Gość Lecho Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Witam i pozdrawiam Wszystkich. Jest to mój pierwszy post na tym forum, chociaż korzystam z Waszej wiedzy już od jakiegoś czasu. Jednak teraz mam poważny problem, na który nie znalazłem odpowiedzi. Mieszkam w Anglii. Posiadam od ponad roku Primerę (wersja angielska) rocznik 2001 1.8 benzyna/gaz. Przejechałem nią w tym czasie ok. 40 tys. km bez większych problemów. Całkowity przebieg (bardzo prawdopodobny) ok. 176 tys. km. Instalacja gazowa była zakładana przez któregoś z poprzednich właścicieli w Polsce, w 2008 roku. Jakieś dwa miesiące temu instalacja lpg zaczęła się wyłączać w czasie jazdy, a potem całkiem padła. Kontrolka silnika zapalała się co jakiś czas, a potem zaczęła ciągle świecić. Teraz przyjechałem na urlop do Polski i przy okazji odwiedziłem gazownika, który zregenerował listwę, wymienił moduł sterujący, wyregulował i całość działa dosyć sympatycznie. Pojechałem sprawdzić i spaliny okazało się, że nie spełniają normy (rok temu były super). Jedyny objaw (poza kontrolką) nieprawidłowej pracy silnika, to lekko nierówna praca na wolnych obrotach, która mi nie przeszkadzała. Wymiana świec nie pomogła. Zmierzyłem ciśnienie sprężania i wyszło 140 PSI na pierwszym i po ok. 180 PSI na pozostałych cylindrach. Znajomy sprawdził kody błędów. Wyświetliło P0300, P0135, P0141, P0443, P1111. Ostatni kod nie dał się wykasować, a pozostałe z wyjątkiem P0300 wróciły. I teraz mam związane z tym pytania: -czy ktoś z Was miał podobny problem i jak sobie z tym poradził? -czy spadek ciśnienia na pierwszym cylindrze może być spowodowany przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą (kilka dni temu miałem awarię układu chłodzenia (urwał się plastikowy króciec idący do nagrzewnicy i zanim mogłem się zatrzymać, to temperatura wskoczyła na czerwone pole), czy to raczej zawory i czeka mnie naprawa głowicy? -co oznacza błąd P1111 (Nissan Intake Valve Timing Control Solenoid Valve Cirkuit Bank1)? -czy te błędy mogły być spowodowane przez niesprawną instalację gazową i/lub uszkodzony silnik? Z góry dziękuję za pomoc i jeśli uda mi się naprawić samochód, to podzielę się informacjami, aby inni mogli skorzystać. Pozdrawiam Lechu Czy ten błąd P1111 (Nissan Intake Valve Timing Control Solenoid Valve Cirkuit Bank1)nie oznacza problemów z jakimś czujnikiem położenia zaworów/wałków rozrządu? Mam na myśli pozycję nr 3 na załączonym schemacie? Wkleiłem nazwę z opisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Masz tu caly plik z mamuala dotyczacego silnika 1,8 benzyna i poczytaj sobie . Bedzie on po angielsku ale z tego co widze to dasz rade. Np. blad P1111 bedziesz mial opisany na stronie 284 a na 287 masz jak go sprawdzic. to samo bedzie dotyczyc reszte bledow . Milej lektury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lecho Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Dzięki wielkie Krzychu. Biorę się za lekturę. Pozdrawiam. Lechu. Sprawdziłem pierwszą sondę lambda (P0135), czujnik położenia zaworów wlotowych(?) (P1111), zawór sterujący odprowadzania par paliwa (P0443). Wszystkie te czujniki są ok, ale żaden z nich nie dostaje odpowiedniego zasilania. Zamiast napięcia akumulatora jest 0,05-0,15V. Gdzie szukać przyczyny? Miał ktoś z Was podobne kłopoty? I jeszcze jedno trochę banalne pytanie, gdzie jest moduł sterujący w P11.144 1.8 benzyna 2001 anglik. Nie znalazłem go tam gdzie się spodziewałem, czyli za schowkiem. Tak przynajmniej odczytałem ze schematów przesłanych przez kolegę Krzysiek1958? Przyczyna błędów znaleziona. Źle był umocowany przewód od sondy lambda i przetarła się izolacja. Doszło do zwarcia, które spowodowało przepalenie bezpiecznika zabezpieczającego obwody w/w czujników. W moim Nissanie są 3 bezpieczniki 10A zabezpieczające osprzęt silnika. Dwa sprawdziłem, a ten trzeci przegapiłem. Naprawa mi się udała dzięki pomocy kolegi Krzysiek1958 (dzięki wielkie). Pozostała mi jeszcze naprawa głowicy, ale to temat na osobny wątek. Modułu sterującego nie znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.