Gość Susok Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Witam, jestem nowy na forum ktore sledze juz od dawna i czesto mi pomagają wasze posty ale do rzeczy. Przedwczoraj po przejechaniu ok. 50 km w cyklu mieszanym włączyła mi się kontrolka check engine a objawami były spadek mocy a co za tym idzie brak przyspieszenia. po zgaszeniu silnika przy spokojnej jezdzie check nie zapalał się jednak jak mu "przycisnąłem" znowu się zapalał.. pomyslalem ze to filtry i wczoraj wymienilem wszystkie (paliwa,powietrza,oleju) razem z wymiana tego ostatniego. po wyjechaniu z warsztatu samochód chodził jak marzenie jednak po przejechaniu ok 40km check znowu się zapalił i usterka powróciła. dzisiaj pojechałem do eletromechanika skasował mnie na 50zł i komputer wskazał mu błąd P1241 - regulacja początku wtrysku i wskazał na 2 możliwości zawór el.-magn. początku wtrysku przerwa-zwarcie lub -odchyłka regulacji zaznaczając że skłaniałby się ku drugiej opcji. chciałem zapytać forumowiczów jakie orientacyjne koszty są tych usterek. bo mam się umówić do speca od wtrysków i nie wiem na jaki koszt mam sie przygotowac. elektromechanik dodał że w gre wchodzi pompa wtryskowa, uszczelnianie jej czy cośtam. prosze o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Masz tu linka gdzie mozesz samemu sobie zrobic autodiagnostyke a nie placic 50zl. TUTAJ Jak zrobisz bledy to potem poszukamy rozwiazanie. U Ciebie bedzie gniazdo diagnostyczne pod kirownica i trapezowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Susok Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 dzisiaj w końcu zabrałem się za autodiagnostykę i wymrugało mi błąd 21, nastepnie wykasowało go i wymrugalo 55 czyli brak bledow. ostatnio wymienilem akumulator i samochód wyraźnie lepiej chodzi. ale przy bardziej stromych podjazdach zapalał się check i tak. blad 21 to zawór czasu kąta wtrysku w pompie wtryskowej.. są do tego jakieś zamienniki? jaki jest koszt ew. wymiany? czy moze jakies inne zabiegi sa jeszcze stosowane? prosze o odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrgeo Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Kolego na bank uszczelniacze pompy wtryskowej, w bydzi naprawa u zaje...go speca to 200 zł i dzień bez auta. Nie daj się wmanewrować a elektrykę, dużo zapłacisz a nic nie osiągniesz - przerabiałem. Myślę że Twojej okolicy powinno kosztować podobnie. Uszczelniacze są zużyta i przy małym obciążeniu się nic nie dzieje, przy większym obciążeniu włącza się kod21. Po jakimś czasie zacznie kopcić na biało jak by miał zapchany filtr paliwa. Ja od pierwszych objawów przejechałem jeszcze z 20 tys km tak więc na pewno w drodze nie staniesz tyle tylko że będzie szarpało pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Susok Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 na srode jestem ugadany ze specem od wtrysków i ma popatrzyć co tam sie dzieje. no ostatnio wymienilem wszystkie filtry tak jak pisalem w 1 poscie i akumulator co dużo dało szczególnie jesli chodzi o to drugie bo juz akumulator był na wyczerpaniu. jak pojade do niego to mu powiem na co zwrócić uwagę. przy starym akumulatorze faktycznie dławiło go strasznie i szarpało przy 2,5 tys a teraz juz te objawy ustaly i jest o niebo lepiej ale check i tak razi w oczy a chce miec auto sprawne. zaraz sie dowiem czy wykasowanie bledu przy autodiagnostyce cos dalo ale pewnie na dluzsza mete i tak wizyta bedzie. tak jak myslalem wykasowanie blędu nic nie dało bo check sie zapala tak ze czekam do srody i sie czegos dowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Uszczelnienie pompy i zwlaszcza czyszczenie zaworu czasu kata wtrysku na pewno pomoze. Prosze jeszcze zmierzyc opor tego zaworu na tej wtyczce 3 pinowej od zaworu czsu kata wtrysku (wtyczka ta znajduje sie obok tej okraglej od pompy wtryskowej). Ma byc okolo 15 omow. Opor zmierzysz albo na 1i 2 pinie lub 2 i 3 pinem w zaleznosci jak jest ulozona wtyczka.Nalezy pamietac o tym ze opor ten ma byc mierzony przy 25 stopniach . Przy mniejszych temp. na dworze opor bedzie mniejszy. Wziac to pod uwage. Chodzi o to zeby CI nie kazali wymieniac zaworu bez powodu (nowy koszt to 700zl) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.