Gość clooks Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Juz kiedys pisalem o tym na forum, lecz zakladam nowy temat. Nowe spostrzezenia i teorie Rok temu w wakacje zauwazylem, ze jak dam w palnik to silnik grzeje sie bardziej niz zwykle. Dzis, a mamy dopiero kwiecien zauwazylem to samo w wiekszym stopniu. Z auta wyciety kat zwykly, ten drugi wyjety z kolektora, odciete egry, recyrkulatory i inne pierdoly. Wiec pare pytan: 1. Gdzie jest czujnik temp? Moze jemu sie poprzestawialo 2. Czy pompa wody moze sie zacierac? 3. Gdzie sprawdzic rzeczywista temperature z czujnika ? Jakie wartosci beda odpowiedaly jakiej temperaturze? Moze wszystko gra, tylko wskaznik pokazuje bzdury. 4. Jak sprawdzic termostat? Dziekuje za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rufio Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 1.Jak stoisz przodem do silnika to po prawej stronie gowicy tak mała czarna wtyczka, to jest oczywiscie czujnik , który podaje wartości na deskę rozdzielczą 2.Pompy przeważnie sie rozstrzelniają 3.Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Oznaczenie barwne: czarne złącze przewodów elektrycznych. Rezystancja: — przy 60°C: 70 do 90 Q; — przy 100°C: 21 do 24 Q. 4.Jak termostat sie uszkodził w pozycji zamkniętej to jedna rura ,która wychodzi z chłodnicy bedzie zimna cały czas a wentylator na chłodnicy bedzie sie cały czas obracałal Ja tak miałem i termostat do wymiany poszedł Jak wymontujesz term. to do gara z nim. Jak tak bedziesz sobie sprawdzał to sprawdz jeszcze czujnik temp. który jest na obudowie termostatu on daje sygnał do ECU (sterownika) Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Oznaczenie barwne złącza: szare. Napięcie zasilania: 5 V ' Rezystancja: — przy -10°C: 7000 do 11 400 Q; — przy 20°C: 2100 do 2900 Q; — przy 50°C: 600 do 1000 Q; — przy 90°C: 230 do 260 Q; — przy 110°C: 140 do 150 Q. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profil22 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Kolego a ten wskaźnik to ci skacze ? czy pokazuje wysoką temperaturę? Wentylatory od chłodnicy chodzą ? układ jest odpowietrzony ? i czy jak się nagrzeje to nie są twarde przewody od chłodnicy, jeśli tak to na 100% zapowietrzony układ ( jak odpowietrzy było już na forum) po za tym nie spotkalem sie jeszcze ze termostat powoduje grzanie silnika wręcz przeciwnie, chyba ze jest totalnie zapchany, bo w środku siedzi mysz (przykład z Opla Recorda z 1960r. ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rufio Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Jeżeli termostat uszkodził sie w pozycji zamknietej to silnik bedzie się grzał, wiadomo chyba dlaczego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.