Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

maxima a32 3,0 v6 98r usa zapłon cewki


Gość darojarosz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość darojarosz

Witam serdecznie.

Po przeczytaniu kilku tematów na forum postanowiłem przedstawić swój problem, którego nie znalazłem tutaj.

Problem dotyczy cewek czy też zapłonu, a mianowicie:

cewki kupione nowe (185zł/szt na allegro) i oryginalne używki, chodzi o te dłuższe

silnik nadal pracuje nie równo ale bez tragedii, wyczuwalne drgania na wolnych obrotach, szczególnie na postoju przy załączonym "D" (automat)

następnie u elektromechanika wymieniony czujnik stukowy, naprawiona instalacja drugiej sondy (z tego powodu tak jakby wcześniej była walnięta), wyregulowana przepustnica, na jednym wtrysku benz poprawiona uszczelka i zabezpieczona silikonem, wyczyszczony EGR.

objawy zminimalizowane o niebo ale nadal wyczuwalne drgania j.w.

 

To co zauważyłem wcześniej jak i teraz też:

w garażu przy zgaszonym świetle patrząc na cewki, widać jak przeskakuje iskra na kolektor !!!

czy to normalne? jaka jest Waszym zdaniem przyczyna tego.

 

Autko pracuje tak to normalnie. zero problemów (poza tymi podanymi wyżej)

Z góry dziękuję za odpowiedzi i zaangażowanie.

Darek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To co zauważyłem wcześniej jak i teraz też:

w garażu przy zgaszonym świetle patrząc na cewki, widać jak przeskakuje iskra na kolektor !!!

czy to normalne? jaka jest Waszym zdaniem przyczyna tego.

 

 

nienormalne, walnięta cewka lub świeca zamień miejscami z taka co nei przebija i będziesz wiedział, jak się zmieni miejsce przebicia to cewka, jak zostanie to samo to świeca,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że jesteś z Łodzi. Obstawiam cewki. Robimy praktycznie same nissany, a i 2 Maximy mamy osobiście. Tak się zastanawiam czy wszystkie maximy z Łodzi naprawiamy, ale widzę że się mylę skoro do nas nie trafiłeś :) Jest co popodkładać to możesz podjechać i rozwiążemy ten problem. Zadzwoń najlepiej do mnie 602-413-692 to będzie łatwiej obgadać temat :) Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darojarosz

No tak - cewki. Też tak myślałem. Ale strzelają wszystkie 3 !!!

Jak kupiłem 3 nowe (te po 185zł na allegro), od razu po zamontowaniu - strzelały.

Używki oryginalne tak samo.

Świece platynowe, wymienione pod koniec roku. Sprawdzone i są bez zarzutu.

Jak dla mnie to nie do końca muszą być cewki.

Jutro jestem umówiony z Pawłem i zobaczymy co dalej.

Oczywiście dam znać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jutro auto wpada do mnie na serwis także przy okazji obadam ten problem, trafiłeś w termin VQPower :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zlokalizowałem jedną padniętą cewkę. ciepanek, działamy coś u Ciebie w tym temacie bo jak mówiłeś też coś miałeś nie tak :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tak... Na trzech garach skacze iskra :/ auto narazie unieruchomione bo przy okaziji troche gaziarzy "poprawiam" :P Ale jak sobie pomysle ze 3 cewki musze kupic to az mi sie niedobrze robi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie czy tylnie?

 

Moze w US taniej bym Ci zalatwil i wyslal poczta. Dosyc to male i lekkie wiec koszta wysylki powinny byc groszowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzieki wielkie VQPower, ale wczoraj juz zamowilem wlasnie z usa :) cena w stosunku do naszej nieporownywalna.... ale jakbym mial jakies pytania w przyszlosci badz mala prosbe to sie odezwe :) Pozdrawiam

 

Cewki przyszły, założyłem, zrobiłem 15km i jak narazie odpukać wszystko jest ok. Na tych uszkodzonych nagminnie przerywał szczególnie na gazie w przedziele obrotów 1000 - 2000 przy maksymalnie wcisnietym pedale gazu. Teraz tego niema na szczęście ale zobaczymy co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiscie od cewek, ale jak jak mowisz, ze iskra skacze to juz masz przyczyne... Zamien miejscami ta cewke z inna i zobacz czy wciaz skacze iskra jezeli tak to masz cewke do wymiany. Ewentualnie mozesz jeszcze posprawdzac swiece i zrobic balance test w nissandatascan badz podobnym, sprawdz rozniez czy nie ma zwarcia na kondensatorze i posprawdzaj miernikiem poziomy sygnalów - sprawdz czy sa takie jak podaj service manual do maximy. Jezeli zrobisz to wszystko to masz w zasadzie pelna diagnostyke ukladu zaplonowego.

 

P.S.

Chyba chwalilem dzien przed zachodem slonca. Wczoraj cos mi silnik na wolnych minimalnie nierowno chodzil.. Wjechalem do garazu i moim oczom ukazaly sie skaczace iskry na 3 nowych cewkach (tylnych) ktore wymienilem 10 dni temu.... Juz nie mam ku**a sily.. Ale zaraz biore sie do roboty bo mam pare pomysłów na przerobienie troche tego felernegu ukladu zaplonowego:) Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...