pieto83 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Witam serdecznie, Trochę serwisowe pytanie. Dość często mi wyrzuca chek engine (P1441), z braku czasu na serwis naprawiam sobie telefonem i tu pytanie czy wyrzucenie lampki check engine oznacza przejscie samochodu w tryb awaryjny i obnizenie jego parametrów ? Czy samo usuniecie kodu ten tryb ew wyłączą ? (po usunieciu błedu róznymi programami z kompa czy tel. nie widać różnicy) Czy po usunięciu kodu powienim zresetować ECU lub doknać innej czynności. - generalnie autko mi co raz bardziej muli, ale to chyba problrm (i/lub) sprzęgła z góry dzieki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiek82 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Witam, trochę nie do końca w temacie, ale czy jest jakiś sposób wyświetlenia kodu błędu bez jechania do serwisu? (Wczoraj wyskoczyła mi lampka "Check engine") Ewentualnie czy jest ktoś z Wrocławia lub okolic, kto ma możliwość sprawdzenia co się dzieje (podłączenia do komputera)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 (edytowane) Podwieszam swojego posta tutaj,bo o "check engine" było już tyle ze nie chcę nowego tematu zakładać. No więc było już sporo a ja swego problemu nie mogę jakoś rozwiązać. No więc pali mi się kontrolka.Od początku zakupu auta (12.000 km) Pierwszy właściciel pokazał mi to przy jeździe próbnej.Chodziło o to że przy wejściu na bardzo wysokie obroty (koło 7000 rmp) kontrolka "check engine" ZAWSZE się zapalała. On ją potem resetował i generalnie nie przekraczał wysokich obrotów.Przyczyny nie znał. Zaznaczę że był już założony wydech sportowy Impula -od Y w dół.Co ważne kolektory wydechowe i katalizatory są oryginalne Nissanowskie. Po zakupie auta na serwisie wykasowano mi błędy i od tej pory błąd owszem-pojawiał się w ciągu około 100 kilometrów jazdy (i tak jest do dzisiaj) ale nie był już uzależniony od obrotów (serwis stwierdził że ECU sie wtedy czegoś nauczyło o tych obrotach i tak reagował-oni mu tę wiedzę wybili z pamięci) Błąd zawsze był związany ze sondą lambda z prawej strony (kod: podgrzewanie sondy) Wymieniłem więc sondę.Bez skutku. Założyłem więc tuleje oddalające sondę (o2 sensor) od jej gniazda-założyłem oczywiście po obu stronach układu wydechowego.Nic to nie dało-nawet jak by szybciej się zapalał błąd (CHYBA WAŻNA ZALEŻNOŚĆ?).Sprawdzałem też czy zmieni coś oddalenie nie drugiej a pierwszej sondy-nic się nie zmieniło. W międzyczasie założyłem też stożki licząc po cichu że to może wpłynąć.Nie wpłynęło. Błąd nie pojawia się w konkretnym-powtarzalnym momencie. Ostatnio pojechałem znów do salonu Nissana gdzie zaordynowano mi w tej sprawie wymianę przepływki. Trochę mi się to wydało dziwne,ale wyszedłem z założenia że może przyczyna leżała w niedomaganiu i sondy i przepływki.Bez efektu.Serwis w zdumieniu trzymał auto ponownie cały dzień i wydał orzeczenie że przyczyną są zastosowane przeróbki dolotu i wydechu.Nie domagałem się usilnie zwrotu kasy za przepływkę,bo wyszedłem z założenia że wolę bazować na pewnikach i po kolei weryfikować wszystkie podejrzane możliwości-niemniej za tę diagnostykę (choć darmową) a przede wszystkim przepływkę,mają u mnie dożywotniego bana i klienta we mnie stracili. Zostało mi teraz owinięcie kolektorów bandażem termoizolacyjnym co zrobię z innego powodu- ale może przy okazji cieplejsze spaliny coś tu zaradzą (choć szczerze w to wątpię ) Jakieś pomysły ? p.s. przyznam że nauczyłem się z tym żyć i trzymam się dzielnie ,ale powoli zacząłem wpadać na takie pomysły jak np. czy nie poczekać na Dzień Sądu i gdy system SKYNET uzyska samoświadomość,wtedy do nich podjechać na serwis.Trochę się jednak boję żeby mechanik-terminator nie wyleczył mi błędu "check engine" w ten sposób: Edytowane 23 Czerwca 2011 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 (edytowane) Dość często mi wyrzuca chek engine (P1441), z braku czasu na serwis naprawiam sobie telefonem i tu pytanie czy wyrzucenie lampki check engine oznacza przejscie samochodu w tryb awaryjny i obnizenie jego parametrów ? Czy samo usuniecie kodu ten tryb ew wyłączą ? (po usunieciu błedu róznymi programami z kompa czy tel. nie widać różnicy) Czy po usunięciu kodu powienim zresetować ECU lub doknać innej czynności. Ja na Twoim miejscu podjechałabym jednak do kogoś kto się na tym zna... Dlaczego? No właśnie dlatego że pojawia się to dość często, czyli coś jest ciągle nie tak. Jeśli chodzi o tryb awaryjny to mi też ostatnio wywaliło błąd, zaraz po sytuacji w której koła straciły przyczepność, a auto odcięło mi gaz (po wyłączeniu silnika ustało i nie wróciło zostawiło tylko wkurzający ślad :[), więc pojechałam na kompa sprawdzić. W moim przypadku nie było żadnych innych objawów, ale to było pierwsze o co mnie zapytano. Także zapalenie się lampki nie będzie raczej automatycznie oznaczało obniżenia parametrów i trybu awaryjnego - nie raz może ustąpić po zresetowaniu kompa. Ja po usunięciu nie resetowałam kompa i jest wszystko ok. Po prostu pojechałam sobie do domu i nie żałowałam, żeby sprawdzić czy nie wróci Jeśli kody w nissanach są tak samo oznaczone, to może to być: Code P1441 Evaporative Emission Control System (Very Small Leak). Most likely the gas cap is loose. Check the gas cap first and resecure. Erase the code and drive the car. If the light comes back ON more test are need and the possible causes are: -Incorrect fuel tank vacuum relief valve. -Incorrect fuel filler cap used. -Fuel filler cap remains open or fails to close -Foreign matter caught in fuel filler cap. -Leak is in line between intake manifold and EVAP canister purge volume control solenoid valve. -Foreign matter caught in EVAP canister vent control valve. -EVAP canister or fuel tank leaks. -EVAP purge line (Pipe and rubber tube) leaks. -EVAP purge line rubber tube bent. -Blocked or bent rubber tube to EVAP control system pressure sensor. -Loose or disconnected rubber tube. -EVAP canister vent control valve and the circuit. więc może warto sprawdzić, zanim się pogorszy pzdr Edytowane 24 Czerwca 2011 przez ewa_hb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 ZdzPoz - mój kolega w G35 ma to samo! i tez nie wie od czego to może być - wymienił nawet sondę lambda ale bez skutku :/ dolot - stożek katy oryginalne za katami jakiś customowy wydech - ale na oem też miał chcecka. jak ogarniesz temat to się podziel wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 (edytowane) "check engine" Serwis w zdumieniu trzymał auto ponownie cały dzień i wydał orzeczenie że przyczyną są zastosowane przeróbki dolotu i wydechu. Jakieś pomysły ? jesli katy masz seryjne to tym bardziej nie bedzie to wina wydechu ,ja mam cały wydech od kolektorów łącznie z katami zmieniony dolot również błędów nie ma miałem uszkodzoną wtyczke przepływki i gdy sie wypinała(nie było styku) momentalnie ograniczał obroty i zapalał sie check ,ale to nie dało sie jechac dosłownie 20km/h nie było mowy o wysokich obrotach... jak bym cos znalazł na innych forach dam zanc Pzdr Edytowane 24 Czerwca 2011 przez worm#21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 (edytowane) dokładnie - z resztą jak byś wywalił wszystko za katami to i tak nie powinno mieć to wpływu na odczyt. podaj jeszcze dokładny kod błędu. P0037 ??? worm niezły setup zakładam że nie masz katów a tylko przedłużki do emulowania ??? z tego to ze 40 KM powinno się wyciągnąć? Edytowane 24 Czerwca 2011 przez sirtrojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Niestety, każda zmiana parametrów wydechu/dolotu MOŻE !!! się wiązać z pojawieniem błędów, taka jest prawda. Jazda z CHEKIEM zwłaszcza w dłuższym okresie czasu zawsze ma mniejsze lub większy negatywny wpływ na samochód w krańcowym przypadku może roz.....się nawet motor. Analizowałem b. dokładnie ten problem w calibrze, ale co ciekawe niezależnie od rodzaju błędu motor przechodził w tryb awaryjny , zmniejszając moc z 204KM chyba do 120.. Nie sposób było tego nie zauważyć. @ZdzPoz. Jak dam rade to dziś wieczorem napisze napiszę Ci na Prv. kilka słów, bo wg mnie problem może leżeć gdzie indziej. Być może nakieruje Cię na inny obszar poszukiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Sirtrojan-jak tylko wjadę na serwis we wtorek-to spiszę numer-możliwe że wyciągną też listę z serwisu Nissana bo obiecali przysłać mailem ale oczywiście zapomnieli. Andrzej-jak najbardziej pisz -już kiedyś obiecałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 (edytowane) możliwe że wyciągną też listę z serwisu Nissana bo obiecali przysłać mailem ale oczywiście zapomnieli. Co prawda nie po polsku, ale można skorzystać z tłumacza np. Chrome i wiadomo o co chodzi: http://my350z.com/forum/maintenance-and-repair/280180-complete-list-of-engine-error-codes.html http://my350z.com/forum/engine-and-drivetrain/217263-ecu-error-codes-very-helpful.html Aaa i na tym forum też jest gdzieś lista błędów silnika, przetłumaczona na polski, która może pomóc w zrozumieniu niektórych. Edytowane 24 Czerwca 2011 przez ewa_hb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 (edytowane) Ewo-dziękuję za linki-co prawda mailem mają mi przysłać listę "moich" błędów ,ale to co podałaś przyda się jak najbardziej. Edytowane 25 Czerwca 2011 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 małe doprecyzowanie - koledze waliło checkiem nawet przy fabrycznym wydechu i dolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Sirtrojan-jak tylko wjadę na serwis we wtorek-to spiszę numer-możliwe że wyciągną też listę z serwisu Nissana bo obiecali przysłać mailem ale oczywiście zapomnieli. Andrzej-jak najbardziej pisz -już kiedyś obiecałeś. Poszło na prv., proszę o potwierdzenie czy doszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 (edytowane) PROSZĘ PRZESKOCZYĆ OD RAZU W DÓŁ POSTA ! No więc kod błędu silnika to P2A00 -niezmiennie na prawej stronie (cylindry 1-3-6)-sonda-zakres działania:podgrzewanie. Zaraz posprawdzam dokładnie cóż tam się kryje pod tym. Mechanik sugeruje sprawdzenie wiązki elektrycznej-i to chyba będzie kolejna próba. Znalezione na innym forum-myślę że się przyda: Kody błędów ODB2 sklasyfikowano w/g norma J 2012 która zakłada pięcioznakowy system kodowania: Pierwszy znak opisuje z jakimi elementami pojazdu związana jest usterka. Poszczególne litery oznaczają: P - układ napędowy, B - karoseria, C - układ jezdny, U - komunikacja sieciowa. Drugi znak związany jest z nazwą organizacji odpowiedzialnej za definicję kodu. Dla Stowarzyszenia Inżynierów Samochodowych (SAE), przeznaczono liczbę 0, natomiast dla indywidualnych producentów liczbę 1. Znak ten jest bardzo ważny, ponieważ przekazuje informację czy kod dotyczy wszystkich producentów (0) czy związany jest ze specyficzną konstrukcją pojazdu (1). Trzeci znak wskazuje podgrupę związaną z funkcjami samochodu: 0 - usterka układu elektrycznego, 1, 2 - usterka układ zasilania paliwem lub powietrzem, 3 - usterka związana ze zjawiskiem wypadania zapłonów, 4 - usterka związana z emisją spalin, 5 - usterka dotycząca sterowania prędkością obrotową biegu jałowego, 6 - usterka związana z układami wyjścia i wejścia centralnej jednostki sterującej, 7 - usterka związana z przekazywaniem momentu obrotowego, 8 - usterki dotyczące elementów pojazdu nie sterowanych elektrycznie. Kolejne znaki w kodzie oznaczają numer błędu wcześniej zdefiniowanej grupy i podgrupy elementów samochodu. Przykładowo kod P0308 oznacza: P - usterka związana z układem napędowym, 0 - błąd określony przez normę SAE, 3 - usterka związana z układem zapłonowym, 08 - brak zapłonu w cylindrze numer 8. Tu ładny link do chyba pełnej listy kodów (język angielski) http://my350z.com/forum/maintenance-and-repair/326148-dtc-definitions-nissan-and-generic.html wracam do tematu. sory za nagłówek jak z gazety ale podkleja mi pod poprzednią wypowiedż choć chciałem by był to osobny post Jakiś czas temu opisałem mój problem z wyskakującym komunikatem/błędem P2A00 Dwa miesiące uważnej obserwacji i eksperymentów dały mi powtarzalną odpowiedz kiedy błąd się pojawia. Otóż P2A00 (niedogrzanie sondy) pojawia mi się w trakcie normalnego użytkowania pojazdu gdy spada temperatura spalin: NAJCZĘŚCIEJ ( bo nie zawsze) w momencie gdy po normalnej jeździe zatrzymuję się,np.powolny dojazd pod garaż,zatrzymanie się na stacji benzynowej,parkingu. Co ważne:przez całe trzy dni ujeżdzania na Torze Poznań przy maksymalnych prędkościach obrotowych silnika,komunikat nie włączył się ANI RAZU ! Przed imprezą zresetowałem komputer więc uczył się cztery dni.Dzień po zakończeniu imprezy,przy normalnej jeździe w momencie parkowania pojawił się ponownie. Mam oryginalny kolektor wydechowy z sondami i katalizatorami,zaś sportowy zaczyna się od połowy (Y) I teraz pytanie: jakie rozwiązanie proponujecie? Sportowy kolektor wydechowy z katalizatorami czy bez katalizatorów z emulacją sond? Co jest mniej problematyczne i jednocześnie pewniejsze jeśli chodzi o likwidację uciążliwych komunikatów? Edytowane 19 Września 2011 przez ZdzPoz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 (edytowane) PROSZĘ PRZESKOCZYĆ OD RAZU W DÓŁ POSTA ! Mam oryginalny kolektor wydechowy z sondami i katalizatorami,zaś sportowy zaczyna się od połowy (Y) I teraz pytanie: jakie rozwiązanie proponujecie? Sportowy kolektor wydechowy z katalizatorami czy bez katalizatorów z emulacją sond? Co jest mniej problematyczne i jednocześnie pewniejsze jeśli chodzi o likwidację uciążliwych komunikatów? załóż seryjny wydech to nic nie będzie wyskakiwać ? chociaż nie, to głupia rada, przecież ty nie chcesz mieć seryjnego samochodu. No ale przynajmniej nie będzie nic wyskakiwać Edytowane 19 Września 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Odgrzewam i ponawiam pytanie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregi Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Podepnę sie pod ten temat,otóż od kilku dni pali mi się check,po odczycie okazało się że nie działa mi grzałka sondy lambda,w sumie nie ma to znaczenia dla pracy silnika ale nie lubię jak coś niepotrzebnie mi sie pali więc sondę chcę wymienić. Pytanie dotyczy tego która sonda jest wadliwa, podczas odczytu wyskoczyła mi informacja Bank2 Sensor2,która to strona i która sonda?.Wyobrazcie sobie że nawet mechanicy byli sporni co do tej kwestii. Z góry dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekmks Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 lewa tylna sonda patrząc z pozycji kierowcy (czyli strony lewa prawa przód tył są tak jak na aucie) informacja z serwisówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Gregi:mam sondę lambda w pełni sprawną w nadmiarze czyli na sprzedaż,i do tego za małe pieniądze.Zapraszam na priv w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 gregi - coś mi wygląda że sie znamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmteam Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 witajcie wyskoczył mi service engine soon Z kupiłem tydzień temu i jeszcze nie rozkminiłem wielu spraw czy da się wyłączyć bez komputera serwisowego service engine soon? czy można jakoś dokładniej sprawdzić nr błędu? jeśli nie można sprawdzić szczegółowo nr błędu to co może oznaczać ta kontrolka? np czas na wymianę oleju? ale nie powinno dotyczyć to oleju chyba że 350z ma czujnik zanieczyszczenia oleju w misce? aha, mam wersję USA z 2006r pomóżcie proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 chętnie bym pomógł, ale jeszcze nigdy mi check w Zetce nie wyskoczył. Myslę, że bez kompa się nie obedzie ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 witajcie wyskoczył mi service engine soon Z kupiłem tydzień temu i jeszcze nie rozkminiłem wielu spraw czy da się wyłączyć bez komputera serwisowego service engine soon? czy można jakoś dokładniej sprawdzić nr błędu? jeśli nie można sprawdzić szczegółowo nr błędu to co może oznaczać ta kontrolka? np czas na wymianę oleju? ale nie powinno dotyczyć to oleju chyba że 350z ma czujnik zanieczyszczenia oleju w misce? aha, mam wersję USA z 2006r pomóżcie proszę Witaj Ja ostatnio kupiłem interfejs diagnostyczny - http://allegro.pl/show_item.php?item=1853129251 ściągasz program PCMSCAN i możesz odczytać/skasować błąd. W ASO za taką przyjemność krzyknęli 182zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Witaj Ja ostatnio kupiłem interfejs diagnostyczny - http://allegro.pl/sh...item=1853129251 ściągasz program PCMSCAN i możesz odczytać/skasować błąd. W ASO za taką przyjemność krzyknęli 182zł a u pana Kazia można za ~50zł wykasować i dowiedzieć się co to za błąd, także opcja alledrogo chyba najkorzystniejsza - no i masz dostępne kiedy chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marekmks Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Witaj Ja ostatnio kupiłem interfejs diagnostyczny - http://allegro.pl/sh...item=1853129251 ściągasz program PCMSCAN i możesz odczytać/skasować błąd. W ASO za taką przyjemność krzyknęli 182zł pokażesz mi kiedyś jak to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.