości = dzień roboty - tak jak pisali koledzy wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek14047

Co ty za nic w świecie tyle w niego już nie włożę dopiero wydałem 1200 na inne pierdoły. Woda w bagażniku, nawiew połamany linki wszystkie jak jeszcze będę dokładał to przekroczy próg opłacalności a i tak rdza go bierze i chyba zrobię żeby tylko nie gasł i do sprzedania.

 

Umówiłem się już za tydzień do takiego innego zakładu LPG oni mają i sklep i serwis więc to szybko zrobią. Założę najwyżej te hany czerwone i reduktor chociaż ten nie wydaje mi się zły. Powiedział że pojeździmy z laptopem i zobaczymy co go boli poustawia wszystko itp itd.

 

Jeszcze zerknę do tego silnika krokowego bo o nim zapomniałem. Mi się wydaje że się zbiera dobrze. właśnie wróciłem i na zimnym silniku zgon jak wrzucam luz a jak się rozgrzeje to już wszystko okey. Macie jakieś MAPY do N16 żeby go trochę podkręcić? A jaka bedzię różnica na tych wtryskiwaczach hany w porównaniu do tego co mam.

 

bo jak różnica ma polegać tylko że kulturalnie będzie chodził a kopytko bez zmian to szkoda zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi że to jest koszt gratów przy montowaniu gazu a co ty masz zrobić to przecież co innego

 

 

co do hanek to najlepszy wybór tylko żeby Ci zamontowali pojedynczo upewnij się bo hany są zrobione pod listwę ale można zrobić inaczej ucina się kawałek plastiku na hanie i można założyć węzyk 6mm do rozdzielacza dzięki temu masz króciutki odcinek do kolektora jaka różnica jest to zobaczysz że przy prawidłowym wyregulowaniu na zimnym silniku ja tylko słysze pstryk i autko jedzie beż ani 1mm wahnięcia obrotów ponadto spalanie powinno być ładniejsze i kultura pracy silnika nie do porównania a i wiesz że głowica bezpieczna ,,, a to chyba najważniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tofu podał ci orientacyjną cenę Twojego zestawu, po założeniu hanek, będzie mniejsze spalanie, większa kultura pracy, lepiej się będzie wkręcał, brak spadku mocy,

 

niech przełożą reduktor aby był pod płynem ;) no ale jak chce jechać już z lapkiem to jest gitt smile.gif

 

może padł czujnik temperatury??

 

 

po co Ci jakieś mapy, nic nie zrobisz musiał byś założyć świnkę np. Ecumaster,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek14047

To zobaczymy wrzucę foto jak zrobię cokolwiek. Ale chyba by coś komputer wywalił jak podłączam nawet jakby padł czujnik temp. Mi się wydaje że to coś z LPG jest nie tak bo właśnie gaśnięcie zaczęło się od gazu a potem też na PB. Myślę że reduktor pada znowu bo tak jak pisałem wcześniej podobne miałem problemy z tamtymi reduktorami i po wymianie wszystko wracało do normy. Tylko czemu tak zdychają jeden za drugim. Dlatego że wyżej od chłodnicy? Wogóle wam też tak klekocze jak DISEL stary jak się przełączy na LPG? Po czym poznać jak głowica pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tylko czemu tak zdychają jeden za drugim. Dlatego że wyżej od chłodnicy?

2. Wogóle wam też tak klekocze jak DISEL stary jak się przełączy na LPG?

3. Po czym poznać jak głowica pada.

 

ad1 tak

ad2. wtryski

ad3. ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie głowicy - sprawdź ciśnienie sprężania, ale także luzy na zaworach. Koszty nie powinny być duże, a sporo to wyjaśni. Reduktor pięknie upchniesz po prawej stronie silnika pod przepływomierzem. Wtryski daj pojedyncze Hana z rozdzielaczem - jak pisali koledzy. Rozumiem, że nie chcesz sam robić modyfikacji, tylko dajesz auto gazownikowi - poproś zatem od zrzuty ekranowe map i generalnie ustawień instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek14047

Witam, za dużo w tym tygodniu się nie zadziało, z gazem muszę przesunąć bo jeszcze Pb nie ustawione jest do końca. Ogólnie to już nie gaśnie tzn wymieniliśmy czujnik temperatury na nowy i problem z gaśnięciem zniknął check też na razie się nie pojawia. Wyczyszczony ponownie przepływomierz i silniczek krokowy. W tym tygodniu pojadę na komputer bo jak teraz nie gaśnie to znowu obroty trzyma prawie 1300 a powinno byc tak 900 chyba i czasem skaczą jeszcze wyżej i zobaczymy co dalej. Gaz też już chodzi i nie gaśnie ale i tak tam trochę pozmieniamy. Woda w bagażniku wreszcie namierzona. Pod światłami z tyłu jest taki plastikowy panel i on jest na takie zatrzaski i pod nimi zwykła okrągłą uszczelka płaska ja kawałek papieru już zużyta i wpada między blachę woda i potem do środka. Dla pewności jeszcze zdejme światło i tam popatrzę. i jeszcze na dachu jest taki pasek gumy jakby w miejscu na relingi jak się go oderwie to jest silikon pomalowany lakierem na spawach i tam się zrobiła dziurka i też wpadało na podsufitkę i między blachami do bagażnika. Także na razie tyle a gaz pewnie za 2 tygodnie dopiero. Pozdrawiam wszystkich.

 

Tak jak mówiłem teraz mam te papierki co ja w ogóle w ty gazie mam założone

Reduktor - był SCORPION MINI jest TOMASETTO ALASKA

Elektrozawór - VALTEK

Wielozawór - TOMASETTO

Wlew gazu - TOMASETTO

Zbiornik - BORMECH 44l

Jednostka sterująca - SGI SGI SCORPION + sensor (ESGI ???)

Przewód ukł chłodz - PRINS

Listwa WTR

Przewody trójniki obejmy opaski AKC

 

Ogólnie to macie rację bo już wywiad zrobiłem środowiskowy te wtryski co mam czy coś to na szrot ogólnie po 30 paru tys się nadają bo tak każdy miał kto je założył. I jaja się dzieją z check engine jakiś błąd pojawiał się i gasł ukł paliwowy. I się okazało że te cudowne wtryski już po prostu nie wyrabiają i tak jakby tego gazu albo za mało dostaje czy za uboga mieszanka i wtedy wywala błąd komputer. Także regulacja benzyny i na wymianę na hany albo magicjety i powinno wszytko działać bez problemu. Miałem ją sprzedawać (almerę) ale jak już wszystko zrobię to chyba szkoda a poza tym jak patrzę nawet, kupując disla to i tak tankować po 5 zeta to boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...