Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Stuk w okolicach silnika


Kogucik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój problem polega na tym, iż w okolicach silnika mam stuki, mianowicie pierwszy to taki, że gdy silnik sobie chodzi na wolnych obrotach w silniku coś leciutko stuka, nie jest to głośny wręcz cichy stuk, znika on po wciśnięciu sprzęgła. co to może być?

 

kolejny w okolicach rozrządu, są to stuki jak by małym młoteczkiem pukać w aluminiową obudowę, np rozrządu, nie jest on równy, występuje tylko czasami na wolnych obrotach i przy wyższych trochę częściej.

 

Silnik 1.6 16V 90km na gaźniczku, kiedy gaźnikowiec zajmował się gaźnikiem powiedziałem mu o tym, później tego drugiego stuku posłuchał i powiedział, że miał styczność z większością tych silników w sunnych, 100, primerach, almerach itp i mówi, że większość to miała i sam nie wie co to jest. Troszkę jak dla mnie strach, aby nie poszło coś z rozrządem, nie chciał bym później robić remontu silnika cenowo podobnego do wartości auta...

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy stuk jak piszesz że ustępuje po wciśnięciu sprzęgła, to raczej w skrzyni bym szukał lub sprzęgło ?

 

a ten drugi stuk jest na zimnym czy na rozgrzanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na ciepłym i na zimnym.

 

Dodam, że niedawno przeszedłem z oleju syntetycznego gulf-a 5w30, na motula 6100 synergy plus 10w40 półsyntetyk polecany przez duże grono osób i tutaj faktycznie je poprę, silniczek chodzi równiej, jego kultura pracy się poprawiła, oraz znacznie się wyciszył, miałem nadzieję, że te stuki też miną, ale niestety... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli po wymianie oleju stuki nie ucichły i są na zimnym i ciepłym silniku to prawie na pewno można wykluczyć rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowak nie zgodzę się z Tobą. Miałem identyczny problem. Rytmiczne stuki młotek o aluminium lub kamyk o kamyk. Wymiana oleju nic nie dała, kupiłem nawet pompę wspomagania bo z jej okolic dochodził stukot a na samym końcu okazało się że to wina dolnego łańcucha rozrządu, rozciągną się i napinacz nie dał rady go napiąć + lekko popękana łyżwa napinająca w skutek czego łańcuch uderzał o obudowę. Kolega miał to samo. Po wymianie jak i u mnie tak i u niego cisza jak makiem zasiał.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super wielkie dzięki za odpowiedz, plusik poleciał :D Drogo to Cie wyniosło ? sam kpl rozrząd z tego co widziałem w okolicach 600-700zł, ta łyżwa napinająca również jest w zestawach z kpl rozrządem, czy to trzeba kupować osobno?

 

Co do tego stukania spowodowanego najprawdopodobniej skrzynia, ma ktoś jakieś przypuszczenia co to może być?

 

Dzisiaj robiłem w primerce tłumik i spojrzałem, że lekko poci mi się łączenie skrzyni z silnikiem, także nie wiem ile tego oleju tam jest i jak długo już jeździ, także kolejne pytanko, a właściwie dwa, jaki olej jest w skrzyni? oraz ile go wchodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

75W 90 GL4 ja dałem valvoline półsyntetyk 34 zł 1 litr nalali 3 litry i nyby mało było ,,, :rolleyes2: ale masz inną skrzynie wiec dokładnie nie wiem łączenie może zaciekać też z górnej miski choć GA nie wiem jak ma ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem 1800PLN lecz doszło do tego jeszcze pare innych rzeczy a mianowicie: wymiana uszczelki pod głowicą + planowanie + 2 pokrywy rozrządu pękały jak patyczki ( trzeba uważać przy dokręcaniu napinacza dolnego). Myśle ze jeżeli będziesz robił wszystko w oryginale koszt nie powinien przekroczyć 1000PLN przykładowo zapłaciłem 300 PLN za samą wymiane rozrządu. Można sie pokusić na zamienniki ale tylko i wyłącznie z najwyższej półki ale to zależy ile chcesz pojeździć. Przykładowo ja dolny rozrząd mam w oryginale bo trudno sie wymienia a i sama wymiana jest bardzo droga a górny rozrząd to zamiennik bo zawsze mogę wymienić w garażu :devil:

 

Co do stukania w skrzyni najprawdopodobniej łożysko dociskowe. Cieknie Ci z tylnego uszczelniacza wału korbowego. Oleju wchodzi 3L taki jaki pisze Tofu do silnika tez polecam Valvoline.

 

Napisz jeszcze jaki masz przebieg i jak wysoko łapie Ci sprzęgło to wyjaśni czy rozpinając skrzynie nie wymienić przy okazji kpl. sprzęgła.

 

Jeszcze jedna sugestia. Sprawdz czy masz dokręcone koło pasowe pompy wody 4 śrubki na klucz 10-tke, oprucz tego na pracującym silniku spsikaj wd40 paski wieloklinowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg licznikowo niby 206, niecałe 207, po stanie mógł bym powiedzieć ze wydaje się być prawdziwy, oglądając podłogę jest na prawdę zdrowa, prócz łączeń progów na końcu, wiadomo punkt nefralgiczny. Sprzęgło łapie mniej więcej tak po środku skoku także nie ma tragedii, dzisiaj jak mi robili wydech, to spojrzałem na półośki, niby z wierzchu leciutko skorodowane, ale aby były jakieś wżerki to nie ma.

 

Oleju na razie nie będę wymieniał bo wymieniłem z tydzień temu i jestem z niego baaardzo zadowolony bo silnik sie dobrze wyciszył. Po zrobieniu wydechu i zalaniu tego oleju jak kręcę auto do 2,5 tyś obr to w ogóle go nie słychać, jedynie opony :)

 

Jeśli tego dolnego rozrządu na razie nie będę robił będą jakieś skutki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprucz zerwania łańcucha, kolizji tłoków to taczej nic sie nie stanie :devil: a tak na poważnie to nikt z nas wrożka nie jest. Moze smigac jeszcze 100kkm lub 500km. Jezdzij i zbieraj kase jeśli nie dzwoni Ci jak puszka piwa wypełniona gwożdziami przy wyższych obrotach. I nie piłuj go za wysoko.

 

Jakim olejem zalałes silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja raczej spokojnie jeżdżę ;) teraz jak się zrobiło cieplej i przestało być wilgotno, jak by to stukanie ustało :blink: :blink:

 

no nic, pojeździmy zobaczymy a kasę w razie co odkładam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

depesz - motul 6100 synergy plus 10w-40

 

Jak go tak chwalicie to tez go zaleje za 5tys km :) obecnie mam castrola magnatec 10w-40.. cena motula porownywalna wiec zaleje motula :) zobaczymy co to warte ;) i tak co roku wymieniam olej albo czesciej bo przebiegi roczne nie sa mniejsze jak 15tys ;)

 

a co do zerwania lancucha.. nie slyszalem nigdy o takim czyms nawet w cintku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

borciuch1964- z tego co czytalem na forum paru klubowiczów pozbyło sie łańcuszków :devil: smutne lecz prawdziwe :mellow: Za to łańcuch nadrabia wytrzymałością lecz wszystko kiedys pęka :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka m-c temu ojciec do swojej audi a4 1.9 tdi 96' zalał ceramizer[nie mylić z doktorkami i innym tego typu shitem] to jest strzykaweczka 4gramy koszt ok 66zł pomarańczowe opakowanie , bo trochę mu brał silnik oleju przy 260k km przebiegu, na necie poczytał o tym i kupił.

I to nie jest żadna pseudo reklama, silnik przestał mu brać jakikolwiek olej, od wymiany do wymiany tyle samo zlewa co wlewa, lepiej mu odpala, w te mrozy po -20st, odpalał po 1 nagrzaniu świec i trochę spadło mu spalanie.

 

Zainteresowany tym... mowie a co mi szkodzi, zalałem to do primerki, wczoraj zrobiłem po zalaniu tego ok 70km w mieście, [na opakowaniu pisze ze pierwsze 200km trzeba bardzo spokojnie jeździć nie przekraczając 2700obr, a cały proces ceramizacji może trwać do 1500km, ale te 200 trzeba jeździć delikatnie].

 

Jak odpalałem silnik przed ceramizerem po jakimś 2h postoju słyszałem ze chodzi "na sucho" z jakaś sekundkę, kontrolka od oleju paliła się z 1,5 sekundy.

Na chwile obecna powiem ze jestem bardzo zadowolony, silnik jeszcze bardziej się wyciszył, nie ma odgłosu w silniku po odpaleniu "chodzenia na sucho", poprawiła się kulturka pracy, ze spalaniem nic nie wiem jeszcze, kontrolka gaśnie niemalże od razu po odpaleniu. Jestem ciekawy jak po tak niewielkim przebiegu proces ceramizacji tak wpłynął na silnik, co będzie po 1500km kiedy się on zakończy :D

 

Powiedzcie mi jeszcze, co może być przyczyną na gaźniczku, że jak daje "opór" na benzynie fajnie ciągnie, ale przy ok 3k obr nagle traci moc, wolno ciągnie, później od 3,5k dalej ciągnie fajnie aż do 6, przy 6 robi się efekt dosłownie jak by paliwa brakowało. Z tego co wiem na wtrysku odcinka jest kolo 6,5-7, ale gaźnik odcinki raczej nie ma. Wcześniej trochę przerywał na benzynie przez filtr paliwa, wymieniłem go na boschowski, przy okazji filtr powietrza, gaźnik był czyszczony, co to może być? ma ktoś jakieś pomysły?

 

Co do cykania od skrzyni mechanior powiedział mi, że to łożysko oporowe, najprawdopodobniej. Opłaca się kpl sprzęgło wymieniać? Czy można samo łożysko+docisk a tarcze zostawić? sprzęgło łapie mi w połowie, koszt robocizny 200zł, zarazem wymienił bym olej w skrzyni. Warto? Oraz jakiej firmy? Czytałem, że najlepsze to excedy... ale kurde 700zł kpl :/ Valeo od 200 z hakiem, jeszcze jakieś na A było podobne cenowo do Valeo tyle, że podobno jest badziewne.

Edytowane przez Kogucik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valeo jest ok. Wymien calosc bo za miesiac bedzie kolejne 200zl na wymiane tarczy potrzebne.. rob calosc albo daj temu spokoj.. Szukaj sprzegla valeo. Wystrzegaj sie PHC VALEO

post-16439-0-47962800-1303466322_thumb.jpg

post-16439-0-87691700-1303466330_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depesz - powiedz mi czy zębatki tez wymieniałeś? - mi lańcuch delikatnie szoruje - wiec postanowilem wymienić dolny łańcuch - kupiłem orginalny do tego plozę napinajacą i napinacz ale bez zębatek bo sa cholernie drogie w ASO - mechanik powiedzial ze bez zebatek to niemam co nawet wkladac nowego lancucha na stare zębatki bo za 3 miesiace bede mial to samo i jestem ciekaw czy ty wymieniałeś a jezeli tak to gdzie to kupywałeś w autoryzowanym serwisie ? tam ceny z kosmosu . :)

Edytowane przez tojamarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogucik- źle zrobiłeś!!! Ceramizer o nissana!? Przy przebiegu 207kkm? Człowieku naprawdę zrobiłeś głupotę. To gówno leje sie do starych zdezelowanych silników co biorą oleju więcej niż benzyny. Twój silnik ma jeszcze raz tyle życia przed sobą. Rozrząd przyjacielu jest rzeczą wymienialną (materiałem eksploatacyjnym) Jeśli sie odzywa to sie go po prostu wymienia i jeździ kolejne 300kkm. Lanie ceramizera to jak wyciszyć stukający silnik matą bitumiczną i cieszyć sie ze jest cicho... Nie łudź sie ze masz problem z rozrządem rozwiązany nadal on jest tylko ceramizer zagęścił olej stad cichsza praca silnika ale łańcuch nadal wymaga wymiany. Spuść ten olej z tym dziadostwem bo działa to jak kokaina, uzależnia sie od niego i do końca zywotu silnika będziesz musiał go lać. Silnik masz w dobrym stanie a to ze rano Ci zastuka przy odpaleniu to normalne przeciesz masz dwa hydrauliczne napinacze zasilane olejem i zanim olej wejdzie w magistrale i napinacze to mija sekunda lub dwie, normalny objaw. Wymień rozrząd a nie odwalaj fuszery :) sory ze Cie skrytykowałem ale na prawdę szkoda silnika :)

 

borciuch1964 - zgadzam sie z kolegą

 

tojamarcin - jaki masz przebieg? Zmień mechanika chyba ze ma rentgen w oczach. Stan zębatek ocenia sie po ich wyjęciu a nie na słuch. Zębatki wymienia sie jeżeli poodpadają żeby co sie bardzo rzadko zdarza lub jeśli sa ścięte. Na 99% nie musisz ich zmieniać u mnie przy przebiegu 2000kkm były idealne. Przyłóz ucho do pokrywy zaworów z lewej strony stojąć prze autem i sprawdz czy Ci nie szura górny łańcuch.

Edytowane przez Depesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te objawy "duszenia" się silnika czym mogą być spowodowane? na gazie auto kreci się normalnie jak powinno, tyle ze wiadomo jest przymulone, a na benzynie mimo czyszczenia i regulacji gaźnika, wymiany filtra paliwa od 3,5-4 tys obr zaczyna powoli ciągnąc jak by mu z 1/3 mocy odjęło ;/ Może pompa paliwa? ;/

 

Swoja droga ceramizer nie zagęszcza oleju, 4g ceramizera są naraz wstrzykiwane, taka mała strzykaweczka, nie mylić tego z jakimiś badziewnymi doktorkami które działają jak opisałeś, a to nie jest na rozrząd stukający ale aby poprawić rozruch w czym na prawdę pomogło, a ceramizer jest rzadszy nawet od oleju, tworzy on warstwę ochronna w miejscach największego tarcia, wypróbowane nie tylko przez mojego ojca i mnie, ale jeszcze przez kilku znajomych powiem, że działa bo w aucie występuje mniejsze tarcie i teraz do pełnego nagrzania zamiast przejechać 5km muszę ok 7. Ze znajomych nikt nie powiedział na jego temat złego słowa, tak samo jak niektórzy uważają ze gaz jest do zapalniczek, do póki nie będą mieli auta z gazem i pierwszej wizyty na stacji ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tojamarcin - jaki masz przebieg? Zmień mechanika chyba ze ma rentgen w oczach. Stan zębatek ocenia sie po ich wyjęciu a nie na słuch. Zębatki wymienia sie jeżeli poodpadają żeby co sie bardzo rzadko zdarza lub jeśli sa ścięte. Na 99% nie musisz ich zmieniać u mnie przy przebiegu 2000kkm były idealne. Przyłóz ucho do pokrywy zaworów z lewej strony stojąć prze autem i sprawdz czy Ci nie szura górny łańcuch.

 

Przebieg mam 152 tyś orginalny mam go od nowosci - gorny lancuch sprawdzalem, grzechodze napewno dolny - powiedział mi że

 

"Takie elementy które współpracują razem powinno wymieniać się parami. Moze sie okazac ze łancuch padnie 2-3 razy szybciej niz na całym nowym zestawie bo zęby też się scierają - kazał mi sobie zrobić test w rowerze... kupic nowy łańcuch i załóżyc na stare zębatki [takie 2-3 letnie przynajmniej] i zobacze jak się czadowo będzie śmigać... daleko nie ujadę "

 

zapewne cos w tym jest ale nowe zebatki są cholernie drogie - chyba ze kupie jakies zamienniki w intercarsie - wiec ty nie wymieniales i jak jezdzisz bez problemu - hmm

Edytowane przez tojamarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli kupisz jakieś tanie zamienniki to może się okazać że zęby spiłują się dużo szybciej niż na oryginałach z takim przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogucik - Jeśli by był to taki złoty środek to by producenci dodawali go do olejów. Olej jeśli jest wysokiej klasy posiada wszystko co dla silnika najlepsze. Wiem ze są zwolennicy dodatków do olejów i gazu jednak ja do nich nie nalezę i pewnie wielu innych osób tez. Powiem tak mam znajomego co handluje samochodami i jego złotym środkiem jest właśnie cerami zer, owszem jest zdrowszy od motodoktora lecz jak sam twierdzi nigdy do swojego auta by tego nie zalał. Jeśli silnik ma sporo przejechane bierze olej chodzi jak sieczkarnia i wskazany jest remont silnika lub auto idzie do zyda owszem mozna go zalac ceramizerem zeby jeszcze troche pojeździć. Kogucik kup dobry olej (VALVOLINE, MOTUL) i filtr (MANN, KNEHT, HENKST) Wymień rozrząd a twoje autko bedzie Ci wdzięczne :)

Tyle w tym tenacie.

 

tojamarcin - jeśli masz kase to owszem możesz wymienic jednak najpierw niech mechanik zobaczy jak wyglądają. Dzwoniłem do serwisu jak robiłem ze swoim autem to mnie wyśmiali ze niby trzy budy mi zgniją a zebatki sprzedam na allegro jako 100% sprawne. Podpisali sie pod tym mechanicy z innych warsztatów i jak wiesz nie wymieniłem ich i nic złego sie nie dzieje :) wg mnie strata pieniędzy. Kup oryginalny łańcuch napinacz łyżwe napinajacą prowadnice a zęby sobie odpuść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to ja tym autkiem mam zamiar pojeździć jakoś do końca roku może, na pewno mam do zrobienia to sprzęgło bo cyka sobie skrzynia gdy nie ma wciśniętego sprzęgła, także już na dzień dobry pójdzie z 500-600zl doliczyć olej do skrzyni kolo 100, do tego rozrząd jak bym miał wymieniać również z 800-1000zł, przegub zaczyna coś mi lekko o sobie dawać znać także znowu ze 250zł, więc można powiedzieć, że muszę wpakować w auto jego drugą wartość... Szczerze, to zastanawiam się czy tak nie jeździć i zbierać kasę, aż coś "strzeli" sprzedać go i kupić kolejne auto. Ja mam to do siebie, że mi bardzo szybko się nudzą auta i zmieniam je jak rękawiczki :P w ciągu ostatnich 2 lat miałem chyba z 5 aut, tyle, że nissan mi się spodobał i chciałem nim pojeździć dłużej, ale jak ma sprawa tak wyglądać, że muszę włożyć w auto jego druga wartość to średnio mi się to widzi... :/

 

A szkoda mi autka, bo jest na prawdę bardzo zadbane, w zimę wymienione zawieszenie na tyle + cały układ wydechowy od kata, podłoga zdrowa jak by była w ocynku, jedynie łączenia progów z nadkolami z tyłu zaczyna brać i ciut prawy przedni błotnik.

 

No i martwi mnie to że auto ma te zamulenia na benzynie na pewnych obrotach i nie mam zielonego pojęcia co to może być, gdyż filtr i gaźnik jest zrobiony ;/

Edytowane przez Kogucik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia:

Pompa paliwa (ciśnienie)

Układ zapłonowy ( świece kable kopółka)

Wydech ( przelot spalin )

Jeśli masz sonde lambda tak samo sprawdź ( w niektórych wersjach z gaźnikiem była)

Szczelność przewodów podciśnienia.

 

Najbardziej prawdopodobne jest to ze pompa paliwa nie domaga i przy wyższych obrotach dostaje za mało paliwa lub jest przytkany wydech. Filtr powietrza wymieniony? Jak zachowuje sie na wolnych obrotach na biegu jałowym?

Edytowane przez Depesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...