Gość helodor Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam szanownych Kolegów Ponieważ chodzi mi po głowie tino w benzynce mam pytanie czy ktoś z Was orientuje się czy jest możliwa bezproblemowa zamiana silnika 1.8 na 2.0? Chcę mieć 2.0 ale w manualu, a ten silnik wystepował tylko ze skrzynią CVT. Ciekawi mnie też co byloby łatwiejsze i tańsze: zamiana 1.8 na 2.0, czy zamiana skrzyni w 2.0 na manualną? Może ktoś ma jakieś doświadczenia lub interesował sie takim tematem? Będę niezmienie wdzięczny... pzdr helodor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Powiedział bym w skrócie - daruj sobie nie warto. Gdzieś kiedyś na forum czytałem takie rozważania na temat tego silnika i Primerki P11.144. Zbyt wiele rzeczy nie pasuje żeby się to opłaciło jeśli wogóle by się udało. Trzeba pamiętać że silnik to nie wszystko trzeba to jakoś zespolić z resztą mechanizmów + elektryka. To są zgoła odmienne silniki SR20 (chyba 3 odmiany 130,140,150 kM) "stary" sprawdzony lubiący, LPG, podkręcanie silnik 2,0 oraz 1,8QG a także 1,6QG (ale chyba tylko w Primerkach taki był).Nowoczesne jednostki, spełniające wyższe normy Euro z "własną" diagnostyką - ale też delikatniejsze, mające swoje bolączki (czasami łykanie olejku)itp. Nie chcę się mądrzyć nie jestem mechanikiem ale tak jak piszę czytałe trochę o tym bo moim cele była Primerka P11.144 a nie Tinka i troszkę się zagłębiałem w temat. Jeśli szukasz czegoś z kopytkiem to inny Vanik albo np właśnie Primerka 2,0 - chociaż teraz trzeba chyba mocniej uważać i nie pchać się w autka poniżej Euro3 bo mogą nas wkrótce dojechać jakimś podatkiem "Eco" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 dokładnie tak jak kolega pisze ,,, 1 rzecz to silnik z skrzynią trzeba złączyć 2 cała elektronika wiązka itp ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość helodor Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Tak podejrzewałem, że to za bardzo problematyczne. Problem w tym, że potrzebuje auta dla małżonki, która ma takie wymagania: 1. musi byc wysoki (teraz ujeżdża wagona r+ i niskiego juz nie chce) 2. musi miec kopytko 3. benzynka, bo większość po mieście - poza tym diesle bardziej problematyczne 4. nie może być za duży (duże vany odpadają), ale jednocześnie na tyle przestronny i ze sporym bagaznikiem, zeby spokojnie zapakować się na wakacje i 1-2 w miesiącu trasa 400 km. Ten warunek jest bardziej mój, bo zamieniam moja P11 kombi na dostawczaka i zostajemy bez auta rodzinnego. 5. cena do 20 tys. I te wszystkie warunki spełniłaby almera tino 2.0 w manualu (1.8 raczej za słaby i szlag by mnie trafił gdyby brał olej - a ryzyko podobno spore). No ale jak na złość takiej wersji nie produkowali... Dziekuję Kolegom za pomoc pzdr helodor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Jesli 1.8 za slaby to 2.0 pewnie tez. To tylko 20KM roznicy. Zalezy co rozumiesz pod pojeciem kopytko bo wyscigowka to zadna ale 1.8 pracuje calkiem przyzwoicie i nie jest zawalidroga. U mnie 311.000km przebiegu i nie bierze grama oleju, z 4-os. Rodzinka z boksem na dachu i przyczepa z lodka mozna spokojnie podrozowac po trasie 120km/h i silnik sie nie meczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.