Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

silniki nissana za delikatne do gazu


Gość zielony
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!! o to nowe wiadomosci od mechanikow serwisu nissana w bialymstoku...twierdza oni ze nissan ma za delikatne silniki do instalacji gazowych...teorie swa opieraja na doswiadczeniach z ostatnich lat!!! podkreslaja ze oczywiscie silniki te sa nie do zdarcia ale instalacja gazowa nie zdaje egzaminu w tym wypadku poniewaz remontowali juz silniki aut na gaz z malym przebiegiem....!!!!

wlos sie na glowie jezyl gdy mi to opowiadali.... co wy na to? ile juz jezdzicie na zagazowanych autach i jak wam sie spisuja??? warto wogole wylozyc 4 kawalki na instalacje????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież gaz psuje każdy silnik...

Myślę że problem jak zawsze jest po stronie zlej regulacji tego gazu, za uboga mieszanka...

 

Mam kolege ktory bardzo często mnie odwiedza swoja zagazowaną P10GT ma instalacje gazową II gen. Mimo sporego przebiegu wynoszącego prawie 250tyś km z tego 80tyś na Gazie silnik nie bierze oleju i kompresje ma na dopuszczalnym lecz niższym niż nowy poziomie. (10,9 - 11,4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także mam II gen. i przejechałem nią już 45tys km. Przez ten okres wogóle sie nic niedziało i mam nadzieje że nic dalej niewyskoczy. Samochód ma przjechane 94tys. Przed załorzeniem instalacji w serwisie mówili mi podobne historie ale ja to olałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy montazu inst gazowej trzeba zmienic sweice na stopnień zimneijsze co żadko kiedy jest przestrzegane no i oczywiscie gaz musi być dobrze zestrojony.

 

Dobrze zestrojoony gaz to wzrost splania wzgledem benzyny o 20-30% wtedy jest mieszanka odpowiednio bogata i nie występują wysokie temperatury splania niezwykle szkodliwe dla zdrowia naszego Nismo.

Oczywiście przy bogatrzej mieszance gazu jest większa moc w stosunku do ubogiej.

 

Warto w zakładzie montującym instalacje gazową zapotać się o pomiar AFR, w dobrze zestrojonej instalcji i silniku wolnossacym powinien on wynosic ok. 9,5-10:1 to jest całkowicie bezpieczna granica ktora nie powinna mieć negatywnego wpływu na trwałość jednostki napędowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokaldnie mimo to że masz II generacje to paramatry są rewelacyjne jak na cośtakiego.

Powinienś sie pochwalić innym jakiej firmny masz mikser i parownik - ja to smiało polecam wszystkim 1,4 nissna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem Nismo (prymierzałem się do Sunny 1.6 bez lpg) zapytałem zaufanego gaziarza. Powiedział, że nie ma żadnych przeciwskazań.

Drugi zaufany gaziarz jeździł kiedyś Almerą z gazem i zero problemów.

 

Na ubogiej mieszance to wykończy się każde autko, nawet Ładę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się że Nissany maj miękkie silniki do gazu, chłopaki na nauce jazdy Micrami mają po 400 tyś i nic nie robili jeszcze w silniku, a nikomu chyba nie trzeba mówić co te auta przechodzą w czasie 12 godzinnej pracy szczególnie w warunkach jakie mieliśmy ostatnio ponad 35 stopni C. Ojciec też ma na nauce Micre i autko na gazie sprawuje się bardzo dobrze czego nie mogę powiedzieć o swojej Almerce ale to już jest inna historia. Dobrze założona instalka nic nie zrobi Nissanowi złego, takie jest moje zdanie.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie gazownik powiedział jak montowałem instalację że silniki nissana i chyba ogólnie japońskie jednostkii napędowe bardzo dobrze sobie radzą z zasilaniem lpg, w mojej instalce jeszcze poprosiłem gazowników by mi ją jeszcze podkręcili na kompie, no i daje czadu podobna moc jak na benzynie, oczywiście zależy na jakiej stacji się zatankuje, na tych mniejszych to zawsze jakieś badziewie mają wtedy odczuwa się spadek mocy jak bym słonia ciągnął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, u mnie to chyba nic się nie da kręcić bo mam pełną elektronikę i dwa silniki krokowe (na parowniku ina wężu). Jedyne co mogę sobie zrobić to restart kompa :-( , i ustalić czas reakcji parownika,

mam rację czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, u mnie to chyba nic się nie da kręcić bo mam pełną elektronikę i dwa silniki krokowe (na parowniku ina wężu). Jedyne co mogę sobie zrobić to restart kompa :-( , i ustalić czas reakcji parownika,

mam rację czy się mylę?

ale nadal masz instalke 2 generacji czyli kiszka.

 

ja na takiej w poprzednim samochodzie zrobilem 100kkm i nic sie nie dzialo. Tyle ze miesiac od zainstalowania zrobilem sobie wlasny kabelek i stroilem intalacje pod siebie. po kazdym zabigu w dolocie czy wydechu robilem sobie strojenie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież gaz psuje każdy silnik...

Myślę że problem jak zawsze jest po stronie zlej regulacji tego gazu, za uboga mieszanka...

 

Mam kolege ktory bardzo często mnie odwiedza swoja zagazowaną P10GT ma instalacje gazową II gen. Mimo sporego przebiegu wynoszącego prawie 250tyś km z tego 80tyś na Gazie silnik nie bierze oleju i kompresje ma na dopuszczalnym lecz niższym niż nowy poziomie. (10,9 - 11,4)

 

heh swiete slowa ! "gaz dobry jest w kuchence"

ale zgadzam sie w 100% ze wszystko zlaezy od instalki jej poprawnego montazu i poprawnej regulacji.! nie mozna traktowac instalacji jako bezopsulugowej. trzeba wymieniac regularnie filtry ( ja robilem to co 10kkm( i zastawalem tam niezly syf)), porzadnej regulacji i odpowiedniej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!! o to nowe wiadomosci od mechanikow serwisu nissana w bialymstoku...twierdza oni ze nissan ma za delikatne silniki do instalacji gazowych...teorie swa opieraja na doswiadczeniach z ostatnich lat!!! podkreslaja ze oczywiscie silniki te sa nie do zdarcia ale instalacja gazowa nie zdaje egzaminu w tym wypadku poniewaz remontowali juz silniki aut na gaz z malym przebiegiem....!!!!

wlos sie na glowie jezyl gdy mi to opowiadali.... co wy na to? ile juz jezdzicie na zagazowanych autach i jak wam sie spisuja??? warto wogole wylozyc 4 kawalki na instalacje????

heh stary nie zgodze sie z ta opinia!!. mam zaklad w ktorym robilem gaz w poprzednim samochodzie i przed zakupem almery mialem ochote ponownie zakladac w niej gaz.- zaklda ten zalozylo 2 mechnikow ktorzy prze kilka dobrych lat pracowlai w ASO nissana w Sosnowcu (Monia zna ten zaklad i tych gosci i moze potwierdzic o ich kompetencji) wiec Ci goscie po zamkniecu ASO otworzyli wlasny serwis nissanow i montaz LPG i opieram sie na ich opini - te silniki sa dogazu stworzone ( rozmowa o QG15) metalowy kolektor, brak kabli zaplonowych itp .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, u mnie to chyba nic się nie da kręcić bo mam pełną elektronikę i dwa silniki krokowe (na parowniku ina wężu). Jedyne co mogę sobie zrobić to restart kompa :-( , i ustalić czas reakcji parownika,

mam rację czy się mylę?

ale nadal masz instalke 2 generacji czyli kiszka.

 

ja na takiej w poprzednim samochodzie zrobilem 100kkm i nic sie nie dzialo. Tyle ze miesiac od zainstalowania zrobilem sobie wlasny kabelek i stroilem intalacje pod siebie. po kazdym zabigu w dolocie czy wydechu robilem sobie strojenie w trasie.

 

Miałeś dwa silniki krokowe? Jeśli tak to napisz na czym polegało strojenie, chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam N15 '97 1.4. Gaz od 20.000 km od listopada'04 sprawuje sie swietnie. Jeden problem to tylko wzrost zuzycia paliwa zwyklego. Normalnie bylo z 8 l w miescie, teraz z 10-11.

 

Zuzycie gazu to 10l w miescie przy jezdzie dosc paliwozernej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość IRENEUSZKA

Popieram jeśli chodzi o instalki lpg w ALMERCE 1,4 GX rocznik 99.Moją jeżdże już od pięciu lat na gazie i nie występują problemy.Przejechane mam 130 tys km w tym 90 na gazie.Zamontowaną mam instalke II generacji "LANDI RENZO".Przedstawie kilka praktycznych porad,aby wszystko było OKEY.1-RENOMOWANY WARSZTAT W KTÓRYM BĘDZIEMY MONTOWAĆ INSTALACJE.2-REGULARNA WYMIANA FILTRÓW(powietrza,gazowy).3-W OKRESIE ZIMOWYM PRZY NISKICH TEMPERATURACH PO ROZRUCHU NIECH SILNIK POPRACUJE KILKA MINUT NA BENZYNIE DO ODPOWIEDNIEJ TEMPERATURY.4-ŚWIECE ZAPŁONOWE(polecam NGK BKR-6E)CZYŚCIĆ OKRESOWO I SPRAWDZIĆ ODSTĘP MIĘDZY ELEKTRODAMI(0,8 mm).To oczywiście tylko podstawowe zagadnienia,nie wspomnę już jakości gazu, którym w wielu przypadkach nawet nie odpalimy kuchenki gazowej.Ale to pazostawiam naszym politykom.Reasumując to pamiętajmy że odpowiednio dobrana i skonfigurowana instalacja gazowa, plus te zabiegi o których wspomniałem wcześniej spowodują że"NASZE ALMERKI"będą nadal pracować bezawaryjnie i oszczędnie.Pozdrawiam wszystkich ALMERKOWCÓW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że zamontowanie gazu = utrata gwarancji i to najbardziej boli.

Inne koncerny juz troche popuściły i gwarancja jest utrzymana - warunkiem jest założenie odpowiedniej jakości instalki, a to nie zawsze jest tanie.

LPG szkodzi najbardziej nowoczesnym silnikom, czyli - bezpośredni wtrysk, - porcelanowe gniazda głowicy. na szczęście tego w nissanach nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Jako że przymierzam się do przejęcia naszej rodzinnej Almerki N16 1.8 na MOJĄ własność :D , proszę o poradę i informację którzy gazownicy na śląsku NAJLEPIEJ założą mi gaz do mojego autka.

Tak, przyznaję się, jestem chemicznym Ali'm i zagazuję wszystkie samochody które mam :]

Aha moze ktoś się orientuje jaki teraz jest koszt założenia instalacji co najmniej 4 generacji do 1.8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość appaloosa
2-REGULARNA WYMIANA FILTRÓW(powietrza,gazowy).

 

 

Powietrza to wymieniam a gazowy - gdzie to ?

Mam almerkę od niedawna - prezent od Teścia - zagazował nam przed wręczeniem - to mój pierwszy samochód i za bardzo się nie znam :oops:

 

 

Co jeszcze trzeba wymienić okresowo ( oprócz oleju, filtru powietrza , filtru oleju )? Byłem statnio na serwisowym przeglądzie instalacji gazowej - wszystko spoko - wymienili mi tylko jakąś część za 50 PLN w instalacji Nic oprócz tego nie wymieniałem

 

W instrukcji pisza - olej co 15 000 - słyszałem ze na gazie co 10 000 się powinno ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon
Hej!

Jako że przymierzam się do przejęcia naszej rodzinnej Almerki N16 1.8 na MOJĄ własność :D , proszę o poradę i informację którzy gazownicy na śląsku NAJLEPIEJ założą mi gaz do mojego autka.

Tak, przyznaję się, jestem chemicznym Ali'm i zagazuję wszystkie samochody które mam :]

Aha moze ktoś się orientuje jaki teraz jest koszt założenia instalacji co najmniej 4 generacji do 1.8 ?

 

tydzien temu zalozylem BRC sequent 24, koszt 3700 zeta, REWELACJA, montowalem w zabrzu przy ul. Galla i jak do tej pory nie narzekam na ta firme, serwisuje w niej nie tylko instalacje ale tez caly samochod, choc wiem ze niektorzy taksowkarze na nich narzekaja ale ja jestem zadowolony, szef jest wyjatkowo nie mily ale z reszta naprawde da sie dogadac :lol:

 

PS. ponoc na ligocie jest niezla firma od gazu ale nie znam adresu, chyba ul. Ligocka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za info, dopytam jeszcze znajomych o tą firmę z Ligoty, to parę km odemnie ;) Zaraz poszukam w jakiejś Panoramie Firm...

W razie czego miałbym blisko, byliby w zasięgu mojego ciosu, hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...