nestio_vip Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Witam. Mam spory problem, a przynajmniej tak mi sie wydaje.. Otoz od kilku dni zauwazylem, ze robia sie plamki pod moim autem, a oslony pod silnikiem sa czyms ochlapane. Poogladalem co i jak i zauwazylem, ze przestrzenie za kolami pasowymi(od strony silnika) sa wilgotne co widac na 1 zdjeciu. Poza tym wilgotne sa takze przewody idace od zbiornika plynu do wspomagania(2 zdjecie) . Ale co dziwne, nie stwierdzilem pekniecia przewodu. na ostatnim zdjeciu widac, ze kolo pasowe przy alternatorze jest bardziej wilgotne(wieksze zaznaczenie), wiec tam musi leciec najwiecej cieczy. Na wolnych obrotach zauwazylem, ze miedzy kolami tryska mi lekko jakas ciecz(mniejsze zaznaczenie). Nie mam pojecia co to za ciecz. To kolo przy alternatorze nie pracuje cicho. Jest to raczej taki szmer jakby nie nasmarowana zebatka w rowerze. Wiem,ze troche to wszystko dziwnie brzmi, ale nie mam pojecia skad mi cieknie, co mi cieknie i czym to jest spowodowane. Wogole mam obryzgane oslony pod silnikiem co tez widac na 3 zdjeciu. Zaczelo tak bardziej pryskac chyba w momencie, gdy zaczalem krecic kierownica na maxa w prawo i lewo na przemian. Moge miec cos ze wspomaganiem, bo gdy dokrece na max to na chwile zatrzymuje sie kolo z pompy wspomagania i strasznie piszczy. Czy to znaczy ze z pompa jest cos nie tak? Moze cos jest nie szczelne? Jest w stanie ktos mi powiedziec o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 jak masz gdzieś w okolicy tego mokrego chłodniczkę oleju i czujnik, to sprawdź czy tam nie jest mokro, bo może czas na uszczelki, oleju Ci ubywa troszkę??? oczywiście wszystko zależy od jazdy?? i zmniejsz zdjęcia na drugi raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar i jusz Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Myślę ze to możne być pompa wody, albo uszczelka pod pompą albo turbinka ma luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewy5475 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 ja miałem mokro za kołami ale od oleju wymieniałem simering na wale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 jak masz gdzieś w okolicy tego mokrego chłodniczkę oleju i czujnik, to sprawdź czy tam nie jest mokro, bo może czas na uszczelki, oleju Ci ubywa troszkę??? oczywiście wszystko zależy od jazdy?? i zmniejsz zdjęcia na drugi raz Zebym ja wiedzial co tam jest..Pompa wspomagania, 4 kola pasowe(chyba) i przewody ze zbiornika plynu do wsp. do pompy. Oleju ubywa,bo to silnik 1.8 Ale mysle, ze olej to nie jest, bo nie wyczulem zadnego zapachu. Myślę ze to możne być pompa wody, albo uszczelka pod pompą albo turbinka ma luzy. Moze to byc woda lub inna ciecz. Jutro sprawdze znowu co i jak. Chlaplo mi to na okulary i raczej bylo przezroczyste. Napewno to nie olej. Jak znajde czas to wszystko rozbiore, bo zbyt dobrego dostepu tam nie ma:/ Widocznosci tez nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar i jusz Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) Moze to byc woda lub inna ciecz. Jutro sprawdze znowu co i jak. Chlaplo mi to na okulary i raczej bylo przezroczyste. Napewno to nie olej.Jak znajde czas to wszystko rozbiore, bo zbyt dobrego dostepu tam nie ma:/ Widocznosci tez nie... Zaznacz sobie na zimnym silniku stan w zbiorniczku i po dłuższej jeździe po ostygnięciu silnika będzie widać czy trzyma poziom. A dostęp przy ewentualnej wymianie faktycznie ograniczony powodzenia. Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez Mar i jusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zebym ja wiedzial co tam jest..Pompa wspomagania, 4 kola pasowe(chyba) i przewody ze zbiornika plynu do wsp. do pompy. Oleju ubywa,bo to silnik 1.8 Ale mysle, ze olej to nie jest, bo nie wyczulem zadnego zapachu. Moze to byc woda lub inna ciecz. Jutro sprawdze znowu co i jak. Chlaplo mi to na okulary i raczej bylo przezroczyste. Napewno to nie olej. Jak znajde czas to wszystko rozbiore, bo zbyt dobrego dostepu tam nie ma:/ Widocznosci tez nie... sprawdź kolor płynu chłodniczego i tego co kapie. u mnie w 1.5 tak właśnie objawiał się wyciek z pompy wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 sprawdź kolor płynu chłodniczego i tego co kapie. u mnie w 1.5 tak właśnie objawiał się wyciek z pompy wody Chyba cos w tym jest.. Dzis zaobserwowalem, ze mam mniej plynu chlodzacego:/ Prawdopodobnie, to plyn chlodzacy mi wycieka:/ Naprawial ktos kiedys cos takiego? W ogole co moze byc przyczyna? Rozszczelnienie pompy czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar i jusz Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 (edytowane) Chyba cos w tym jest.. Dzis zaobserwowalem, ze mam mniej plynu chlodzacego:/ Prawdopodobnie, to plyn chlodzacy mi wycieka:/ Naprawial ktos kiedys cos takiego? W ogole co moze byc przyczyna? Rozszczelnienie pompy czy jak? Pompa do wymiany raczej nie wiem czy da sie naprawić jakoś. Jak pisałem wcześniej turbinka ma minimalne luzy przepuszcza na rolkę która ja napędza a ta rozbryzguje dalej i po otwarciu maski wszystko masz pięknie ochlapane. Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez Mar i jusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Pompa do wymiany raczej nie wiem czy da sie naprawić jakoś. Jak pisałem wcześniej turbinka ma minimalne luzy przepuszcza na rolkę która ja napędza a ta rozbryzguje dalej i po otwarciu maski wszystko masz pięknie ochlapane. A niewiesz czy da sie to zrobic samemu? Trzeba tu zdejmowac pokrywe zaworow zeby dostac sie do pompy, czy trzeba kola pasowe zdejmowac? Robil ktos taka naprawe? Jakies koszty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mar i jusz Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 A niewiesz czy da sie to zrobic samemu? Trzeba tu zdejmowac pokrywe zaworow zeby dostac sie do pompy, czy trzeba kola pasowe zdejmowac? Robil ktos taka naprawe? Jakies koszty? Nie musisz ściągać pokrywy tylko te rurki od klimy trochę przeszkadzają jak wykręcisz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego będziesz miał więcej miejsca zdejmujesz kola i paski nie wszystkie tylko te co przeszkadzają pompa jest na 5 czy 6 śrubach. Jak nie masz pneumata z przedłużkami to trochę motania będzie. pompa używana w granicach 80-90 znajdziesz w nowych sie nie orientuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość POPROSTUFAN Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 ja mam to samo płyn chłodniczy ubywa byłem u mechanika stwierdził że pompa wody do wymiany koszt nowej od 130 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.