Gość MiQ Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Wymieniłem niedawno kompletny rozrząd w moim Nissanie (N14, motor GA14DE). Pojeździłem nieco (ok 2tys. km) i się zaczęło: na zimnym silniku cisza, po rozgrzaniu na wolnych obrotach z okolicy rozrządu dobiegają głośne piski. Po dodaniu gazu dźwięk jest coraz wyższy i niknie w innym hałasie silnika. Czy ktoś miał podobne objawy i o czym to świadczy? Piszczy niezależnie od tego, czy auto stoi czy jedzie. To sprawdziłem: alternator, pompa wody, wspomaganie oraz obydwa paski nie piszczą. silnik uruchomiony bez ww osprzętu w dalszym ciągu wydaje dźwięki jak stado lecących gęsi. Mechanik twierdzi, że to zacierają się panewki koło pośrednie od rozrządu. Rozrząd kupiłem "made in Japan" f-my Blueprint w Hipolu w Warszawie, natomiast to nieszczęsne koło do zamiennik "dokuji" również z Hipolu. -----------------EDIT-------------------- Witam po rozbiórce silnika. Najgorsze jest to, że nie ma nic w środku, co by wskazywało źródło tego piszczenia. Panewka w porządku. Mechanik mówi, że jedno jest dziwne, a mianowicie, że ten "teflon", którym pokryte są prowadnice, gdy jest ciepły, jest miękki jak guma. Ktoś może wie, czy tak powinno być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cysiek89 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Z tego co wiem i jak robiłem auta inne z łańcuszkiem to prowadnice były plastikowe i przy nagrzaniu nie robiły się elastyczne, możliwe ze ten pisk to jest właśnie tarcia łańcucha o ten elastyczny teflon na prowadnicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nedvedstu Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 teflon ale jaki? zanm trzy rodzaje teflonu... do prowadnic łańcucha, do uszczelek i do prowadnic łańcucha narażonych na obciążenia obustronne... to króre się odkształca(elastyczne) to jest uszczelniające, pozostałe dwa mają być nieruszone pod obciążeniem... zresztą gdzie masz ten teflon ??? przy silniku by się stopił.. ale napewno nie piszczał by... to musi być meczanizm naprężania łańcucha albo seger przy łożysku wałka... innego problemu raczej być nie może... z tego co piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MiQ Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Chodziło mi o to tworzywo, którym pokryta jest prowadnica łańcucha dolnego, ta napinana. Przed wymianą rozrządu nie było takiego hałasu. Zresztą oddałem całe to badziewie i zamierzam kupić oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.