rradian Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Witam, Wczoraj musiałem przejechać po autostradzie z 10 km moim GR Y60 2,8 `94`przebieg 188000 prędkością ok 120-130 km/h. Strasznie mi skoczyła temperatura wskazówka pokazała czerwone pole. temp na zewnątrz była ok 24st. Jak zjechałem i jechałem regularną droga to temp spadła do normy i było ok. Za jakieś 20 min zatrzymałem się zgasiłem silnik i po 5 min musiałem dalej jechać temp była znów wysoka i zaczęła spadać. Moje pytania: 1. Czy to normalne wiem ze patrol nie lubi szybko jeździć i już nie będę? 2. Czy mam problem z układem chłodzenia? Pozdr-Radian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Witam, Wczoraj musiałem przejechać po autostradzie z 10 km moim GR Y60 2,8 `94`przebieg 188000 prędkością ok 120-130 km/h. Strasznie mi skoczyła temperatura wskazówka pokazała czerwone pole. temp na zewnątrz była ok 24st. Jak zjechałem i jechałem regularną droga to temp spadła do normy i było ok. Za jakieś 20 min zatrzymałem się zgasiłem silnik i po 5 min musiałem dalej jechać temp była znów wysoka i zaczęła spadać. Moje pytania: 1. Czy to normalne wiem ze patrol nie lubi szybko jeździć i już nie będę? 2. Czy mam problem z układem chłodzenia? Pozdr-Radian Sorry, ale to nie jest normalne 1. Chlodnica -czy nie jest zawalona syfem - wewnątrz i na zewnątrz 2. termostat - Czy sie prawidłowo otwiera 3. pompa wody - Czy pompuje wystarczjąco 4. Korek od chłodnicy - Czy trzyma właściwe ciśnienie 5. Ilość plynu - Czy wystarczająca i czym jest zalany 6. Wisko - Czy stawia opor, czy umaro Jak odpowiesz sobie na te pytania i wyeliminujesz usterki powinno być O.k Jesli nie to zobacz czy nie ubywa płynu, czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie jest "brudny". Jesli ubywa to szukasz problemu przy uszczelce i głowicy. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rradian Opublikowano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Sorry, ale to nie jest normalne 1. Chlodnica -czy nie jest zawalona syfem - wewnątrz i na zewnątrz 2. termostat - Czy sie prawidłowo otwiera 3. pompa wody - Czy pompuje wystarczjąco 4. Korek od chłodnicy - Czy trzyma właściwe ciśnienie 5. Ilość plynu - Czy wystarczająca i czym jest zalany 6. Wisko - Czy stawia opor, czy umaro Jak odpowiesz sobie na te pytania i wyeliminujesz usterki powinno być O.k Jesli nie to zobacz czy nie ubywa płynu, czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie jest "brudny". Jesli ubywa to szukasz problemu przy uszczelce i głowicy. Powodzenia jezdziłem nim dziś z godzinę w terenie i było wszystko ok. Posprawdzałem już większość z sugerowanych rzeczy: 1.chłodnica wyczyszczona z zewnątrz, wewnątrz raczej czysta bo cała jest ciepła po godzinie jazdy, 2.termostat działa,- przewody cieple. 3. pompa działa, 4. korek trzyma, 5. płyn poziom w zakresie, czym zalany nie wiem coś niebieskiego, 6. wisko kręci cie jak zgasze silnik z 5-10 obr czy to dobrze, powiedz mi jak sprawdzić wisko? pozdr-r jezdziłem nim dziś z godzinę w terenie i było wszystko ok. Posprawdzałem już większość z sugerowanych rzeczy: 1.chłodnica wyczyszczona z zewnątrz, wewnątrz raczej czysta bo cała jest ciepła po godzinie jazdy, 2.termostat działa,- przewody cieple. 3. pompa działa, 4. korek trzyma, 5. płyn poziom w zakresie, czym zalany nie wiem coś niebieskiego, 6. wisko kręci cie jak zgasze silnik z 5-10 obr czy to dobrze, powiedz mi jak sprawdzić wisko? pozdr-r Wisko sprawdziem kręci sie z lekkim oporem pozr-r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fox_x Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 zawsze jak sprawdzasz plyn to sprawdzaj czy masz w chlodnicy bo czasami przy jezdzie w terenie i przy sporych podjazach lubi ubywac plyn przez odpowietrzenie ukaldu wiec zdarza sie ze w zbiorniczku masz plyn a w chlodnicy masz malo i zapala sie czerwona lampka wiec w takiej sytuacji dolewaj plyn do chlodnicy a nie do zbiornika a jak zapelnisz chlodnice dopiero wyrownaj w zbiorniczku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rradian Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Dzięki cenna uwaga ,co do mojego visko wydaje mi sie ze jest z nim cos nie tak, zmierzyłem prędkości obrotowe tachometrem. na zimnym silniku różnica prędkości pomiędzy wałkiem a wiatrakiem jest ok 10 obr/min wałek 1060 rpm wiatrak 1051 rpm. przy wyższych obrotach podobnie. Natomiast na rozgrzanym silniku wałek 1060 a wiatrak tylko 650, przy obrotach silnika 2020 rpm obroty wiatraka 820 rpm. Wydaj mi sie ze to visko jest walnięte bo przecież powinno być odwrotnie na zimnym przepuszcza a na ciepłym łapie bardziej. Moja hipoteza jest taka ze zwiał płyn z komory z której powinien przelewać się do mniejszej, a może jakaś objetość jest w mniejsze a ja bimetal obróci tarczką to płyn ucieka z mniejszej do większej a wtedy traci się zasprzęglenie. Co o tym sądzicie. pozdr-radian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.