Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

check engine P12


emre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam podobny problem w P12, zaświeciła mi się kontrolka check engine, podłączyłem do kompa i wyskoczył mi błąd złej mieszanki. Dodam, ze auto mi zapala bez zarzutu, nie gaśnie, nie szarpie, nie traci obrotów, kontrolka co jakiś czas się wyłącza i znowu zapala. Co to może być? Przepływomierz?

Proszę o jakies wskazówki. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam gazu, silnik 1.6

 

dodam jeszcze że samochód jest z 2002 roku, 65000 km, swiece były wymieniane, filtr paliwa wymieniany, zalałem jakies kijowe paliwo kiedy zapaliła mi sie rezerwa i od tej pory zaczął sie ten problem, trwa to juz prawie 2 tygodnie. znajomy powiedział mi, ze trzeba bedzie przeczyścić przepływomierz. co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam gazu, silnik 1.6

 

dodam jeszcze że samochód jest z 2002 roku, 65000 km, swiece były wymieniane, filtr paliwa wymieniany, zalałem jakies kijowe paliwo kiedy zapaliła mi sie rezerwa i od tej pory zaczął sie ten problem, trwa to juz prawie 2 tygodnie. znajomy powiedział mi, ze trzeba bedzie przeczyścić przepływomierz. co wy na to?

 

To zatankuj jakiegoś dobrego paliwa np: V-Power i/lub dodaj środka do czyszczenia wtrysków lub podobne ustrojstwo. Przepływka od złego paliwa ci się nie zrypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zatankuj jakiegoś dobrego paliwa np: V-Power i/lub dodaj środka do czyszczenia wtrysków lub podobne ustrojstwo. Przepływka od złego paliwa ci się nie zrypie.

 

 

dzięki, mam nadzieje, że pomoże.

 

dzięki, mam nadzieje, że pomoże.

 

a możesz polecić jakis środek? gdzie to można kupić? w zwykłym motoryzacyjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W motoryzacyjnym, tylko nie kupuj najtanszego gowna - przeciagnij potem fure na obrotach..

 

dzięki

 

koledzy proszę o informacje czy zanieczyszczona przepustnica zawsze musi charakteryzowac się spadkiem obrotów, muleniem itp? dalej nie moge zlokalizowac błędu odnośnie swiecącej sie kontrolki check engine. samochós nie szarpie, nie dławi się, nie traci obrotów, normalnie przyspiesza, a kontrolka raz gaśnie a raz sie zapala. czy to moze byc brudna przepustnica? przepływomierz był czysty. dodam jeszcze, ze zaczeło sie wszystko od syfiastego paliwa... P12, 1.6 bez gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie, ale wystarczy podłączyć miernik i sprawdzić ja nie mówię, ze tak jest tylko od czegoś trzeba zacząć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykły miernik z castoramy za 20zł carny do masy a czerwony do czarnego przewodu na sondzie, ma falowac od 0V do 1V

 

sprawdź jeszcze czy nie masz nieszczelności na kolektorze wydechowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

sonda działa w porzadku, dalej nie moge znalezc przyczyn checka, auto nie spala wiecej, nie szarpie, nie spadają mu obroty, zapala normalnie, nie gasnie, wszystko jest w porządku tylko ta cholerna kontrolka sie swieci? wiecie może gdzie jest bezpiecznik od tego czeka? najchetniej bym sie go pozbył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała rada ode mnie - nie bierz całkiem serio tego kodu błęu i uruchom wyobraźnię.

 

Osobiste doświadczenie - miałem Hondę Accord, zapalał się CHECK ale nic się nie działo, auto jechało normalnie. Problem zaczął siępojawiać przy rozruchu ciepłego silnika. Na mrozie po -20 palił od strzału, a po tankowaniu na stacji benzynowej gdy silnik był zgaszony rozgrzany - musiałem czekać aż ostygnie do 70 stopni. Znalazłem kod błędu, który informował o braku paliwa lub niewłaściwej mieszance. Złośliwość całej sytuacji polegała na tym, że gdy zabierałem się za diagnozowanie tej usterki, wszystko działało zawsze bardzo dobrze. Zacząłem czytać pewne forum o Hondzie, poczytałem jak to ludzie jeździli do serwisu, że im wymieniali pompy paliwowe, że im wymieniali filtry paliwa - jednemu nawet nowe wtryski zafundowali za ponad tysiaka. A co było przyczyną - niesprawny przekaźnik pompy paliwa, co lepsze - rozbieralny. Wystarczyło go rozebrać z obudowy, polutować na nowo kilka nóżek bo zrobiły się zimne luty (zwykłą lutownicą) i działa. Paliło od strzału zawsze, nigdy nie miałem z tym już problemów.

 

Jak kupiłem Micrę, po kilku jazdach okazało się że dostaje strasznej zmuły, gaśnie, przerywa. Od razu wbiłem tutaj na forum i znalazłem zaraz że trzeba przelutować nóżki od przepływomierza. Trzy luty poprawić. I wsio gotowe. Jak patrzyłem pod maskę do Micry, to poprzedni właściciel chyba szukał usterki, bo miałem nowe świece, nowe przewody WN, nową kopułkę i palec... Kupiłem ją za 2800 PLN bo niby miała progi zgnite. Naprawa progów 500 PLN, co daje w sumie 3300 PLN, a te autka chodziły wtedy po 3800-4500 PLN, bo to Super S :-)

 

Warto czasem pojechać do przysłowiowego "Pana Władysława" co robił w PRL'u elektromechanikę w Polmozbycie, często będzie trafniej umiał zdiagnozować takie właśnie problemy, niż te całe komputery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała rada ode mnie - nie bierz całkiem serio tego kodu błęu i uruchom wyobraźnię.

 

Osobiste doświadczenie - miałem Hondę Accord, zapalał się CHECK ale nic się nie działo, auto jechało normalnie. Problem zaczął siępojawiać przy rozruchu ciepłego silnika. Na mrozie po -20 palił od strzału, a po tankowaniu na stacji benzynowej gdy silnik był zgaszony rozgrzany - musiałem czekać aż ostygnie do 70 stopni. Znalazłem kod błędu, który informował o braku paliwa lub niewłaściwej mieszance. Złośliwość całej sytuacji polegała na tym, że gdy zabierałem się za diagnozowanie tej usterki, wszystko działało zawsze bardzo dobrze. Zacząłem czytać pewne forum o Hondzie, poczytałem jak to ludzie jeździli do serwisu, że im wymieniali pompy paliwowe, że im wymieniali filtry paliwa - jednemu nawet nowe wtryski zafundowali za ponad tysiaka. A co było przyczyną - niesprawny przekaźnik pompy paliwa, co lepsze - rozbieralny. Wystarczyło go rozebrać z obudowy, polutować na nowo kilka nóżek bo zrobiły się zimne luty (zwykłą lutownicą) i działa. Paliło od strzału zawsze, nigdy nie miałem z tym już problemów.

 

Jak kupiłem Micrę, po kilku jazdach okazało się że dostaje strasznej zmuły, gaśnie, przerywa. Od razu wbiłem tutaj na forum i znalazłem zaraz że trzeba przelutować nóżki od przepływomierza. Trzy luty poprawić. I wsio gotowe. Jak patrzyłem pod maskę do Micry, to poprzedni właściciel chyba szukał usterki, bo miałem nowe świece, nowe przewody WN, nową kopułkę i palec... Kupiłem ją za 2800 PLN bo niby miała progi zgnite. Naprawa progów 500 PLN, co daje w sumie 3300 PLN, a te autka chodziły wtedy po 3800-4500 PLN, bo to Super S :-)

 

Warto czasem pojechać do przysłowiowego "Pana Władysława" co robił w PRL'u elektromechanikę w Polmozbycie, często będzie trafniej umiał zdiagnozować takie właśnie problemy, niż te całe komputery.

 

tyle, ze ja nie mam żadnych objawów, dosłownie żadnych, nie chce narażać się na koszty ponieważ czytalem wielkrotnie na forum ze ludzie wymieniali poł samochodu i nic to nie dawało, nadal sie swiecił ten check...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z tym checkiem (zły skład mieszanki) jednak w mojej P12 140km jest instalacja gazowa. Czy wiadomo od czego to jest?

 

ja nie mam gazu, mimo to nie potrafie znalezc przyczyny tego checka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z CHECKiem w Primerze jest niestety tak, że jak raz wystąpił jakiś błąd i wywalił CHECK ENGINE na desce rozdzielczej, to nawet jak usterka z jakiegoś powodu ustała, to CHECK ENGINE dalej się będzie świecił dopóki nie wykasujesz go podpinając komputer samochodu pod program diagnostyczny w serwisie. W Hondzie miałem tak, że jak się zapalił CHECK, to po kolejnym uruchomieniu silnika on się kasował, i ewentualnie zapalał się jak mu znów skład mieszanki nie pasował (miałem tam gaz II generacji, więc CHECK zapałał się zawsze przy jeździe dłuższej niż 20-30 km),.

 

Teraz może się okazać że nie masz już żadnego błędu, żadna usterka nie wywołuje tego CHECKA, on po prostu pamięta że coś mu tam nie grało kiedyś, i nie zapomni póki mu ktoś (diagnosta w serwisie na przykład) w tym nie pomoże :-(

 

Szwagrowi w P11 tak właśnie pamięta błąd, jeśli mu się pojawi (on też ma gaz) ale taki CHECK i bez instalacji LGP może się zaświecić - stare świece, spowodują raz na milion brak iskry na którymś cylindrze i już sonda lambda odczyta zły skład spalin, stary filtr powietrza nie da tyle oddechu ile powinien... można mnożyć powody, od tak błahych jak wymieniłem, po poważniejsze.

 

Osobiście, polecam skasowanie CHECKa w serwisie, chyba że da się jak w niektórych markach, odpinając AKU na dłużej lub podobne zabiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka razy kasowalem juz ten błąd u diagnosty, ale nie serwisie i po jakims czasie znowu wyskakiwal, pozniej gasl i znowu sie wyswietlił. sugerujesz by jechac do serwisu? jaka jest roznica miedzy kasowaniem błędu w jakiejs stacji diagnostycznej a w serwisie poza ceną oczywiście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyłem zwrotu serwis, jako miejsca gdzie podepną pod kompa i pokasują błędy. Jeśli u diagnosty kasowałeś to OK, ale jeśli sytuacja się powtarza to polecam teraz jedynie bacznie obserwować (po ponownym skasowaniu CHECK'a) kiedy dokładnie się zapali ponownie. To często jest klucz do zdiagnozowania usterki... czy jest zimno, czy ciepło, czy jedziesz obciążony czy na pusto, czy jedziesz pod górę, czy może z góry na luzie. To są istotne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...