Gość Berry Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Witam Jako że w Almerce GTI bierzemy się od Poniedziałku za łatanie elementów uszkodzonych przez rdzę i pełną konserwację, w międzyczasie chciałbym również doprowadzić układ hamulcowy do porządnego stanu, chce nacisnąć pedał i czuć że auto staje dęba Wiem że tarcze i klocki mam nowe,z tyłu jak i z przodu, niestety nie wiem jakich firm,to się sprawdzi w poniedziałek;) w planach mam wymianę: DOT 4 Valvoline tłoczki jakiej firmy? przewody hamulcowe goodrich 350zł wymienić? bo koszt spory ATE Power Disc jeśli obecne tarcze są jakąś tandetą Ferodo DS klocki jeśli obecne klocki są jakąś tandetą Co powinienem przy tym jeszcze przeczyścić aby wszystko lepiej współgrało i czym i co nasmarować? Szczęki wyciągnąć i zawieźć do piaskowania? Piasta powinna być oczyszczona ze wszelkiej rdzy i powinna być posmarowana pastą miedziową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Czesc. Na tyle masz tarcze czy bebny?. Zasada jest taka ze jak cylinderki nie ciekna i sie nie zacinaja tloczki hamulcowe to sie nie rusza bo wtedy moze zaczac cieknac . Owszem mozesz kupic zestawy naprawcze cylinderkow hamulcowych i do tego paste do cylinderkow hamulcowych (do posmarowanie tloczkow ). Pasta bedzie kosztowala w granicach 10zl. Rurek hamulcowych tych stalowych czy miedziamych to bym nie ruszal jesli nie ciekna no chyba ze sie ukreca lub bedzie wyraznie widac ze sa przetarte. . Natomiast wymienilbym przewody hamulcowe te gumowe jesli juz widac ze sa sparciale . Jesli chodzi o tarcze hamulcowe to mysle ze ATE to dobry wybor ,klocki tez . Sa jeszcze tarcze i klocki firmy TRW ( tez dobre i drogie ) . Mozesz tez zapytac o tarcze hamulcowe polskiej firmy spod CZestochowy MIKODA . Robie tez dla BREMBO. Kup sobie jeszcze w saszetce smar do klockow hamulcowych. Jest to taki bialy smar i smaruresz te miejsca tam gdzie klocki chodza w zaciskach . Ja placilem za taka saszetke okolo 2 zl.Kup 2 to starczy CI na przod i tyl jesli masz na przodzie i na tyle tarcze hamulcowe. Jesli masz na tyle bebny to szczek hamulcowych sie nie daje do piaskowania tylko sie wymienia na nowe . O sprawdzeniu stanu bebnow to nie bede wspominal. Do piaskowania to mozesz dac ale felgi jesli masz stalowe ,lub ewentualnie zaciski hamulcowe i jarzama i potem ladnie odmalowac na jakis kolor. Co do smaru miedzianego to smarujesz tylko polaczenia srubowe. Piasty wyczyscic i ewentualnie odmalowac . Jesli masz tarcze na tyle to przy rozbieraniu lubi peknac taka sprezyna . Moze ale nie musi. Dobrze by bylo gdys zapytal czy jest ona dostepna w sklepie czy hurtowni w razie czego. Te same zasady dotycza tez pompki hamulcowej . Jesli jest dobra i nie cieknie to nie ruszaj. To tyle . Koledzy jeszcze dopisza. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berry Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Tak z przodu i z tyłu są tarcze. Oczywiście mówię o przewodach gumowych które chce wymienić na stalowe goodricha. Co do tłoczków to w starszym aucie powinno się je wymienić, nie wiem nie znam się mówię to co słyszę,trzeba to będzie jeszcze sprawdzić Mikoda to słabe tarcze, gną się przy wyższych temperaturach dość szybko, nawet przy dobrym miekkim klocku ferodo premier, osobiste doświadczenie. Co z ta wymianą płynu hamulcowego,wymiana płynu na zasadzie "ostatnie koło na początku" to najleppsza możliwość, czy są jakieś bardzie profi sposoby ? EDIT: Mówiąc o szczękach miałem na myśli zaciski hamulcowe,czy oddać do piaksowania Inna sprawa bardzo marnie łapie ręczny z tyłu, w czym może być problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Czesc. Ja bym zalozyl przeowdy gumowe . Tansze i i jak bedziesz sciagal kiedys zacisk to sie lepiej podda. Zaciskow nie dawaj do piaskowania tylko dobrze wyskrobaj i wyszysc . Potem dobrze umyc i odtluscic i pomalowac . Mialem na mysli jarzma i z rozpedu napisalem zaciski. Toczki jak nie maja wzerow to zostaw. Sam zdecydujesz. Odpowietrzanie to zalezy czy masz ABS. Jak masz ABS to wyciagasz bezpiecznik od ABSu lub siagasz kleme z akumulatora. Odpowietrzanie w nastepujacecej kolejnosci. Prawy tyly, lewy przedni, lewy tylny prawy przedni. Jesli nie masz absu to od najdalszego do najblizszego,czyli prawy tylny, lewy tylny, prawy przedni i lewy przedni. Co sie tyczy hamulca recznegoto do zrobienia zaciski tylne . Poczytasz o tym w zalczniku. Nie wiem co sie stalo ze nie dolaczylo zalacznika ale poczytasz o tym na stronie glownej w dziale zrob to sam sa linki do primery p11 (13 artykulow) . Pierwszy artykul dotyczy reanimacji zacisku tylnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.