Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wspomaganie?


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem bardzo dziwny objaw,którego wcześniej nie było...podczas skręcania czy to w lewo,czy w prawo,w początkowym okresie skrętu odczuwam na kierownicy taki objaw jakby zębatka poruszała się po listwie.Występuje to tylko na początku skrętu,w zakresie ruchu kierownicą 5-10cm góra-dół.Przy prędkości50-60 jest to bardzo odczuwalne(ale nie przy jeździe na wprost!koła są OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób małą próbę - przy wyłączonym silniku pobaw się przez chwilę w wykonywanie małych (krótkich kątowo)częstych i delikatnych ruchów kierownicą w obie strony i posłuchaj uważnie a potem opisz wrażenia słuchowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<_< A myślałeś że nie sprawdzałem?Nawet z podniesionym przodem,z wyłączonym i załączonym silnikiem,napędem....

Przy wyłączonym silniku nic nie czuć,ujawnia się dopiero po włączeniu silnika,dla tego pisałem że najwyraźniej przy 50-60kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, aby było to związane z wspomaganiem. Raczej problem może tkwić w przekładni. Wspomaganie może w pewien sposób maskować niewłaściwą pracę przekładni. Im większa prędkość tym wspomaganie słabnie i stąd "bardziej czuć" pracę przekładni.

 

Z drugiej strony to dziwne, że bez pracującego silnika efektu nie ma - co jednak w jakiś sposób "zahacza" o wspomaganie.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie słychać na postoju więc raczej nie ma luzu na przekładni - były by stuki z okolicy podłogi. Nic sam nie wykombinujesz. Warto pożyczyć na chwilę - może nawet z aso? jakiegoś mechanika, zabrać go na pokład i pojeździć razem - niech rzuci okiem i uchem. Ja tak czasem robię :rolleyes2: A sam w międzyczasie zerknij na krzyżak, może poluzowała się śruba łącząca? choć to nieprawdopodobne. Domyślam się, że raczej czujesz na kole kierownicy minimalne drgania a nie słyszysz chrobot?

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie,na kole kierownicy czuć ten objaw jakby zębatka chodziła po listwie,a bardziej obrazowo tak to czuć jak byście kręcili palcami magneto przy rowerze.Czuć właśnie takie przeskoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hałas i grzechotanie przy skręcie plus drgania kierownicy daje uszkodzony przegub - kiedyś np zmora zastav, ale w note przy takim przebiegu to niemożliwe. Choć zawsze prewencyjnie warto obejrzeć gumowe miechy obu przegubów - czy przypadkiem któryś po zimie się nie rozerwał.Warto też zerknąć na przednie koła, czy nie odpadł gdzieś ciężarek. Utrata wyważenia powoduje w pewnym zakresie prędkości takie okresowe drgania. Innych pomysłów nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,nie Dar,co do przegubu to wiem jaki jest objaw,tu nie zachodzi zmiana dźwięku przy zmianie prędkości jazdy,ciężarek też nie ma nic do tego,bo odczucie jest również przy zdjętych kołach.Coś mi się zdaje że tak jak mówił Red,może to być objaw maglownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w note chyba nie ma typowej maglownicy - takiej listwy zębatej. Drążek kierownicy zespolony jest z silnikiem elektrycznym - pewnie przez jakąś przekładnię kątową - może ślimakową? świadczy o tym ustawienie silnika w stosunku do drążka kolumny

post-20266-0-68753400-1302802806_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W note jest również listwa zębata tylko przełożenia są inaczej dobrane(pod wspomaganie)To co pokazałeś to cały zespół wspomagania,który podpinany jest do maglownicy.

http://img11.allegroimg.pl/photos/64x48/15/43/37/50/1543375016

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by to jeszcze sprawdzić bez wspomagania. Może zjechać z jakiejś bezpiecznej górki bez odpalonego silnika i machnąć parę razy kierownicą (będzie trochę ciężej ;)). Sprawa jest moim zdaniem jeszcze nie jednoznaczna.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz! tego nie przerabiałem! nie koniecznie musi być górka,mam taką drogę gdzie mogę wyłączyć silnik,jutro sprawdzę...dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tato :whistle: :whistle: :whistle:

A teraz dalej w temacie.Proszę was spróbujcie ruszyć kierownicą bez załączonego silnika,będzie ciężko,ale pokręćcie w zakresie ok.15 cm po obwodzie w jedną i drugą strone,oczywiście na postoju!.U mnie jest wyczuwalne i słyszalne bardzo głośne uderzenie właśnie w tym zakresie obrotu kierownicą.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - rano sprawdzę i złożę sprawozdanie jak jest u mnie :rolleyes: może to znowu TTTM?

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wcześniej tego nie było, to raczej nie TTTM. Pewnie ktoś już by o tym wspomniał. Tym bardziej, że jak pisał Jacek jest to bardzo odczuwalne. Jacko, jak chcesz to możesz do mnie podjechać (okolice Ludwika) i porównasz z moim egzemplarzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy,kiedyś się umówimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kręciłem u siebie przy wyłączonym motorze i nic. Tzn nie ma żadnego odczucia przeskakiwania, drgania kierownicy, zgrzytania czy innego hałasu. Kierownica chodzi ze sporem oporem i tak "gumowato", co bez wspomagania jest zrozumiałe ale nic poza tym

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Houston mamy problem...owszem chodzi gumowato ale tak jak pisałem w zakresie tych 15cm lewo prawo słychać uderzenie i co gorsze czuć je!

No cóż...pażyjom uwidim....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Houston mamy problem...owszem chodzi gumowato ale tak jak pisałem w zakresie tych 15cm lewo prawo słychać uderzenie i co gorsze czuć je!

 

Czyli wszystko zaczyna się kręcić wokół przekładni. Trzeba by osłuchać, skąd dochodzi to uderzenie. Same drążki trzeba chyba wykluczyć - nie możliwe aby walnięte były oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi dokuczy to sie wybiorę na serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi dokuczy to sie wybiorę na serwis

 

Nie wiem, czy warto czekać. Usterki w przekładni mają raczej tendencję do pogłębiania się z racji ciągłego obciążenia. Nie wiem czy w Note jest możliwość regulacji docisku zębatki do listwy zębatej - bo chyba tego rodzaju mamy przekłądnię w Note. Być może wytworzył się luz dzięki któremu zębatka "przeskakuje" na listwie (zawsze się to dzieje na skręconych kołach, bo obciążanie wtedy jest większe). Jeżeli jest regulacja, może wysterczyć tylko "skasowanie" tego luzu i będzie po sprawie.

 

Patrząc na fotkę zamieszczoną przez Dara wydaje się, że regulacja jest.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn.Luzów nie ma żadnych!,nawet przy 140 auto jedzie pewnie na wprost.Odczucie jest takie przy tych skrętach jakby zębatka za mocno dociskała do listwy i to właśnie czuć w początkowych skretach,to dobijanie zębów w listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...