mat125 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Witam. Miałem fajne 4 zimówki 205x80x16, ale jedną rozprułem na pniaku i nie mogę dokupić tego modelu. W dodatku w zimie strasznie tył mi woziło. Wymyśliłem że jesienią (teraz jeżdżę na szosowych Bridgestonach 689) założę na tył nowe M+S z bieżnikiem terenowym 235/70/16 zostawiając na przodzie 205/80/16. Różnica obwodów wynosi 0,14% czyli nic. Z napędem jeżdżę zgodnie z instrukcją czyli na śliskim lub luźnym. Proszę o opinię, najchętniej praktyków którzy jeździli na różnych, czy coś się dzieje. Za niesprawdzone teorie "przestań, skrzynia rozdzielcza wybuchnie" dziękuję. Pozdrówka dla wszystkich zbierających na 3 komplety opon (szosowe, MT i zimowe) włącznie z zapasami :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 nic sie nie dzieje ja mam założone w mercedesie z przodu od żuka dwie opony 16 a z tylu kartofle 16 i nic sie nie dzieje podobno nie można zakładać rożnych rozmiarów (średnic) ale tego nie sprawdzałem i nie wiem czy ktoś wogole tak jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) No nie wiem co to za mercedes (G?), mi o chodzi dokładnie o terrano II/mavericka, czyli auto z napędem na obie osie i BEZ środkowego dyferencjału. Znajomy ma taki układ, tylko na odwrót (przód MT, tył szosowy) w Nissanie xtrail-u, ale tam przeniesienie napędu to zupełnie inna bajka niż manualna skrzynia terrano. Co do aut z napędem na jedną oś, to niektóre fabrycznie mają różne rozmiary (np. smart 195 tył 155 przód jak się nie mylę, sam jeździłem na szerszych z tyłu węższych z przodu w osobowym. Pzdr Edytowane 22 Kwietnia 2011 przez terranosaur jeszcze na czerwono napisz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Przy zapiętym przodzie rozmiar kół ma znaczenie. Jeśli jeździsz tylko na tyle, ta różnica nic Ci nie zrobi. Ale jak zapniesz to różnica w ilości obrotów tych wszystkich zebateczek w mostach narobi Ci problemów..... Jeden z mostów będzie chciał nadrobić tę różnicę...... W autach z napędem na jedną oś nie ma to najmniejszego znaczenia! Edytowane 22 Kwietnia 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat125 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Niestety znowu wchodzimy w teoretyczne dyskusje.... Ale cóż: - różnice między mostami i naprężenia w układzie 4x4 bez środkowego dyfra oczywiście występują (np różne zużycie opon, jazda po łuku itp.) dlatego producent auta bez centralnego dyfra zabronił jeździć z zapiętym przodem po czarnym i suchym. Na każdej śliskiej innej nawierzchni uślizgi rozładowują te naprężenia i nie ma problemu. Każdemu chyba zdazyło się parkować na suchym parkingu nie rozłączając napędu - jest źle ale nic się nie rozpada od takich pojedynczych przypadków. Z praktyki - ostatnio jeździłem tył na letnich, przód na zimówkach, rozmiar niby ten sam, ale inni producenci i zużycie opon - nic się nie działo. Mam zamiar przetestować konfigurację jak opisałem w pierwszym poście, oczywiście stosując się do instrukcji obsługi auta, tj. albo na śniegu albo w błocie dołączając przód. Jeśli ktoś jeździł z innymi na przodzie/tyle proszę o opinie/uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Hmmmm, mam mały problem. Zakupiłem długiego R20 no i jak chciałem obadać na asfalcie (jadąc oczywiście na wprost z małą prędkością) to jest problem. Mianowicie jak dopnę przód to coś mu ciężkawo idzie. Po wyrzuceniu na luz auto wyraźnie zwalnia. Poprzedni właściciel ma na przodzie inne niż na tyle szosówki lecz o tym samym rozmiarze. Czyżby różnica producenta opon (nie trzymanie wymiaru) miała aż taki wpływ, czy już rozglądać się za przednim mostem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 nie... miałem po zakupie różne bieżniki tył-przód rozmiar ten sam... nic nie "trzymało" wykręć wał i spróbuj pokręcić tym przodem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Da się jakoś przełożenia z obudowy mostu zczytać bez liczenia zębów? Mam jeszcze 4 jednakowe zimówki. Założę i wyjdzie szydło z worka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 da się.... trzeba kręcić kołem i liczyć obroty wału :-) to nie będzie kwestia opon... na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Nie kracz :-) To ile rodzajów dyfrów było po 2000r w TDI? Na tyle mam wsadzony ten z rozbieranym deklem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 (edytowane) przód był z tego co pamiętam zawsze ten sam a ten z deklem to c200 właź pod auto i odkręć wał, 4 śrubki i będziesz wiedział czy problem leży w moście sprzęgiełka automatyczne? Edytowane 2 Października 2013 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Tak automaty i to nawet czuć kiedy się rozpinają i zapinają przez te naprężenia. Hmm, muszę znaleźć podnośnik i na spokojnie bez obciążenia pomielić i przy okazji obadać przełożenia kręcąc wałami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 albo 4 koziołki generalnie zastanawiam sie czy to jeszcze nie może być jakaś kwestia reduktorowa... ale to wyjaśni zrzucenie wału jakby to był umarły dyfer to kupisz taki za kilka stówek... reduktor w sumie też... może dramatu nie będzię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 A jednak opony. 4x4 na murawie i śmiga aż miło. Znaczy kółka do wymiany na wiosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 tak jak pisaliśmy to kwestia opon, jak ktoś nie kumaty i jeździł wcześniej osobówką to zmienia parami na takie same i się cieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Mierzę i mierzę i różnicy na metrówce nie widzę ale czary z tą przyczepnością i rozmiarówką. Sobie myślę tera co tam się wyrabia jak na przedzie się wsadza AT-eka a na tył MT-eka? Toż to auto walczy samo ze sobą a nie terenem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 miałem tak... na przodzie szosowy goodyaer 31' na tyle goodyear AT 31' żadnych problemów z tym zestawem nie było... z rok tak jeździłem zanim kupiłem BFG więc zaskoczony jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 chodzi o to że rozmiar jednego producenta nie odpowiada temu drugiemu ... jak było tego samego to raczej obwód ten sam wyszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 możliwe, ale zużycie było bardzo różne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 No dziwne. W króciaku ma MT-eki i różnie ze "spożyciem" gumy jest a na asfalcie zero naprężeń na wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJAK1978 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Witam. Pytanie mam do drogich posiadaczy Nissana Terrano One. Czy ktoś kiedyś miał założone opony M+S rozmiar 195/80/16''? Jak na takim rozmiarze się jeździ? Powiem szczerze mam okazję kupić cztery sztuki za 100zł/brutto/4szt. stan dobry+, ale jak się jeździ bardzo źle to nie ma co sobie utrudniać życia. Proszę o odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 trochę wąskie... to raczej rozmiar pod samuraia.... albo transita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 (edytowane) poprzeliczałem i wychodzi że mają 810 mm wys ... 31 calowe mają 790 mm wiem że na MT 215x80R15 da się jeździć ... Arek 67 je ma, ale to MT stosując kanon z osobówek, że opony zimowe powinny być węższe niż inne to wydaje się być OK przy okazji podzielę się wnioskami z jazdy na BFG AT .... są super na ubitym śniegu i lodzie , ale moje mają niespełna rok i guma jeszcze stosunkowo miękka , 11-12 mm bieżnika... jeździ i hamuje się o niebo lepiej niż na paroletnich zimówkach z 4-5mm bieżnikiem wiadomo, że zima i bez względu na opony jakąś poprawkę na drogę hamowania trzeba wziąć , ale ogólnie jestem zadowolony Edytowane 25 Stycznia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Witam. Pytanie mam do drogich posiadaczy Nissana Terrano One. Czy ktoś kiedyś miał założone opony M+S rozmiar 195/80/16''? Jak na takim rozmiarze się jeździ? Powiem szczerze mam okazję kupić cztery sztuki za 100zł/brutto/4szt. stan dobry+, ale jak się jeździ bardzo źle to nie ma co sobie utrudniać życia. Proszę o odpowiedź. to coś trochę małe chyba nie warto kupować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 jak za stówkę to weź to kup i spróbuj jak się jeździ... będzie jeździło słabo to pogoń je... za 2 stówy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.