Gość Featureless Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Witam, czy są jakieś przeciwwskazania do założenia opon 205/55 R16 zamiast 205/60 R16 ? W książce podają tylko R17 jako zamienne. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Nie ma przeciwskazań, też jeżdzę na innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liser91 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Mam takie zimóweczki i jest wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 no generalnie niższy profil, ale ogólnie nie powinno się nic dziać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emre Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 witam, mam w P12 opony 205/55 R16, jakie tam powinno być ciśnienie? ile bar? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Pewnie standard 2.0-2.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 witam, mam w P12 opony 205/55 R16, jakie tam powinno być ciśnienie? ile bar? dzieki na słupku środkowym od strony kierowcy masz podane na naklejce jakie ciśnienie powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurelius Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Ja włożyłem na lato do swojej P12 oponki o szer. 225 przy R17. Profil nie zmieniałem. Oryginalnie miałem szer. 215. Zmianę, jak na razie odczuwam rewelacyjnie. Autko super toczy się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 A jaki profil masz tych 225 ? 225/45 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurelius Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 (edytowane) A jaki profil masz tych 225 ? 225/45 ? profil 50. Generalnie profilu nie zmieniałem. Był 50 przy 215 i jest 50 obecnie przy 225. Edytowane 26 Kwietnia 2011 przez Aurelius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Groszek86 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Witam:) Mam P12 i oponki 205/55R16 ciśnienie 2,2 i wszystko jest dobrze. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 profil moze byc nizszy ale bedzie przekłamywać chyba predkościomierz... zmienia sie rozmiar koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregku Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Ja tez mam 205/55r16. I zgodze sie z kolegami ze nie ma przeciwskazan. Ale nieco zawyza predkosc (mniejszy obwod kola niz przy 205/60/16) a co za tym idzie mniejsza predkosc max - chodz z tym mozna polemizowac- no ale bedzie sie minimalnie szybciej zbieral. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 minimalnie szybciej to tylko strzałeczka na liczniku pojdzie:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Można zakładać mniejszy profil. Jest to korzystne przy jeździe po mieście. Podam konkretny przykład... Moja Micra ma letnie oponki 175/55 albo 175/60, nie pamiętam dokładnie. Na zimę założyłem opony które zostały mi od Seicento - 145/55 chyba. Ogólnie opony zimowe były dużo mniejszej średnicy. Przy ruszaniu spod świateł na zimówkach, to było tylko 1-2-3... i już mnie nie ma. Teraz na letnich znów jest jeeeedeeeeeen-dwaaaaaaaa-trzyyyyyyy :-) I mnie wszyscy wyprzedzili ;-) Jeśli zależy Ci na lepszym przyspieszeniu, zakładaj gumy o tej samej szerokości co poprzednie, ale mniejszym profilu. Jeśli jeździsz dużo po autostradzie - polecałbym nawet większy profil. Wygodniej się toczy. Trzeba pamiętać, że po zmianie profilu opony może się zmienić minimalnie wskazanie prędkościomerza (w Hondzie Accord gdy porównywałem z nawigacją PGS - letnie koła zalecane przez producenta licznik 80 km/h, GPS 81 km/h, zimówki o mniejszym profilu licznik 80 km/h, GPS 76-78 km/h). Czyli różnica jest rzędu +/- 5 km/h przy 100 km/h. W Primce teraz też mam założone 205/55 zimowe, letnie takie same kupuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cinio Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Mam dokladnie tak samo. Letnie w Primerze mam 205/60 ale zimowki jako ze zostaly mi z poprzedniego samochodu (mondeo) to sa 205/55. Auto sie zbiera szybciej, ale mialem tez wrazenie ze wiecej pali - zwlaszcza przy wiekszych predkosciach autostradowych. Chociaz moze to zasluga zimowek. Licznik, ktory w moim aucie jest w milach a nie km, sie fajnie ustawil na mniejszych oponach, bo predkosci w km wg gps byla dokladnie 1.5x wieksza niz podawana w milach na liczniku. Tzn np gdy mialem na liczniki 100 to jechalem 150. Jak mialem 80 to jechalem 120. Latwo sie to przeliczalo. Generalnie opona 205/55 ma o 2cm mniejsza srednica niz 205/60, a co z tego wynika - auto jest nizej o 1cm. Jest to tak niewiele, ze nie robi praktycznie zadnej roznicy. O progi zwalniajace raczej zahaczac nie zaczniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remik_p12 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Ja założyłem letnie alusy na Dunlopach Sport 3000 205/55 i odczułem sporą różnicę w prowadzeniu się Primerki. Zaczęła ciężej pracować kierownica, kierownica reagowała na dziury i koleiny, także komfort się znacznie pogorszył, czego nie odczuwałem na oponach 205/60. Niby w profilu niewielka zmiana ale było czuć różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 No bo to tak właśnie jest, jednemu się spodoba a drugiemu już nie. Ja tam za komfort uważam fakt, że na mniejszym profilu opony można sobie pozwolić na ciut więcej w zakrętach, bo mniej gumy ugina się słabiej w profilu 55 niż 60. A dziury omijam, zamiast w nie wjeżdżać, więc jak już ktoś tak robi, to może od razu pełny profil na feldze 14" :-) Ale fakt, auto jest zauważalnie twardsze na oponach o profilu 55, kuzyn ma P12 na oponach o profilu 60 i inaczej to resoruje na naszych pięknych drogach. A nierówności (dziury) na kierownicę oba auta (moje i kuzyna) przenoszą nam tak samo, więc tutaj różnicy nie widzę. Jednak koleiny ładniej połyka moja 205/55, kuzynowa 205/60 jest jakaś taka jakby po budyniu jechała, pływa to auto na lewo i prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remik_p12 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 (edytowane) A dziury omijam, zamiast w nie wjeżdżać, więc jak już ktoś tak robi, to może od razu pełny profil na feldze 14" :-) Ciekawi mnie czy przekraczasz prędkość powyżej 10 km/h. Bo jest to mało prawdopodobne aby wszystkie dziury można było w jakiś sposób ominąć... PS: Ja dodawałem tylko swoją opinię, więc nie wiem co się tak na mnie rzucasz? Edytowane 30 Maja 2011 przez remik_p12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Ciekawi mnie czy przekraczasz prędkość powyżej 10 km/h. Bo jest to mało prawdopodobne aby wszystkie dziury można było w jakiś sposób ominąć... PS: Ja dodawałem tylko swoją opinię, więc nie wiem co się tak na mnie rzucasz? No ale napisałem że jeden ma takie odczucia a drugi inne. Przecież po to forum istnieje aby pisać co się myśli w swoim odczuciu i w swojej opinii. Czemu od razu się rzucam? Trochę luzu i dystansu, bo reakcja jakbym komuś mamusię ukatrupił... P.S. Przekraczam czasem prędkość 10 km/h. Niemniej jednak prawdą jest, że na polskich drogach niektóre dziury są nieomijalne... ale po propozycji jeżdżenia na pełnym profilu czternastki też wkleiłem uśmiecha, więc myślałem że zostanie to odebrane tak jak to sobie założyłem... jako żarcik, a nie złośliwość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.