Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Eco Driving


g.a.polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie Panie i Panowie?

W dobie coraz droższej benzyny i wewogole...

Da się?

 

Po przeczytaniu artykułu o ekodrajwingu mam kilka wątpliwości

Tutaj artukuł:

http://moto.pl/MotoPL/1,111276,4710565.html

Co na to nasz lubiący dużo obrotów Notuś?

Bo teraz juz nie wiem sam.

Męczyć go jeżdżąc na 1500 rpm, czy lepiej nie ryzykować? Czy silnik 1,6 da radę, czy go zarżnę?

 

Być czy nie być ekodrajwerem?

Owszem, można wyłączyć silnik przy postoju większym niż 30 sekund i od razu po ruszeniu włączyć drugi bieg, tak to racja, odpalam i ruszam, silnik tak samo dobrze zagrzeje sie w czasie jazdy, ale co z obrotami na wyższych biegach?

Bo reszta, czyli hamowanie silnikiem, myślenie o kilka samochodów do przodu i inne sztuczki to dla mnie oczywista oczywistość, pozatym jako stateczny małż i ojciec trzylatka, a za chwile szczęśliwy ojciec małej córy nie szaleję, nie cisnę do dechy a na trasie strzałeczka nie przekracza 3000 rpm na 5 biegu, bo mi sie po prostu nie spieszy.

 

Więc jak to bedzie z tym ekodrajwingiem w Notku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat nie jest tu nowy. Przy różnych okazjach spieraliśmy się na tym forum w sprawie: obroty silnika a wysokość biegu. Nie zgadzam się z twierdzeniem,że silnik note jest "lubiący obroty" - taka opinia o silnikach hondy byłaby znacznie bardziej uprawniona. Silniki benzynowe note(szczególnie 1,6) są dość elastyczne i stosunkowo łatwo znoszą pracę na niskich obrotach nie wykazując specjalnej słabości podczas przyspieszania.Sądzę,że jak we wszystkim, tak i w mieszaniu w skrzyni należy zachować jakiś umiar i rozsądek. Przy nieobciążonym aucie i spokojnej jeździe między kolejnymi światłami -szczególnie gdy i tak przewidujemy zatrzymanie - można zapinać kolejne wyższe biegi w granicach 2000 obr/min bez żadnej szkody dla napędu choćby po to żeby łagodnie wyhamować pojazd i dobrze to służy naszej kieszeni.Na trasie, szczególnie w sytuacji konieczności wykonania dynamicznego manewru wyprzedzania nie waham się kręcić silnika na 3 biegu do 5,5 tys obr/min. i też nie robi to na nim wrażenia. Po oswojeniu się z pojazdem obrotomierz staje się w zasadzie zbędny, bo "czujemy" doskonale silnik i jego potrzeby podwyższenia lub redukcji biegu.Optymalne ciśnienie w oponach, opróżniony z balastu kufer czy zdemontowany bagażnik dachowy, dobranie stylu jazdy do sytuacji na drodze, hamowanie motorem i gaszenie bezsensownie pracującego przy dłuższym postoju silnika ma oczywiście sens.Nie popadajmy jednak w histerię z tym "Eco".Jakiś drobne przyjemności w życiu nam się też należą :rolleyes:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada,po prostu jeździć spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja popróbowałem trochę i można trochę zjechać ze spalania. Przy silniku 1.4 można spokojnie zmieniać biegi przy 2500br/min i tak też jeździć co na 5 biegu daje prędkość ok. 90 km/h. 5 bieg można spokojnie zapiąć przy 70 km/h. Przy takiej jeździe mój 1.4 wg. komputera spala w cyklu mieszanym 5.4 l/100 km. Ale przyjemności z jazdy nie ma zbyt wiele, dlatego nie stosuje takiego stylu jazdy zawsze ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam sposobność to 5kę zapinam przy 60kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam sposobność to 5kę zapinam przy 60kmh

 

Masz rację Jacko, 5kę spokojniuteniko można zapiąć przy 60 km/h i silnik 1.4 bez problemu ciągnie od tej prędkości, ale jakoś tak nie mam sumienia ;).

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1,6 to żaden problem, podobnie jest z trójką - można ją zapiąć przy 25 km/h

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Jacko, 5kę spokojniuteniko można zapiąć przy 60 km/h i silnik 1.4 bez problemu ciągnie od tej prędkości, ale jakoś tak nie mam sumienia ;).

No tak ,bo szaleństwa nie ma,nie da rady mocniej pociągnąć,tylko spokojna jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ,bo szaleństwa nie ma,nie da rady mocniej pociągnąć,tylko spokojna jazda.

chyba tez o to chodzi w ekodrajwingu

 

a swoją drogą, skoro przy 1.4 można tak, to przy 1.6 tym bardziej

i teraz pytanie: co z zaworami, panewkami, rozrządem, spalaniem stukowym i w ogóle?

nie przejmować się tym, tak jak pisza na stronach o ekodrajwingu bo komputer sobie z tym poradzi, a łańcuch rozrządu da radę, czy to właśnie jest niemiło strona eko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego umiar i rozsądek przede wszystkim, bo choć luz na zaworach jest kasowany hydraulicznie więc nie dzwonią nawet przy niskich obrotach a łańcuch rozrządu to rozwiązanie pewniejsze niż kawałek gumy - zabawa w ekologię może okazać się w rezultacie niezbyt ekonomiczna :rolleyes:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dar,zerknij na mój post w temacie wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego umiar i rozsądek przede wszystkim, bo choć luz na zaworach jest kasowany hydraulicznie więc nie dzwonią nawet przy niskich obrotach.

 

W Note luz zaworowy chyba nie jest kasowany hydraulicznie tylko jak w większości japończyków za pomocą płytek dystansowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...