Gość cezark Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 witam,przeszukałem przeglądarkę ale podobny problem nie wystąpił,otóż almera 2.0d 97 rok,jeśli jeżdzę codziennie to wszystko działa ok,żadnych problemów ale wystarczy że postoi ze dwa dni i jak odpalę to zaczyna gasnąć po wrzuceniu na luz,jak go przegonię na obrotach to znowu ok.Błędy zczytywałem i jeśli jest ok to nic nie zapisuje a jak zaczyna gasnąć to mi zapisuje błąd-moduł zapłonu,czasem czujnik stukowy-błąd ale to rozumiem przez to że nagle szarpnie silnikiem i zgaśnie,po wykasowaniu nic nie zapisuje aż do następnego razu.Czasem też poczuję pojedyncze dziwne szarpnięcie podczas przyspieszania.Auto jest pewne,jeżdzę nim rok,kupiłem go od kuzyna który miał go od nowości,ma przejechane tylko 140 tyś,wygląda wszędzie jak nowe,pali zawsze na dotyk,powymieniałem już filtry,paliwo tylko z bp,shell,statoil.Ktoś wie gdzie może leżeć problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Ja wiem ze napisales ale juz sam nie wiem czy masz diesla czy benzyne . Dlatego ze podajesz bledy od benzyny. Modul zaplonu, czujnik spalanie stukowego. . POdaj jakie zczytales bledy. Chodzi mi o numery bledow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cezark Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Ja wiem ze napisales ale juz sam nie wiem czy masz diesla czy benzyne . Dlatego ze podajesz bledy od benzyny. Modul zaplonu, czujnik spalanie stukowego. . POdaj jakie zczytales bledy. Chodzi mi o numery bledow. błędy znalazłem takie w necie,piszą że do diesla NISSAN ALMERA [N15] 2.0 Diesel - kody błędów 11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd w obwodzie elektrycznym 23, Potencjometr przepustnicy z wolnymi obrotami/włącznik pełnego otwarcia przepustnicy Błąd w obwodzie elektrycznym 24, Potencjometr przepustnicy z wolnymi obrotami/włącznik pełnego otwarcia przepustnicy Błąd w obwodzie elektrycznym 25, Zawór regulacyjny wolnych obrotów Błąd w obwodzie elektrycznym 26, Czujnik ciśnienia doładowania Błąd w obwodzie elektrycznym 28, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Napięcie za niskie 31, - Żaden błąd nie zapisany!! 32, Rozrusznik Błąd w obwodzie elektrycznym 33, Czujnik O2 z podgrzewaczem Błąd w obwodzie elektrycznym 34, Czujnik detonacji 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 41, Czujnik temperatury powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 42, Czujnik temperatury paliwa Błąd w obwodzie elektrycznym 43, Potencjometr przepustnicy z wolnymi obrotami/włącznik pełnego otwarcia przepustnicy Błąd w obwodzie elektrycznym 44, - Żaden błąd nie zapisany!! 51, Zestaw dysz (pojedynczy) Błąd w obwodzie elektrycznym 54, Przekładnia automatyczna Błąd w obwodzie elektrycznym błędy które mi wyskoczyły to 21,34 po skasowaniu nie zapisuje już nic,jak przegonię auto i potem często użytkuję to wszystko działa normalnie,problem pojawia się jak auto postoi dobę,dwie,odpala na dotyk i chodzi,po kilku minutach jazdy jak wrzucam na luz to już nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie i tak za każdym razem aż znowu go ostro przegonię i działa znów normalnie.Te błędy są jednak troszkę dziwne bo jeśli popatrzeć na błędy od primery TD to dotyczą czujnika wzniosu igły czyli ten w wtrysku sterującym(34) i zaworu czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej(21),sam już nie wiem które kody są prawdziwe,ale na próbę wypiąłem wtyczkę czujnika temperatury,zapalił się check a komp zapisał błąd 13,ten błąd pod tym numerem występuje w obu tabelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Dobrze . Nie wiem kto Ci podal te bledy ale jak sam zobaczysz na blad 33 czujnik o2 itd. Przeciez u nas w dieslach nie ma sondy lambda. Nieprawdaz?Prosze w takim razie spojrzec na bledy od primery 2.0 TD . One sa takie same jeszcze do terrano2,7TD. Teraz prosze sprawdzic czy nie ma gdzies przeciekow paliwa na przewodach zwlaszcza tych gumowych. Wszelkie nieszczelnosci sa przyczyna wyskakiwania bledu 21.MOze sie zapowietrza. Jesli to nie pomoze to bedziemy szukac dalej. . Teraz blad 1 wtryskiwacza nr34. Obawiam sie ze tu juz nie pojdzie tak latwo ze trzeba bedzie wymienic wtryskiwacz na dobry uzywany .Ty masz Zexela wiec pozostaje przy wymianie wiara ze jest dobry. W boschu mozna zmierzyc opornosc.W tym nie. Porownaj sobie bledy z tymi co napisales z tymi w zalaczniku. Tam sa wlasnie od benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cezark Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 no więc te błędy które podałem wyżej a w necie krążą jako do almery diesla nie mają z dieslem nic wspólnego,wziąłem na tapetę od primery TD czyli te które wyskoczyły u mnie powinny dotyczyć wtrysku sterującego i elektrozaworu czasu kąta wtrysku.Problem prawdopodobnie rozwiązałem diagnozując najprostszą rzecz czyli wtyczkę wtrysku sterującego,Po rozpięciu jej z wnętrza wysypały się opiłki śniedzi bo jeden pin był cały zaśniedziały i nie miał dobrego kontaktu,wtyczkę elektrozaworu wtrysku również przeczyściłem ale tam raczej piny były czyste więc podejżewam że ten błąd został wywołany błędem wtrysku.Po zrobieniu porządku z wtyczkami auto jeżdzi póki co normalnie i nic się nie dzieje,zobaczymy jak będzie dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.