Gość Krzysiek N. Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Witam ! I na początku wszystkim forumowiczom Wesołych Świąt, Smacznego Jajka i Mokrego Dyngusa (to ostatnie dzieci mi nie odpuszczą ). Przepraszam że w taką porę z problemami, ale wreszcie mam chwilę by usiąść przy kompie prywatnie. Serena 2.0 SGX, kat., Benzyna , C23U, typ. silnika SR20DE rocznik 1994r.( wypust sierpień 1993r.), Objawy: Gdy odpalam silnik bez problemu zaskakuje ale wchodzi na wyższe obroty ok. 1,8-2,0 (skala) a kiedyś było ok. 1,0 (skala) i tak trzyma ok 2 min po czym powoli spadają i jak stoję a nie jadę to raz gasną lub nie ale gdy nie gasną to zaczyna lekko czuć szarpanie, a gdy po zapaleniu od razu ruszam to dwa , trzy skrzyżowania gaśnie mi bo obroty gwałtownie spadają . Przy spadku obrotów towarzyszy poniżej 1,0 świst jakby wałka , łożyska lub paska ??? Po ponownym uruchomieniu ze skrzyżowania gdy ruszam czasami brak mu mocy i słabo ciągnie, dopiero gdy się rozgrzeje wszystko wraca do normy po ok 5 min jazdy ciągłej i jest bez problemu. Robiłem pełną diagnostykę silnika i nic nie wykazała, wymieniłem świece, sprawdziłem pasek i problem dalej jest od ok. 2 tygodni. A zaczęło się od tego że wyjąłem filtr powietrza i go czyściłem po czym włożyłem i od tamtej pory mam ten problem. Mechanik po tej informacji o filtrze też nic nie stwierdził. w instrukcji sereny dla warsztatów znalazłem stronę z filtrem powietrza tylko że w angliku a tam coś jest chyba z komputerem i bezpiecznikami więc nie wiem czy czegoś nie schrzaniłem. Jak by mi ktoś chociaż w skrócie wyjaśnił o co na tej stronie chodzi był bym wdzięczny albo wyjaśnił może co może być przyczyną gaśniecia. Stronę załączam do pytania. Pzdr. Krzysiek Wrocław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 ja bym sprawdzil najpierw podisnienia poniewaz to co opisujesz swiadzy o lewym powietrzu w kolektorze ssacym (charakterystyczny świst powietrza) a ta strona w instrukcji mówi o tym ze filtra nie czysci sie miedzy wyianami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek N. Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Witam! A może ktoś wie jak zwiększyć obroty jałowe (na luzie) za co odpowiada podobno silnik krokowy, podobno ma tam być jakaś śruba którą można regulować te obroty. Ja potrzebuję je trochę zwiększyć bo po odpaleniu mam na początku ok. 1400/1600 a później mi spadają na 600/400/i niżej i silnik gaśnie. Tak ze dwa razy a później jest już normalie gdy się rozgrzeje silnik i już się utrzymują na ok. 900/800 obrotów. Czasami jak spadają obroty do wygaśnięcia włącznie słychać chyba skrzypienie dźwigienki zaworu pod kopulą ??? Może mi ktoś pokazać na zdjęciu lub rysunku gdzie jest silnik krokowy i regulacja obrotów i przepustnica i może jej regulacja ? Mam silnik SR20DE benzyna 2.0 16V 94 roku wypust lipiec 93r. Wymieniłem świece, filtr powietrza, sprzęgło, spryskałem przepustnice (chyba) sprejem do gaźników i przepustnic,wymieniłem olej przekładniowy a obroty dalej spadaja. A tak jak pisałem powyżej robiłem pełną diagnostykę silnika i nic nie wykazała. Stoję w miejscu i nie wiem dlaczego obroty na jałowym biegu i jak zimny spadają ???, nawet po początkowym ruszeniu do pierwszego lub dwóch skrzyżowań , później jest ok, nie gaśnie na światłach czy postoju, chyba że kilka godzin postoi i jest znów zimny ??? Help Me !!! Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.