Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problem z klimatyzacją


Gość zielony94

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zielony94

Witam mam taki problem mianowicie jakieś 5 miesięcy temu wymieniałem chłodnicę klimatyzacji i rurkę po wypadku i klima przez ten cały czas nie była nabita, dzisiaj byłem nabić klimę i okazało się że bardzo słabo daje mechanik powiedział że albo osuszacz albo sprężarka, może ktoś wie jak sprawdzić te dwie rzeczy lub ewentualnie co zrobić co by mogło pomóc. Pozdrawiam

 

Ktoś się wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem mianowicie jakieś 5 miesięcy temu wymieniałem chłodnicę klimatyzacji i rurkę po wypadku i klima przez ten cały czas nie była nabita, dzisiaj byłem nabić klimę i okazało się że bardzo słabo daje mechanik powiedział że albo osuszacz albo sprężarka, może ktoś wie jak sprawdzić te dwie rzeczy lub ewentualnie co zrobić co by mogło pomóc. Pozdrawiam

 

Ktoś się wypowie?

 

Osuszacz powinien być wymieniony jeżeli układ był rozszczelniony.

Jeżeli osuszacz jest zapchany to rurka w jego okolicy będzie się szronić.

Tak czy siak osuszacz do wymiany.Trzeba sprawdzić ciśnienia na tłoczeniu i na ssaniu.

Sam niewiele zrobisz bo trzeba mieć przynajmniej zestaw manometrów na R134A i 2 szybkozłącza (wysokie i niskie ciśnienie)

Wymiana po omacku będzie bez sensu.

Nie wiem jakiego masz mechanika ale gdyby sobie nie radził to znam takich co sobie poradzą:)

Szkoda kasy na ciągłe spuszczanie i ładowanie czynnika tym bardziej ,że cena samego czynnika w porównaniu do zeszłego roku podskoczyła prawie trzykrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Więc tak mechanik mówił mi i pokazywał 2 manometry na maszynie jeden był niebieski a drugi czerwony ten niebieski wskazówka była na poziomie 2 i mechanik mówił że to dobrze a ta na czerwonym była za nisko (lub mogę się mylić i było odwrotnie:/)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak mechanik mówił mi i pokazywał 2 manometry na maszynie jeden był niebieski a drugi czerwony ten niebieski wskazówka była na poziomie 2 i mechanik mówił że to dobrze a ta na czerwonym była za nisko (lub mogę się mylić i było odwrotnie:/)

 

Tak jak wcześniej napisałem potrzebne są narzędzia .bez nich nic nie zrobisz.

Zasada jest prosta był uklad rozszczelniony to sie wymienia osuszacz.

Profilaktycznie możesz umyć skraplacz jeśli jest brudny ale skoro wymienialeś to chyba jest czysty?

Zarośnięty skraplacz też obniża sprawność.

Mierzyleś temperaturę na wylocie w kabinie?Jak będzie okolo 20stC na zewnątrz zmierz jaka temperatura jest na wylocie przy średniej prędkości nawiewu.

Nie było nic przerabiane po wypadku ?Dłuższe rurki czy coś?

Cienka rurka robi się zimna,czy obie są ciepłe?Sprężarka się uruchamia?

Tak bez ładu i składu i w nieodpowiedniej kolejności ale tyle mi przyszło do głowy.

Tak jeszcze na czuja to odparowanie powinno być na poziomie -10-15st przy 3000obr.

Nie pamietam ile to barów bo nie robię klimy w samochodach i nie mam teraz manometru na R134A.

Jutro podpytam kogoś w pracy kto ma manometry ile to bedzie barów.

Poprzeglądam jeszcze serwisówkę z ciekawości,może jakoś od strony diagnozy komputerowej można temat ugryźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zielony94

Tak jak wcześniej napisałem potrzebne są narzędzia .bez nich nic nie zrobisz.

Zasada jest prosta był uklad rozszczelniony to sie wymienia osuszacz.

Profilaktycznie możesz umyć skraplacz jeśli jest brudny ale skoro wymienialeś to chyba jest czysty?

Zarośnięty skraplacz też obniża sprawność.

Mierzyleś temperaturę na wylocie w kabinie?Jak będzie okolo 20stC na zewnątrz zmierz jaka temperatura jest na wylocie przy średniej prędkości nawiewu.

Nie było nic przerabiane po wypadku ?Dłuższe rurki czy coś?

Cienka rurka robi się zimna,czy obie są ciepłe?Sprężarka się uruchamia?

Tak bez ładu i składu i w nieodpowiedniej kolejności ale tyle mi przyszło do głowy.

Tak jeszcze na czuja to odparowanie powinno być na poziomie -10-15st przy 3000obr.

Nie pamietam ile to barów bo nie robię klimy w samochodach i nie mam teraz manometru na R134A.

Jutro podpytam kogoś w pracy kto ma manometry ile to bedzie barów.

Poprzeglądam jeszcze serwisówkę z ciekawości,może jakoś od strony diagnozy komputerowej można temat ugryźć.

 

Więc tak skraplacz jest czyściutki temperatury na wylocie nie mierzyłem u mnie jest 8 stopni na dworze nie było nic przerabiane rurka którą wymieniałem jest tej samej długości te dwie rurki które są od klimy są lekko chłodnawe żadna nie jest ciepła, mam jeszcze pytanko osuszacz znajduje sie po prawej stronie chłodnicy taka grubsza tuba z wtyczką u góry?

dsc00262az.th.jpg

i rozumiem że jak będę wymieniał osuszacz to znowu klima do nabicia:/? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak skraplacz jest czyściutki temperatury na wylocie nie mierzyłem u mnie jest 8 stopni na dworze nie było nic przerabiane rurka którą wymieniałem jest tej samej długości te dwie rurki które są od klimy są lekko chłodnawe żadna nie jest ciepła, mam jeszcze pytanko osuszacz znajduje sie po prawej stronie chłodnicy taka grubsza tuba z wtyczką u góry?

dsc00262az.th.jpg

i rozumiem że jak będę wymieniał osuszacz to znowu klima do nabicia:/? Pozdrawiam

 

W załączniku masz trochę propagandy.

autoklima.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...