Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Dziwny dźwięk podczas hamowania


Gość z1mny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na wstępie powiem, że samochód mam od 2 miesięcy i nie znam jego historii.

Mam problem, otóż podczas hamowania spod chyba prawego koła wydobywa się dziwny dźwięk. Dzieje się to tylko wtedy gdy silnik i za pewne hamulce są już nagrzane. Dźwięk ten przypomina jakby metal darł o metal. Klocki i tarcze były wymieniane jakieś 3-4 miesiące temu, sprawdzałem - klocki nówki, z dużą okładziną więc wykluczam problem zużytych klocków. Dodam jeszcze, że tył w ogóle mi nie hamuje - prawdopodobnie zapieczone tłoczki, oraz gdy wciskam dosyć mocniej hamulec (bez blokady kół) to ściąga mnie na prawą stronę. Jeszcze do tego dodam że przednie hamulce - co jest bardzo denerwujące - piszczą prawie zawsze jak w starym ikarusie linii 26 ;). Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być, co jest przyczyną i jakie będą ewentualne skutki dalszej jazdy z tym mankamentem. A i jak to ma znaczenie znalazłem w samochodzie pudełko po przewodzie hamulcowym.

 

Nissan Sunny 1.6 16V

92r 5d liftback.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary odradzam Ci jeżdżenie bez sprawnych hamulcy... miałem podobny przypadek w cienku i wkońcu w rowie skończyłem :/

 

Zaczynamy od tego piszczenia:

- klocki hamulcowe są różne te tańsze z regułu szybciej się zużywają no i oddają dziwne odgłosy to jedna z możliwych przyczyn,

- druga przyczyna... tłok dociskowy zbyt lekko dociska klocki do tarczy i to też może być powodem piszczenia,

- trzecia przyczyna ... klocki nie równo dociskają do tarczy (błędne ustawienie klocków podczas montażu),

 

Kwestnia braku hamulca z tyłu:

- 1 wytarte szczęki

- 2 króraś ze sprężyn mogła się poluzować bądź złamać,

- 3 cylinderwk zapieczony (tłoczek), bądź przerwana uszczenka w cylinderku (sprawdź czy nie obniża Ci się poziom płynu hamulcowego),

- 4 załamany przewód bądź zapowietrzony.

 

Znoszenie:

 

Zawsze będzie Cie znosiło w tą strone na której sa mocniejsze hamulce, aby tego uniknąć trzeba jednocześnie wymieniać (czyli parami przód - tył) klocki oraz szczęki.

 

Moje rady:

 

- sprawdź grubość klocków (zobacz czy sa tej samej firmy czy różnych, na tej blaszcze będzie pisało) z dwóch stron oraz grubość tarczy,

- obadaj tył czy to od cylinderka, czy od szczęki, czy od osprzętu w bębnie nie ma hamowania

 

Jak to zrobisz to napisz tu wnioski albo do mnie na priva to pomoge..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, trochę to trwało ale z braku czasu nie byłem w stanie wcześniej posprawdzać co się dzieje pod kołami.

 

Po zdjęciu kół z przodu, patrząc na klocki stwierdzam, że są tej samej firmy i są nowe - w miarę nowe. Na klockach są jakieś numerki i są one takie same z lewej jak i prawej strony. Co do tarcz to są też w miarę nowe. Jednak zauważyłem, że prawa tarcza (ta strona bardziej mi hamuje) jest przegrzana na końcu - widać różne kolorki oraz jest delikatny rowek na niej. Wydaje mi się że za równo klocki jak i tarcze są dobrze zamocowane. Co do tłoczków to nie wiem, ale sprawiały wrażenie, iż wszystko jest ok. Znalazłem kawałek blaszki przy tarczy i byłem pewien, że to ona wywołuje ten dziwny dźwięk. Myliłem się. Dalej to samo z tym że chyba troszkę mniej.

 

Z tyłu:

Tłoczki pracują - jak zdjąłem koło to wcisnąłem hamulec ale trochę przesadziłem i część płynu "wytrysnął" po za układ hamulcowy :)

Szczęki mają 3-4mm bębny ok 5mm.

 

Hamulca z tyłu nie ma dalej, albo jest on bardzo słaby ale ręczny pracuje idealnie - raz używając go niespodziewanie wykręciłem ze 2 piruety ;)

 

Jakieś propozycje co to może być?

Za 3 dni muszę pojechać na przegląd bo mi się skończył. Boję się, że przez to mogę nie uzyskać wbicia w dowód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś propozycje co to może być?

Za 3 dni muszę pojechać na przegląd bo mi się skończył. Boję się, że przez to mogę nie uzyskać wbicia w dowód.

 

na bank nie dostaniesz pieczatki w dowodzie jak nie masz sprawnych hamulców z tyłu... radzę pojechać do warsztatu i niech tam sie tym zajmą, przeczyszczą, sprawdzą wszystko i pewnie bedzie po kłopocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...