Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

rdza w srodku


Dziadzia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ostatnio zdjąłem całą podłogę w moim patrolu i zobaczyłem, że moja blacha zaczyna powoli rdzewieć. Chcę to wyczyścić metalową szczotką na wiertarce i czymś pomalować i tu pojawia się moje pytanie - czym pomalować podłogę aby ją zaimpregnować i zabezpieczyć przed rdzewieniem? Czy to ma być jakiś zwykły hammerite położony pędzlem? Czy to musi być jakaś farba nakładana pistoletem, czy też może jakiś spray?

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ostatnio zdjąłem całą podłogę w moim patrolu i zobaczyłem, że moja blacha zaczyna powoli rdzewieć. Chcę to wyczyścić metalową szczotką na wiertarce i czymś pomalować i tu pojawia się moje pytanie - czym pomalować podłogę aby ją zaimpregnować i zabezpieczyć przed rdzewieniem? Czy to ma być jakiś zwykły hammerite położony pędzlem? Czy to musi być jakaś farba nakładana pistoletem, czy też może jakiś spray?

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Najpierw odtłuść solidnie.

Hammerite jest na rdzę. Jak chcesz nim pomalować, to nie czyść do "lusterka" bo nie będzie miał czego się "chwycić" i nie zda egzaminu. Możesz też próbować 3V3. Potem jak dobrze wyschnie /MUSI DOBRZE WYSCHNĄĆ/ możesz dla 100% pewności dodatkowo położyć jakiś specyfik którym zabezpieczają podwozia, i dopiero dywaniki-wykładzina. "Nie ma bata", możesz nawet pływać,-woda nie tknie podłogi.

 

Albo farbą "okrętową" coś ala chloro-kauczuk.

 

Zobacz też spód auta. Jak masz purchle - bąble w środku na podłodze, to duże prawdopodobieństwo, że proces gnilny jest od spodu i przenika do środka. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu wszystko jest bardzo porządnie zamalowane tą czarną kauczukową farbą "bendix" jeżeli się nie mylę. Nie widziałem żadnej rdzy na szczęście. W środku to nie jest to poważne stadium, ale skoro na razie mi auto stoi to wolę z nim porobić wszystko co jest możliwe zwłaszcza, że mam dużo czasu :) Jakieś propozycję jeszcze na to co zrobić po zimie? Oprócz wymiany płynów oraz olejów.

 

Dzięki za pomocną odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówki w zakresie usuwania tlenku metalu:

- szczotka na wiertarce - słabo

- szczotka ręcznie - lepiej

- papier ścierny + szczotka ręcznie - jeszcze lepiej

- piaskowanie - najlepiej.

Zabezpieczanie:

- hammerite, cortaniny itp. po oczyszczeniu szczotką na wiertarce - b. słabo

- fluidol na gorąco po oczyszczeniu papierem ściernym i szczotką - lepiej

- akrylowa farba podkładowa + nawierzchniowa po piaskowaniu - najlepiej

Masy bitumiczne maskują rdzę i nie widać, co dzieje się pod nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O różne bitexy, baranki itp. Handlarze i właściciele warsztatów je uwielbiają - wystarczy zamazać tym rdzę i klient będzie żył w nieświadomości aż wypadnie podczas jazdy przez dziurawą podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...