Gość witkacy53 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Witam. Mój problem polega na tym, że po odpaleniu auta silnik pracuje idealnie, jednak po ok min zaczyna się telepac i dymic. Po nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy. Słyszałem, że problem tkwi w tzw dogrzewaniu świec, i faktycznie świece grzeją tylko przez chwile. Wymieniłem sterownik grzania na inny i nic ....... Dodam jeszcze, że wymieniłem pompę na starszą czyli bez elektroniki. Miał toś już do czynienia z takim defektem? a może są jeszcze jakieś sterowniki/przekaźnik o których nie wiem?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Pracą silnika RD28Ti steruje ECM (elektroniczny sterownik silnika), który zczytuje dane z kilkunastu czujników i na ich podstawie steruje m.in. pracą pompy (ustalając np. dawkę, kąt wyprzedzenia wtrysku itp.). Integralnym elementem tego systemu była pompa. Jej zdemontowanie może być przyczyną dolegliwości. Pytaj majstra, który robił przeszczep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Witam! Czy mogły ktoś z Was opisać mi proces grzania świec przy odpalaniu tego silnika (RD28Ti) Interesuje mnie przede wszystkim jak długo świece są grzane/lub do jakiej temperatury. Silnik odpalam po zgaśnięciu kontrolki świec - czy po tym świece dostają jeszcze zasilanie czy już nie? Jaki jest symbol świec NGK do silnika 2.8 TDi montowanego do Y61? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.