emre Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Witam, mam podobny problem w P12, zaświeciła mi się kontrolka check engine, podłączyłem do kompa i wyskoczył mi błąd złej mieszanki. Dodam, ze auto mi zapala bez zarzutu, nie gaśnie, nie szarpie, nie traci obrotów, kontrolka co jakiś czas się wyłącza i znowu zapala. Co to może być? Przepływomierz? Proszę o jakies wskazówki. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 masz gaz w samochodzie?? i jaki silnik??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 nie mam gazu, silnik 1.6 dodam jeszcze że samochód jest z 2002 roku, 65000 km, swiece były wymieniane, filtr paliwa wymieniany, zalałem jakies kijowe paliwo kiedy zapaliła mi sie rezerwa i od tej pory zaczął sie ten problem, trwa to juz prawie 2 tygodnie. znajomy powiedział mi, ze trzeba bedzie przeczyścić przepływomierz. co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 nie mam gazu, silnik 1.6 dodam jeszcze że samochód jest z 2002 roku, 65000 km, swiece były wymieniane, filtr paliwa wymieniany, zalałem jakies kijowe paliwo kiedy zapaliła mi sie rezerwa i od tej pory zaczął sie ten problem, trwa to juz prawie 2 tygodnie. znajomy powiedział mi, ze trzeba bedzie przeczyścić przepływomierz. co wy na to? To zatankuj jakiegoś dobrego paliwa np: V-Power i/lub dodaj środka do czyszczenia wtrysków lub podobne ustrojstwo. Przepływka od złego paliwa ci się nie zrypie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 To zatankuj jakiegoś dobrego paliwa np: V-Power i/lub dodaj środka do czyszczenia wtrysków lub podobne ustrojstwo. Przepływka od złego paliwa ci się nie zrypie. dzięki, mam nadzieje, że pomoże. dzięki, mam nadzieje, że pomoże. a możesz polecić jakis środek? gdzie to można kupić? w zwykłym motoryzacyjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 W motoryzacyjnym, tylko nie kupuj najtanszego gowna - przeciagnij potem fure na obrotach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 W motoryzacyjnym, tylko nie kupuj najtanszego gowna - przeciagnij potem fure na obrotach.. dzięki koledzy proszę o informacje czy zanieczyszczona przepustnica zawsze musi charakteryzowac się spadkiem obrotów, muleniem itp? dalej nie moge zlokalizowac błędu odnośnie swiecącej sie kontrolki check engine. samochós nie szarpie, nie dławi się, nie traci obrotów, normalnie przyspiesza, a kontrolka raz gaśnie a raz sie zapala. czy to moze byc brudna przepustnica? przepływomierz był czysty. dodam jeszcze, ze zaczeło sie wszystko od syfiastego paliwa... P12, 1.6 bez gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 a moze byś zdradził numer błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 błąd P0171 - zły skład mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 sprawdź sondę lambda czy się nie wiesza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 czy jesli sonda by sie wieszała to nie powinno wwalić bezsposrednio błędu sondy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 niekoniecznie, ale wystarczy podłączyć miernik i sprawdzić ja nie mówię, ze tak jest tylko od czegoś trzeba zacząć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 czy mogłbyś napisac jak to zrobic? gdzie dostane taki miernik? jakie są odpowiednie wartości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 zwykły miernik z castoramy za 20zł carny do masy a czerwony do czarnego przewodu na sondzie, ma falowac od 0V do 1V sprawdź jeszcze czy nie masz nieszczelności na kolektorze wydechowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 dzięki za pomoc, sorry ze zadaje takie pytania, ale mam podłączyć ten miernik przy uruchomionym samochodzie prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 sonda działa w porzadku, dalej nie moge znalezc przyczyn checka, auto nie spala wiecej, nie szarpie, nie spadają mu obroty, zapala normalnie, nie gasnie, wszystko jest w porządku tylko ta cholerna kontrolka sie swieci? wiecie może gdzie jest bezpiecznik od tego czeka? najchetniej bym sie go pozbył... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Mała rada ode mnie - nie bierz całkiem serio tego kodu błęu i uruchom wyobraźnię. Osobiste doświadczenie - miałem Hondę Accord, zapalał się CHECK ale nic się nie działo, auto jechało normalnie. Problem zaczął siępojawiać przy rozruchu ciepłego silnika. Na mrozie po -20 palił od strzału, a po tankowaniu na stacji benzynowej gdy silnik był zgaszony rozgrzany - musiałem czekać aż ostygnie do 70 stopni. Znalazłem kod błędu, który informował o braku paliwa lub niewłaściwej mieszance. Złośliwość całej sytuacji polegała na tym, że gdy zabierałem się za diagnozowanie tej usterki, wszystko działało zawsze bardzo dobrze. Zacząłem czytać pewne forum o Hondzie, poczytałem jak to ludzie jeździli do serwisu, że im wymieniali pompy paliwowe, że im wymieniali filtry paliwa - jednemu nawet nowe wtryski zafundowali za ponad tysiaka. A co było przyczyną - niesprawny przekaźnik pompy paliwa, co lepsze - rozbieralny. Wystarczyło go rozebrać z obudowy, polutować na nowo kilka nóżek bo zrobiły się zimne luty (zwykłą lutownicą) i działa. Paliło od strzału zawsze, nigdy nie miałem z tym już problemów. Jak kupiłem Micrę, po kilku jazdach okazało się że dostaje strasznej zmuły, gaśnie, przerywa. Od razu wbiłem tutaj na forum i znalazłem zaraz że trzeba przelutować nóżki od przepływomierza. Trzy luty poprawić. I wsio gotowe. Jak patrzyłem pod maskę do Micry, to poprzedni właściciel chyba szukał usterki, bo miałem nowe świece, nowe przewody WN, nową kopułkę i palec... Kupiłem ją za 2800 PLN bo niby miała progi zgnite. Naprawa progów 500 PLN, co daje w sumie 3300 PLN, a te autka chodziły wtedy po 3800-4500 PLN, bo to Super S :-) Warto czasem pojechać do przysłowiowego "Pana Władysława" co robił w PRL'u elektromechanikę w Polmozbycie, często będzie trafniej umiał zdiagnozować takie właśnie problemy, niż te całe komputery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Mała rada ode mnie - nie bierz całkiem serio tego kodu błęu i uruchom wyobraźnię. Osobiste doświadczenie - miałem Hondę Accord, zapalał się CHECK ale nic się nie działo, auto jechało normalnie. Problem zaczął siępojawiać przy rozruchu ciepłego silnika. Na mrozie po -20 palił od strzału, a po tankowaniu na stacji benzynowej gdy silnik był zgaszony rozgrzany - musiałem czekać aż ostygnie do 70 stopni. Znalazłem kod błędu, który informował o braku paliwa lub niewłaściwej mieszance. Złośliwość całej sytuacji polegała na tym, że gdy zabierałem się za diagnozowanie tej usterki, wszystko działało zawsze bardzo dobrze. Zacząłem czytać pewne forum o Hondzie, poczytałem jak to ludzie jeździli do serwisu, że im wymieniali pompy paliwowe, że im wymieniali filtry paliwa - jednemu nawet nowe wtryski zafundowali za ponad tysiaka. A co było przyczyną - niesprawny przekaźnik pompy paliwa, co lepsze - rozbieralny. Wystarczyło go rozebrać z obudowy, polutować na nowo kilka nóżek bo zrobiły się zimne luty (zwykłą lutownicą) i działa. Paliło od strzału zawsze, nigdy nie miałem z tym już problemów. Jak kupiłem Micrę, po kilku jazdach okazało się że dostaje strasznej zmuły, gaśnie, przerywa. Od razu wbiłem tutaj na forum i znalazłem zaraz że trzeba przelutować nóżki od przepływomierza. Trzy luty poprawić. I wsio gotowe. Jak patrzyłem pod maskę do Micry, to poprzedni właściciel chyba szukał usterki, bo miałem nowe świece, nowe przewody WN, nową kopułkę i palec... Kupiłem ją za 2800 PLN bo niby miała progi zgnite. Naprawa progów 500 PLN, co daje w sumie 3300 PLN, a te autka chodziły wtedy po 3800-4500 PLN, bo to Super S :-) Warto czasem pojechać do przysłowiowego "Pana Władysława" co robił w PRL'u elektromechanikę w Polmozbycie, często będzie trafniej umiał zdiagnozować takie właśnie problemy, niż te całe komputery. tyle, ze ja nie mam żadnych objawów, dosłownie żadnych, nie chce narażać się na koszty ponieważ czytalem wielkrotnie na forum ze ludzie wymieniali poł samochodu i nic to nie dawało, nadal sie swiecił ten check... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spamergt Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Mam podobny problem z tym checkiem (zły skład mieszanki) jednak w mojej P12 140km jest instalacja gazowa. Czy wiadomo od czego to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Mam podobny problem z tym checkiem (zły skład mieszanki) jednak w mojej P12 140km jest instalacja gazowa. Czy wiadomo od czego to jest? ja nie mam gazu, mimo to nie potrafie znalezc przyczyny tego checka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Z CHECKiem w Primerze jest niestety tak, że jak raz wystąpił jakiś błąd i wywalił CHECK ENGINE na desce rozdzielczej, to nawet jak usterka z jakiegoś powodu ustała, to CHECK ENGINE dalej się będzie świecił dopóki nie wykasujesz go podpinając komputer samochodu pod program diagnostyczny w serwisie. W Hondzie miałem tak, że jak się zapalił CHECK, to po kolejnym uruchomieniu silnika on się kasował, i ewentualnie zapalał się jak mu znów skład mieszanki nie pasował (miałem tam gaz II generacji, więc CHECK zapałał się zawsze przy jeździe dłuższej niż 20-30 km),. Teraz może się okazać że nie masz już żadnego błędu, żadna usterka nie wywołuje tego CHECKA, on po prostu pamięta że coś mu tam nie grało kiedyś, i nie zapomni póki mu ktoś (diagnosta w serwisie na przykład) w tym nie pomoże :-( Szwagrowi w P11 tak właśnie pamięta błąd, jeśli mu się pojawi (on też ma gaz) ale taki CHECK i bez instalacji LGP może się zaświecić - stare świece, spowodują raz na milion brak iskry na którymś cylindrze i już sonda lambda odczyta zły skład spalin, stary filtr powietrza nie da tyle oddechu ile powinien... można mnożyć powody, od tak błahych jak wymieniłem, po poważniejsze. Osobiście, polecam skasowanie CHECKa w serwisie, chyba że da się jak w niektórych markach, odpinając AKU na dłużej lub podobne zabiegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 kilka razy kasowalem juz ten błąd u diagnosty, ale nie serwisie i po jakims czasie znowu wyskakiwal, pozniej gasl i znowu sie wyswietlił. sugerujesz by jechac do serwisu? jaka jest roznica miedzy kasowaniem błędu w jakiejs stacji diagnostycznej a w serwisie poza ceną oczywiście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Użyłem zwrotu serwis, jako miejsca gdzie podepną pod kompa i pokasują błędy. Jeśli u diagnosty kasowałeś to OK, ale jeśli sytuacja się powtarza to polecam teraz jedynie bacznie obserwować (po ponownym skasowaniu CHECK'a) kiedy dokładnie się zapali ponownie. To często jest klucz do zdiagnozowania usterki... czy jest zimno, czy ciepło, czy jedziesz obciążony czy na pusto, czy jedziesz pod górę, czy może z góry na luzie. To są istotne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maraz44 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 mnie się zapalał dolałem płyn do czyszczenia wtryskiwaczy 14zł na bak i zgasła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.