Grimm Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Wiem że temat na pewno wielokrotnie poruszany, ale ze względu na brak dokładności szukajki i braku czasu na hainesa proszę poradę. Chciałbym spróbować samodzielnie wymienić olej i filtry oleju, paliwa. Jakie narzędzia ? Co gdzie jest ? Jakiej marki filtry kupić ? Na co zwrócić szczególną uwagę ? Przebieg silnika ok.190tyś. lałem Mobil Super S 10W40, ubytki zerowe, brak dolewek. Zmieniać olej czy nie ? Primera P11 1.6V 96r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekS25 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Wiem że temat na pewno wielokrotnie poruszany, ale ze względu na brak dokładności szukajki i braku czasu na hainesa proszę poradę. Chciałbym spróbować samodzielnie wymienić olej i filtry oleju, paliwa. Jakie narzędzia ? Co gdzie jest ? Jakiej marki filtry kupić ? Na co zwrócić szczególną uwagę ? Przebieg silnika ok.190tyś. lałem Mobil Super S 10W40, ubytki zerowe, brak dolewek. Zmieniać olej czy nie ? Primera P11 1.6V 96r. Filtry marki Knecht, Mann, Filtron są najbardziej popularne; ja bym nie zmieniał na inny olej; dostęp do filtra w tym silniku jest kiepski z tego co widziałem to najlepiej z kanału sięgnąć.. Najlepszy do tego jest wiadomo specjalny klucz do filtrów ale coś tam kojarzę, że niektórzy jakoś używają starego paska klinowego tu niech spece się wypowiedzą Wiadomo, że olej spuszczamy jak jest ciepły poprzez spust w misce olejowej (nie odkręcałem więc nie wiem jaki klucz). Na co uważać... hmmm.. najważniejsze to nasmarować uszczelkę filtra przed założeniem Przed wlaniem świeżego oleju wyciągnąć troszkę bagnet; sprawdzać stan oleju po jakimś czasie.. Zaznaczyłem Ci filtr i korek spustowy; jak widać dostęp do filtra ciężki... Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez SlawekS25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Powiem Ci szczerze ze nie warto wymieniac samemu . Kupujesz olej i wymienia Ci w ramach zakupu. Oczywiscie moozesz sam wymienic. Do odkrecenia filtra oleju potrzebny jest klucz do filtrow lub jesli CI sie uda mozesz odkrecic paskiem klinowym. Przed zalozeniem iltra oleju trzeba posmarowac usczelke od filtra olejem. Mozesz go nawet zalac olejem. tylko tyle zeby sie nie wylalo jak go bedzies zakrecal . Wtedy po uruchomieniu silnika mniej trzeba bedzie dolac bo mnie oleju wejdzie do filtra. Jesli go nie zalejesz to wtedy wiecej dolejesz oleju. Zalewasz olejem silnik,chwile czekasz jak scieknie olej i wtedy mierzysz stan. Stary olej wypuszczasz jak silnik jest goracy . wtedy lepiej scieknie bo bedzie rzadszy. Nie zapomnij zakrecic korka od miski jak bedziesz wlewal swiezy olej. Przydalaby sie nowa uszczelka (pokladka miedziana ) pod korek spustowy. Korek jest czworakatny wiec klucz do odkrecania dopasujesz.Jesli chodzi o filtr paliwa to nie wiem gdzie jest w benzynie . W golfie mialem kolo zbiornika paliwa. Byc moze ze tam tez jest. Ja tez jezdze na mobilu i jak szlanki sie nie tluka to ja bym zostawil ten olej. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexiu Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Filtr paliwa jest pod maską na ścianie grodziowej po prawej stronie, jak się stoi przodem do autka, raczej z dobrym dostępem, trzeba tylko poczekać z odłączaniem wężyków, żeby ciśnienie zeszło (noc powinna wystarczyć - pompka podnosi ciśnienie przy każdym przekręceniu zapłonu). Co do oleju, to jak wyżej + Haynes zaleca trochę podnieść przód, żeby korek spustowy był bardziej w dole. No i dobrze jest na początku odkręcić wlew na górze, żeby potem ładnie spływało. Jeśli ma się trochę samozaparcia i cierpliwości oraz warunki, to robić samemu. Zawsze to nowe doświadczenia. Zazwyczaj tam, gdzie wymiana jest 'gratis' olej i filtry są odpowiednio droższe, więc wychodzą takie same pieniądze jak przy samodzielnym zakupie i zleceniu wymiany mechanikowi. Skomplikowana sprawa to nie jest, za pierwszym razem może być trochę nerwów, ale następne wymiany to będzie czysta przyjemność, i zawsze trochę grosza zostanie w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Kurcze,jeśli rzeczywiście dostęp do filtra jest paskudny to nie wiem czy sam się odpowiednio "poskładam" z powodu kręgosłupa Może jest jakiś inny sposób na filtr oleju, bo kupować na raz ściągacz się nie kalkuluje. Przy baku nie widziałem żadnego filtra paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekS25 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Kurcze,jeśli rzeczywiście dostęp do filtra jest paskudny to nie wiem czy sam się odpowiednio "poskładam" z powodu kręgosłupa Może jest jakiś inny sposób na filtr oleju, bo kupować na raz ściągacz się nie kalkuluje. Przy baku nie widziałem żadnego filtra paliwa. OMG... dopiero wyczytałem, że chcesz wymienić także filtr paliwa... wg mądrej książki: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Wielkie dzięki za porady. Tylko powiedzcie jak się obudowę filtra paliwa rozbiera ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wielkie dzięki za porady. Tylko powiedzcie jak się obudowę filtra paliwa rozbiera ? Witam Brak czasu na szukajki i Hainesa? Mniej czasu stracilbys na to niz na pisanie. Jaka obudowe filtra ty chcesz rozbierac??Pisales ze masz benzyne wiec filtr jest po prawej stronie przy scianie grodziowej co zreszta widzisz na zdjeciu ktore dal ci kolega.Odkrecasz dwa wezyki zakladasz nowy filter i po sprawie.Skoro piszesz o obudowie filtra paliwa to chyba raczej nie sprawdziles jeszcze gdzie on jest.A z filtrem oleju tak jak ci wczesniej pisali,lewarek kobylki i pod samochod.Nie mysle zebys mial jakies problemy ze zmiana nawet z twoim kregoslupem.Wejdziesz pod auto i sprawdzisz czy dasz rade odkrecic filtr a jak nie drgnie to wtedy bedziesz myslal o sciagaczu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Wiem gdzie jest filtr paliwa, sądziłem tylko że się go jakoś otwiera i w środku wymienia filtr docelowy.Jeśli to jest całość to OK. już wiem. A pisanie posta jest szybsze niż wertowanie stron WWW i eboka. Forum jest chyba do pomocy, więc nie rozumiem zbytnio Twojej krytyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 filtr oleju bardzo łatwo się odkręca od dołu. wjedź prawym kołem na krawężnik i kawałek kartonu pod du.. znaczy pod plecy i działasz. odkręcaj jak pisali wyżej paskiem klinowym lub dobrze ręcami złap i powinno pójść. bańka po płynie lub czymś innym z wyciętym bokiem na stary olej. cała filozofia żeby jak najmniej się za rękawy nalało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Wiem gdzie jest filtr paliwa, sądziłem tylko że się go jakoś otwiera i w środku wymienia filtr docelowy.Jeśli to jest całość to OK. już wiem. A pisanie posta jest szybsze niż wertowanie stron WWW i eboka. Forum jest chyba do pomocy, więc nie rozumiem zbytnio Twojej krytyki. Witam Ja cie absolutnie nie krytykuje tylko pisze co mysle.Filtr jest caloscia i tak jak pisalem wymiana jest bardzo prosta co zreszta sam widziales skoro na niego patrzales.Co do filtra oleju to koledzy dali ci juz tyle porad ze napewno dasz rade z zamknietymi oczami.Forum jest do pomocy z tu sie z toba zgadzam gdyz nie raz sam z niej korzystalem ale jest on tez wielka ksiega wiedzy w ktorej mozna poszykac odpowiedzi na pytania ktore nas nurtuja. Zycze powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Jeszcze raz wielkie dzięki koledzy za pomoc. Wszystko już wiem co i jak więc będę się brał sam do dzieła zamiast inwestować w mechanika. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 tak przy okazji... stary filtr odkręcamy również śrubokrętem. robimy mu wkłucie jak zorro swoją szpadką i kręcimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gusta Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Przepraszam kolego Grimm ale jak tego nie napiszę to "pęknę" Czytałem wszystkie wpisy powyżej i na początku myślałem, że sobie jaja robisz. Dopiero potem zrozumiałem, że ty tak na poważnie, że pierwszy kwietnia był parę dni temu.... Prawie 500 postów a ty zadajesz pytanie jak wymienić filtr. To o czym ty dyskutowałeś do tej pory na forum? Prostsze od tego może być chyba tylko dopompowanie koła. I to nawet bez kanału. Ostatnio wymieniłem olej podstawiając "cegłówki" pod przednie koła. Wiem, zostanę zaraz skrytykowany, że od tego jest forum, żeby zadawać pytania. Napisałem to jednak nie ze złośliwością tylko ze zdziwieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexiu Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 tak przy okazji... stary filtr odkręcamy również śrubokrętem. robimy mu wkłucie jak zorro swoją szpadką i kręcimy. Ostrożnie z przekłuwaniem filtra, filtr nasadza się na tulejkę wychodzącą z silnika, którą można ułamać przy takim odkręcaniu filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Zrobione Zajęło mi to trochę czasu i pociekło oleju po rękawie, filtr oleju ręką odkręciłem bez problemu a wymiana filtra paliwa tak jak pisaliście to pestka. Dzięki wielkie koledzy za cenne wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 i co? nie taki diabeł straszny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Piszecie, że ręką da radę wymienić filtr oleju... Ale jakbym chciał użyć klucza, to jaki wybrać? Tak jak patrzę, to są co najmniej dwa rodzaje, taki z łańcuszkiem albo z paskiem. Chyba, że oba spasują? Chciałem zrobić drugą wymianę sam, bo raz, że macherzy krzyczą 30zł, a klucz ok. 15 kosztuje, dwa, że ostatnio mi zalali za dużo i musiałem i tak trochę spuścić (wlali całe 4l zamiast 3,7 i mi się wyciek pojawił, do tego kontrolka oleju się dziwnie zachowywała przy odpaleniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 lepszy jest chyba ten z paskiem, ale można poprostu użyć jakiegoś paska klinowego i ręki. owijasz filtr paskiem i odkręcasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Wszystko zależy jak kto mocno dokrecił filtr oleju . Bo guma pewnie sie zaciagnie i może być problem żeby ręką odkrecić. I wtedy kluczem do filtrów by trzeba było kupić. Bo nowy filtr najlepiej olejem posmarowac uszczelke. A wiadomo że najpierw spuścić olej z misy a pózniej dopiero filtr i po rękawie nie pocieknie. A ilość oleju też lepiej zalewać na kilka razy niż raz a za dużo i na prostej powierzchni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) miałem dziś rano bardzo przykrą niespodziankę. Odpalam nyskę i kontrolka oleju nie zgasła Pomyślałem "co do ch..a !!!" Myślałem czujnik padł, ale odkręciłem korek wlewowy i wałek rozrządu chodził na sucho. Natychmiast zgasiłem, sprawdziłem olej w silniku (był) i zacząłem myśleć co się stało. Kolejny krok jaki można wykonać "pod blokiem" to wymiana filtra oleju i "BINGO !! Mój FILTRON OP 588 się najzwyczajniej zatkał. Założyłem jakiś włoski za 26zł. z najbliższego sklepu i wszystko wróciło do normy. Takie ot, może kiedyś komuś się przyda. Edytowane 15 Lutego 2012 przez nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 To tak jak mi jakiś czas temu w tych mrozach parafina sie wytracała w filtrze paliwa i zaczynał ciężko odpalać i od razu wiedziałem że woda może być w filtrze i parafina i jak najszybciej była wymiana. I wszystko wróciło do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 tylko że to filtr oleju stanął i żadnych wcześniej oznak nie było, nawet przy -25 wszystko było jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Pewnie w miarę świeży był filtr oleju. I bądź tu mądry i kupić niby filtrona i nie wiadomo czy oryginał. Chyba ze trafiłeś na nieszczęsny filtr 1 na kilka tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 do tego wypadku na Filtrona nie mogłem narzekać, kontrolka gasła niemal odrazu i było ok. mam jeszcze 5000 do wymiany oleju, pojeżdżę narazie na tym co założyłem i zobaczę, ale pewnie wezmę knechta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.