JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem bardzo dziwny objaw,którego wcześniej nie było...podczas skręcania czy to w lewo,czy w prawo,w początkowym okresie skrętu odczuwam na kierownicy taki objaw jakby zębatka poruszała się po listwie.Występuje to tylko na początku skrętu,w zakresie ruchu kierownicą 5-10cm góra-dół.Przy prędkości50-60 jest to bardzo odczuwalne(ale nie przy jeździe na wprost!koła są OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 zrób małą próbę - przy wyłączonym silniku pobaw się przez chwilę w wykonywanie małych (krótkich kątowo)częstych i delikatnych ruchów kierownicą w obie strony i posłuchaj uważnie a potem opisz wrażenia słuchowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 A myślałeś że nie sprawdzałem?Nawet z podniesionym przodem,z wyłączonym i załączonym silnikiem,napędem.... Przy wyłączonym silniku nic nie czuć,ujawnia się dopiero po włączeniu silnika,dla tego pisałem że najwyraźniej przy 50-60kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) Nie sądzę, aby było to związane z wspomaganiem. Raczej problem może tkwić w przekładni. Wspomaganie może w pewien sposób maskować niewłaściwą pracę przekładni. Im większa prędkość tym wspomaganie słabnie i stąd "bardziej czuć" pracę przekładni. Z drugiej strony to dziwne, że bez pracującego silnika efektu nie ma - co jednak w jakiś sposób "zahacza" o wspomaganie. Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Dałeś do myślenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) nic nie słychać na postoju więc raczej nie ma luzu na przekładni - były by stuki z okolicy podłogi. Nic sam nie wykombinujesz. Warto pożyczyć na chwilę - może nawet z aso? jakiegoś mechanika, zabrać go na pokład i pojeździć razem - niech rzuci okiem i uchem. Ja tak czasem robię A sam w międzyczasie zerknij na krzyżak, może poluzowała się śruba łącząca? choć to nieprawdopodobne. Domyślam się, że raczej czujesz na kole kierownicy minimalne drgania a nie słyszysz chrobot? Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 No właśnie,na kole kierownicy czuć ten objaw jakby zębatka chodziła po listwie,a bardziej obrazowo tak to czuć jak byście kręcili palcami magneto przy rowerze.Czuć właśnie takie przeskoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 hałas i grzechotanie przy skręcie plus drgania kierownicy daje uszkodzony przegub - kiedyś np zmora zastav, ale w note przy takim przebiegu to niemożliwe. Choć zawsze prewencyjnie warto obejrzeć gumowe miechy obu przegubów - czy przypadkiem któryś po zimie się nie rozerwał.Warto też zerknąć na przednie koła, czy nie odpadł gdzieś ciężarek. Utrata wyważenia powoduje w pewnym zakresie prędkości takie okresowe drgania. Innych pomysłów nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Nie,nie Dar,co do przegubu to wiem jaki jest objaw,tu nie zachodzi zmiana dźwięku przy zmianie prędkości jazdy,ciężarek też nie ma nic do tego,bo odczucie jest również przy zdjętych kołach.Coś mi się zdaje że tak jak mówił Red,może to być objaw maglownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) w note chyba nie ma typowej maglownicy - takiej listwy zębatej. Drążek kierownicy zespolony jest z silnikiem elektrycznym - pewnie przez jakąś przekładnię kątową - może ślimakową? świadczy o tym ustawienie silnika w stosunku do drążka kolumny Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) W note jest również listwa zębata tylko przełożenia są inaczej dobrane(pod wspomaganie)To co pokazałeś to cały zespół wspomagania,który podpinany jest do maglownicy. http://img11.allegroimg.pl/photos/64x48/15/43/37/50/1543375016 Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) czyli to co znalazłem dopiero chodzi po maglownicy i mamy całość Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) Warto by to jeszcze sprawdzić bez wspomagania. Może zjechać z jakiejś bezpiecznej górki bez odpalonego silnika i machnąć parę razy kierownicą (będzie trochę ciężej ). Sprawa jest moim zdaniem jeszcze nie jednoznaczna. Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 O widzisz! tego nie przerabiałem! nie koniecznie musi być górka,mam taką drogę gdzie mogę wyłączyć silnik,jutro sprawdzę...dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 uważaj na blokadę kierownicy, lepiej nie wyjmuj kluczyka ze stacyjki :rofl: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) Dzięki tato :whistle: A teraz dalej w temacie.Proszę was spróbujcie ruszyć kierownicą bez załączonego silnika,będzie ciężko,ale pokręćcie w zakresie ok.15 cm po obwodzie w jedną i drugą strone,oczywiście na postoju!.U mnie jest wyczuwalne i słyszalne bardzo głośne uderzenie właśnie w tym zakresie obrotu kierownicą. Edytowane 15 Kwietnia 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 (edytowane) ok - rano sprawdzę i złożę sprawozdanie jak jest u mnie może to znowu TTTM? Edytowane 15 Kwietnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Skoro wcześniej tego nie było, to raczej nie TTTM. Pewnie ktoś już by o tym wspomniał. Tym bardziej, że jak pisał Jacek jest to bardzo odczuwalne. Jacko, jak chcesz to możesz do mnie podjechać (okolice Ludwika) i porównasz z moim egzemplarzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Nie ma sprawy,kiedyś się umówimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 (edytowane) kręciłem u siebie przy wyłączonym motorze i nic. Tzn nie ma żadnego odczucia przeskakiwania, drgania kierownicy, zgrzytania czy innego hałasu. Kierownica chodzi ze sporem oporem i tak "gumowato", co bez wspomagania jest zrozumiałe ale nic poza tym Edytowane 16 Kwietnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 No to Houston mamy problem...owszem chodzi gumowato ale tak jak pisałem w zakresie tych 15cm lewo prawo słychać uderzenie i co gorsze czuć je! No cóż...pażyjom uwidim.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 No to Houston mamy problem...owszem chodzi gumowato ale tak jak pisałem w zakresie tych 15cm lewo prawo słychać uderzenie i co gorsze czuć je! Czyli wszystko zaczyna się kręcić wokół przekładni. Trzeba by osłuchać, skąd dochodzi to uderzenie. Same drążki trzeba chyba wykluczyć - nie możliwe aby walnięte były oba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Jak mi dokuczy to sie wybiorę na serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 (edytowane) Jak mi dokuczy to sie wybiorę na serwis Nie wiem, czy warto czekać. Usterki w przekładni mają raczej tendencję do pogłębiania się z racji ciągłego obciążenia. Nie wiem czy w Note jest możliwość regulacji docisku zębatki do listwy zębatej - bo chyba tego rodzaju mamy przekłądnię w Note. Być może wytworzył się luz dzięki któremu zębatka "przeskakuje" na listwie (zawsze się to dzieje na skręconych kołach, bo obciążanie wtedy jest większe). Jeżeli jest regulacja, może wysterczyć tylko "skasowanie" tego luzu i będzie po sprawie. Patrząc na fotkę zamieszczoną przez Dara wydaje się, że regulacja jest. Edytowane 17 Kwietnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Tzn.Luzów nie ma żadnych!,nawet przy 140 auto jedzie pewnie na wprost.Odczucie jest takie przy tych skrętach jakby zębatka za mocno dociskała do listwy i to właśnie czuć w początkowych skretach,to dobijanie zębów w listwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.