Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z układem chłodzenia


rradian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj musiałem przejechać po autostradzie z 10 km moim GR Y60 2,8 `94`przebieg 188000 prędkością ok 120-130 km/h. Strasznie mi skoczyła temperatura wskazówka pokazała czerwone pole. temp na zewnątrz była ok 24st. Jak zjechałem i jechałem regularną droga to temp spadła do normy i było ok. Za jakieś 20 min zatrzymałem się zgasiłem silnik i po 5 min musiałem dalej jechać temp była znów wysoka i zaczęła spadać.

Moje pytania:

1. Czy to normalne wiem ze patrol nie lubi szybko jeździć i już nie będę? :rolleyes:

2. Czy mam problem z układem chłodzenia?

 

Pozdr-Radian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wczoraj musiałem przejechać po autostradzie z 10 km moim GR Y60 2,8 `94`przebieg 188000 prędkością ok 120-130 km/h. Strasznie mi skoczyła temperatura wskazówka pokazała czerwone pole. temp na zewnątrz była ok 24st. Jak zjechałem i jechałem regularną droga to temp spadła do normy i było ok. Za jakieś 20 min zatrzymałem się zgasiłem silnik i po 5 min musiałem dalej jechać temp była znów wysoka i zaczęła spadać.

Moje pytania:

1. Czy to normalne wiem ze patrol nie lubi szybko jeździć i już nie będę? :rolleyes:

2. Czy mam problem z układem chłodzenia?

 

Pozdr-Radian

 

Sorry, ale to nie jest normalne :rolleyes:

 

1. Chlodnica -czy nie jest zawalona syfem - wewnątrz i na zewnątrz

2. termostat - Czy sie prawidłowo otwiera

3. pompa wody - Czy pompuje wystarczjąco

4. Korek od chłodnicy - Czy trzyma właściwe ciśnienie

5. Ilość plynu - Czy wystarczająca i czym jest zalany

6. Wisko - Czy stawia opor, czy umaro

 

Jak odpowiesz sobie na te pytania i wyeliminujesz usterki powinno być O.k

Jesli nie to zobacz czy nie ubywa płynu, czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie jest "brudny". Jesli ubywa to szukasz problemu przy uszczelce i głowicy. Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale to nie jest normalne :rolleyes:

 

1. Chlodnica -czy nie jest zawalona syfem - wewnątrz i na zewnątrz

2. termostat - Czy sie prawidłowo otwiera

3. pompa wody - Czy pompuje wystarczjąco

4. Korek od chłodnicy - Czy trzyma właściwe ciśnienie

5. Ilość plynu - Czy wystarczająca i czym jest zalany

6. Wisko - Czy stawia opor, czy umaro

 

Jak odpowiesz sobie na te pytania i wyeliminujesz usterki powinno być O.k

Jesli nie to zobacz czy nie ubywa płynu, czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie jest "brudny". Jesli ubywa to szukasz problemu przy uszczelce i głowicy. Powodzenia :)

 

jezdziłem nim dziś z godzinę w terenie i było wszystko ok.

 

Posprawdzałem już większość z sugerowanych rzeczy:

1.chłodnica wyczyszczona z zewnątrz, wewnątrz raczej czysta bo cała jest ciepła po godzinie jazdy,

2.termostat działa,- przewody cieple.

3. pompa działa,

4. korek trzyma,

5. płyn poziom w zakresie, czym zalany nie wiem coś niebieskiego,

6. wisko kręci cie jak zgasze silnik z 5-10 obr czy to dobrze, powiedz mi jak sprawdzić wisko?

 

pozdr-r

 

jezdziłem nim dziś z godzinę w terenie i było wszystko ok.

 

Posprawdzałem już większość z sugerowanych rzeczy:

1.chłodnica wyczyszczona z zewnątrz, wewnątrz raczej czysta bo cała jest ciepła po godzinie jazdy,

2.termostat działa,- przewody cieple.

3. pompa działa,

4. korek trzyma,

5. płyn poziom w zakresie, czym zalany nie wiem coś niebieskiego,

6. wisko kręci cie jak zgasze silnik z 5-10 obr czy to dobrze, powiedz mi jak sprawdzić wisko?

 

pozdr-r

 

Wisko sprawdziem kręci sie z lekkim oporem

 

pozr-r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

zawsze jak sprawdzasz plyn to sprawdzaj czy masz w chlodnicy bo czasami przy jezdzie w terenie i przy sporych podjazach lubi ubywac plyn przez odpowietrzenie ukaldu wiec zdarza sie ze w zbiorniczku masz plyn a w chlodnicy masz malo i zapala sie czerwona lampka wiec w takiej sytuacji dolewaj plyn do chlodnicy a nie do zbiornika a jak zapelnisz chlodnice dopiero wyrownaj w zbiorniczku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki cenna uwaga

 

,co do mojego visko wydaje mi sie ze jest z nim cos nie tak, zmierzyłem prędkości obrotowe tachometrem. na zimnym silniku różnica prędkości pomiędzy wałkiem a wiatrakiem jest ok 10 obr/min wałek 1060 rpm wiatrak 1051 rpm. przy wyższych obrotach podobnie. Natomiast na rozgrzanym silniku wałek 1060 a wiatrak tylko 650, przy obrotach silnika 2020 rpm obroty wiatraka 820 rpm. Wydaj mi sie ze to visko jest walnięte bo przecież powinno być odwrotnie na zimnym przepuszcza a na ciepłym łapie bardziej. Moja hipoteza jest taka ze zwiał płyn z komory z której powinien przelewać się do mniejszej, a może jakaś objetość jest w mniejsze a ja bimetal obróci tarczką to płyn ucieka z mniejszej do większej a wtedy traci się zasprzęglenie.

Co o tym sądzicie.

 

pozdr-radian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...