Gość greentop Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Temat ten był już poruszany na tym forum, jednak wg mnie nigdzie nie został zrecenzowany w jasny sposób - przynajmniej dla mnie Moja propozycja i zarazem prośba - wpiszcie jakie przebiegi nakręciliście na tym silniku i jakie (jeśli zaistniały) naprawy musieliście "popełnić". Dodatkowo 5 groszy od siebie wg uznania, czyli spalanie, dynamika, wrażenia, przeglądy itp. Tylko proszę - nie zaśmiecajmy tematu postami w stylu 'Zrobiłem już moim QQ 120km i wszystko jest OK' Ja mogę rozpocząć tylko i wyłącznie od teorii - silnik teoretycznie bezobsługowy, bo rozrząd na łańcuchu, więc tylko olej i filtry co 30kkm. Przegląd w serwisie ok 900PLN. Kto kontynuuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robko30 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 167.000 km - na razie odpukać silnik bez zarzutu. Mialem klopot z chlodnicą EGR, poza tym nie bylo klopotow z silnikiem. Czasami zdarza się chwilowa utrata mocy - ale to najprawdopodobniej wina lopatek turbosprezarki. Dynamika po tym przebiegu widocznie mniejsza, spalanie wciąż takie samo tj. 7,5 l/100 km jazda mieszana. pozdrawiam Robko30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferrit Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 30.000 km żadnych problemów. Spalanie zimą 8..9 l/100 dużo po mieście. W trasie 7 l/100. Dynamika, przyspieszenie ok. DPF wypalany 3 razy na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Payne79 Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Przejechane 7 tyś km, ja mam również przeglądy co 30 tyś km (ponoć euro 4 miały co 20 ???) dynamika zadowalająca zwłaszcza w trasie spalanie 7l/100 (60%trasa 40%miasto), jeszcze nie wiem co to wypalanie DPF, po FL jest z tym dużo mniejszy problem. W serwisie rozmawiałem z właścicielem 3 letniego QQ 2.0 dci i mówił, że musi wypalać średnio raz w miesiącu Ogólnie jestem bardzo zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechoc Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Ja mogę rozpocząć tylko i wyłącznie od teorii - silnik teoretycznie bezobsługowy, bo rozrząd na łańcuchu, więc tylko olej i filtry co 30kkm. Przegląd w serwisie ok 900PLN. Kto kontynuuje? Panowie z Waszym podejsciem do wymiany oleju co 30kkm w silniku diesla to o jakiej trwałości można mówic!!!! Myślę że szybko zakończycie żywot swoich silników a zatem temat zostanie zamknięty a szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Payne79 Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Panowie z Waszym podejsciem do wymiany oleju co 30kkm w silniku diesla to o jakiej trwałości można mówic!!!! Myślę że szybko zakończycie żywot swoich silników a zatem temat zostanie zamknięty a szkoda Możesz wymieniać olej co 10 tyś. to twoje prawo. W renówkach przy tych silnikach wymiana jest co 30 tyś lub co 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechoc Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Możesz wymieniać olej co 10 tyś. to twoje prawo. W renówkach przy tych silnikach wymiana jest co 30 tyś lub co 2 lata. tak się składa, że renówki też mam osobowe i dostawcze i żaden serwis nie zalecał mi wymiany w dieslach oleju co 30 tys. lub 2 lata. Fakt wymieniam co 10 tys ale i duze przebiegi robie i zadnych awarii silnikowych (oprocz elektroniki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Możesz wymieniać olej co 10 tyś. to twoje prawo. W renówkach przy tych silnikach wymiana jest co 30 tyś lub co 2 lata. nie wiem co ile wymiane zleca aso - ale w 1.9 TDI wymianielem co 10 tys nie patrzac na zalecenia producenta i silnik mimo 170 tys byl jak nowy, podobnie turbo i jestem zwolenikiem takich wymian ...2 razy w roku przed zima + filtr paliwa, przed latem sam olej....zwlaszcza ze koszt niewielki [ w moim przypadku bylo to 125 pln za 4l motula 5w40 + 25 filtr oleju zakup w hurtowni - wymiana samemu - jedyny minus operacji zawiesc zuzyty olej do utylizacji - koszt 0 zł ewentualnie doliczyc koszt paliwa za te 4 km dojazdu] tym opisywanym 30 tys ......nie ufalbym...zwlaszcza ze gwarancja to tylko 3 lata a co potem? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkowal Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Możesz wymieniać olej co 10 tyś. to twoje prawo. W renówkach przy tych silnikach wymiana jest co 30 tyś lub co 2 lata. przy 1.9 dci i 2.2 dci Renault też zalecał wymiany co 30kkm - to tez padały jak muchy. Czekając jeszcze na QQ (planowy odbiór za tydzień) ujeżdżam póki co od 5 lat 2.2 dCi w lagunie i "zalecono" mi skrócić interwały wymian do 20kkm więc wymieniam co 15kkm i przejechałem 190kkm bez problemu (może przypadek moze nie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 25 tyś km i jak na razie ok. Dynamika bez zarzutu. Spalanie średnio 7-10, bardzo dużo miasta. Jeszcze nie wypalałem DPF. Czasami rano jak się odpala i wrzuca wsteczny (automat) to dziwnie nierówno pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taaatooo Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 12 tyś km i jak na razie ok. Dynamika bez zarzutu. Spalanie średnie jak w sygnaturze , bardzo dużo miasta 80-90%. Jeszcze nie wypalałem DPF (wymuszona procedura kierowcy), póki co działa automat (zauważyłem że autoprocedura wypalania filtra DPF dużo częściej włącza się w trasie, średnio co 400-500 km, w mieście rzadziej - co ok. 900-1000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Payne79 Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 12 tyś km i jak na razie ok. Dynamika bez zarzutu. Spalanie średnie jak w sygnaturze , bardzo dużo miasta 80-90%. Jeszcze nie wypalałem DPF (wymuszona procedura kierowcy), póki co działa automat (zauważyłem że autoprocedura wypalania filtra DPF dużo częściej włącza się w trasie, średnio co 400-500 km, w mieście rzadziej - co ok. 900-1000 km. Dziwne. Masz auto po FL i wypalałeś z tego co piszesz kilkanaście razy. Mi po przejechaniu 9000 km jeszcze nie zapaliła się kontrolka wypalania. Chyba, że żarówka kontrolki mi się spaliła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taaatooo Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Dziwne. Masz auto po FL i wypalałeś z tego co piszesz kilkanaście razy. Mi po przejechaniu 9000 km jeszcze nie zapaliła się kontrolka wypalania. Chyba, że żarówka kontrolki mi się spaliła a gdzie napisałem, że zaświeciła mi się kontrolka DPF ?? napisałem, że póki co działa automatyczne wypalanie filtra DPF, czyli coś co zaiplementowali w naszych QQ po FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pegaz Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 12 tyś km i jak na razie ok. Dynamika bez zarzutu. Spalanie średnie jak w sygnaturze , bardzo dużo miasta 80-90%. Jeszcze nie wypalałem DPF (wymuszona procedura kierowcy), póki co działa automat (zauważyłem że autoprocedura wypalania filtra DPF dużo częściej włącza się w trasie, średnio co 400-500 km, w mieście rzadziej - co ok. 900-1000 km. Witam, Kasią zrobiłem prawie 18kkm i z tego co mogłem zauważyć, to wypalanie filtra DPF włącza się samoczynnie co 800-1200 km, tak jest zresztą napisane na w jakimś temacie na forum. To że włączyło się wypalanie filtra można zauważyć po znaczącym wzroście spalania chwilowego. tak do 10-12 l/100km innym objawem jest smród jakby się podkłady kolejowe paliło pod maską- to czuć jak się stoi za autem . Takie wypalanie trwa przeważnie koło 8-10km, jadąc z mniej więcej stałą prędkością, bądź utrzymując silnik koło 2k obrotów (we Wrocławskich korkach sprawdzone - ludzie patrzą sę trochę dziwnie jak auto stoi na czerwonym i silnik pracuje na wys.obrotach, ale jest to lepsze niż potrzeba wypalenia w ASO za grubą kasę - to jak się zapali kontrolka filtra). Co do dynamiki, to mam mieszane uczucia, czasami autko wyrywa do przodu, że w fotel wciska i rogal się pojawia na twarzy, a czasem tylko dynamicznie przyspiesza (coś jak 110 konny ford) , nie wiem co może być tego powodem... Może ktoś miał taki problem... A jeszcze jedna sprawa, czy zauważył ktoś takie stuknięcie metaliczne pod autem jak się przyspiesza i potem drugi jak się puści gaz i samochód hamuje silnikiem z wysokich obrotów? Jest jedno puknięcie przy przyspieszaniu i jedno przy odpuszczeniu gazu. Słychać to przy otwartych oknach, przy zamkniętych nie... nie wiem co to może być, a do ASO na razie nie mam czasu jechać... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Mam podobne odczucie, ale zawsze myślałem, że tylko tak mi się wydaje... heh...mamy takie same odczucia...nie wiem czemu w nocy zawsze wydaje mi sie mega dynamiczny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 . A jeszcze jedna sprawa, czy zauważył ktoś takie stuknięcie metaliczne pod autem jak się przyspiesza i potem drugi jak się puści gaz i samochód hamuje silnikiem z wysokich obrotów? Jest jedno puknięcie przy przyspieszaniu i jedno przy odpuszczeniu gazu. Słychać to przy otwartych oknach, przy zamkniętych nie... nie wiem co to może być, a do ASO na razie nie mam czasu jechać... Pozdrawiam Witam,co prawda mam tiidę i tylko 1,5 dci ale miałem też te "stuknięcia" i strasznie mnie to irytowało.Okazało się że silnik miał luz na poduszce,dokręcili i jak ręką odjął.Może masz to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pegaz Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 heh...mamy takie same odczucia...nie wiem czemu w nocy zawsze wydaje mi sie mega dynamiczny.. nie chodzi tu jazdy ekstremalne nocą, zwłaszcza nocą i to po dobrych szerokich drogach . Tydzień temu miałem taki moment, kiedy auto przez 2 dni miało cudowne odejście, a potem jak ręką odjął. 136 konne v50 brata zbiera się dużo lepiej, a moment obrotowy i moc ma niższą. Może trzeba go podpiąć pod kompa i zdiagnozować.... Możecie sprawdzić u siebie zależność między włączonym i wyłączonym ESP? Przy wyłączonym ESP Kaśka jest żwawsza (takie jest moje odczucie)- tak jakby komp. kastrował silnik od dołu "bojąc" się zerwania przyczepności... Qashqai'a kupiłem w sierpniu 2010, może z softem coś pochrzanili... Nie ma znaczenia na jakim paliwie, zawsze to samo, czy jest to paliwo premium czy zwykły ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Ja mam takie samo odczucie w każdym samochodzie którym dłużej jeżdżę. Sądzę, że najprędzej trzeba by nasze mózgi podpiąć do kompa bo są mało obiektywne Taka ludzka natura. Trochę wpływu ma na pewno klimatyzacja. W nocy nie musi działać pełną parą co by tłumaczyło lepszą dynamikę właśnie o tej porze. Ogólnie jeżeli nie jest to bardzo wyraźne to bym się nie zadręczał i nie tworzył mitów o nie stabilnej pracy silnika 2.0dci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkowal Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 heh...mamy takie same odczucia...nie wiem czemu w nocy zawsze wydaje mi sie mega dynamiczny.. Mysle ze to kwestia temperatury powietrza, w dzień jak jest gorąco IC nie schładza optymalnie powietrza i dynamika wydaje się być słabsza .... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Mysle ze to kwestia temperatury powietrza, w dzień jak jest gorąco IC nie schładza optymalnie powietrza i dynamika wydaje się być słabsza .... byc moze sasiad.. pamietam jak ojciec mial Sunny N14..2.0 diesel. Latem przy wielkich upalach mialem wrazenie ze ciagne nim kiosk...jednak w nocy kiedy temp byla znacznie ponizej 20C..zdecydowanie lepiej. Takze moze cos w tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziolklu Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Wilgotnosc powietrza ma wply na przyrost mocy. Im wilgotniej tym moc powinna byc wieksza. Dodatkowo im wyższe ciśnienie atmosferyczne i im niższa temperatura otoczenia tez lepiej dla mocy. Do tej pory jezdzilem autami z silnikiem 1.9 TDi od VW i bylo to zauwazalne. Na QQ jeszcze nie testowane ale powinno byc podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek abdi Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Panowie, Ameryki tu nie odkrywamy z tym chłodniejszym powietrzem. Od zawsze przecież mówi się, że zima to najtańszy tuning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 tak z ciekawosci...mial ktos z Was okazje zmierzyc np G Tech-em przyspieszenie od 0 do 100 2.0dci ....jak to wyglada w realu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.