Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wieszające się obroty. Wymiękam :(


Depesz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam spory problem z obrotami. Od razu mówię ze przeczytałem wszystkie tematy odnośnie obrotów, czyszczenia krokowca itp. Mój problem objawia się tym ze dodając gazu na biegu jałowym obroty spadając, zaczymuja sie na poziomie 1200obr/min na jakieś 5-10 sekund i spadają do normalnych 600&700 obrotów. Na pewno nie jest to wina linki (sprawdzone), silnik krokowy wyczyszczony i sprężynka naciągnięta, wyczyściłem również przepustnice ręcznie nie psikaczem. Obroty też regulowałem, czarną plastikowa śrubą ale nic to nie dało, regulacje przeprowadzałem z odpiętym czujnikiem położenia przepustnicy jak i z podpiętym. Co ciekawe, jeśli odepnę czujnik położenia przepustnicy, obroty zachowują sie normalnie, spadają od razu i ma lepsze przyspieszenie. Jeśli go podepnę jest lipa. Komputer testowany na zworkę, zero błędów. Czy to wina czujnika położenia przepustnicy? A zaczęło się to wtedy jak chciałem podnieść obroty i pokręciłem Czerną plastikowa śrubą od obrotów. Od tego czasu nie schodzą tak jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam spory problem z obrotami. Od razu mówię ze przeczytałem wszystkie tematy odnośnie obrotów, czyszczenia krokowca itp. Mój problem objawia się tym ze dodając gazu na biegu jałowym obroty spadając, zaczymuja sie na poziomie 1200obr/min na jakieś 5-10 sekund i spadają do normalnych 600&700 obrotów. Na pewno nie jest to wina linki (sprawdzone), silnik krokowy wyczyszczony i sprężynka naciągnięta, wyczyściłem również przepustnice ręcznie nie psikaczem. Obroty też regulowałem, czarną plastikowa śrubą ale nic to nie dało, regulacje przeprowadzałem z odpiętym czujnikiem położenia przepustnicy jak i z podpiętym. Co ciekawe, jeśli odepnę czujnik położenia przepustnicy, obroty zachowują sie normalnie, spadają od razu i ma lepsze przyspieszenie. Jeśli go podepnę jest lipa. Komputer testowany na zworkę, zero błędów. Czy to wina czujnika położenia przepustnicy? A zaczęło się to wtedy jak chciałem podnieść obroty i pokręciłem Czerną plastikowa śrubą od obrotów. Od tego czasu nie schodzą tak jak powinny.

 

Witam

 

Temat byl juz kilka razy walkowany ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi.Ja mam identyczny problem i tak jak ty wyczyscilem juz wszystko co mozliwe ale nie dalo to zadnego efektu.Tak jak u ciebie 1200 przez kilka sekund a pozniej spada na normalne obroty.Powiem szczerze ze wczesniej wieszaly sie wyzej ale po odpieciu aku poprawilo sie troche bo teraz wiesza sie na 1200 :D

Jak cos wymyslisz z tym to daj znac bo juz mnie to troche zaczyna denerwowac a nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi.

 

Pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzę że nie jestem jedyny:) Podmieniałeś może czujnik położenia przepustnicy? Coś mi sie wydaje że to przez niego mamy takie problemy. Z tego co sie orientuje jest to zwykły potencjometr którego oporność można pomierzyć miernikiem. Miałem kiedyś starą fieste w której to wymieniałem bo tez był problem z obrotami. Jutro to pomierzę jak czegoś sie dowiem to oczywiście dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sebastian89

Depesz nie tracisz wiele przy podmienieniu czujnika...

Na allegro stoi ok 100zł np. http://allegro.pl/primera-p11-czujnik-polozenia-przepustnicy-i1560907075.html

Jak nic Ci to nie da to wystawisz na allegro za tą samą cenę;)

Może spróbuj podłączyć do kompa i zobacz czy coś wykryje...jakiś błąd który ja zawiesił...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian pisalem wczesniej ze test kompa wypadł pomyślnie. Czujnik pomierze i sie może wyjasni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem , nie znam sie, nie pojmuje tego, ale z tego co czytalem na forum to po czyszczeniu przepustnicy w silnikach benzynowych trzeba zrobic adaptacje czyli nauke wolnych obrotow. Primera dzial ogolny jest link tricki i sztuczki primera i nie tylko i tam jest link Nauka wolnych obrotow. Pozdrawiam , moze choc troche pomoglem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to jest w miare normalne.. tez to czasami mam i ilewam to ;) na 2 sekundy niech pochodzi na 1200. GDzies czytalem ze to jest tak specjalnie zeby unormowac mieszanke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem auto to nie mialem z tym problemów. Obroty ładnie schodziły na swój poziom. Kolega ma ten sam silnik i u niego wszystko dziala dobrze. Z tego co sobie przypominam wszystko zaczęło sie od pokręcenia śruba od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depesz nie tracisz wiele przy podmienieniu czujnika...

Na allegro stoi ok 100zł np. http://allegro.pl/primera-p11-czujnik-polozenia-przepustnicy-i1560907075.html

Jak nic Ci to nie da to wystawisz na allegro za tą samą cenę;)

Może spróbuj podłączyć do kompa i zobacz czy coś wykryje...jakiś błąd który ja zawiesił...

Pzdr

 

Witam

 

Troche przesadziles z ta porada.Chcesz zeby kupil czujnik do tego uzywany ktory nie wiadomo czy jest sprawny??Moze tez z nim cos jest nie tak,ale jak to na Alledrogo stan napewno igla.

Ja ogolnie odradzam ten manewr.

 

Pozdrawiam

 

Nie wiem , nie znam sie, nie pojmuje tego, ale z tego co czytalem na forum to po czyszczeniu przepustnicy w silnikach benzynowych trzeba zrobic adaptacje czyli nauke wolnych obrotow. Primera dzial ogolny jest link tricki i sztuczki primera i nie tylko i tam jest link Nauka wolnych obrotow. Pozdrawiam , moze choc troche pomoglem.

 

Masz racje w tym co piszesz.Problem tylko w tym ze ja juz przeprowadzalem nauke wolnych obrotow 2 razy ale nic nie pomoglo.Tak wiec albo robilem to nie tak lub cos innego jest przyczyna wieszania sie tych obrotow.

 

Pozdrawiam

 

wg mnie to jest w miare normalne.. tez to czasami mam i ilewam to ;) na 2 sekundy niech pochodzi na 1200. GDzies czytalem ze to jest tak specjalnie zeby unormowac mieszanke

 

U ciebie to jest 2 sekundy co moze jest i calkiem normalne,u mnie to 5 sekund a czasami wiecej a to juz raczej nie normalne.Napewno jest jakas przyczyna tego i jestem ciekawy kto pierwszy znajdzie odpowiedz bo ja szczerze mowiac juz sie poddalem.

 

Pozdrawiam i powodzenia

Edytowane przez Dani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałem problem z obrotami :) Co było przyczyną nie wiem bo zrobiłem wiele czynności na raz. A mianowicie:

 

- Sprawdziłem napięcie z czujnika położenia przepustnicy, wynosiło 0,38V za mało ,przestawiłem go by miał napięcie 0,45V

 

- Wykręciłem przepustnice, silnik krokowy i oprócz czyszczenia odkręciłem czarną śrubę za kapselkiem w silniku krokowym, wyciągnąłem sprężynę i naciągnąłem ja dość mocno. Plastikową śrubę za kapselkiem zakleiłem silikonem żeby nie Ciągnął lewego wiatru.

 

- Uszczelka miedzy przepustnica a silnikiem krokowym wydawała się zbyt cieka to osadziłem ją na silikonie.

 

- Plastikowa śruba od regulacji obrotów ma gumowy simering jako uszczelkę i trochę przepuszczał powietrze. Dla testów zakleiłem ją plasteliną :devil: (nie bić) zawsze można wydłubać i kręcić :)

 

Po wykonaniu tych czynności i wyregulowaniu obrotów na odpiętym TPS-ie auto zaczęło normalnie schodzić z obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozwiązałem problem z obrotami :) Co było przyczyną nie wiem bo zrobiłem wiele czynności na raz. A mianowicie:

 

- Sprawdziłem napięcie z czujnika położenia przepustnicy, wynosiło 0,38V za mało ,przestawiłem go by miał napięcie 0,45V

 

- Wykręciłem przepustnice, silnik krokowy i oprócz czyszczenia odkręciłem czarną śrubę za kapselkiem w silniku krokowym, wyciągnąłem sprężynę i naciągnąłem ja dość mocno. Plastikową śrubę za kapselkiem zakleiłem silikonem żeby nie Ciągnął lewego wiatru.

 

- Uszczelka miedzy przepustnica a silnikiem krokowym wydawała się zbyt cieka to osadziłem ją na silikonie.

 

- Plastikowa śruba od regulacji obrotów ma gumowy simering jako uszczelkę i trochę przepuszczał powietrze. Dla testów zakleiłem ją plasteliną :devil: (nie bić) zawsze można wydłubać i kręcić :)

 

Po wykonaniu tych czynności i wyregulowaniu obrotów na odpiętym TPS-ie auto zaczęło normalnie schodzić z obrotów.

 

 

 

Witam kolege,

czy w jakis prosty sposob mozesz mi wytlumaczyc jak sie reguluje napiecie czujnika polozenia przepustnicy tz. gdzie podpiac miernik i jak regulowac ( czy to chodzi o ta srubke co jest nakretka skontrowana przy lince gazu???)

Taka regulacja to tak jakby mi ASO zrobilo adaptacje przepustnicy???

Ostatnio czyscilem pare rzeczy:P tj. przepustnice, przeplywomierz i krokowy(chyba to on z taka plastikowa czarna srubka z lewej strony??)

plynem do gaznikow

 

Mam objawy takie jak ty a do tego, obroty zatrzymuja sie na ok. 1200 obr. i spadaja, nieraz spadna normalnie do 800-900obr podskocza do 1100-1200 i spadna.

Poza tym na zimnym silniku po odpaleniu utrzymuja sie do nagrzania na 2000 obr.

Dodam ze przed czyszczeniem tez bylo podobnie ale teraz to nawet chyba jest gorzej;p

Jeszcze mam problem ze gdy jade powoli na biegu i chce delikatnie dodac gazu do tak delikanie szarpie silnikiem.

 

Bledy jakie mi pokazywalo to wlasnie blad czujnika przepustnicy(ale to po czyszczeniu i moze dlatego ze go odpialem, skasowalem i nie wraca)

i blad polozenia czujnika stukowego

 

Moj samochod do p11 1998 2.0 131km chyba SRDe, benzyna + lpg sekwencja od wczoraj;p

ale to na benzynie sie juz dzialo i tak samo jest na gazie

 

Za wszelka pomoc z gory dziekuje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy jak wy, z tym szarpaniem silnikiem mam podobnie ale mysle ze jest to wina przewodow albo swiec, ewentualnie to i to :D Postaram sie zrobic jak kolega wyzej, nie ukrywam ze przydalaby sie jakas instrukcja mocno obrazkowo co i jak z czym :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam kolege,

czy w jakis prosty sposob mozesz mi wytlumaczyc jak sie reguluje napiecie czujnika polozenia przepustnicy tz. gdzie podpiac miernik i jak regulowac ( czy to chodzi o ta srubke co jest nakretka skontrowana przy lince gazu???)

Taka regulacja to tak jakby mi ASO zrobilo adaptacje przepustnicy???

Ostatnio czyscilem pare rzeczy:P tj. przepustnice, przeplywomierz i krokowy(chyba to on z taka plastikowa czarna srubka z lewej strony??)

plynem do gaznikow

 

Mam objawy takie jak ty a do tego, obroty zatrzymuja sie na ok. 1200 obr. i spadaja, nieraz spadna normalnie do 800-900obr podskocza do 1100-1200 i spadna.

Poza tym na zimnym silniku po odpaleniu utrzymuja sie do nagrzania na 2000 obr.

Dodam ze przed czyszczeniem tez bylo podobnie ale teraz to nawet chyba jest gorzej;p

Jeszcze mam problem ze gdy jade powoli na biegu i chce delikatnie dodac gazu do tak delikanie szarpie silnikiem.

 

Bledy jakie mi pokazywalo to wlasnie blad czujnika przepustnicy(ale to po czyszczeniu i moze dlatego ze go odpialem, skasowalem i nie wraca)

i blad polozenia czujnika stukowego

 

Moj samochod do p11 1998 2.0 131km chyba SRDe, benzyna + lpg sekwencja od wczoraj;p

ale to na benzynie sie juz dzialo i tak samo jest na gazie

 

Za wszelka pomoc z gory dziekuje;)

 

 

Witam,

ponawiam swoje pytanie do kolegi, a moze ktos inny bedzie mi w stanie pomoc??? :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...