Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Różne opony na tyle i przodzie


mat125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Miałem fajne 4 zimówki 205x80x16, ale jedną rozprułem na pniaku i nie mogę dokupić tego modelu. W dodatku w zimie strasznie tył mi woziło. Wymyśliłem że jesienią (teraz jeżdżę na szosowych Bridgestonach 689) założę na tył nowe M+S z bieżnikiem terenowym 235/70/16 zostawiając na przodzie 205/80/16. Różnica obwodów wynosi 0,14% czyli nic. Z napędem jeżdżę zgodnie z instrukcją czyli na śliskim lub luźnym. Proszę o opinię, najchętniej praktyków którzy jeździli na różnych, czy coś się dzieje.

Za niesprawdzone teorie "przestań, skrzynia rozdzielcza wybuchnie" dziękuję.

Pozdrówka dla wszystkich zbierających na 3 komplety opon (szosowe, MT i zimowe) włącznie z zapasami :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terranosaur

nic sie nie dzieje ja mam założone w mercedesie z przodu od żuka dwie opony 16 a z tylu kartofle 16 i nic sie nie dzieje

podobno nie można zakładać rożnych rozmiarów (średnic) ale tego nie sprawdzałem i nie wiem czy ktoś wogole tak jeździł

post-28911-0-70784700-1303481920_thumb.jpg

post-28911-0-76595100-1303481974_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem co to za mercedes (G?), mi o chodzi dokładnie o terrano II/mavericka, czyli auto z napędem na obie osie i BEZ środkowego dyferencjału.

Znajomy ma taki układ, tylko na odwrót (przód MT, tył szosowy) w Nissanie xtrail-u, ale tam przeniesienie napędu to zupełnie inna bajka niż manualna skrzynia terrano.

 

Co do aut z napędem na jedną oś, to niektóre fabrycznie mają różne rozmiary (np. smart 195 tył 155 przód jak się nie mylę, sam jeździłem na szerszych z tyłu węższych z przodu w osobowym.

Pzdr

Edytowane przez terranosaur
jeszcze na czerwono napisz !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zapiętym przodzie rozmiar kół ma znaczenie.

Jeśli jeździsz tylko na tyle, ta różnica nic Ci nie zrobi.

Ale jak zapniesz to różnica w ilości obrotów tych wszystkich zebateczek w mostach narobi Ci problemów.....

Jeden z mostów będzie chciał nadrobić tę różnicę......

 

W autach z napędem na jedną oś nie ma to najmniejszego znaczenia!

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety znowu wchodzimy w teoretyczne dyskusje....

Ale cóż:

- różnice między mostami i naprężenia w układzie 4x4 bez środkowego dyfra oczywiście występują (np różne zużycie opon, jazda po łuku itp.) dlatego producent auta bez centralnego dyfra zabronił jeździć z zapiętym przodem po czarnym i suchym. Na każdej śliskiej innej nawierzchni uślizgi rozładowują te naprężenia i nie ma problemu. Każdemu chyba zdazyło się parkować na suchym parkingu nie rozłączając napędu - jest źle ale nic się nie rozpada od takich pojedynczych przypadków.

 

Z praktyki - ostatnio jeździłem tył na letnich, przód na zimówkach, rozmiar niby ten sam, ale inni producenci i zużycie opon - nic się nie działo.

 

Mam zamiar przetestować konfigurację jak opisałem w pierwszym poście, oczywiście stosując się do instrukcji obsługi auta, tj. albo na śniegu albo w błocie dołączając przód. Jeśli ktoś jeździł z innymi na przodzie/tyle proszę o opinie/uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hmmmm, mam mały problem. Zakupiłem długiego R20 no i jak chciałem obadać na asfalcie (jadąc oczywiście na wprost z małą prędkością) to jest problem. Mianowicie jak dopnę przód to coś mu ciężkawo idzie. Po wyrzuceniu na luz auto wyraźnie zwalnia. Poprzedni właściciel ma na przodzie inne niż na tyle szosówki lecz o tym samym rozmiarze. Czyżby różnica producenta opon (nie trzymanie wymiaru) miała aż taki wpływ, czy już rozglądać się za przednim mostem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie... miałem po zakupie różne bieżniki tył-przód 

 

rozmiar ten sam... nic nie "trzymało"

 

wykręć wał i spróbuj pokręcić tym przodem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przód był z tego co pamiętam zawsze ten sam

 

a ten z deklem to c200

 

właź pod auto i odkręć wał, 4 śrubki i będziesz wiedział czy problem leży w moście

 

sprzęgiełka automatyczne? 

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak automaty i to nawet czuć kiedy się rozpinają i zapinają przez te naprężenia.

Hmm, muszę znaleźć podnośnik i na spokojnie bez obciążenia pomielić i przy okazji obadać przełożenia kręcąc wałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo 4 koziołki :) 

 

generalnie zastanawiam sie czy to jeszcze nie może być jakaś kwestia reduktorowa... ale to wyjaśni zrzucenie wału

 

jakby to był umarły dyfer to kupisz taki za kilka stówek... reduktor w sumie też...

 

może dramatu nie będzię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisaliśmy to kwestia opon,

jak ktoś nie kumaty i jeździł wcześniej osobówką to zmienia parami na takie same i się cieszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzę i mierzę i różnicy na metrówce nie widzę ale czary z tą przyczepnością i rozmiarówką. Sobie myślę tera co tam się wyrabia jak na przedzie się wsadza AT-eka a na tył MT-eka? Toż to auto walczy samo ze sobą a nie terenem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak...

 

na przodzie szosowy goodyaer 31' 

 

na tyle goodyear AT 31'

 

żadnych problemów z tym zestawem nie było... z rok tak jeździłem zanim kupiłem BFG

 

więc zaskoczony jestem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Pytanie mam do drogich posiadaczy Nissana Terrano One. Czy ktoś kiedyś miał założone opony M+S rozmiar 195/80/16''? Jak na takim rozmiarze się jeździ? Powiem szczerze mam okazję kupić cztery sztuki za 100zł/brutto/4szt. stan dobry+, ale jak się jeździ bardzo źle to nie ma co sobie utrudniać życia. Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzeliczałem i wychodzi że mają 810 mm wys ... 31 calowe mają 790 mm

wiem że na MT 215x80R15 da się jeździć ... Arek 67 je ma, ale to MT

stosując kanon z osobówek, że opony zimowe powinny być węższe niż inne to wydaje się być OK

 

przy okazji podzielę się wnioskami z jazdy na BFG AT .... są super na ubitym śniegu i lodzie , ale moje mają niespełna rok i guma jeszcze stosunkowo miękka , 11-12 mm bieżnika...

jeździ i hamuje się o niebo lepiej niż na paroletnich zimówkach z 4-5mm bieżnikiem 

wiadomo, że zima i bez względu na opony jakąś poprawkę na drogę hamowania trzeba wziąć , ale ogólnie jestem zadowolony  :thumbsup:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanie mam do drogich posiadaczy Nissana Terrano One. Czy ktoś kiedyś miał założone opony M+S rozmiar 195/80/16''? Jak na takim rozmiarze się jeździ? Powiem szczerze mam okazję kupić cztery sztuki za 100zł/brutto/4szt. stan dobry+, ale jak się jeździ bardzo źle to nie ma co sobie utrudniać życia. Proszę o odpowiedź.

to coś trochę małe chyba nie warto kupować

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak za stówkę to weź to kup i spróbuj jak się jeździ... będzie jeździło słabo to pogoń je...

 

za 2 stówy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...