Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

terrano I mocowanie górnego wachacza


Gość micham

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie, w moim terranie ktoś zastosował podkładki pod przednim górnym wachaczem, nie wiem czemu ponieważ z drugiej strony ich niema, skutkiem tego jest pochylone koło, chciałbym te podkładki wyjąć, i teraz pytanie, czy te dwie śruby którymi wachacz jest przykręcony są na wylot a z tyłu są gdzieś nakrętki? czy może rama i mocowanie w tym miejscu jest nagwintowane? poniżej foto :)

 

wachacz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, te podkładki służą do ustawienia kąta koła, tak jak kiedyś było w maluchach, musisz pojechać na stację diagnostyczną to ci ustawią kąt i zbieżność, ja sam próbowałem to zrobić i albo koło leżało albo było pochylone, a jak w końcu wydawało mi się, że trafiłem to na stacji było za bardzo pochylone dołem do wewnątrz, szkoda twoich nerwów i opon, bo jak sam wyciągniesz podkładki czy je dołożysz to zmieni ci się ustawienie zbieżności kół,jak dodasz- będzie zbieżne, jak odejmiesz- rozbieżne, a w ramie są nagwintowane tuleje w które wkręcasz śruby,nie są na przestrzał ramy, a te podkładki ktoś może dołożył jak podnosił zawieszenie na drążkach bo jak podnosisz lub opuszczasz przedni zawias to zmienia się kąt pochyłu koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, te podkładki służą do ustawienia kąta koła, tak jak kiedyś było w maluchach, musisz pojechać na stację diagnostyczną to ci ustawią kąt i zbieżność, ja sam próbowałem to zrobić i albo koło leżało albo było pochylone, a jak w końcu wydawało mi się, że trafiłem to na stacji było za bardzo pochylone dołem do wewnątrz, szkoda twoich nerwów i opon, bo jak sam wyciągniesz podkładki czy je dołożysz to zmieni ci się ustawienie zbieżności kół,jak dodasz- będzie zbieżne, jak odejmiesz- rozbieżne, a w ramie są nagwintowane tuleje w które wkręcasz śruby

 

Tyle, że nie wszystkie stacje chcą to robić.

Najlepiej jednak pojechać do ASO (mimo, że drożej) bo oni wiedzą jak to zrobić dobrze...

No chyba, że znacie jakiś warsztat od geometrii któremu będzie się chciało przy tym grzebać.

Poza kątem pochylenia i zbieżnością zmienia się jeszcze kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy więc tymi podkładkami teoretycznie zmieniasz wszystko.... :)

Samemu bym nie ruszał....

A podkładki ktoś założył bo mu koło uciekało zapewne.

 

Ja np zima wpadłem w taką dziurę, ze pourywałem te progi z boku i teraz jedno koło też mam bardziej (lewe kąt wyprzedzenia 0,12. prawe kąt wyprzedzenia 9.11) :P

No ale póki co jedzie prosto. Będę za miesiąc wymieniał gumki na polibusze to ustawię też to koło.

 

Niestety jeśli jeździsz w tzw "terenie" i lubisz czasami nim podskoczyć to często będziesz to ustawiał. Taka cecha charakterystyczna tych naszych niezależnych zawieszek z przed 20 lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się popatrzy na niego z przodu to ewidentnie jedno koło jest krzywo, są dane po dwie podkładki pod śrubę, miałem nadzieje wyjąć po jednej i ustawić koło bardziej w pion :) ale skoro to taka poważna sprawa to się zaczynam wahać ;) niemniej jednak bardzo dziękuje za konkretne odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terranosaur

kolo musi byc pionowo jesli jest inny kat będzie żarło opony, jesli ktos dal podkladki to drążki musiały być odkręcone na max wtedy zmienia sie geometria kol sprawdzilem to w moim terranie i u mnie podkładek jest az 1cm żeby zbieżność grała

u mnie tez bylo jedno kolo krzywo jak sie patrzyło od przodu ale im wyżej auto tym trzeba bardziej ingerować w projekt ;DDDD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie u mnie jest podniesiony na drążkach, i z lewej niema podkładek i jest git, a z prawej ktoś je wsadził i koła stoją mniej więcej tak: \\---|| patrzac od przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie u mnie jest podniesiony na drążkach, i z lewej niema podkładek i jest git, a z prawej ktoś je wsadził i koła stoją mniej więcej tak: \\---|| patrzac od przodu

 

Jeśli podkręcony jest równo, to może spróbuj wyjąć te podkładki i zobaczysz co się będzie działo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz podkręconą zawiechę na maxa to będziesz miał kłopoty z napędem przednim u mnie posypały się przeguby wewnętrzne, teraz po ustawieniu zbieżności mam po trzy podkładki a drążki mam wykręcone (uchwyt równo z ramą w poziomie) a kąt pochylenia koła to co pamiętam to delikatnie jest pochylone do wewnątrz dołem ja w Lublinie to dopiero w trzeciej stacji ustawiłem zbieżność POLECAM: DAKRO ul. Nałęczowska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...