Gość z1mny Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Witam Na wstępie powiem, że samochód mam od 2 miesięcy i nie znam jego historii. Mam problem, otóż podczas hamowania spod chyba prawego koła wydobywa się dziwny dźwięk. Dzieje się to tylko wtedy gdy silnik i za pewne hamulce są już nagrzane. Dźwięk ten przypomina jakby metal darł o metal. Klocki i tarcze były wymieniane jakieś 3-4 miesiące temu, sprawdzałem - klocki nówki, z dużą okładziną więc wykluczam problem zużytych klocków. Dodam jeszcze, że tył w ogóle mi nie hamuje - prawdopodobnie zapieczone tłoczki, oraz gdy wciskam dosyć mocniej hamulec (bez blokady kół) to ściąga mnie na prawą stronę. Jeszcze do tego dodam że przednie hamulce - co jest bardzo denerwujące - piszczą prawie zawsze jak w starym ikarusie linii 26 . Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być, co jest przyczyną i jakie będą ewentualne skutki dalszej jazdy z tym mankamentem. A i jak to ma znaczenie znalazłem w samochodzie pudełko po przewodzie hamulcowym. Nissan Sunny 1.6 16V 92r 5d liftback. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nedvedstu Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Stary odradzam Ci jeżdżenie bez sprawnych hamulcy... miałem podobny przypadek w cienku i wkońcu w rowie skończyłem :/ Zaczynamy od tego piszczenia: - klocki hamulcowe są różne te tańsze z regułu szybciej się zużywają no i oddają dziwne odgłosy to jedna z możliwych przyczyn, - druga przyczyna... tłok dociskowy zbyt lekko dociska klocki do tarczy i to też może być powodem piszczenia, - trzecia przyczyna ... klocki nie równo dociskają do tarczy (błędne ustawienie klocków podczas montażu), Kwestnia braku hamulca z tyłu: - 1 wytarte szczęki - 2 króraś ze sprężyn mogła się poluzować bądź złamać, - 3 cylinderwk zapieczony (tłoczek), bądź przerwana uszczenka w cylinderku (sprawdź czy nie obniża Ci się poziom płynu hamulcowego), - 4 załamany przewód bądź zapowietrzony. Znoszenie: Zawsze będzie Cie znosiło w tą strone na której sa mocniejsze hamulce, aby tego uniknąć trzeba jednocześnie wymieniać (czyli parami przód - tył) klocki oraz szczęki. Moje rady: - sprawdź grubość klocków (zobacz czy sa tej samej firmy czy różnych, na tej blaszcze będzie pisało) z dwóch stron oraz grubość tarczy, - obadaj tył czy to od cylinderka, czy od szczęki, czy od osprzętu w bębnie nie ma hamowania Jak to zrobisz to napisz tu wnioski albo do mnie na priva to pomoge.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z1mny Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Witam, trochę to trwało ale z braku czasu nie byłem w stanie wcześniej posprawdzać co się dzieje pod kołami. Po zdjęciu kół z przodu, patrząc na klocki stwierdzam, że są tej samej firmy i są nowe - w miarę nowe. Na klockach są jakieś numerki i są one takie same z lewej jak i prawej strony. Co do tarcz to są też w miarę nowe. Jednak zauważyłem, że prawa tarcza (ta strona bardziej mi hamuje) jest przegrzana na końcu - widać różne kolorki oraz jest delikatny rowek na niej. Wydaje mi się że za równo klocki jak i tarcze są dobrze zamocowane. Co do tłoczków to nie wiem, ale sprawiały wrażenie, iż wszystko jest ok. Znalazłem kawałek blaszki przy tarczy i byłem pewien, że to ona wywołuje ten dziwny dźwięk. Myliłem się. Dalej to samo z tym że chyba troszkę mniej. Z tyłu: Tłoczki pracują - jak zdjąłem koło to wcisnąłem hamulec ale trochę przesadziłem i część płynu "wytrysnął" po za układ hamulcowy Szczęki mają 3-4mm bębny ok 5mm. Hamulca z tyłu nie ma dalej, albo jest on bardzo słaby ale ręczny pracuje idealnie - raz używając go niespodziewanie wykręciłem ze 2 piruety Jakieś propozycje co to może być? Za 3 dni muszę pojechać na przegląd bo mi się skończył. Boję się, że przez to mogę nie uzyskać wbicia w dowód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angrius Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Jakieś propozycje co to może być? Za 3 dni muszę pojechać na przegląd bo mi się skończył. Boję się, że przez to mogę nie uzyskać wbicia w dowód. na bank nie dostaniesz pieczatki w dowodzie jak nie masz sprawnych hamulców z tyłu... radzę pojechać do warsztatu i niech tam sie tym zajmą, przeczyszczą, sprawdzą wszystko i pewnie bedzie po kłopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MiQ Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Ja w związku z niedziałaniem hamulców tylnych wymieniłem tłoczki - ręczny działa niezależnie od nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.